Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Tο Περιβάλλον του Οργανισμού Κ. Αλεξανδρής, Επίκουρος Καθηγητής, ΤΕΦΑΑ, ΑΠΘ Π. Μπαλάσκα, Υποψήφια Διδάκτορας, ΤΕΦΑΑ, ΑΠΘ Κ. Αλεξανδρής, Επίκουρος Καθηγητής,

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Tο Περιβάλλον του Οργανισμού Κ. Αλεξανδρής, Επίκουρος Καθηγητής, ΤΕΦΑΑ, ΑΠΘ Π. Μπαλάσκα, Υποψήφια Διδάκτορας, ΤΕΦΑΑ, ΑΠΘ Κ. Αλεξανδρής, Επίκουρος Καθηγητής,"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Tο Περιβάλλον του Οργανισμού Κ. Αλεξανδρής, Επίκουρος Καθηγητής, ΤΕΦΑΑ, ΑΠΘ Π. Μπαλάσκα, Υποψήφια Διδάκτορας, ΤΕΦΑΑ, ΑΠΘ Κ. Αλεξανδρής, Επίκουρος Καθηγητής, ΤΕΦΑΑ, ΑΠΘ Π. Μπαλάσκα, Υποψήφια Διδάκτορας, ΤΕΦΑΑ, ΑΠΘ

2 Στόχοι μαθήματος Να αναλυθούν οι παράγοντες που αποτελούν το εσωτερικό περιβάλλον του οργανισμού/εταιρίας Να αναλυθούν οι παράγοντες που αποτελούν το μικρο- περιβάλλον του οργανισμού Να αναλυθούν οι παράγοντες που αποτελούν το εξωτερικό (μακρο-περιβάλλον) του οργανισμού Να κατανοηθεί ο ρόλος την ανάλυσης του εσωτερικού κι εξωτερικού περιβάλλοντος στον στρατηγικό σχεδιασμό

3 Το Περιβάλλον του Οργανισμού Σύνολο των δυνάμεων και συνθηκών που αναπτύσσονται στο εσωτερικό κι εξωτερικό του οργανισμού και επηρεάζουν το παρών και το μέλλον του κάθε οργανισμού (Jones & George, 2003)

4 Μακρο-περιβάλλον ή Εξωτερικό περιβάλλον Μικρό- περιβάλλον Εσωτερικό Περιβάλλον Το Περιβάλλον του Οργανισμού Jones & George (2003)

5 Εσωτερικό Περιβάλλον 1. Χρηματοδοτικοί πόροι 2. Φυσικοί πόροι 3. Τεχνολογικοί πόροι 4. Ανθρώπινο δυναμικό

6 Εσωτερικό Περιβάλλον 1. Χρηματοδοτικοί πόροι κεφάλαια / οικονομικοί πόροι προκειμένου να λειτουργήσουν και να αναπτυχθούν εναλλακτικοί τρόποι χρηματοδότησης: δάνειο από πιστωτικά ιδρύματα, πώληση μετοχών σε εταιρίες που έχουν μετοχικό κεφάλαιο Χρηματοδότηση Επένδυση (εγκαταστάσεις, εξοπλισμό κτλ.)

7 Εσωτερικό Περιβάλλον 2. Φυσικοί πόροι τα ακίνητα, ο εξοπλισμός, η περιουσία κάθε οργανισμού Π.χ. α) εταιρία υπαίθριων δραστηριοτήτων – γραφεία της εταιρίας, εξοπλισμός δραστηριοτήτων, μέσα μετακίνησης κτλ. β) αθλητικοί οργανισμοί - τα γήπεδα, οι αθλητικές εγκαταστάσεις, τα προπονητικά κέντρα, τα γραφεία των συλλόγων, ο αθλητικός εξοπλισμός κτλ. Βάσεις ανάπτυξης Εθνική, Ευρωπαϊκή, Διεθνή εταιρία, Κ.Α.Ε., Π.Α.Ε. Γεωγραφική τοποθεσία, προσβασιμότητα, ποιότητα εγκαταστάσεων, ασφάλεια

