Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Ο Βάσκο ντα Γκάμα ήταν μεγάλος Πορτογάλος θαλασσοπόρος ο οποίος πρώτος συνέδεσε θαλάσσια την Ευρώπη με την Ινδία κάνοντας τον περίπλου της Αφρικής.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Ο Βάσκο ντα Γκάμα ήταν μεγάλος Πορτογάλος θαλασσοπόρος ο οποίος πρώτος συνέδεσε θαλάσσια την Ευρώπη με την Ινδία κάνοντας τον περίπλου της Αφρικής."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1

2 Ο Βάσκο ντα Γκάμα ήταν μεγάλος Πορτογάλος θαλασσοπόρος ο οποίος πρώτος συνέδεσε θαλάσσια την Ευρώπη με την Ινδία κάνοντας τον περίπλου της Αφρικής.

3

4 Γεννήθηκε στο Σίνες της Πορτογαλίας το 1469 και ήταν απόγονος παλιάς οικογένειας ευγενών. Καθώς από νωρίς διακρίθηκε για τις ναυτικές του ικανότητες, το 1487 ο βασιλιάς της Πορτογαλίας Ιωάννης Β΄ του ανέθεσε εξερευνητική αποστολή που σαν σκοπό της είχε την ανακάλυψη θαλάσσιου δρόμου για την Ινδία κάνοντας τον περίπλου της Αφρικής.

5 Η αναγκαιότητα για την ανακάλυψη του νέου δρόμου γεννήθηκε από την ολοένα αυξανόμενη δράση των μωαμεθανών στις ακτές της ανατολικής Αφρικής και την δυσκολία της χρήσης του δρόμου της Ερυθράς

6 Για μια δεκαετία περίπου οι προσπάθειες του ήταν χωρίς επιτυχία. Το 1488 ο Βαρθολομαίος Ντιάζ τον πρόλαβε και έφτασε πρώτος στο Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας. Το 1497, στις 8 Ιουλίου, ο Βάσκο ντα Γκάμα απέπλευσε από την Λισσαβώνα με 4 πλοία και 169 άνδρες για πλήρωμα. Με ενδιάμεσους σταθμούς τα νησιά του Πράσινου Ακρωτηρίου και την Αγία Ελένη έφτασε στο Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας στις 8 Νοεμβρίου.

7 Από εκεί και πέρα οι δυσκολίες της αποστολής γίνονται πολλές και μεγάλες, με σημαντικότερη την ασθένεια των ανδρών του από σκορβούτο λόγω έλλειψης νωπής τροφής και λαχανικών. Τον Μάρτιο του 1498 έφτασε στην Μοζαμβίκη και στις 12 Απριλίου έφτασε στο Μαλίντι της σημερινής Κένυας. Από εκεί με την βοήθεια πλοηγού που του παραχώρησε ο τοπικός φύλαρχος ξεκίνησε για την Καλκούτα της Ινδίας όπου έφτασε τον Μάιο του 1498.

8 Ντίας ή Ντιάζ Μπαρτουλουμέου, πορτογάλος θαλασσοπόρος και εξερευνητής (1450 περίπου –1500), ο οποίος ήταν επικεφαλής της πρώτης ευρωπαϊκής αποστολής που έκανε τον περίπλου του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας(1488),διανοίγοντας τον θαλάσσιο δρόμο προς την Ασία διαμέσου του Ατλαντικού και του Ινδικού Ωκεανού.

9

10 Το 1474 ο βασιλιάς Αλφόνσος Ε΄ ανέθεσε στον γιο του πρίγκιπα Ιωάννη(μετέπειτα Ιωάννη Β΄) την εποπτεία του πορτογαλικού εμπορίου με τη Γουινέα και την εξερεύνηση της δυτικής ακτής της Αφρικής. Ο Ιωάννης επιδίωξε να κλείσει την περιοχή στη ναυτιλία άλλων χωρών και μετά την άνοδό του στον θρόνο, το 1481, διοργάνωσε νέα εξερευνητικά ταξίδια για τον προσδιορισμό του νότιου ορίου της αφρικανικής ηπείρου. Γενικά, οι θαλασσοπόροι έβαλαν τους θεμέλιους λίθους για την υποστήριξη των διεκδικήσεων του πορτογαλικού Στέμματος.

