Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣΤΗΝΙΑΤΡΙΚΗΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ Γ.Κ. ΚΡΕΑΤΣΑΣ ΕΙΔΙΚΕΥΟΜΕΝΟΙ - ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΡΟΔΟΣ ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2008.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣΤΗΝΙΑΤΡΙΚΗΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ Γ.Κ. ΚΡΕΑΤΣΑΣ ΕΙΔΙΚΕΥΟΜΕΝΟΙ - ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΡΟΔΟΣ ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2008."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣΤΗΝΙΑΤΡΙΚΗΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ Γ.Κ. ΚΡΕΑΤΣΑΣ ΕΙΔΙΚΕΥΟΜΕΝΟΙ - ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΡΟΔΟΣ ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2008

2 Τρία επίπεδα Ιατρικής εκπαίδευσης : προπτυχιακή μεταπτυχιακή διά βίου εκπαίδευση

3 Προπτυχιακές σκέψεις περί Ιατρικής ειδικότητας

4 Σύμφωνα με μελέτη, οι φοιτητές επέλεξαν να σπουδάσουν ιατρική για τους εξής λόγους: ενδιαφέρον για την επιστήμη (86,3%), ανθρωπιστικοί (66,4%), οικονομική άνεση (58,4%), κοινωνική καταξίωση (52,7%), πίεση από οικογένεια (14%). Επιστημονική Εταιρεία Φοιτητών Ιατρικής Ελλάδας (ΕΕΦΙΕ) Παραρτήματα Ιωαννίνων- Λάρισας Έρευνα για την Ιατρική Εκπαίδευση

5 Δημοφιλείς ειδικότητες σε φοιτητές: χειρουργική (19%), χειρουργική θώρακος (12,8%), καρδιολογία (11,9%), νευροχειρουργική (7,1%) αγγειοχειρουργική (6,2%). Το μικρότερο ποσοστό προτιμήσεων συγκεντρώνουν (0,4%): ιατρική φυσική, πυρηνική ιατρική γαστρεντερολογία

6 Τι πιστεύουν οι φοιτητές για τη γενική ιατρική: «υστερεί σε κύρος» 50,4%, «να ενθαρρυνθούν νέοι γιατροί να επιλέξουν» 39,4% «αποτελεί θεμέλιο λίθο του ΕΣΥ» 33,2%, «δεν έχει επιστημονικό ενδιαφέρον» 28,8%, «δεν έχει λεφτά» 27%, «αποτελεί κατάληξη γιατρών περιορισμένων ικανοτήτων» 22,6%.

7 Ως κριτήρια επιλογής ειδικότητας δηλώνονται: επιστημονικοί λόγοι (62,4%), επαφή με ασθενείς (59,3%), σχέση προσφοράς/ζήτησης (42,5%), υψηλές οικονομικές απολαβές (32%), «θέλω να είμαι σε ένταση» (27,4%), «θέλω ήρεμη ζωή» (20,4%), κοινωνική καταξίωση (16,4%), μικρή διάρκεια αναμονής (12,4%).

8 Παρ' όλο που η αναμονή είναι κριτήριο επιλογής ειδικότητας μόνο για το 12,4% των φοιτητών, αποτελεί λόγο μετανάστευσης για το 33%. Επιστημονική Εταιρεία Φοιτητών Ιατρικής Ελλάδας (ΕΕΦΙΕ) Παραρτήματα Ιωαννίνων- Λάρισας Έρευνα για την Ιατρική Εκπαίδευση

9 Μεταπτυχιακή εκπαίδευση Ιατρικής ειδικότητας

10 Επιλογή κατάλληλης ειδικότητας Ψυχοσύνθεση Ιδιαιτερότητες ΠροτιμήσειςΕπιλογή  Επαγγελματική  Τρόπου ζωής