8 Εσωτερικό Περιβάλλον 3. Τεχνολογικοί πόροι Η τεχνολογία που χρησιμοποιεί κάθε οργανισμός Ιστοσελίδες στο δια-δίκτυο Ηλεκτρονικές βάσεις δεδομένων πελατών Ασύρματη επικοινωνία με τους οδηγούς gps Ηλεκτρονικά όργανα γυμναστικής σε γυμναστήρια Εργομετρικά κέντρα Συστήματα διαχείρισης εισιτηρίων Εκπαίδευση προσωπικού / νέο προσωπικό (χρήση νέας τεχνολογίας)

9 Εσωτερικό Περιβάλλον 4. Ανθρώπινο δυναμικό α) Η πρόσληψη β) Η εκπαίδευση γ) Η καθοδήγηση δ) Η παρακίνηση Η ποιότητα αυτών των στελεχών καθορίζει στο μεγαλύτερο βαθμό την ικανοποίηση των πελατών Σημαντικότερος παράγοντας στην προσπάθεια του οργανισμού να πετύχει τους στόχους τους, καθώς αποτελεί μέρος του προσφερόμενου προϊόντος (Chelladurai, 1999) Σημαντικότερος παράγοντας στην προσπάθεια του οργανισμού να πετύχει τους στόχους τους, καθώς αποτελεί μέρος του προσφερόμενου προϊόντος (Chelladurai, 1999)

10 Μικρό-περιβάλλον 1. Οι πελάτες 2. Οι προμηθευτές 3. Τα κανάλια διανομής 4. Η αγορά και οι ανταγωνιστές

11 Μικρό-περιβάλλον 1. Οι πελάτες Η λεπτομερής ανάλυση και γνώση των πελατών και των χαρακτηριστικών τους είναι από τις πιο σημαντικές εργασίες τμηματοποίηση των πελατών σε ομάδες (κοινά χαρακτηριστικά, μελέτη των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών και προτιμήσεων) Π.χ. ηλικία, φύλο, οικογενειακή κατάσταση, τόπος διαμονής, αθλητική εμπειρία, προτιμήσεις, κίνητρά, προσωπικότητα, προσδοκίες, συχνότητα χρήσης των υπηρεσιών κτλ.

12 Μικρό-περιβάλλον 1. Οι πελάτες Λεπτομερή καταγραφή βάσεων δεδομένων, συγκέντρωση πληροφοριών μέσω έρευνας αγοράς Η γνώση των πελατών είναι σημαντική διαδικασία για όλους τους αθλητικούς οργανισμούς και τις εταιρίες, ανεξάρτητα από τον αν είναι ιδιωτικοί, κρατικοί ή δημοτικοί. Έτσι είναι σημαντικό να μπορεί να ορισθεί το προφίλ των: Των χιονοδρόμων αναψυχής σε ένα χιονοδρομικό κέντρο Των συμμετεχόντων σε μια πεζοπορία, rafting, κανό, canyoning …. Των οικογενειών των κατασκηνωτών σε μια παιδική κατασκήνωση Κατόχων διαρκείας εισιτηρίων μιας ποδοσφαιρικής ομάδας Των πελατών ενός αθλητικού καταστήματος Των μελών ενός γυμναστηρίου

13 Μικρό-περιβάλλον 2. Οι προμηθευτές τα άτομα κι εταιρίες που προμηθεύουν τον οργανισμό/εταιρία με την πρώτη ύλη που απαιτείται για την παραγωγή των προϊόντων και των υπηρεσιών καλό δίκτυο αξιόπιστων προμηθευτών, καθώς η ποιότητα της πρώτης ύλης επηρεάζει σε σημαντικό βαθμό το τελικό προϊόν Π.χ. προμηθευτές υλικών για στίβο περιπέτειας (δέστρες, σχοινιά, ξύλα), βάρκες για rafting, κανό, αλεξίπτωτο για kite κτλ. κατασκήνωση/εταιρίες εστίασης αθλητικό εξοπλισμό και όργανα γυμναστικής

