Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας > Σχολικό έτος 2012-2013 24ο Νηπιαγωγείο Πατρών.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας > Σχολικό έτος 2012-2013 24ο Νηπιαγωγείο Πατρών."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας > Σχολικό έτος ο Νηπιαγωγείο Πατρών

2 Υπεύθυνος εκπαιδευτικός:Λουμπαρδέα Αμαλία Συνεργαζόμενοι: Τάξη: Τμήμα:2 ο Κλασσικό τμήμα

3 Τα νήπια χωρίστηκαν σε τέσσερις ομάδες :τα πουλάκια, η βροχούλα,τα σαλιγκαράκια και τα λουλουδάκια.Είχαμε ήδη χωριστεί σε ομάδες πριν ξεκινήσει το πρόγραμμά μας αφού έτσι είχαμε αποφασίσει να δουλεύουμε σε όλες μας τις δραστηριότητες σε όλους τους τομείς του ΔΕΠΠΣ. (ομαδοσυνεργατική διδασκαλία).

4 Αφορμή για να ασχοληθούμε με αυτό το θέμα ήταν το γεγονός ότι το νήπιο Κ.έφερνε κάθε μέρα στη τάξη για κολατσιό έτοιμα κεκάκια με σοκολάτα του εμπορίου και άλλες έτοιμες λιχουδιές και καθόλου φαγητό από το σπίτι από τα χεράκια της μαμάς του αν και ήταν η δεύτερη χρονιά του στο νηπιαγωγείο.

5 Το πρόγραμμά μου ξεκινά με συζήτηση για το ποιες τροφές αρέσει στα παιδιά να τρώνε και τα προτρέπω να δικαιολογήσουν τις προτιμήσεις τους.Κάποια παιδιά γνωρίζουν ότι μερικές τροφές δεν είναι υγιεινές και έτσι κάνω μια πρώτη καταγραφή των απόψεων των παιδιών. Συνεχίζω διαβάζοντάς τους το παραμύθι <<Το

6 Η ΔΡΑΣΗ ΜΑΣ Ταξίδι του Άνκα>> με σκοπό να καταλάβουν ότι πρέπει να τρώμε όλα τα είδη τροφίμων γιατί η ποικιλία στα γεύματα αποτελεί τη βάση της σωστής διατροφής.Τα παιδιά γνωρίζουν τις ομάδες τροφίμων και συμφωνούμε όλοι να προσπαθούμε τουλάχιστον κάθε Τρίτη να φέρνουμε κάτι υγιεινό για κολατσιό.Στη συνέχεια διαβάζουμε πολλά βιβλία που αναφέρονται στην υγιεινή διατροφή όπως οι >,η >,η >

7 Η ΔΡΑΣΗ ΜΑΣ που κάνει λόγο για τη λαιμαργία, το >κ.ά. Φέρνουμε πορτοκάλια στο σχολείο και στίβουμε φυσικό χυμό και άλλη μέρα φτιάχνουμε για σωστό πρωινό φρυγανιές με βούτυρο και μέλι, αφού πρώτα έχω δώσει ερωτηματολόγια στους γονείς για να δω τις διατροφικές τους συνήθειες.Φτιάχνουμε το καλαθάκι της υγιεινούλας και το καλαθάκι της ανθυγιεινού-

8 Η ΔΡΑΣΗ ΜΑΣ λας κόβοντας εικόνες τροφίμων από περιοδικά και κολλώντας τες στο αντίστοιχο καλάθι.Μιλάμε για την μεσογειακή διατροφή και φτιάχνουμε την πυραμίδα.Ξεχωρίζουμε και ταξινομούμε τα τρόφιμα ανάλογα με την προέλευσή τους.Αναζητούμε πληροφορίες στο διαδίκτυο σχετικά με το θέμα μας.Μιλάμε για το ταξίδι της τροφής στο σώμα μας και διαβάζουμε τον >.Κάνουμε αναφορά για το ποιες

9 Η ΔΡΑΣΗ ΜΑΣ επιπτώσεις έ χουν οι ανθυγιεινές τροφές στα δόντια μας διαβάζοντας τη >. Δραματοποιούμε τα παραμύθια που διαβάζουμε. Καλούμε από το Δήμο Πατρέων τον κ. Γεράσιμο Κλαουδάτο διατροφολόγο να μας μιλήσει σχετικά με το θέμα μας και έτσι καταφέρνουμε να ευαισθητοποιήσουμε και τις άλλες τάξεις του νηπιαγωγείου.Μας επισκέπτονται οδοντία-