11 ΑΝΑΛΥΤΙΚΟΣ ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΙΑΤΡΙΚΩΝ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ (38) ΑΓΓΕΙΟΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΗΑΙΜΑΤΟΛΟΓΙΑΑΚΤΙΝΟΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΗ ΑΚΤΙΝΟΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΟΓΚΟΛΟΓΙΑ ΑΛΛΕΡΓΙΟΛΟΓΙΑΑΝΑΙΣΘΗΣΙΟΛΟΓΙΑΓΑΣΤΡΕΝΤΕΡΟΛΟΓΙΑ ΓΕΝΙΚΗ ΙΑΤΡΙΚΗ ΔΕΡΜΑΤΟΛΟΓΙΑ–ΑΦΡΟΔΙΣΙΟΛΟΓΙΑΕΝΔΟΚΡΙΝΟΛΟΓΙΑ ΙΑΤΡΙΚΗ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΙΑΤΡΟΔΙΚΑΣΤΙΚΗΚΑΡΔΙΟΛΟΓΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΙΑΤΡΙΚΗ ΚΥΤΤΑΡΟΛΟΓΙΑΜΑΙΕΥΤΙΚΗ-ΓΥΝΑΙΚΟΛΟΓΙΑ ΜΙΚΡΟΒΙΟΛΟΓΙΑ (ΒΙΟΠΑΘΟΛΟΓΙΑ) ΝΕΥΡΟΛΟΓΙΑΝΕΥΡΟΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΗ ΝΕΦΡΟΛΟΓΙΑΟΡΘΟΠΕΔΙΚΗΟΥΡΟΛΟΓΙΑΟΦΘΑΛΜΟΛΟΓΙΑΠΑΘΟΛΟΓΙΑ ΠΑΘΟΛΟΓΙΚΗ ΑΝΑΤΟΜΙΚΗ ΠΑΘΟΛΟΓΙΚΗ ΟΓΚΟΛΟΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗ ΠΛΑΣΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΗ ΠΝΕΥΜΟΝΟΛΟΓΙΑ ΠΥΡΗΝΙΚΗ ΙΑΤΡΙΚΗ ΡΕΥΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΦΥΣΙΚΗ ΙΑΤΡΙΚΗ & ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΗ ΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΗ ΘΩΡΑΚΟΣ ΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΗ ΠΑΙΔΩΝ ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗΩΤΟΡΙΝΟΛΑΡΥΓΓΟΛΟΓΙΑ

12 Έρευνα κατέδειξε ότι… Η πλειονότητα των ειδικευομένων ιατρών διάλεξε ειδικότητα με βάση: το επιστημονικό ενδιαφέρον τον χρόνο αναμονής. “ΟΙ ΠΛΕΟΝ ΑΔΙΚΗΜΕΝΟΙ ΤΟΥ ΕΣΥ” Εφημ. «Καθημερινή»

13 Ειδικότητα 82,7% θα ήθελε να ειδικευθεί σε πανεπιστημιακή κλινική 72,1% θέλει να ειδικευθεί στην Αθήνα Επιστημονική Εταιρεία Φοιτητών Ιατρικής Ελλάδας (ΕΕΦΙΕ) Παραρτήματα Ιωαννίνων- Λάρισας Έρευνα για την Ιατρική Εκπαίδευση

14 Μεταπτυχιακή εκπαίδευση απαιτεί… υλικοτεχνική υποδομή & εύρυθμη λειτουργία νοσοκομείων –Στελέχωση με ικανό ανθρώπινο δυναμικό –Πληρότητα δομών,Τμημάτων/Κλινικών/Εργαστηρίων/Βιβλιοθηκών –Μείωση γραφειοκρατικού/Διοικητικού/Γραμματειακού έργου οργάνωση της εκπαίδευσης των ιατρών, –Ενιαίο εθνικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα, –Κατευθυντήριες διαγνωστικές και θεραπευτικές οδηγίες, –Ενιαίο σύγγραμμα αναφοράς αξιολόγηση των υπό ειδίκευση ιατρών αλλά και αξιολόγηση εκπαιδευτή

15 Πρακτικά ζητήματα καθημερινότητας:  οι συνθήκες εργασίας  οι χώροι εργασίας,  τα ωράρια  ο μεγάλος αριθμός ευημεριών  οι χαμηλές αποδοχές  η ασφαλιστική κάλυψη για αστική ευθύνη  η επιστημονική κάλυψη

