Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΜΗ ΦΟΒΑΣΑΙ-ΣΥΖΗΤΗΣΕ ΤΟ- ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΕ ΤΟ. ΕΝΑΣ ΦΟΒΟΣ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ ΕΝΑΣ ΦΟΒΟΣ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ ΕΝΗΜΕΡΩΝΟΜΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΓΑΛΗ ΦΟΒΙΑ ΤΩΝ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΜΗ ΦΟΒΑΣΑΙ-ΣΥΖΗΤΗΣΕ ΤΟ- ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΕ ΤΟ. ΕΝΑΣ ΦΟΒΟΣ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ ΕΝΑΣ ΦΟΒΟΣ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ ΕΝΗΜΕΡΩΝΟΜΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΓΑΛΗ ΦΟΒΙΑ ΤΩΝ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΜΗ ΦΟΒΑΣΑΙ-ΣΥΖΗΤΗΣΕ ΤΟ- ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΕ ΤΟ

2 ΕΝΑΣ ΦΟΒΟΣ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ ΕΝΑΣ ΦΟΒΟΣ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ ΕΝΗΜΕΡΩΝΟΜΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΓΑΛΗ ΦΟΒΙΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΕΝΗΜΕΡΩΝΟΜΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΓΑΛΗ ΦΟΒΙΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ

3 Ο ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Ο εκφοβισμός στο σχολείο αποτελεί αναμφισβήτητα μια πραγματικότητα με περαιτέρω ψυχοσυναισθηματικές και κοινωνικές διαστάσεις επηρεάζοντας καθοριστικά τον έφηβο, είτε ως θύτη, θύμα ή θεατή στην ανάπτυξη της προσωπικότητάς του αλλά και στην μετάβασή του από το σχολείο στην κοινωνία. Θεωρείται, λοιπόν, απαραίτητο, οι μαθητές να μπορούν να εντοπίζουν και να διακρίνουν τέτοιου είδους φαινόμενα αφού κατανοήσουν ποιες είναι οι μορφές εκδήλωσής του, ποια πρέπει να είναι η αντίδραση της ομάδας των συνομηλίκων και πώς η δυναμική της μπορεί να αποτρέψει και να αποθαρρύνει τέτοιου είδους περιστατικά. Τα κριτήρια, τα οποία πρυτάνευσαν στην επιλογή του θέματος, άπτονται με τα ενδιαφέροντα μας, την επικαιρότητα αλλά κυρίως την ενίσχυση της ομαλούς συναισθηματικής μας μετάβασης από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο.

4 ΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΠΟΥ ΘΕΣΑΜΕ ΚΑΙ ΤΑ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΜΑΣ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ Να συνειδητοποιήσουμε τι είναι εκφοβισμός και τις παραμέτρους του Να διερευνήσουμε τα συναισθήματα των θυτών, των θυμάτων και των θεατών Να προτείνουμε τρόπους αντιμετώπισης και πρόληψης του θέματος.

5 CONFLICT vs. BULLYING ANTIΠΑΡΑΘΕΣΗ-ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ Ίση δύναμη Αντιπαράθεση για ένα ζήτημα- πρόβλημα Μεμονωμένο περιστατικό Η αντιπαράθεση δεν προκαλεί φόβο ή άγχος Άνιση δύναμη Δεν υπάρχει εμφανής λόγος- πρόβλημα Επαναλαμβανόμενη συμπεριφορά Τα θύματα αισθάνονται φόβο και άγχος

6 AΝΤΙΣΤΑΘΕΙΤΕ ΣΤΟΝ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ

7 2. Case Study-Henry-MEΛΕΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ Ο Henry είναι 11 ετών και παρακολουθεί ένα δημοτικό σχολείο το οποίο απέχει λίγα τετράγωνα από το σπίτι του. Είναι στην έκτη τάξη και είναι ένας μέσος μαθητής. Ο Henry ήταν πάντα λίγο ντροπαλός και κάπως ανήσυχος γύρω από άλλους μαθητές. Μετακόμισε στην πόλη τρεις μήνες πριν και ακόμη δεν έχει κάνει φίλους στο καινούριο του σχολείο, παρόλο που έχει ένα ‘’καλό φίλο’’ στο παλιό του σχολείο. Ο Henry είναι αρκετά ψηλός και λεπτός για την ηλικία του και πολύ αμήχανος για την εμφάνιση του. Μέχρι τον περασμένο μήνα, ο Henry είχε γίνει αυξανόμενα απόμακρος. Πριν μερικές εβδομάδες γύρισε σπίτι με ένα σκίσιμο πάνω στην αγαπημένη του ζακέτα. Όταν η μητέρα του τον ρώτησε τι συνέβη, είπε βιαστικά ότι ήταν ένα ατύχημα. Πήγε κατευθείαν στο δωμάτιό του μετά το σχολείο και έκλεισε την πόρτα χτυπώντας τη δυνατά. Η μητέρα του παρατηρεί πως έχει γίνει πιο οξύθυμος και είναι συχνά δακρυσμένος, αλλά όταν δοκιμάζει να του μιλήσει γι αυτό, της ζητάει να φύγει. Ανησυχούσε γι αυτόν αλλά, σκέφτηκε πως είναι μία φάση που περνούσε διότι μόλις είχαν μετακομίσει σε μια καινούρια πόλη, κτλ. Μαθαίνουμε διαμέσου άλλων πως ο Henry πειραζόταν και παρενοχλούνταν από τους συμμαθητές του αρκετές φορές την εβδομάδα. Ειδικότερα, δύο παιδιά, ένα κορίτσι και ένα αγόρι, τον κοροϊδεύουν για την εμφάνισή του και έχουν πείσει τους περισσότερους συμμαθητές του να τον αποφεύγουν στο μεσημεριανό.

