Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΘΕΜΑ «ΜΑΘΗΤΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ». Sine Sole Sileo (Χωρίς ήλιο σωπαίνω)

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΘΕΜΑ «ΜΑΘΗΤΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ». Sine Sole Sileo (Χωρίς ήλιο σωπαίνω)"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΘΕΜΑ «ΜΑΘΗΤΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ»

2 Sine Sole Sileo (Χωρίς ήλιο σωπαίνω)

3 ΟΜΑΔΑ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΑΞΗ Β’ (ΤΜΗΜΑ Β1) ΓΕΛ ΠΡΟΒΑΤΑ ΣΕΡΡΩΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ

4 Ειδικοί στόχοι της ερευνητικής εργασίας:  Να οπτικοποιήσουμε και να αποκωδικοποιήσουμε πληροφορίες, ταξινομώντας τις σε άχρηστες ή χρήσιμες.  Να ενεργοποιηθεί η σκέψη μας και να οξυνθεί η κριτική μας αντίληψη, ώστε να μάθουμε να διακρίνουμε τη χρήσιμη από την περιττή γνώση.  Να μπορούμε να επεξηγούμε απλά ή συνθετότερα φαινόμενα της κοινωνικής-πολιτικής πραγματικότητας και να ερμηνεύσουμε καταστάσεις.  Να προβληματιστούμε σε θέματα ηθικής του δημοσιογράφου.  Να μπορούμε να περιδιαβάζουμε μια εφημερίδα ή ένα περιοδικό, χωρίς να πελαγοδρομούμε στην ύλη τους.  Να αντιληφθούμε την αξία του Τύπου και τη στενή του συνάφεια με τη Δημοκρατία και τα ανθρώπινα δικαιώματα.  Να εξοικειωθούμε με έννοιες σχετικές με τον Τύπο, όπως παραπληροφόρηση, πλύση εγκεφάλου, παθητικοποίηση του δέκτη, υποχρεώσεις του δημοσιογράφου κ.α.  Να μάθουμε να χρησιμοποιούμε συνδυαστικά την παρατήρηση και την καταγραφή, τα ερωτηματολόγια, τις δημοσκοπήσεις και τις συνεντεύξεις, αλλά και την ερμηνευτική μελέτη πρωτογενών πηγών που σχετίζονται με τα ερωτήματα του θέματος που θα διερευνούμε κάθε φορά.

5  Να χτίσουμε διαύλους επικοινωνίας του σχολείου με την τοπική κοινωνία και τα προβλήματά της.  Να εξασκήσουμε γνώσεις που διαθέτουμε από άλλα γνωστικά αντικείμενα, όπως το μάθημα της Πληροφορικής ή της Έκφρασης- Έκθεσης.  Να εξασκηθούμε στη συλλογή, αξιολόγηση και ταξινόμηση υλικού απαραίτητου για την τελική σύσταση μιας εφημερίδας.  Να προβληματιστούμε πάνω σε ζητήματα της τοπικής ή και ευρύτερης κοινωνίας.  Να εξασκήσουμε τις ικανότητές τους στην καταγραφή διαφορετικών κειμενικών ειδών, όπως άρθρο, δοκίμιο, συνέντευξη, ρεπορτάζ, επιφυλλίδα, χρονογράφημα.  Να εκφραστούμε καλλιτεχνικά μέσα από τη δημιουργία αφίσας ή κολλάζ με θέμα την εφημερίδα.  Να κατανοήσουμε τα στάδια δημιουργίας μιας εφημερίδας.

6  Να συνειδητοποιήσουμε την πορεία του Τύπου από το παρελθόν ως σήμερα, παρατηρώντας αρχεία παλιών εφημερίδων.  Να καταστούμε ικανοί να διακρίνουμε τις διαφορές ανάμεσα στον έντυπο και τον ηλεκτρονικό Τύπο.  Να συνειδητοποιήσουμε τη δύναμη του Τύπου και τη σημασία της είδησης.  Να μπορούμε να αξιολογούμε και να διακρίνουμε το ασήμαντο γεγονός από αυτό που αξίζει να γίνει είδηση.  Να νιώσουμε δημιουργικοί, συνθέτοντας οι ίδιοι ένα ή και παραπάνω φύλλα μιας εφημερίδας που θα είναι αποκλειστικά δικό μας δημιούργημα.  Να εξασκηθούμε στην εξέταση θεμάτων σε τοπικό/ εθνικό/ παγκόσμιο επίπεδο, ώστε να καταστούμε υπεύθυνοι και ενεργοί πολίτες της χώρας και του κόσμου.  Να νιώσουμε συλλογικά περήφανοι μέσα από τη δημιουργία συλλογικού έργου, ξεπερνώντας ατομικισμούς και εγωπάθειες, αλληλοσυμπληρούμενοι