11 Πιστεύεται ότι ο Ντίας αναχώρησε τον Αύγουστο του Πέρασε την αναμνηστική στήλη του Κάουν και έφτασε στη «Γη της Αγίας Βαρβάρας» στις 4 Δεκεμβρίου, στον Όρμο Γουόλβις, στις 8 Δεκεμβρίου και στον Κόλπο του Αγίου Στεφάνου (Όρμος Ελίζαμπεθ)στις 26 Δεκεμβρίου.

12 Μετά τις 6 Ιανουαρίου 1488 παρασύρθηκε από καταιγίδες καθώς προχωρούσε κατά μήκος της ακτής και έπλευσε νότια, χωρίς να βλέπει ξηρά για μερικές ημέρες. Όταν στράφηκε ξανά προς το λιμάνι, η ξηρά δε φαινόταν και μόνο πλέοντας βόρεια αντίκρισε ξηρά στις 3 Φεβρουαρίου.Με αυτόν τον τρόπο είχε περιπλεύσει το Ακρωτήριο που είχε δεί. Ονόμασε την τοποθεσία Άνγρα ντε Σάουν Μπρας (Όρμος του Αγίου Βλασίου, επειδή ήταν η ημέρα εορτής του αγίου) ή Όρμος των Γελαδάρηδων, από τους κατοίκους που υπήρχαν εκεί.

13 Η αποστολή συνέχισε για την Άνγρα ντα Ρόκα (σημερ. Κόλπος Αλγκόα). Το πλήρωμα ήταν απρόθυμο να συνεχίσει και ο Ντίας κατέγραψε τις γνώμες όλων των αξιωματικών του, οι οποίες ήταν ομόφωνα υπέρ της επιστροφής. Αυτοί τελικά συμφώνησαν να συνεχίσουν το ταξίδι για μερικές ακόμη ημέρες και έφτασαν στο Ρίου ντου Ινφάντε, που πήρε την ονομασία του από τον πλοηγό του πλοίου «Άγιος Παντελεήμων» είναι σχεδόν βέβαιο ότι πρόκειται για τον σημερινό ποταμό Γκρέιτ Φις (Χρόοτ-Φις).

14 Τον Μάιο ο Ντίας αντίκρισε το Ακρωτήριο. Ο Μπάρος αναφέρει ότι το ονόμασε Ακρωτήριο των Καταιγίδων, αλλά ο Ιωάννης Β’ το μετονόμασε σε Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας. Ελάχιστα είναι γνωστά για το ταξίδι της επιστροφής. Μία από τις αναμνηστικές στήλες του Ντίας στο Παντράουν ντε Σάουν Γκρεγκόριου ανευρέθηκε το 1938 στη Νήσο Φωλς. Άλλη αναμνηστική στήλη δέσποζε άλλοτε στο δυτικό άκρο του κόλπου του Αγίου Χριστοφόρου,το οποιο κατόπιν μετονομάστηκε σε Ακρωτήριο Ντίας.

15 Ο διάδοχος του Ιωάννη Μανουέλ Α’ έδωσετην έγκρισή του για το περίφημο ταξίδι του Βασκο ντα Γκάμα,το 1497 όπου την αποστολή ως νότια της Μίνα και αφου προσέγγισε τα θαλάσσια λιμάνια της δυτικής Ινδίας, επέστρεψε στην Πορτογαλία,όπου οργανώθηκε αμέσως μεγαλύτερος στόλος από12 πλοία.Ο στόλος τέθηκε υπό τη διοίκηση του Πέδρου Άλβαρες Καμπράλ και στον Ντίας δόθηκε ένα από τα μικρότερα πλοία.

