Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Σχολικό έτος 2012- 2013 Δημοτικό σχολείο Τέμενης.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Σχολικό έτος 2012- 2013 Δημοτικό σχολείο Τέμενης."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Σχολικό έτος Δημοτικό σχολείο Τέμενης

2  Συνεργαζόμενοι εκπαιδευτικοί: Σύφαντου Αθηνά, Σουλάνη Αλεξάνδρα- Ελένη, Παπαγγελόπουλος Άγγελος, Κουβέλη Αικατερίνη,Γεωργακή Αλεξάνδρα  Τάξη: Τρίτη ( Γ΄)

3  Ξεκινώντας τη συνεργασία μας οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες εργασίας. Δημιουργήθηκαν 5 ομάδες των τεσσάρων μαθητών καθεμία με παιγνιώδη τρόπο και λίγο υποκινούμενο από τον εκπαιδευτικό, ώστε να αποτελούνται από παιδιά και των δύο φύλλων καθώς και όλων των μαθησιακών δυνατοτήτων. Αποφεύχθηκαν οι ομάδες με κριτήριο τις φιλικές σχέσεις για να έρθουν σε επαφή μαθητές που δεν συνεργάζονταν μέχρι τώρα.  Επιλέχθηκαν ονόματα: α) περιστέρια β) παιδιά της γης γ) παιδική χαρά δ)γάργαρο νερό ε) φιλαράκια  Τα σύμβολα των ομάδων ήταν αντίστοιχα: α) πουλί β) τη γη με παιδάκια πάνω γ) σχέδιο παιδικής χαράς δ)ένα ποταμάκι ε)παιδάκι

4  Έναυσμα για την επιλογή του θέματος μας στάθηκαν οι ακόλουθοι λόγοι: Α) Η ύπαρξη αλλοδαπών μαθητών στην τάξη μας από διαφορετικές χώρες και τρόπους ζωής. Β) Το γεγονός πως κοντά στο σχολείο μας θα λειτουργήσουν κατοικίες κάτω από την προστασία του χαμόγελου του παιδιού. Γ) Το σχολείο μας συμμετέχει για το τρέχον σχολικό έτος και το επόμενο σε πρόγραμμα Comenius με θέμα τα δικαιώματα των παιδιών του κόσμου. Μέσα στα πλαίσια του προγράμματος αυτού τα παιδιά θα ερχόταν σε επαφή με μαθητές από άλλες 7 ευρωπαϊκές χώρες. Δ) Οι απορίες και οι προβληματισμοί των μικρών μαθητών για τα παιδιά που βλέπουν να εργάζονται π.χ. παιδιά των φαναριών Ε)Ανάγκη προβληματισμού για τα προβλήματα των παιδιών του κόσμου.

5  Διαβάσαμε το παραμύθι «Το ψαράκι που φορούσε γυαλιά». Συζητήσαμε με αφορμή το παραμύθι για τη διαφορετικότητα και προβληματιστήκαμε πάνω σε αυτό. Ζωγραφίσαμε εικόνες που μας άρεσαν από το παραμύθι. Το δραματοποιήσαμε μας μέσα από θεατρικό παιχνίδι.  Προβολή εικόνων και βίντεο με παιδιά από όλο τον κόσμο, με τις συνθήκες ζωής και διαβίωσης τους. Ακολούθησε συζήτηση και σύγκριση με το δικό μας και τον ευρωπαϊκό τρόπο ζωής και των χωρών του τρίτου κόσμου. Ομοιότητες και διαφορές.

6  Παρουσίαση και μελέτη της σύμβασης των δικαιωμάτων των παιδιών με απλά λόγια. Εργαστήκαμε πάνω σε φύλλα εργασίας σχετικά με τα δικαιώματα του παιδιού (π.χ. σταυρόλεξα, κρυπτόλεξα, συμπληρώσαμε κείμενα, φτιάξαμε δικά μας σταυρόλεξα και κρυπτόλεξα ανά ομάδα και τα παρουσιάσαμε στις άλλες ομάδες).  Ζωγραφίσαμε κάθε παιδί και ένα δικαίωμα. Τα παρουσιάσαμε στην τάξη και τα αναρτήσαμε στον πίνακα ανακοινώσεων της τάξης.

