Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Εργασία από τις μαθήτριες του 2 ου Γυμνασίου Σάμου :  Βαγιανού Ηλιάννα  Βελώνη Εμμανουέλα  Μπιλιμπά Βασιλική.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Εργασία από τις μαθήτριες του 2 ου Γυμνασίου Σάμου :  Βαγιανού Ηλιάννα  Βελώνη Εμμανουέλα  Μπιλιμπά Βασιλική."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1

2 Εργασία από τις μαθήτριες του 2 ου Γυμνασίου Σάμου :  Βαγιανού Ηλιάννα  Βελώνη Εμμανουέλα  Μπιλιμπά Βασιλική

3

4 Σχολικός εκφοβισμός είναι η «βία που ασκείται από, και σε βάρος μαθητών του δημοτικού σχολείου, μέχρι τουλάχιστον την ηλικία των 12 ετών και περιλαμβάνει επανειλημμένες αρνητικές πράξεις βίας». Ο σχολικός εκφοβισμός ανήκει στο φάσμα των μορφών σχολικής βίας, όμως περιλαμβάνει και μορφές μαθητικής δραστηριότητας οι οποίες θεωρούνται μέρος της σχολικής ζωής (π.χ. «Αα, έκανες αυτό, θα το πω στον κύριο»), επίσης αστεϊσμοί και πειράγματα. Συνήθως οι δύο όροι (σχολική βία και σχολικός εκφοβισμός) θεωρούνται συνώνυμοι και αναφέρονται στη βιβλιογραφία με τον κοινό όρο bullying.

5  σπρώχνει ξανά και ξανά και χτυπάει... ΣΩΜΑΤΙΚΗ ΒΙΑ  μιλάει άσχημα ή διώχνει από την παρέα και κοροϊδεύει ή απειλεί... ΛΕΚΤΙΚΗ ΒΙΑ  παίρνει ή χαλάει πράγματα που ανήκουν σε άλλους... ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΒΙΑ  διαδίδει άσχημες φήμες και βρίζει μέσω κινητού τηλεφώνου ή internet... ΔΙΑΔΙΚΤΙΑΚΗ- ΗΛΕΚΡΟΝΙΚΗ ΒΙΑ  ανεπιθύμητο άγγιγμα, απειλές, προσβλητικά μηνύματα, γράμματα και εικόνες… ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΒΙΑ

6

7

8  Γιατί ένα παιδί να θέλει να προκαλέσει σε κάποιον άλλο πόνο ή αναστάτωση ; Θα πείτε ότι σε αυτή την περίοδο της ανεξέλεγκτης κρίσης, όπου οι οικογένειες διαλύονται από την ανεργία και την ανέχεια, τα παιδιά μεταφέρουν στο σχολείο ό,τι βιώνουν και συσσωρεύουν την ατμόσφαιρα στο σπίτι. Η γλώσσα παύει να είναι, από μόνη της, επαρκής ερμηνεία. Ο διαχωρισμός θύματος-θύτη είναι λανθασμένος, αφού και στις δύο περιπτώσεις πρόκειται για παιδιά, μπλεγμένα στα δίχτυα αυτού του νοσηρού φαινομένου. Ο θύτης γνωρίζει ότι η συμπεριφορά του είναι τιμωρητέα, το θύμα ντρέπεται, ο δάσκαλος φοβάται να αναλάβει την ευθύνη, η οικογένεια τις περισσότερες φορές αγνοεί. Δημιουργείται ο κύκλος μίας ιδιότυπης ομερτά μεταξύ των εμπλεκομένων, που το μόνο που κάνει είναι να δηλητηριάζει τις ψυχές των μαθητών, στοιχειώνοντας τα όνειρα και τις ελπίδες τους.

