Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

 Τάξεις στις οποίες υλοποιήθηκε το πρόγραμμα: Α’ – Β’  Σύνολο μαθητών που συμμετείχαν: 38  Συνεργαζόμενοι εκπαιδευτικοί: Γεώργιος Παχίδης - Καραμολέγκου.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: " Τάξεις στις οποίες υλοποιήθηκε το πρόγραμμα: Α’ – Β’  Σύνολο μαθητών που συμμετείχαν: 38  Συνεργαζόμενοι εκπαιδευτικοί: Γεώργιος Παχίδης - Καραμολέγκου."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1  Τάξεις στις οποίες υλοποιήθηκε το πρόγραμμα: Α’ – Β’  Σύνολο μαθητών που συμμετείχαν: 38  Συνεργαζόμενοι εκπαιδευτικοί: Γεώργιος Παχίδης - Καραμολέγκου Κυριακή

2 Τη σχολική χρονιά ασχοληθήκαμε με το πρόγραμμα στοματικής υγιεινής.  Κύριος στόχος του προγράμματος ήταν να ευαισθητοποιήσουμε τους μαθητές στην καθημερινή φροντίδα και περιποίηση της στοματικής κοιλότητας. Επίσης θέλαμε να δημιουργηθεί ένα κλίμα οικειότητας ώστε να αποβληθούν τυχόν φοβίες που έχουν σχέση με την επίσκεψη των μαθητών στον οδοντίατρο.  Αρχικά μιλήσαμε για τα προβλήματα της στοματικής κοιλότητας και τα παιδιά μέσα από πλούσιο διαδραστικό υλικό εξοικειώθηκαν με την οδοντιατρική ορολογία. Έμαθαν τα ονόματα των δοντιών, την λειτουργία τους, τον αριθμό τους και την χρονική περίοδο εμφάνισης τους. Στη συνέχεια ασχοληθήκαμε με τις τροφές και πώς αυτές επηρεάζουν την στοματική υγιεινή. Τέλος παρουσιάσαμε στα παιδιά το σωστό τρόπο φροντίδας και καθημερινής καθαριότητας των δοντιών.  Πρέπει να σημειώσουμε ότι όλοι οι στόχοι επιτεύχθηκαν μέσα από προβολές ταινιών, πλούσιο φωτογραφικό υλικό, διαδραστικά παιχνίδια, κατασκευές, τραγούδι, παραμύθι και συζήτηση με οδοντίατρο.

3 Το στόμα και δόντια μας (Μια φορά κι έναν καιρό ήταν ο άνθρωπος) Αξιοποιήσαμε το παρακάτω εποπτικό υλικό, επεμβαίνοντας διαδραστικά πάνω του όπου αυτό ήταν εφικτό. Σωστή χρήση οδοντικού νήματος Επίσκεψη στο οδοντιατρείο για παιδιά Τα δόντια μας Επιλέγω τη σωστή ονομασία του δοντιού που απεικονίζεται. Quiz γνώσεων που αποκτήθηκαν κατά τη διάρκεια υλοποίησης του προ- γράμματος Βρίσκω την ονομασία του δοντιού που περιγράφεται και σκάω το μπαλόνι.

4 Η Δόνα Τερηδόνα, Ευγένιος Τριβιζάς Η Δόνα Τερηδόνα, Ευγένιος Τριβιζάς Το τραγούδι της σωστής διατροφής Οδοντόβουρτσα Χαρούμενο δοντάκι Κατασκευή οδοντοστοιχίας με χαρτόνι και φασόλια Κατασκευή οδοντοστοιχίας με πλαστελίνη και φασόλια

5

6 Τα δόντια μας είναι τα όργανα του πεπτικού συστήματος με τα οποία κόβουμε και μασάμε τις τροφές. Τα δόντια μας

7 Πάνω σιαγόνα Κάτω σιαγόνα

8 Στον άνθρωπο αναπτύσσονται δύο γενιές δοντιών: τα νεογιλά δόντια τα μόνιμα δόντια

9 Νεογιλά ονομάζονται τα πρώτα δόντια που έχει το παιδί. Πέφτουν στην ηλικία περίπου των 6 ετών και είναι συνολικά 20. Νεογιλά

10 Όταν πέφτουν τα νεογιλά δόντια εμφανίζονται τα μόνιμα τα οποία μας ακολουθούν μέχρι το τέλος της ζωής μας. Συνολικά έχουμε 32 μόνιμα δόντια. Μόνιμα

11 Η οδοντοστοιχία μας αποτελείται από: κοπτήρες κυνόδοντες προγόμφιους γομφίους

12 Οι κοπτήρες ονομάζονται έτσι, επειδή κόβουν την τροφή. Με αυτά κόβουμε την τροφή.

13 Οι κυνόδοντες παίρνουν το όνομά τους από την αρχαία ελληνική λέξη «κύων», που σημαίνει σκύλος, καθώς στο σκύλο τα δόντια αυτά είναι ιδιαίτερα μεγάλα. Με αυτά σχίζουμε την τροφή.

14

15 Οι γομφίοι ονομάζονται και τραπεζίτες, γιατί έχουν μεγάλη επιφάνεια, «τράπεζα», έτσι ώστε να είναι πιο εύκολη η μάσηση των τροφών. Με αυτά μασάμε την τροφή.

16 Οι τελευταίοι γομφίοι ονομάζονται σωφρονιστήρες ή φρονιμίτες, επειδή τους αποκτάμε, μετά το 20ό έτος της ηλικίας μας, όταν πλέον είμαστε... φρόνιμοι! Με αυτά επίσης μασάμε την τροφή.

17

18 Τα μέρη του δοντιού Ούλο Νεύρο Αγγεία Μύλη Ρίζα Δόντι δεν είναι μόνο το μέρος που βλέπουμε αλλά και μέρος που βρίσκεται κρυμμένο μέσα στο ούλο!

19 ΖΗΚΑΚΗΣ 2008

20 Το σωστό βούρτσισμα των δοντιών:  Η οδοντόβουρτσα πρέπει να κινείται πάνω-κάτω με κυκλικές κινήσεις.  Η οδοντόβουρτσα πρέπει να κινείται από δεξιά προς τα αριστερά.  Βουρτσίζουμε όλα τα δόντια, όχι μόνο τα μπροστινά.  Το σωστό βούρτσισμα διαρκεί περίπου 5 λεπτά. Το σωστό βούρτσισμα των δοντιών: (6 στάδια)

21 1ο στάδιο: Βουρτσίζουμε τα πάνω μπροστινά δόντια

22 2ο στάδιο: Βουρτσίζουμε τα κάτω μπροστινά δόντια

23 3ο στάδιο: Βουρτσίζουμε τα κάτω δόντια από την πάνω πλευρά

24 4ο στάδιο: Βουρτσίζουμε τα πάνω δόντια από την κάτω πλευρά

25 5ο στάδιο: Βουρτσίζουμε τα πάνω δόντια από τη μέσα πλευρά

26 6ο στάδιο: Βουρτσίζουμε τα κάτω δόντια από τη μέσα πλευρά

27 Ολοκληρώνουμε τον καθαρισμό των δοντιών με: οδοντικό νήμα στοματικό διάλυμα (για μεγάλους)

28

29

30

31

32

33

34


Κατέβασμα ppt " Τάξεις στις οποίες υλοποιήθηκε το πρόγραμμα: Α’ – Β’  Σύνολο μαθητών που συμμετείχαν: 38  Συνεργαζόμενοι εκπαιδευτικοί: Γεώργιος Παχίδης - Καραμολέγκου."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google