14 Μικρό-περιβάλλον 3. Τα κανάλια διανομής Οι διανομείς ή τα κανάλια διανομής όπως αλλιώς λέγονται είναι οι οργανισμοί οι οποίοι βοηθούν στην πώληση των προϊόντων και των υπηρεσιών ενός οργανισμού/εταιρίας η ποιότητα του δικτύου επηρεάζει τις τελικές πωλήσεις των προϊόντων και υπηρεσιών

15 Μικρό-περιβάλλον 3. Τα κανάλια διανομής 1.Trekking Hellas; 2. No Limits; 3. Pindos Trek; Ιστοσελίδα Αθλητικά μαγαζιά (έντυπα) Συνεργασίες με φορείς/ καταστήματα (ειδικές τιμές, προσφορές)

16 Μικρό-περιβάλλον 4. Η αγορά και οι ανταγωνιστές Ανάλυση της αγοράς στην οποία δραστηριοποιείται ο κάθε αθλητικός οργανισμός/εταιρία Το μέγεθος της αγοράς και η εκτίμηση των οικονομικών δεικτών (π.χ., αγορά εναλλακτικών μορφών άσκησης, ποδοσφαιρική αγορά, αγορά των κατασκηνώσεων, αγορά των γυμναστηρίων κτλ.) Το επίπεδο του ανταγωνισμού (π.χ., τοπικό, εθνικό, διεθνές κτλ.) Η ανάπτυξη της αγοράς και η εκτίμησή της στο κύκλο ζωής των προϊόντων. Ο αριθμός των ανταγωνιστών και η εκτίμηση των χαρακτηριστικών τους (Άμεσος, Έμμεσος)

17 Μικρό-περιβάλλον 4. Η αγορά και οι ανταγωνιστές Η εκτίμηση για τον κίνδυνο εισόδου νέων ανταγωνιστών στην αγορά Το κόστος που απαιτείται για την επένδυση (π.χ., ένα χιονοδρομικό κέντρο) Την πιστότητα των καταναλωτών (π.χ., σε μια πόλη που μια ομάδα έχει αφοσιωμένους φιλάθλους είναι δύσκολο να εισχωρήσει μια νέα ομάδα και να αποκτήσει δικούς της φιλάθλους) Τις σχέσεις με τα κανάλια διανομής και τους συνεργαζόμενους φορείς (π.χ., δήμους, τοπική κοινωνία, κρατικούς φορείς κτλ.) Ο αριθμός των αγοραστών ή αλλιώς το μέγεθος της αγοράς Οι επενδύσεις που απαιτούνται για να ξεκινήσει κάποιος μια εταιρία αλλά και εναλλακτικές λύσεις σε περιπτώσεις αποτυχίας

18 Εξωτερικό Περιβάλλον 1. Οικονομικό 2. Τεχνολογικό 3. Δημογραφικοί παράγοντες 4. Πολιτισμικοί παράγοντες 5. Πολιτικό / Νομικό 6. Παράγοντες που σχετίζονται με την παγκοσμιοποίηση

19 Εξωτερικό Περιβάλλον 1. Οικονομικό Δείκτες Οικονομίας οικονομικοί δείκτες είναι θετικοί, οι προοπτικές εξέλιξης είναι επίσης θετικές Διαθέσιμο Εισόδημα Ανεργία Διεθνή Οικονομία Φυσικές Καταστροφές

20 Εξωτερικό Περιβάλλον 2. Τεχνολογικό Παραδείγματα τεχνολογικών αλλαγών n e-Marketing n e-bookings n e-tickets n Βάσεις Δεδομένων n Εξοπλισμός n On-line education Εφαρμογές: 1. Εταιρία υπαίθριων δραστηριοτήτων 2. Γυμναστήρια 3. Βιομηχανία Παραγωγής Αθλητικών Προϊόντων 3. Επαγγελματικοί Αθλητικοί Σύλλογοι 4. Διοργάνωση Αθλητικών Εκδηλώσεων