9  Είναι άτομα αγχώδη, ευαίσθητα, ήσυχα, με χαμηλή αυτοεκτίμηση, αντιδρούν με κλάμα και φυγή σε αυτούς που τους επιτίθενται.  Συχνά θεωρούν τον εαυτό τους αποτυχημένο, διακατέχονται από συναισθήματα ντροπής και αισθάνονται άχαροι και ανόητοι.  Επιπλέον κάποιες διαφορές, παραδείγματος χάριν στην προφορά ή στο χρώμα, μπορεί να θεωρηθούν ως χαρακτηριστικά κάποιας κοινωνικής τάξης ή φυλής, και σε κάποια περιβάλλοντα μπορεί να έχει ως συνέπεια τα παιδιά να υποστούν και εκφοβισμό από τα φυσιολογικά παιδιά.

10

11 Η νομική έννοια της ανωτέρας βίας, προέρχεται βασικά από το αστικό δίκαιο και αποτελεί έκφραση της γενικής αρχής ότι "κανείς δεν μπορεί να υποχρεωθεί στα αδύνατα", να κάνει κάτι δηλαδή, που είναι αντικειμενικά ή και..υποκειμενικά αδύνατο, ωστόσο έχει "διαποτίσει" κάθε κλάδο του Δικαίου.

12  Έννοια Η έννοια της ανωτέρα βίας, χρησιμοποιείται στην καθημερινή δικαστική πράξη, σε δύο βασικά μεγάλες κατηγορίες υποθέσεων : - Πρώτον, στις αγωγές αποζημίωσης, ως ένσταση από τον εναγόμενο, προκειμένου να κριθεί ότι δεν φέρει ευθύνη για το ζημιογόνο γεγονός και να απαλλαγεί από κάθε υποχρέωση αποζημίωσης, διότι είναι προφανές ότι θεμελιώδης προϋπόθεση αποζημίωσης, είναι η ύπαρξη υπαιτιότητας, ήτοι δόλου ή αμέλειας (άλλοτε βαριάς και άλλοτε ακόμα και ελαφράς ). - Η δεύτερη κατηγορία υποθέσεων, όπου γίνεται επίκληση ανωτέρας βίας, είναι κάθε φορά, που ο διάδικος χάνει κάποια νόμιμη ή διαδικαστική προθεσμία (και δυστυχώς είναι πάρα πολλές οι καταραμένες αυτές προθεσμίες !), όπως π.χ όταν περνάει η προθεσμία της έφεσης ή της αναίρεσης ή ο χρόνος παραγραφής της αξίωσης κ.ο.κ.

13

14 − Βία για εμένα είναι να μην μπορώ να εκφράσω ελεύθερα την γνώμη/άποψη μου. − Βία για εμένα είναι να βλέπω τους γονείς μου στεναχωρημένους για τα οικονομικά προβλήματα και να μην μπορώ να βοηθήσω. − Βία για εμένα είναι να σε εκμεταλλεύονται μόνο και μόνο για δικό τους συμφέρον. − Βία για εμένα είναι να με κοροϊδεύουν και ενώ υποστηρίζω την γνώμη μου να αδιαφορούν. − Βία για εμένα είναι να σκοτώνονται παιδιά σε άσκοπους πολέμους.

15  Στην Λάρισα 11 νεαροί κρατώντας ξύλινα ρόπαλα και φωνάζοντας ρατσιστικά συνθήματα επιτέθηκαν σε στέκι μεταναστών. Από την ομάδα αυτή, οι περισσότεροι είναι ανήλικοι μαθητές.  Η πρώτη μαθήτρια ενός σχολείου έλαβε όπου εμφανιζόταν σε γυμνές φωτογραφίες. Στο κεφάλι της είχε προσαρμοστεί το σώμα μιας άλλης. Το κορίτσι άρχισε να υποφέρει, να χάνει την όρεξή της, να υστερεί στα μαθήματα. Οι γονείς της απευθύνθηκαν στην υπηρεσία Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος. Αποκαλύφθηκε ότι ο εκβιάζον ήταν ο δεύτερος μαθητής του σχολείου, ο οποίος συνέλαβε αυτό τον τρόπο για να εξουδετερώσει τον «αντίπαλο».

16

17


Κατέβασμα ppt "Εργασία από τις μαθήτριες του 2 ου Γυμνασίου Σάμου :  Βαγιανού Ηλιάννα  Βελώνη Εμμανουέλα  Μπιλιμπά Βασιλική."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google