16 Ανεργία

17 Κύριος λόγος :  υπερπληθώρα ιατρών που εισάγονται στις Ελληνικές Σχολές,  ανεξέλεγκτη εισροή πτυχιούχων από το Εξωτερικό Έναρξη ειδικότητας Η λίστα αναμονής σε απαγορευτικά επίπεδα (μέσος όρος ηλικίας των ειδικευόμενων τα 32 έτη) (εγγεγραμμένοι ΙΣΑ ανειδίκευτοι ελευθεροεπαγγελματίες) “ΟΙ ΠΛΕΟΝ ΑΔΙΚΗΜΕΝΟΙ ΤΟΥ ΕΣΥ” Εφημ. «Καθημερινή»

18 Κάθε χρόνο μπαίνουν στο Σύστημα Υγείας περίπου νέοι γιατροί, εκ των οποίων προέρχονται από τα ελληνικά πανεπιστήμια, 700 από τις πρώην σοσιαλιστικές χώρες και 300 από άλλες χώρες τις Ευρώπης.Κάθε χρόνο μπαίνουν στο Σύστημα Υγείας περίπου νέοι γιατροί, εκ των οποίων προέρχονται από τα ελληνικά πανεπιστήμια, 700 από τις πρώην σοσιαλιστικές χώρες και 300 από άλλες χώρες τις Ευρώπης. Συνταξιοδοτούνται μόνο 500 γιατροί.Συνταξιοδοτούνται μόνο 500 γιατροί. “ΠΛΗΘΩΡΙΣΜΟΣ ΓΙΑΤΡΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ” Εφημ. «ΒΗΜΑ»

19 Η Ελλάδα έχει την υψηλότερη αναλογία κατοίκων ανά Ιατρό στην Ευρώπη Ένας γιατρός αναλογεί σε 185 Έλληνες Ένας γιατρός αναλογεί σε 150 Αθηναίους Μέση αναλογία ΕΕ 1/ “ΠΛΗΘΩΡΙΣΜΟΣ ΓΙΑΤΡΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ” Εφημ. «ΒΗΜΑ»

20

21

22 Το μέλλον στην Ελλάδα … Ιατροί φοιτητές Ιατρικής Έλληνες φοιτητές ανά τον κόσμο Σύνολο περίπου Ιατροί για δέκα εκατομμύρια κατοίκους (1/125) “ΣΤΙΣ ΒΑΛΚΑΝΙΚΕΣ ΧΩΡΕΣ ΓΙΑ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ” Εφημ. «Καθημερινή»

23 Αιτήσεις ειδίκευσης στην Αθήνα ΑΚΤΙΝΟΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΗ 335ΑΚΤΙΝΟΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΗ 335 ΚΑΡΔΙΟΛΟΓΙΑ 331ΚΑΡΔΙΟΛΟΓΙΑ 331 ΜΙΚΡΟΒΙΟΛΟΓΙΑ - ΙΑΤΡΙΚΗ ΒΙΟΠΑΘΟΛΟΓΙΑ 353ΜΙΚΡΟΒΙΟΛΟΓΙΑ - ΙΑΤΡΙΚΗ ΒΙΟΠΑΘΟΛΟΓΙΑ 353 ΝΕΥΡΟΛΟΓΙΑ 348ΝΕΥΡΟΛΟΓΙΑ 348 ΟΦΘΑΛΜΟΛΟΓΙΑ 434ΟΦΘΑΛΜΟΛΟΓΙΑ 434 ΠΑΘΟΛΟΓΙΑ 901ΠΑΘΟΛΟΓΙΑ 901 ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗ 463ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗ 463 ΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΗ 410ΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΗ 410 ΑΛΛΕΡΓΙΟΛΟΓΙΑ 42ΑΛΛΕΡΓΙΟΛΟΓΙΑ 42 ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 15ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 15 ΝΕΦΡΟΛΟΓΙΑ 50ΝΕΦΡΟΛΟΓΙΑ 50 ΠΥΡΗΝΙΚΗ ΙΑΤΡΙΚΗ 22ΠΥΡΗΝΙΚΗ ΙΑΤΡΙΚΗ 22 ΦΥΣΙΚΗ ΙΑΤΡΙΚΗ & ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ 27ΦΥΣΙΚΗ ΙΑΤΡΙΚΗ & ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ 27