21 Εξωτερικό Περιβάλλον 3. Δημογραφικοί Παράγοντες Πρέπει να παρατηρούμε τις Δημογραφικές Τάσεις 1. Ο χαμηλότερος μέσος όρος ηλικίας του εργατικού δυναμικού 2. Ο αυξανόμενος αριθμός γυναικών που εισέρχονται πια στην αγορά εργασίας 3.Μετακινήσεις πληθυσμών κι ελεύθερη εργασία 4. Η γήρανση του πληθυσμού

22 Εξωτερικό Περιβάλλον 4. Πολιτιστικοί Παράγοντες (κοινωνική κουλτούρα) Κουλτούρα και πολιτισμικές συνήθειες Η εθνική κουλτούρα, οι οποία διαμορφώνεται βάση των αξιών και των συμπεριφορών που η κάθε κοινωνία θεωρεί ως αποδεκτές και σωστές. Η προτίμηση για ομαδική ή ατομική εργασία είναι ένα παράδειγμα το οποίο οφείλεται στην κουλτούρα (Robins, 2001). Η κοινωνική διαστρωμάτωση επίσης παίζει σημαντικό ρόλο και αντανακλάται στην καταναλωτική συμπεριφορά (Hanna & Wozniak, 2001). Υπάρχουν χώρες με ξεκάθαρη κοινωνική διαστρωμάτωση (π.χ., Αγγλία) και άλλες στις οποίες η κοινωνική διαστρωμάτωση είναι πιο χαλαρή (π.χ., Ελλάδα, Νέα Ζηλανδία).

23 Εξωτερικό Περιβάλλον 5. Πολιτικό / Νομικό Νομοθεσία Πολιτική κατάσταση Ευθύνες σε περίπτωση Ατυχημάτων Εργασιακό Πλαίσιο

24 Εξωτερικό Περιβάλλον 6. Παράγοντες που σχετίζονται με την παγκοσμιοποίηση Διεθνής σχέσεις Συνεργασίες ανάμεσα σε χώρες και σε οργανισμούς Διεθνής εταιρίες Ευρωπαϊκοί νόμοι

25 Εξωτερικό Περιβάλλον 6. Παράγοντες που σχετίζονται με την παγκοσμιοποίηση Παγκοσμιοποίηση είναι η διαδικασία πολιτικής, οικονομικής, και πολιτιστικής διείσδυσης ανάμεσα στα έθνη, η οποία αυξάνει την αλληλεπίδραση και ανάπτυξη των διεθνών αθλητικών οργανισμών κι εταιρειών (Li, Hofacre, & Mahony 2001) Olympus Marathon Camel Trophy Ολυμπιακοί Αγώνες Τουρνουά Στίβου (IΑAF Golden Leagues) Τουρνουά Τένις (Wimbledon – US Open) Ποδοσφαιρικά Τουρνουά (World-Cup Games, European Champions League, NFL Europe) οριοθετεί το πλαίσιο λειτουργίας των αθλητικών ομοσπονδιών

26 Case study Μια ξένη εταιρία υπαίθριων δραστηριοτήτων θέλει να δραστηριοποιηθεί στην Ελλάδα Εσωτερικό Περιβάλλον Χρηματοδοτικοί πόροι Φυσικοί πόροι Τεχνολογικοί πόροι Ανθρώπινο δυναμικό Μικρο-περιβάλλον Πελάτες Προμηθευτές Κανάλια διανομής Αγορά / Ανταγωνιστές Εξωτερικό Περιβάλλον Οικονομία Τεχνολογία Δημογραφικοί παράγοντες Πολιτισμικοί παράγοντες Πολιτικό και νομικό περιβάλλον Παγκοσμιοποίηση

27 Tο Περιβάλλον του Οργανισμού Tο Περιβάλλον του Οργανισμού


Κατέβασμα ppt "Tο Περιβάλλον του Οργανισμού Κ. Αλεξανδρής, Επίκουρος Καθηγητής, ΤΕΦΑΑ, ΑΠΘ Π. Μπαλάσκα, Υποψήφια Διδάκτορας, ΤΕΦΑΑ, ΑΠΘ Κ. Αλεξανδρής, Επίκουρος Καθηγητής,"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google