Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Συζήτηση Στρογγυλής Τραπέζης Γραφείου Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και Έδρας Jean Monnet του Πανεπιστημίου Λευκωσίας 16 Δεκεμβρίου 2013 Νίκος Μούδουρος.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Συζήτηση Στρογγυλής Τραπέζης Γραφείου Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και Έδρας Jean Monnet του Πανεπιστημίου Λευκωσίας 16 Δεκεμβρίου 2013 Νίκος Μούδουρος."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Συζήτηση Στρογγυλής Τραπέζης Γραφείου Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και Έδρας Jean Monnet του Πανεπιστημίου Λευκωσίας 16 Δεκεμβρίου 2013 Νίκος Μούδουρος

2 Ο όρος δεν είναι νέος και δεν είναι τουρκικής προέλευσης. Αναλόγως ιστορικών συγκυριών μεταβάλλεται σε Δύση και Ανατολή. Η Άγκυρα δεν χρησιμοποιεί τον όρο.  Τέλος Ψυχρού Πολέμου: Μοντέλο προς τα νέα κράτη Κεντρικής Ασίας, Καυκάσου (σταθερότητα ελεύθερης αγοράς).  11 η Σεπτεμβρίου 2001: Η εμφάνιση του «μετριοπαθούς Ισλάμ» (εναρμόνιση θρησκείας με το φιλελεύθερο κράτος).  Σύνοδος Κορυφής Ε.Ε το 2004: Απόδειξη εναρμόνισης του Μουσουλμανικού κόσμου με τον οικουμενικό πολιτισμό.  « Αραβική Άνοιξη»: Εμφάνιση του «μοντέλου ΑΚΡ». Η εξαγωγή του εσωτερικού μετασχηματισμού της Τουρκίας στην περιφέρεια. Ο όρος είναι δυναμικός και όχι στατικός. Είναι η νέα ταυτότητα της Τουρκίας.

3 Οκτώβριος 2013: Η παρουσιάστρια Gözde Kansu απολύεται λόγω του ντεκολτέ Νοέμβριος 2013: Ο Δρ. Yasın Aktay σε διάλεξη του υποστήριξε ότι «δεν υπάρχει τουρκική φυλή»

4 Η άνοδος της «ανορθόδοξης» τουρκικότητας και τουρκικού έθνους Τούρκος- Μουσουλμάνος κρατικής – κεμαλικής ελίτ Nevzat Tandoğan «ακόμα και εάν έχουμε ανάγκη τον κομμουνισμό και αυτόν ΕΜΕΙΣ θα τον φέρουμε!»  Ο εμβληματικός πολίτης του Κεμαλισμού: Ο Τούρκος- Μουσουλμάνος, δυτικότροπος και κοσμικός στην οικουμενική του διάσταση. Η σημασία της κρατικής – κεμαλικής ελίτ : Ο Nevzat Tandoğan έλεγε πως «ακόμα και εάν έχουμε ανάγκη τον κομμουνισμό και αυτόν ΕΜΕΙΣ θα τον φέρουμε!». Αφοσίωση στην κρατική (κεμαλική) καθοδήγηση του οικονομικού και πολιτικού εκσυγχρονισμού. Μουσουλμάνος-Τούρκος. «Είμαι Τούρκος γιατί είμαι Μουσουλμάνος»Ισλάμ «εθνικοποιείται»(δεν απορρίπτει)  Ο νέος εμβληματικός πολίτης: Ο Μουσουλμάνος-Τούρκος. Η ισλαμική θρησκεία μεταφέρεται στο κέντρο της εθνικής ταυτότητας και μετατρέπεται σε δομικό της κομμάτι. «Είμαι Τούρκος γιατί είμαι Μουσουλμάνος». Το Ισλάμ «εθνικοποιείται» και τέμνει (δεν απορρίπτει) το σύνολο των αξιών της παραδοσιακής τουρκικής κουλτούρας και ήθους.

5 Οι δύο διαστάσεις της «εθνικοποίησης» του Ισλάμ (εξωτερική)  Η διαφοροποίηση από την Umma: επαναφορά του Οθωμανικού αυτοκρατορικού παρελθόντος  Η διαφοροποίηση από την Umma: Στο παρόν στάδιο, η μετατροπή του Ισλάμ σε δομικό κομμάτι της τουρκικής ταυτότητας εκφράζεται μέσα από την επαναφορά του Οθωμανικού αυτοκρατορικού παρελθόντος – με «μυθιστορηματικό» και πολλές φορές ανιστόρητο τρόπο.  Εξωτερική Διάσταση:«εύκαμπτα» πολιτική-οικονομική ενσωμάτωση τουρκικός πολιτισμός Ισλάμαυτοκρατορική εμπειρία  Εξωτερική Διάσταση: Η Τουρκία διαθέτει «εύκαμπτα» και πολλές φορές «αχρείαστα» σύνορα. Διεκδικεί δομημένες σχέσεις με τον Μουσουλμανικό κόσμο, μέσα από πολιτική-οικονομική ενσωμάτωση. οι οποίες όμως να εγγυούνται την δική της ηγετική παρουσία. Ο τουρκικός πολιτισμός, το Ισλάμ και η αυτοκρατορική εμπειρία : Τα συστατικά της τουρκικής ηγεμονίας – ανώτερη θέση. Νέα ανάγνωση Φορέας της αλλαγής του παγκόσμιου στάτους κβο Η Τουρκία ως μια περιφερειακή – παγκόσμια δύναμη. Νέα ανάγνωση των παγκόσμιων ισορροπιών. Φορέας της αλλαγής του παγκόσμιου στάτους κβο διαμέσου της ενσωμάτωσης.