7 Μελετήσαμε όρους σχετικούς, όπως…

8 …την Παραπληροφόρηση Α) Παραπληροφόρηση είναι η μεταφορά διαφόρων ψευδών ή αναληθών ή τροποποιημένων πληροφοριών.πληροφοριών

9 Την παθητικοποίηση του δέκτη και τις αιτίες της

10 Τη διαφήμιση

11

12 Την ΕΣΗΕΑ

13 ΟΜΑΔΕΣ  Ομάδα 1 η : Μαθητικών θεμάτων  Ομάδας 2 η : Αθλητικών θεμάτων  Ομάδα 3 η : Κοινωνικών θεμάτων  Ομάδα 4 η : Ψυχαγωγία  Ομάδα 5 η : Τεχνική υποστήριξη

14 Αϊδονίδου Άννα Βαβατζιάνη Δήμητρα Δόγκα Θωμαή Δόγκα Σοφία Κουτσοπούλου Βασιλική ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ Ομάδα 1 η : Μαθητικών θεμάτων

15 Άρθρα της 1 ης Ομάδας (Μαθητικών θεμάτων)

16 Άρθρο για την ACTION AID

17 Άρθρο για την Ενδοσχολική Βία

18 Ο εκφοβισμός μπορεί να είναι: Σωματικός Λεκτικός Εκφοβισμός με εκβιασμό Έμμεσος ή κοινωνικός Ηλεκτρονικός Ρατσιστικός Σεξουαλικός

19 Οι πιο συνηθισμένες εκδηλώσεις: Χειρονομίες, σπρωξιές, ξυλοδαρμοί Φραστικές επιθέσεις, βρισιές, προσβολές, απειλές Εκβιασμοί Καταστροφή προσωπικών αντικειμένων Κλοπές Σεξουαλική παρενόχληση και κακοποίηση Αποκλεισμός και απομόνωση από παρέες, ομαδικά παιχνίδια και κοινωνικές δραστηριότητες. Η συχνότητα του προβλήματος με βασικά στατιστικά στοιχεία είναι τα εξής: στην Ελλάδα τα δεδομένα διάφορων ερευνών δείχνουν ότι : Το 10% - 15% των μαθητών πέφτει θύμα διάφορων μορφών βίας στο σχολείο Οι μαθητές που ασκούν βία, δηλαδή οι θύτες, υπολογίζεται ότι ξεπερνούν το 5% του συνόλου των μαθητών Τα αγόρια σε σχέση με τα κορίτσια εμπλέκονται πιο συχνά σε περιστατικά βίας σε αναλογία 3 προς 1

20 Άρθρο για τις Μπάμπες: παραδοσιακό θρακιώτικο χριστουγεννιάτικο φαγητό

21 Άρθρο για χριστουγεννιάτικα έθιμα των Σερρών Το "Χριστόξυλο" και το "Πάντρεμα της Φωτιάς"

22 Συνέντευξη της υπεύθυνης του Συμβουλευτικού Σταθμού Νέων νομού Σερρών, κυρίας Σήλιας Ζέττα

23 Βασιλειάδης Ιωάννης Ζερζελίδης Ορέστης Καπρινιώτης Βαγγέλης Κόγιας Φώτης Κούλικας Πασχάλης Ομάδα 2 η : Αθλητικών θεμάτων

24 Άρθρα της 2 ης Ομάδας (Αθλητικών θεμάτων)