7

8  Με αφορμή την επέτειο υπογραφής της σύμβασης για τα δικαιώματα του παιδιού δουλέψαμε ανά ομάδες για να φτιάξαμε συνθήματα. Παρουσιάστηκαν στην τάξη και αναρτήθηκαν στον πίνακα ανακοινώσεων.  Ζωγραφίσαμε πανό με το σύνθημα: «Είμαι, είσαι είμαστε παιδιά με δικαιώματα» και το αναρτήσαμε στο σχολείο μας. Πάνω σε μπαλόνια κάθε παιδί έγραψε ένα μήνυμα με βάση τα δικαιώματα των παιδιών και τα αφήσαμε τα ταξιδέψουν στον ουρανό για να πάνε σε όλες τις χώρες του κόσμου.

9

10

11

12  Διαβάσαμε το βιβλίο « Μια κάλτσα που τη λέγαν Ευρυδίκη». Συζητήσαμε πάνω σε αυτό και σε συνεργασία με την Τετάρτη τάξη και την δασκάλα τους κ. Κάντζαρη Μαρία κατασκευάσαμε όλους τους ήρωες του βιβλίου. Καλέσαμε στο σχολείο τη συγγραφέα του βιβλίου κυρία Ευσταθίου Αναστασία. Μας παρουσίασε το βιβλίο αυτό που είχε θέμα σχετικό με τα δικαιώματα των παιδιών. Φτιάξαμε από μία κάλτσα μαριονέτα και με αυτές παίξαμε κουκλοθέατρο.

13

14

15

16 Παρουσίαση του βιβλίου από την κ. Ευσταθίου. Παίξαμε κουκλοθέατρο.

17  Ανταποκρινόμενοι σε πρόσκληση του σώματος Ελληνικού Οδηγισμού Πάτρας με έναυσμα την παγκόσμια μέρα φιλίας φτιάξαμε όλη η τάξη μαζί μια πάνινη κούκλα. Στόχος ήταν να πουληθεί και τα χρήματα να προσφερθούν σε παιδιά χωρίς οικογένεια ή να χαριστούν σε παιδιά που ζουν έγκλειστα σε φύλακες μαζί με τις μητέρες τους.  Διαβάσαμε ποιήματα Ελλήνων και ξένων ποιητών σχετικά με τα δικαιώματα των παιδιών. Συζήτηση και κατασκευή ποιημάτων χαϊκού από τα παιδιά.

18 Φτιάξαμε πάνινη κούκλα Όλοι μαζί με το δώρο μας στην άγνωστη φίλη.

19

20

21  Κατασκευή του «Σπιτιού των δικαιωμάτων» με τη συνεργασία της Τετάρτης τάξης (Δ΄) του σχολείου μας και της δασκάλας τους κ. Κάντζαρη Μαρίας με ανακυκλώσιμα υλικά. Συμμετείχαμε έτσι σε δράση του Δήμου Αιγιάλειας στο «Πρώτο μαθητικό φεστιβάλ Δημιουργίας» της ΔΗ.ΚΕ.ΠΑ.  Γράψαμε ποιήματα για τα δικαιώματα του παιδιού. Δημοσιοποίηση τους στα 7 Ευρωπαϊκά σχολεία που συμμετέχουν μαζί μας σε πρόγραμμα Comenius αφού μεταφράστηκαν από την καθηγήτρια αγγλικών του σχολείου μας.  Δημιουργήσαμε σχηματοποιήματα με τα δικαιώματα των παιδιών.

22

23

24

25

26 Δικαίωμα για νερό Δικαίωμα στην κατοικία

27  Δημιουργήσαμε επιδαπέδια παιχνίδια και παίξαμε με αυτά φτιάχνοντας λέξεις σχετικές με τα δικαιώματα των παιδιών.  Παίξαμε και συζητήσαμε με τα παιδιά από άλλες χώρες που επισκέφτηκαν το σχολείο μας.  Φτιάξαμε το δικό μας τραγούδι για τα δικαιώματα των παιδιών με τίτλο: «Όλη η γη μια αγκαλιά που γυρίζει». Η μελωδία που βασιστήκαμε ήταν από «Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο». Το τραγουδήσαμε στη γιορτή λήξης του σχολείου μας με τη βοήθεια του μουσικού του σχολείου μας.