8 Μελετώντας τη συγκεκριμένη περίπτωση, προέκυψαν από τη συζήτηση τα ακόλουθα συμπεράσματα…

9 ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΘΥΤΗ- ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΟΥ ΘΥΜΑΤΟΣ Ανασφαλής Ανήσυχος Χαμηλή σχολική επίδοση Απολαμβάνει την επίδειξη δύναμης προς τα θύματα Έχει δεχτεί πόνο σωματικά ή ψυχικά

10 ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ Έλλειμμα σε κοινωνικές δεξιότητες Αυξημένη συχνότητα ψυχολογικών διαταραχών Αυξημένα επίπεδα σχολικού στρες Αγχος Κατάθλιψη Κατανάλωση αλκοόλ Μελλοντική παραβατική συμπεριφορά

11 ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΘΥΜΑΤΟΣ Αγχώδης Ανασφαλής Μοναχικός Μη δημοφιλής Με χαμηλή αυτοεκτίμηση Έλλειψη δυναμισμού

12 ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ Φτωχές φιλικές σχέσεις Χαμηλή επίδοση Χαμηλή αυτοεκτίμηση Ψυχοσωματικά συμπτώματα Τάση αποφυγής του σχολείου Αυξημένος αριθμός απουσιών Έλλειμμα σε κοινωνικές δεξιότητες Πιθανή σχολική διαρροή

13 ΟΙ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΕΣ Όταν έχουν ρόλο παθητικό δίνουν το στίγμα της σιωπηλής έγκρισης Διαμορφώνουν με τη στάση τους την κατάσταση

14 Σύμφωνα με τις στατιστικές… Το bullying ενάντια στα αγόρια είναι πιο συχνά από ό,τι στα κορίτσια Περίπου 10% των παιδιών δεν παρακολουθούν συστηματικά το σχολείο εξαιτίας του bullying Πάνω από το 40% των μαθητών θεωρούν πως οι δάσκαλοί τους δεν αντιλαμβάνονται πως συμβαίνει bullying Σχεδόν το 1/3 των μαθητών Γυμνασίου έχουν αναφέρει πως υπήρξαν θύματα σεξουαλικού χλευασμού, αρνητικών χειρονομιών και ρατσιστικών σχολίων Τα περισσότερα παιδιά που καλούν γραμμή βοήθειας σχετικά με το bullying είναι 12 ετών Σχεδόν το 60% των αγοριών που έχουν χαρακτηριστεί ως bullies όταν ήταν νεότεροι καταδικάστηκαν για τουλάχιστον ένα έγκλημα μέχρι την ηλικία των 23.

15 ΑΝΤΙΣΤΑΘΕΙΤΕ ΣΤΟΝ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ

16 Κάποιες αποτελεσματικές πρακτικές, σε επίπεδο σχολείου και τάξης, για εφαρμογή μιας στρατηγικής ενάντια στη βία, είναι: Σε επίπεδο σχολείου Σε επίπεδο σχολείου: σύνταξη Σχολικής Επιτροπής ενάντια στον εκφοβισμό & την ενδοσχολική βία σύνταξη Διακήρυξης του σχολείου ενάντια στη βία: δικαιώματα-υποχρεώσεις- καθήκοντα για όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας αύξηση της επίβλεψης του σχολικού χώρου ευαισθητοποίηση και συνεργασία με τους γονείς, προκειμένου να σταματήσει ο κύκλος αναπαραγωγής και ενθάρρυνσης της ενδοσχολικής βίας

17 Σε επίπεδο τάξης συζήτηση στην τάξη για τον ορισμό & τις μορφές της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού συζήτηση για τις επιπτώσεις του εκφοβισμού ενημέρωση σχετικά με το γιατί η ενδοσχολική βία και ο εκφοβισμός δεν είναι αποδεκτά από το σχολείο τρόποι & προτάσεις για πρόληψη και αντιμετώπιση από τους μαθητές: σύνταξη των κανόνων της τάξης ενάντια στη βία παροχή βοήθειας από μαθητές σε άλλους, για την επίλυση των συγκρούσεων που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε εκφοβισμό προαγωγή των συνεργατικών αλληλεπιδράσεων παροχή ευκαιριών για θετική έκφραση της επιθετικότητας (π.χ. μέσω των αθλημάτων)

18 ΜΗΝ ΑΦΗΝΕΙΣ ΤΟ ΧΡΩΜΑ ΝΑ ΧΑΘΕΙ

19 ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΑΜΥΓΔΑΛΕΩΝΑ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΛΑΖΟΥ ΧΡΥΣΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ!


Κατέβασμα ppt "ΜΗ ΦΟΒΑΣΑΙ-ΣΥΖΗΤΗΣΕ ΤΟ- ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΕ ΤΟ. ΕΝΑΣ ΦΟΒΟΣ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ ΕΝΑΣ ΦΟΒΟΣ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ ΕΝΗΜΕΡΩΝΟΜΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΓΑΛΗ ΦΟΒΙΑ ΤΩΝ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google