6 Οι δύο διαστάσεις της «εθνικοποίησης» του Ισλάμ (εσωτερική)  Εσωτερική Διάσταση:  Εσωτερική Διάσταση: Ταυτόχρονη προσαρμογή της τουρκικής κουλτούρας και της ισλαμικής ηθικής στο σύγχρονο πλαίσιο. Συνολική επανερμηνεία σε όλες τις σφαίρες της κοινωνικής ζωής.  Homo–İslamicus: καταναλωτισμός ΜΜΕμόδαπολιτισμόςψυχαγωγία «Ο Αλλάχ το επέτρεψε και αγόρασα ένα!»  Homo–İslamicus: Η ολοκληρωτική προσωποποίηση του νέου εμβληματικού πολίτη. Η πολιτική, οικονομική και πνευματική ελίτ της Τουρκίας. Το παράλληλο σύστημα: ισλαμικός καταναλωτισμός, ΜΜΕ, μόδα, πολιτισμός και ψυχαγωγία. Ο Μουσουλμάνος επιχειρηματίας δείχνοντας το πολυτελές του αυτοκίνητο λέει: «Ο Αλλάχ το επέτρεψε και αγόρασα ένα!». (Turkey’s Tigers: Integrating Islam and Corporate Culture, 2006, Films for the Humanities and Sciences) αυτοκρατορικό παρελθόνκινητήρια δύναμη  Το αυτοκρατορικό παρελθόν είναι κινητήρια δύναμη για το σύγχρονο πολιτισμό.

7 Başörtülü Modelleri Tesettür Mayo Modelleri

8 Başörtülü Barbie Κομμωτήριο στην Κωνσταντινούπολη

9 Το αστικό τοπίο και οι εθνικές γιορτές  Η σημασία της αυτοκρατορικής Πόλης: «Τα παιδιά των Οθωμανών δεν είναι καταδικασμένα στην Άγκυρα»! «  Η «μεγαλοσύνη» θα πρέπει να έχει « χωροταξικό και οπτικό» αποτέλεσμα. Πολεοδομική ταυτότητα της «νέας Τουρκίας».  Η «παλιά» και η «νέα» πλατεία Τάξιμ. «  Το Πανοραμικό Μουσείο: « Μπορείς και εσύ να γίνεις στρατιώτης στο στρατό του Μεχμέτ του Πορθητή!».  Η παγκόσμια πόλη και τα «τρελά έργα» : Τρίτο αεροδρόμιο, Ολυμπιακή πόλη, Κανάλι Κωνσταντινούπολης, τρίτη γέφυρα και υποθαλάσσιο οδικό δίκτυο, διεθνές χρηματοπιστωτικό κέντρο, περιφερειακό κέντρο του ΟΗΕ.  Εορτασμοί για την άλωση της Κωνσταντινούπολης.

10 Πώληση μπύρας τη δεκαετία 1970 Διαγωνισμός κατανάλωσης μπύρας το 1971

11 Το Οθωμανικό στοιχείο του στρατώνα του πυροβολικού Ο εκσυγχρονισμός του οθωμανισμού στο δημόσιο χώρο

12 Επένδυση 1,2 εκ. δολάρια Τεχνολογία 3-D

13

14 Η δημοκρατία του «μιλλέτ» • Το κράτος υπό την κατοχή «ξένων»: Μια παραδοσιακή αντίληψη του ισλαμικού χώρου. Εχθρότητα κράτους-μιλλέτ. Αποστολή επαναφοράς της εξουσίας στους εκπροσώπους του «αυθεντικού μιλλέτ». • Στρατηγική έννοια του «μιλλέτ»: Είναι η βασική μάζα του μετασχηματισμού διότι είναι η κοινή βάση έκφρασης των «αυθεντικών παραδόσεων και αξιών». Επομένως οι «άλλοι» είναι «τραμπούκοι, πλιατσικολόγοι, άρπαγες» (çapulcu). • Δημοκρατία της κάλπης: Η κάλπη (εκλογές και δημοψηφίσματα) είναι «η ψυχή της Δημοκρατίας». Συνεπώς άλλες μορφές πολιτικής συμμετοχής και συλλογικής έκφρασης βρίσκονται στο περιθώριο. Η εκλογική πλειοψηφία είναι το «οντολογικό δίκαιο».

15 Το ντεκολτέ της τηλεπαρουσιάστριας Gözde Kansu Κινητοποιήσεις στο Gezi

16  Εσωτερική ρήξη στο Ισλάμ: Ενώ το πολιτικό Ισλάμ επιβλήθηκε, τώρα καταγράφονται εσωτερικές ρήξεις και διαφοροποιήσεις. Εμφανίζονται οι διαφορετικές τάσεις της συμμαχίας (Nakşibendi, Milli Görüş, Gülen Cemaati).  Μαθήματα από το Gezi: Το μονοπώλιο του «νέου» στην Τουρκία, αλλά και η Ερντογανική πατριαρχία αμφισβητείται.  Σχέσεις με Ε.Ε: Στο ευρύτερο πλαίσιο της εξωτερικής πολιτικής, ενεργοποιούνται οι νέες τουρκικές «ιδιαιτερότητες». Μόνο η ένταξη της Τουρκίας μπορεί να πιστοποιήσει την οικουμενικότητα της Ε.Ε.


Κατέβασμα ppt "Συζήτηση Στρογγυλής Τραπέζης Γραφείου Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και Έδρας Jean Monnet του Πανεπιστημίου Λευκωσίας 16 Δεκεμβρίου 2013 Νίκος Μούδουρος."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google