24 Οι εγγεγραμμένοι στον Οργανισμό Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (ΟΑΕΔ) Ιατροί έχουν ξεπεράσει τους Υποαπασχόληση Μικρές ιδιωτικές κλινικές ή γηροκομεία Κέντρα αισθητικής και αδυνατίσματος Υπάλληλοι σε φαρμακευτικές εταιρείες Μεταφράσεις (ποσοστό 2%-3%) “ΠΛΗΘΩΡΙΣΜΟΣ ΓΙΑΤΡΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ” Εφημ. «ΒΗΜΑ»

25 Οι ειδικότητες με τη μεγαλύτερη ανεργία χειρουργοί μαιευτήρες-γυναικολόγοι παθολόγοι ορθοπαιδικοί καρδιολόγοι παιδίατροι οφθαλμίατροι ψυχίατροι “ΠΛΗΘΩΡΙΣΜΟΣ ΓΙΑΤΡΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ” Εφημ. «ΒΗΜΑ»

26 Αν και σύμφωνα με έρευνα το 35 % περίπου θέλουν να δουλέψουν σε Δημόσιο Νοσοκομείο μόλις το 2% αυτών που θα ολοκληρώσουν την ειδικότητα θα μπορέσουν να βρουν τέτοια θέση. Με βασικό μισθό που δεν ξεπερνά τα 825 ευρώ και 80 ώρες εργασίας εβδομαδιαίως (τακτικό ωράριο και εφημερίες) “ΝΕΟΙ ΓΙΑΤΡΟΙ: ΧΑΜΗΛΟΜΙΣΘΟΙ ΚΑΙ ΑΝΕΡΓΟΙ” Εφημ. «ΕΠΕΝΔΥΤΗΣ»

27 Λύσεις η μείωση του αριθμού των εισακτέων στις Ιατρικές Σχολές, (ανεργία και αναβάθμιση εκπαίδευσης) η κατάρτιση του υγειονομικού χάρτη της Χώρας ανά περιοχή και ειδικότητα.

28 Ποιότητα εκπαίδευσης

29 Σύμφωνα με μελέτη 58% κρίνουν την εκπαίδευση του ειδικευόμενου γιατρού ως «ελλιπή χωρίς οργανωτικό πλάνο» 19% ως «πολυτέλεια μέσα στο υπάρχον εργασιακό περιβάλλον». “ΟΙ ΠΛΕΟΝ ΑΔΙΚΗΜΕΝΟΙ ΤΟΥ ΕΣΥ” Εφημ. «Καθημερινή»

30 Κύρια αίτια του προβλήματος η ανυπαρξία κριτηρίων για την επιλογή κλινικών που παρέχουν εκπαίδευση Η απουσία ενιαίου εκπαιδευτικού προγράμματος η έλλειψη κινήτρων για τους εκπαιδευτές, οι παρεκκλίσεις από τη διεθνή αντιστοιχία κλινών, εκπαιδευτών και ειδικευομένων η μειωμένη πρακτική εκπαίδευση

31 Η ποιότητα στην εκπαίδευση έχει αφεθεί στην καλή διάθεση εκπαιδευτή - εκπαιδευόμενου. Έλεγχος της ποιοτικής και ποσοτικής εκπαιδευτικής ικανότητας των εκπαιδευτών δεν υφίσταται σε κανένα νοσοκομείο της χώρας μας. Σε ανεπτυγμένες χώρες η ποιοτική ικανότητα των εκπαιδευτών παρακολουθείται περιοδικά μέσω: 1.συμπλήρωσης ερωτηματολογίων από τους εκπαιδευομένους 2.επιστημονικές ενώσεις

32 Θέσεις ειδικότητας περίπου 6600 θέσεις ειδικευόμενων σε κέντρα που παρέχουν πλήρη εκπαίδευση στην Ελλάδα. Από αυτές τις θέσεις: 3600 βρίσκονται στη Αθηνά και την Θεσσαλονίκη, 2350 στα Πανεπιστημιακά Νοσοκομεία της χώρας και 650 στην υπόλοιπη περιφέρεια.