10 Η ΔΡΑΣΗ ΜΑΣ τροι και εξετάζουν τα δοντάκια των νηπίων α- φού έχουμε διαβάσει το βιβλίο >.Συζητάμε για τις ευεργετικές ιδιότητες και βιταμίνες του αμύγ- δαλου με αφορμή την άνοιξη και με αφορμή το Πάσχα συζητάμε για τα σαρακοστιανά τρόφιμα.Βάφουμε τα αυγά μας κόκκινα και μιλάμε για την θρεπτική τους αξία.Δίνουμε αινίγματα να λύσουν τα παιδιά μαζί με τους

11 Η ΔΡΑΣΗ ΜΑΣ γονείς τους που έχουν σχέση με τη διατροφή. Ακούμε τραγούδια σχετικά όπως το χοντρό μπιζέλι και την κολυμβήτρια κινέζα, χορεύουμε και το διασκεδάζουμε.Παίζουμε κουκλοθέατρο και φτιάχνουμε διάφορες κατασκευές όπως τα καπελάκια με τα φρούτα που θα φορέσουμε στη γιορτούλα μας.Κάνουμε πίνακα διπλής ει- σόδου για να δούμε ποιο φρούτο είναι το αγα-

12 Η ΔΡΑΣΗ ΜΑΣ πημένο της τάξης μας.Παίζουμε με τα γράμ- ματα και τις φωνούλες που έχουν μέσα τους οι λέξεις οι σχετικές για τη διατροφή. Κάνουμε αναφορά στη διαφήμιση των τροφίμων και φτιάχνουμε ομαδικό κολλάζ.Συζητάμε για τους κινδύνους του σύγχρονου τρόπου διατροφής και για την ημερομηνία λήξης των τροφίμων.

13 Η ΔΡΑΣΗ ΜΑΣ

14

15

16

17 κ.Κλαουδάτος Γεράσιμος Διατροφολόγος από το Δήμο Πατρέων Ελληνική Οδοντιατρική Ομοσπονδία

18 Μας επισκέφτηκαν

19 Επειδή το τμήμα μας συμμετείχε και σε πρόγραμμα ομαλής μετάβασης με το Α1τμήμα του συστεγαζόμενου Δημοτικού αποφασίσαμε να ολοκληρώσουμε το πρόγραμμά μας με τη παρουσίαση του θεατρικού > στους συμμαθητές μας. Ακολούθησε ένα πάρτυ υγιεινής διατροφής όπου κάθε γονιός προ-

20 Η ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΜΑΣ σέφερε κάτι υγιεινό για να το μοιραστούμε όλοι μαζί.Τα φαγητά μοιράστηκαν και στις άλλες τάξεις του νηπιαγωγείου καθώς και στο γραφείο των συναδέλφων δασκάλων.Στο τέλος μοιρά- στηκαν και στα νήπιά μου και στα παιδάκια του Α1 αχλαδάκια με συμβουλές για μια σωστή δια- τροφή(κατασκευή).Επίσης δόθηκε στους γονείς των νηπίων το παραμύθι που στάθηκε αφορμή να ξεκινήσει το πρόγραμμα.

21 Η παρουσίασή μας

22

23 Πιστεύω ότι τα παιδιά κατάλαβαν ότι η υγεία τους είναι συνυφασμένη με τις καλές διατρο- φικές τους συνήθειες για αυτό προσπάθησαν να αλλάξουν αυτές και αυτό φάνηκε από το ενδιαφέρον τους να φέρνουν στο σχολείο πά- ντα κάτι υγεινό.Υπήρξε κλίμα συνεργασίας

24 Ας αξιολογηθούμε μεταξύ τους, ενεργοποίησαν τη σκέψη τους σχετικά με προβλήματα που παρουσιάζονται από την έλλειψη ομάδων τροφών ή από υπερ- βολική κατανάλωσή τους και μαζί με τα παιδιά ευαισθητοποιήθηκαν και οι γονείς τους οι οποίοι μπήκαν στη διαδικασία να αναζητήσουν και οι ίδιοι πληροφορίες και βιβλία σχετικά με θέμα μας.

25 Στη τάξη μας υπήρχε ένα προνήπιο κορίτσι Η Φ.που του άρεσε να βγάζει τραγούδια από το μυαλό της και να τα ανακοινώνει στους υπόλοιπους. Μιλώντας λοιπόν για τη διατροφή και με συνεργασία όλων των παιδιών φτιάξαμε το εξής μήνυμα ΤΡΩΜΕ ΥΓΕΙΝΑ ΦΡΟΥΤΑ ΚΑΙ ΛΑΧΑΝΙΚΑ ΓΙΑ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΔΥΝΑΤΟ ΜΥΑΛΟ.


Κατέβασμα ppt "Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας > Σχολικό έτος 2012-2013 24ο Νηπιαγωγείο Πατρών."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google