28

29  Οι μικροί μας μαθητές προσπάθησαν να κάνουν γνωστές τις δράσεις τους και στο ευρύτερο κύκλο των οικογενειών τους μέσω των εργασιών που παρουσίασαν. Αλλά προσπαθήσαμε να ευαισθητοποιήσουμε και την ευρύτερη κοινότητα που ζούμε την σχολική και το δήμο μας μέσα από την παρουσίαση των έργων μας σε εκδηλώσεις ανοιχτές(π.χ. παρουσίαση έργων στον κήπο Υψηλών Αλωνίων, συμμέτοχη σε εκδήλωση με την κατασκευή κούκλας), ανάρτηση πανό στο σχολείο και στο χωριό μας, παρουσίαση τραγουδιού στη σχολική γιορτή.

30  Οι μαθητές μας αρχικά παρουσιάστηκαν επιφυλακτικοί απέναντι στο θέμα των δικαιωμάτων καθώς δε γνώριζαν κάτι σχετικό. Στην πορεία των δράσεων μας τα παιδιά έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον, προσήλωση, προθυμία και πολύ κέφι. Φάνηκαν ιδιαίτερα δημιουργικά και έδειξαν μεγάλη ευαισθησία για τα παιδιά όλου του κόσμου και τα δικαιώματα τους. Θέλησαν να γνωστοποιήσουν το θέμα σε όλο τον κύκλο τους και να προσφέρουν με τον τρόπο τους προς αυτή την κατεύθυνση. Στο τέλος όλα τα παιδιά γνώριζαν τα δικαιώματα τους και μπορούσαν να μιλούν για αυτά.  Η γνώμη μου είναι πως τα αποτελέσματα του προγράμματος ήταν πολύ καλά. Οι διαφορετικές δράσεις που απαιτούσαν την ενεργή συμμετοχή όλων των μαθητών ήταν αυτές που κέντρισαν το ενδιαφέρον τους και το κράτησαν αμείωτο.

31  Επίσης η θεματολογία ήταν πολύ κοντά στα ενδιαφέροντα τους και ένιωσαν ότι προσφέρουν με τον τρόπο τους κάτι για να βοηθήσουν τα παιδιά όλου του κόσμου. Η γνωριμία με παιδιά από άλλα κράτη συνέβαλε προς αυτήν την κατεύθυνση.  Το πρόγραμμα αυτό και οι δράσεις του βοήθησαν σημαντικά μαθητές που δυσκολεύονταν στη συνεργασία και συναναστροφή τους με τα άλλα παιδιά, στο να εκφραστούν ή να αναλάβουν πρωτοβουλίες αλλά και σε μαθησιακά θέματα. Απέκτησαν μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση και σιγουριά τα βοήθησε και στα μαθήματα του σχολείου.

32  Δυστυχώς δεν πραγματοποιήθηκαν οι επισκέψεις που είχαν προγραμματιστεί είτε για οικονομικούς λόγους είτε άλλους λόγους όπως θέμα χρόνου και προγραμματισμού.  Σε ενδεχόμενη επόμενη επεξεργασία του ίδιου προγράμματος θα φροντίσουμε να γίνουν επισκέψεις σε χώρους όπως το χαμόγελο του παιδιού. Θα μπορούσαμε να παρουσιάσουμε κάποιο θεατρικό δρώμενο σχετικό με το θέμα ή θα μπορούσαμε να εμπλέξουμε τους μαθητές σε δράσεις όπως διανομή φυλλαδίων σχετικών με το θέμα ώστε η δράση τους να είναι πιο άμεσηκ.τ.λ.

33  Το πανό μας και ελευθέρωση των μπαλονιών είναι ίσως οι δράσεις που ενεργοποίησαν και διασκέδασαν περισσότερο τους μαθητές μας.


Κατέβασμα ppt "Σχολικό έτος 2012- 2013 Δημοτικό σχολείο Τέμενης."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google