33 Αναλογία κλινών ανά ειδικευόμενο (οδηγία της ΕΕ ) Ένας ειδικευόμενος ανά 12 κλίνες. Η ελληνική νομοθεσία προβλέπει : έναν εκπαιδευόμενο ανά 6 κλίνες στις κλινικές ΕΣΥ έναν ανά 4 κλίνες στις Πανεπιστημιακές κλινικές. “ΚΙΝΔΥΝΕΥΟΥΝ ΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΙΑΤΡΙΚΗΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ ” Εφημ. «Το ΒΗΜΑ»

34

35

36

37

38

39

40 Μεταβολή αριθμού κλινών Η μεγαλύτερη µείωση των συνολικών κλινών σημειώθηκε στα νησιά του Αιγαίου (16%) και στην περιφέρεια Πρωτευούσης (8%). Αντίθετα στις περισσότερες περιοχές οι συνολικές κλίνες αυξήθηκαν, µε τη µεγαλύτερη αύξηση να παρατηρείται στη Θεσσαλία (33,9%) και στη Θράκη (19,3%).

41 Για την λήψη ειδικότητας ο ιατρός θα πρέπει να έχει εκτελέσει ένα συγκεκριμένο αριθμό ιατρικών πράξεων που θα καταγράφονται στο βιβλιάριο εκπαίδευσ ή ς του – αριθμός που πρέπει να είναι κοινός για όλους τους ειδικευόμενους της επικράτειας Ο ειδικευόμενος πρέπει να έχει πρόσβαση σε ερευνητικά κέντρα σε πειραματικά χειρουργεία μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών

42 Παρακολούθησης συνεδριών, σεμιναρίων, ημερίδων, επιστημονικών εκδηλώσεων. Παρακολούθησης συνεχιζόμενης εκπαίδευσης Εξειδίκευσης Μειωμένες ευκαιρίες…

43 Λόγοι… Δυσκολία ή αδυναμία αντικατάστασης Αυξημένο κόστος μετακίνησης Πρακτικές δυσκολίες μετακίνησης (αποστάσεις, δρομολόγια)

44 Δαιδαλώδης διοικητική διαδικασία για χορήγηση εκπαιδευτικών αδειών & αδειών εξειδίκευσης σύμφωνα με το άρθρο 47 του Δημοσιοϋπαλληλικού Κώδικα (Ν.3528/2007) παρ. 1 «η υπηρεσιακή εκπαίδευση είναι δικαίωμα του υπαλλήλου» παρ. 3 «η υπηρεσία είναι υποχρεωμένη να μεριμνά για την επιμόρφωση των υπαλλήλων της, σε όλη τη διάρκεια της σταδιοδρομίας τους». παρ. 4 «η εκπαίδευση έχει ως σκοπό την απόκτηση από τον υπάλληλο των ειδικών γνώσεων που είναι απαραίτητες για την άσκηση των καθηκόντων του». ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ Αθήνα, 2007

45 Προβλήματα στην κλινική εκπαίδευση… «εντός έδρας» Απουσία εξειδικευμένων γιατρών, Ανεπαρκές νοσηλευτικό-παραϊατρικό προσωπικό, Απουσία ιατρικών μηχανημάτων, Ελλείψεις εργαλείων, Απουσία εργαστηρίων, Απουσία εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων.

46 Νησιωτικοί νομοί Aιγαίου Αδυναμίες σε 174 υγειονομικές μονάδες και εκατοντάδες γιατρούς ειδικοτήτων, ειδικευόμενους όπως και χιλιάδες εργαζόμενους, παραϊατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό όλων των κατηγοριών ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ

47 Πού «πονάει» η υγεία στα νησιά Το ΒΗΜΑ, 04/08/2002 Οι περισσότεροι γιατροί είναι συγκεντρωμένοι σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. αναλογία γιατρών/1000 κατοίκους Αθήνας 6,45. αναλογία γιατρών/1000 κατοίκους Θεσσαλονίκης 6,13. αναλογία γιατρών/1000 κατοίκους Περιφέρειας Νήσων Αιγαίου 1,73 Αναπλ. Καθηγητή Κοινωνικής Ιατρικής Ι.Τούντα Επιστημονικός υπεύθυνος Κέντρου Μελετών Υπηρεσιών Υγείας Έλλειψη ιατρικού, νοσηλευτικού και παραϊατρικού προσωπικού στις μονάδες υγείας των νησιών του Αιγαίου

48

49

50

51

52 Οι υποδομές Υγείας θα πρέπει να είναι προσαρμοσμένες στις ανάγκες του καλοκαιριού. Οι συνθήκες εργασίας με τον πολλαπλάσιο φόρτο εργασίας κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, είναι απάνθρωπες και πρακτικά απαγορεύουν κάθε χρονικό περιθώριο για θεωρητική εκπαίδευση.

53 Απουσία ειδικευμένων ιατρών και ελλείψεις σε δομές και εργαστήρια σημαίνουν… όχι σφαιρική θεώρηση-προσέγγιση περιστατικών, ελλειμματική εκπαίδευση, αδυναμία αντιμετώπισης σοβαρών περιστατικών και κατ’ επέκταση έλλειψη εκπαίδευσης

54

55 Δια βίου εκπαίδευση

56 Η Συνεχιζόμενη Ιατρική Εκπαίδευση (ΣΙΕ) αποτελεί μια διαδικασία συνεχούς και δια βίου επανεκπαίδευσης. Κατάρτιση κριτηρίων επάρκειας H δια βίου αξιολόγηση αφορά: α) κλινική ικανότητα, β) γνωστική επάρκεια, γ) επαγγελματική συμπεριφορά

57 H ΣΙΕ πρέπει να είναι: Αξιόπιστη Έγκυρη Συγκρίσιμη Ευρέως διαδεδομένη Ποσοτικοποιήσιμη σε βαθμολογική κλίμακα (Credits)

58 Η συνεχιζόμενη εκπαίδευση δεν είναι δυνατό να νοηθεί χωρίς: Βιβλιογραφικές αναφορές, Παρακολούθηση διεθνών συνεδρίων Σεμιναρίων πρακτικής εφαρμογής και άσκησης Συζητήσεις περιστατικών, e-learning Συμμετοχή σε ερευνητικά πρωτόκολλα Πρόσβαση στο διαδύκτιο

59 ΣΥΝΕΧΙΖΟΜΕΝΗ ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ Η αναθεωρημένη συνθήκη του Δουβλίνου, κατοχυρώνεται το 1993 Η ΣΙΕ αποτελεί ηθικό καθήκον και προσωπική ευθύνη κάθε ιατρού Σκοπός είναι η παροχή της μέγιστης ιατρικής φροντίδας στον γενικό πληθυσμό Ο όρος ΣΙΕ αναφέρεται στη συνεχή ανανέωση και τον εμπλουτισμό της ιατρικής γνώσης και τεχνικής Κάθε ιατρός έχει δικαίωμα στη ΣΙΕ και πρέπει να ενθαρρύνεται να ασκεί αυτό του το δικαίωμα

60 Ευρωπαϊκή Ένωση Ιατρικών Ειδικοτήτων γνωστή (UEMS) 28 Οκτωβρίου 1994 Ρόλος συντονιστικού οργάνου της ΣΙΕ στην Ευρώπη Θεσμοθετείται σώμα αρμόδιο για την υλοποίηση και την οργάνωση της σε εθνικό και πανευρωπαϊκό επίπεδο καθορίζοντας τα χαρακτηριστικά και τη δομή της.

61 Τον Ιανουάριο του 2000 η UΕMS ανακοινώνει την ίδρυση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Αναγνώρισης της Συνεχιζόμενης Ιατρικής Εκπαίδευσης (EACCME: European Accreditation Council for Continuing Medical Education), αποκλειστικά θεσμοθετημένο όργανο συντονισμού της ΣΙΕ στην Ευρώπη σε συνεργασία με τις Ευρωπαϊκές Ιατρικές Εταιρείες και τις κατά τόπους αρμόδιες αρχές.