25 Άρθρο για τον κλασικό Μαραθώνιο Αθηνών

26 Άρθρο για τους Παραολυμπιακούς αγώνες

27 Άρθρο για τους σχολικούς αγώνες του ΓΕΛ Προβατά  Προπονητής της ομάδας ποδοσφαίρου μας: ο γυμναστής του σχολείου μας, Παναγιώτης Μαργαριτόπουλος  Μέλη της: Απιδόπουλος Ραφαήλ-Δήμος, Βασιλειάδης Χάρης, Βατμανίδης Ιωάννης και Πετρίδης Νίκος από τη Γ' τάξη, Πέτρου Άγγελος και Απιδόπουλος Λευτέρης από τη Β' (γνωστός κι ως "Ρώσος"), ο από την Α' Λυκείου, Γαργαβάνης Γεώργιος, Κωνσταντίνου Στέλιος, Πρασιάδης Γεώργιος, Ιωαννίδης Δημήτριος, Γεωργιάδης Θεόδωρος, Πάντσιος Ιωάννης, Βασιλειάδης Ιωάννης.  Ακόμη δυο μαθητές της Β' λυκείου ο Κούλικας Πασχάλης και η Μαρία Μοσχολιού παίρνουν μέρος στους σχολικούς αγώνες στίβου. Ο Πασχάλης αγωνίζεται στο βάδην και η Μαρία στη δισκοβολία. Από τη Γ΄ Λυκείου ο μαθητής Κρίτσκας Χρήστος αγωνίζεται στη σφαίρα.

28 Αδαμίδου Αγάπη Απιδόπουλος Ελευθέριος Βατμανίδου Χαρούλα Ζλατανίδης Γιώργος Καρυπίδου Κατερίνα Ομάδα 3 η : Κοινωνικών θεμάτων

29 Άρθρα της 3 ης Ομάδας (Κοινωνικών θεμάτων)

30 Άρθρο: «Το δικαίωμα στη διαφορά»

31 Άρθρο: «Η ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΜΕΝΗ ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΙΣ ΤΡΙΤΟΚΟΣΜΙΚΕΣ ΧΩΡΕΣ»

32 Άρθρο: «Η ΠΡΟΦΗΤΕΙΑ ΤΩΝ ΜΑΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ»

33 Άρθρο: «ΣΕΒΑΣΜΟΣ ΣΤΑ ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΖΩΑ»

34 Άρθρο: ΜΙΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΑ ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΣΤΗΝ ΑΝΝΑΓΕΝΝΗ ΣΗ

35 Άρθρο: ΑΣΚΕΙ ΣΗΜΕΡΑ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ.... ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΚΑΤΑΠΙΕΣΗ?

36 Αραμπατζή Βαΐα Βήλιογλου Χριστίνα Γιαννακοπούλου Μαρία Καμπουρίδου Χαρά Ομάδα 4 η : Ψυχαγωγία

37 Άρθρα της 4 ης Ομάδας (Ψυχαγωγικών θεμάτων)

38 Άρθρο: «MH NΟΜΙΖΕΙΣ ΠΩΣ Η ΦΗΜΗ ΚΑΙ ΤΟ ΧΡΗΜΑ ΕΙΝΑΙ ΕΥΚΟΛΗ ΥΠΟΘΕΣΗ......»

39 ΚΡΙΤΙΚΗ ΣΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ: «Ο ΘΕΟΣ ΑΓΑΠΑΕΙ ΤΟ ΧΑΒΙΑΡΙ»

40 Άρθρο: «17 ΝΟΕΜΒΡΗ 2012» Χρονογράφημα για την 28η Οκτωβρίου

41 Άρθρο: «ΓΝΩΣΤΕΣ ΦΡΑΣΕΙΣ ΜΕ ΑΓΝΩΣΤΗ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ»  ΔΕΝ ΧΑΡΙΖΩ ΚΑΣΤΑΝΑ  ΣΑΡΔΑΜ  ΜΠΑΤΕ ΣΚΥΛΟΙ ΑΛΕΣΤΕ ΚΑΙ ΑΛΕΣΤΙΚΑ ΜΗ ΔΙΝΕΤΕ  ΕΙΜΑΣΤΕ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΝΗΓΥΡΙΑ

42 Άρθρο: ΖΩΔΙΑ 2013

43 Άρθρο: «Η ΜΟΔΑ ΚΑΙ ΟΙ ΤΑΣΕΙΣ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΣΕΖΟΝ»

44 Άρθρο: «ΚΑΙ ΕΠΙΣΗΜΑ ΣΤΗ ΕYROVISION»

45 Δόγκας Θωμάς Καραγιάννης Παναγιώτης Ομάδα 5 η : Τεχνική υποστήριξη

46 Εργασίες της 5 ης Ομάδας (Τεχνική υποστήριξη) δημιουργία, παρακολούθηση και ενημέρωση σελίδας wikis στο διαδραστικό πρόγραμμα wikispaces του διαδικτύου. Μέσα από αυτή τη σελίδα είχαν όλες οι ομάδες τη δυνατότητα να ανεβάζουν τις εργασίες, τα άρθρα και τα ερωτηματολόγιά τους, ώστε να είναι ορατά στις υπόλοιπες ομάδες, δηλαδή στην ολομέλεια. στοιχειοθέτηση των άρθρων των υπόλοιπων ομάδων στο πρόγραμμα in design, ώστε η εφημερίδα να λάβει την τελική της μορφή.