16

17 Ο στόλος έπλευσε σε μεγάλη απόσταση στον δυτικό Ατλαντικό και, ενώ κατευθυνόταν προς το Ακρωτήριο, ο Ντίας αντίκρισε ξηρά στο Εσπίριτου Σάντου της Βραζιλίας και ονόμασε την περιοχή «Γη του Αληθούς Σταυρού». Έτσι, ο Ντίας συμμετείχε και στην ανακάλυψη της Βραζιλίας. Ο Ντίας χάθηκε εν πλω καθώς έφταναν στο Ακρωτήριο, πεθαίνοντας ακριβώς στα νερά που πρώτος είχε διαπλεύσει.

18

19 Γεννήθηκε το 1467 στην Πορτογαλία και απεβίωσε το1520. Υπήρξε διοικητής του στόλου του βασιλείου της Πορτογαλίας. Αν και οι λεπτομέρειες για την ζωή του Cabral είναι ανεπαρκής, είναι γνωστό ότι προήλθε από μια μικρή οικογένεια ευγενών και είχε πολύ καλή εκπαίδευση. Ήταν ρωμαιοκαθολικός και είχε παντρευτεί την Ισαμπέλ ντε Κάστρο.

20 Ο Καμπράλ έκανε την πρώτη σημαντική διερεύνηση της βοριο-ανατολικής ακτής της νότιας αφρικής και την διεκδίκησε για την Πορτογαλία. Ορίστηκε επικεφαλής μιας αποστολής στην Ινδία το 1500, ακολουθώντας την νέα διαδρομή Βάσκο ντα Γκάμα γύρω από την Αφρική. Σκοπός τους ήταν να γυρίσουν με πολύτιμα μπαχαρικά και να αναπτύξουν εμπορικές σχέσεις με την Ινδία- παρακάμπτοντας το μονοπώλιο για το εμπόριο μπαχαρικών.

21 Ο στόλος έφυγε από την Λισσαβόνα στις 9 Μαρτίου το 1500, και ακολούθησε μια καθοδική πορεία, για να αποφύγει την ακτή της Γουινέα. Όταν έφευγε από τα νησιά Cape Verde, όπου ο Luis Pirez αναγκάστηκε από μια καταιγίδα να γυρίσει στην Λυσσαβόνα, χάραξαν μια νοτιοδυτική πορεία φτάνοντας στην ακτή της Βραζιλίας, και στις 25 ολόκληρος ο στόλος μπήκε στο λιμάνι με το όνομα "Porto Seguro". Ο Καμπράλ κατάλαβε ότι η νέα αυτή χώρα βρισκόταν ανατολικά απ την γραμμή πορείας.

22 Πιστεύοντας πως η χώρα ήταν νησί την ονόμασε «Νησί Βέρα Κρουζ» και την κύρηξε δική του τοποθετώντας έναν σταυρό και κάνοντας μια λειτουργία. Ο Καμπράλ συνέχισε το ταξίδι του στις 3 Μαίου. Εώς το τέλος του μήνα ο στόλος είχε φτάσει στο Ακρωτήριο Καλής Ελπίδας, εκεί οπου έπεσαν σε καταιγίδα κατά την οποία καταστράφηκαν 4 πλοία, ένα από τα οποία ηταν του Μπαρτολομέου Ντιάζ.

23 Στις 2 Αυγούστου κατέφτασε στην Μελίντε όπου βρήκε έναν πιλότο να τον μεταφέρει στην Ινδία. Ο Καμπράλ ξεκίνησε το ταξίδι της επιστροφής στις 16 Ιανουαρίου, το 1501, και έφτασε στην Λισσαβόνα στις 31 Ιουλίου, ή, όπως αναφέρουν κάποιες πηγές, στις 13 Ιουνίου. Για την υπόλοιπη ζωή του δεν υπάρχουν πληροφορίες.

24

25 ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Μαρίνα Παπαδόπουλου Διονυσία Γεωργαντοπούλου Γιάννης Γιαννίτσης Μανώλης Καρδάσης Τάξη Β1,2 Λυκείου


Κατέβασμα ppt "Ο Βάσκο ντα Γκάμα ήταν μεγάλος Πορτογάλος θαλασσοπόρος ο οποίος πρώτος συνέδεσε θαλάσσια την Ευρώπη με την Ινδία κάνοντας τον περίπλου της Αφρικής."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google