62 Οι στόχοι του συμβουλίου αυτού είναι : Η ποιοτική αναβάθμιση της ΣΙΕ Η ευκολότερη πρόσβαση στη ΣΙΕ μέσα από εξουσιοδοτημένα συνέδρια, σεμινάρια, φροντιστηριακά μαθήματα, τηλεδιασκέψεις και Internet Based εκπαίδευση Η Πανευρωπαϊκή αναγνώρισή της ΣΙΕ Ο καθορισμός συστήματος βαθμολόγησης με διδακτικές μονάδες (Credits), σύμφωνα με το οποίο 1 διδακτική ώρα αντιστοιχεί σε 1 Credit Η εξουσιοδότηση κέντρων παροχής ΣΙΕ, σε εθνικό και πανευρωπαϊκό επίπεδο, με προκαθορισμένα κριτήρια ποιότητας και επιστημονικής επάρκειας

63 Ένας ειδικευμένος ιατρός πρέπει να συγκεντρώνει 250 Credits ανά 5 έτη, 250 δηλαδή διδακτικές ώρες. 100 από διεθνώς αναγνωρισμένες επιστημονικές δραστηριότητες και άλλες 100 ώρες από επιστημονικές δραστηριότητες σε τοπικό επίπεδο. Δεν θα πρέπει να αναγνωρίζονται περισσότερα από 100 Credits σε ένα έτος, προκειμένου να διασφαλίζεται η ποιότητα και η αξιοπιστία της εκπαίδευσης.

64 Σε χώρες της ΕΕ αποτελεί κριτήριο Σε χώρες της ΕΕ αποτελεί κριτήριο επανεγγραφής στον Ιατρικό σύλλογο, κριτήριο ασφαλιστικής κάλυψης Ιατρού άσκησης της ιατρικής

65

66

67 Χώρες της ΕΕ επιβάλλουν τακτικό επαναπροσδιορισμό της επάρκειας των Ιατρών (re-certification, re-validation) “ΣΥΧΝΟΙ ΕΛΕΓΧΟΙ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ ΤΩΝ ΓΙΑΤΡΩΝ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ” Εφημ. «Καθημερινή»

68 Οι γιατροί στη Βρετανία θα πρέπει να αποδεικνύουν κάθε πέντε χρόνια ότι έχουν τα προσόντα να ασκούν την ιατρική. Οι γιατροί που υπολείπονται των προδιαγραφών θα κινδυνεύουν να διαγραφούν από το ιατρικό μητρώο αν δεν βελτιωθούν. Οι νέες αξιολογήσεις θα ξεκινήσουν πιλοτικά στα τέλη του 2009 και θα αφορούν: Συνταγογραφία Ενημέρωση σε τελευταίες ιατρικές έρευνες θα ζητείται η γνώμη των ασθενών σε θέματα επικοινωνιακών ικανοτήτων των γιατρών θα ζητείται η γνώμη των συνεργατών για θέματα δεοντολογίας και συμπεριφοράς “ΣΥΧΝΟΙ ΕΛΕΓΧΟΙ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ ΤΩΝ ΓΙΑΤΡΩΝ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ” Εφημ. «Καθημερινή»

69 Σύμφωνα με Διεθνείς εκθέσεις: ΕλλάδαΕλλάδα Πορτογαλία Ιταλία Ισπανία κατατάσσονται τελευταίες ως προς όλες τις κατηγορίες έρευνας και δια βίου εκπαίδευσης.

70 Κλείνοντας …. ¨αν νομίζεται πως η μόρφωση κοστίζει, δοκιμάστε να δείτε πόσο κοστίζει η αμορφωσιά.¨ Αριστοτέλης

71 ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣΤΗΝΙΑΤΡΙΚΗΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ Γ.Κ. ΚΡΕΑΤΣΑΣ ΡΟΔΟΣ ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2008

72

73

74

75

76

77


Κατέβασμα ppt "ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣΤΗΝΙΑΤΡΙΚΗΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ Γ.Κ. ΚΡΕΑΤΣΑΣ ΕΙΔΙΚΕΥΟΜΕΝΟΙ - ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΡΟΔΟΣ ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2008."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google