47 Εκπαιδευτική επίσκεψη στην εφημερίδα «Ελεύθερο Βήμα»

48 Είδαμε πως λειτουργεί ένα τυπογραφείο… Εκτυπωτική μηχανή

49 Μιλήσαμε με τους υπεύθυνους, ρωτήσαμε, ενημερωθήκαμε…

50 Επίσκεψη στη Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών

51 …όπου είδαμε αρχεία παλιών εφημερίδων, η παλιότερη από τις οποίες ήταν του 1946

52

53 Αποτίμηση-Συμπεράσματα  εξοικειωθήκαμε με την αρχή της διερευνητικής προσέγγισης της μάθησης.  μάθαμε να εφαρμόζουμε και να αξιοποιούμε ποικίλες και διαφορετικές πηγές άντλησης των δεδομένων.  αναπτύξαμε το στοχασμό, την κριτική και αυτοκριτική σκέψη και την αίσθηση προσωπικής ευθύνης  οπτικοποιήσαμε και αποκωδικοποιήσαμε πληροφορίες, ταξινομώντας τις σε άχρηστες ή χρήσιμες.  επεξηγήσαμε φαινόμενα της κοινωνικής-πολιτικής πραγματικότητας και ερμηνεύσαμε καταστάσεις.

54  προβληματιστήκαμε σε θέματα ηθικής του δημοσιογράφου.  αντιληφθήκαμε την αξία του Τύπου και τη στενή του συνάφεια με τη Δημοκρατία και τα ανθρώπινα δικαιώματα.  εξοικειωθήκαμε με έννοιες σχετικές με τον Τύπο, όπως παραπληροφόρηση, πλύση εγκεφάλου, παθητικοποίηση του δέκτη, υποχρεώσεις του δημοσιογράφου κ.α.  μάθαμε να χρησιμοποιούμε συνδυαστικά την παρατήρηση και την καταγραφή, τα ερωτηματολόγια, τις δημοσκοπήσεις και τις συνεντεύξεις, αλλά και την ερμηνευτική μελέτη πρωτογενών πηγών που σχετίζονται με τα ερωτήματα του θέματος που διερευνούσαμε κάθε φορά.  εξασκήσαμε γνώσεις που διαθέτουμε από άλλα γνωστικά αντικείμενα, όπως το μάθημα της Πληροφορικής ή της Έκφρασης-Έκθεσης.

55  εφαρμόσαμε τις νέες τεχνολογίες, συνειδητοποιώντας τη χρησιμότητά τους στην πρόσληψη της γνώσης και στην εξαγωγή συμπερασμάτων  Εξασκηθήκαμε στη συλλογή, αξιολόγηση και ταξινόμηση υλικού απαραίτητου για την τελική σύσταση μιας εφημερίδας  εξασκηθήκαμε στην καταγραφή διαφορετικών κειμενικών ειδών, όπως άρθρο, δοκίμιο, συνέντευξη, ρεπορτάζ, επιφυλλίδα, χρονογράφημα  εκφραστήκαμε καλλιτεχνικά μέσα από τη δημιουργία αφίσας και κολλάζ με θέμα την εφημερίδα

56  συνειδητοποιήσαμε τη δύναμη του Τύπου και τη σημασία της είδησης  καταστήκαμε ικανοί να διακρίνουμε τις διαφορές ανάμεσα στον έντυπο και τον ηλεκτρονικό Τύπο  αξιολογήσαμε και να διακρίναμε το ασήμαντο γεγονός από αυτό που αξίζει να γίνει είδηση  νιώσαμε συλλογικά περήφανοι μέσα από τη δημιουργία συλλογικού έργου

57 Και τέλος… …μάθαμε διασκεδάζοντας και διασκεδάσαμε μαθαίνοντας!!!

58 Σας ευχαριστούμε!!!


Κατέβασμα ppt "ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΘΕΜΑ «ΜΑΘΗΤΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ». Sine Sole Sileo (Χωρίς ήλιο σωπαίνω)"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google