Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η ψηφιακή δημιουργία στην Ψηφιακή Ελλάδα ICT FORUM-9 ο Συνέδριο 29/10/07 Βασιλική Κολυβά ΕΥΔ ΕΠ ΚτΠ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Η ψηφιακή δημιουργία στην Ψηφιακή Ελλάδα ICT FORUM-9 ο Συνέδριο 29/10/07 Βασιλική Κολυβά ΕΥΔ ΕΠ ΚτΠ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Η ψηφιακή δημιουργία στην Ψηφιακή Ελλάδα ICT FORUM-9 ο Συνέδριο 29/10/07 Βασιλική Κολυβά ΕΥΔ ΕΠ ΚτΠ

2 Η Ευρώπη είναι στο πλάι μας Συμμετέχει άμεσα και συγχρηματοδοτεί τα έργα με 80% του π/υ μέσω : του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) 20% εθνικοί πόροι Σημαντικές ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες για το ψηφιακό πολιτιστικό και ιστορικό περιεχόμενο και τη ψηφιοποίηση και διάσωση της ιστορικής και πολιτιστικής κληρονομιάς, καθώς και τη δημιουργία ψηφιακών βιβλιοθηκών Διαμορφώνει πολιτική για την ανάπτυξη ψηφιακού περιεχομένου και βασικών υπηρεσιών διαχείρισης του

3 ΓΙΑ ΜΙΑ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΤΩΝ ΠΡΟΚΛΗΣΕΩΝ  Το πολιτιστικό πεδίο αναγνωρίζεται διεθνώς ως το πλέον πρόσφορο για την εφαρμογή των νέων τεχνολογιών.  Εκτιμάται ότι η Ελλάδα και η Ιταλία κατέχουν το 30% της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς σε επίπεδο πνευματικών δικαιωμάτων  > 20% των Ευρωπαίων εκδηλώνει έντονο ενδιαφέρον για την πρόσβαση μέσω του διαδικτύου στην πολιτιστική κληρονομιά  Η αγορά που δημιουργείται μόνο εντός ΕΕ και μόνο για απλή πρόσβαση στις συλλογές αντικειμένων της πολιτιστικής κληρονομιάς, υπολογίζεται ότι υπερβαίνει τα 2 δις ΕΥΡΩ ετησίως

4 Τι έχουμε κάνει μέχρι σήμερα  σήμερα, μέσα από το ΕΠ ΚτΠ, υλοποιούνται περίπου 300 έργα στο σύνολο της επικράτειας, με προϋπολογισμό που αγγίζει 150 εκ ευρώ  προσπαθούμε να προσεγγίσουμε με νέους τρόπους τον πολιτισμό, συνδέοντας τις νέες τεχνολογίες με την πολιτιστική και ιστορική μας κληρονομιά

5 Στόχος  Να δημιουργηθούν οι απαραίτητες υποδομές για τη δημιουργία και διαχείριση του πολιτιστικού περιεχομένου σε ένα εξαιρετικά ευρύ φάσμα φορέων  Τεκμηρίωση, ψηφιοποίηση, ανάδειξη και προβολή ψηφιακών σημαντικού αριθμού και αξίας πολιτιστικών και ιστορικών συλλογών και τεκμηρίων  Παραγωγή ψηφιακού πολύγλωσσου περιεχομένου και εφαρμογών

6 Φορείς υλοποίησης  Δημόσιοι φορείς  Μουσεία, Αρχαιολογικοί χώροι, πολιτιστικοί φορείς και οργανισμοί  Γενικά Αρχεία του Κράτους  Η Βουλή των Ελλήνων  Το Ελληνικό Ινστιτούτο της Βενετίας  Ιδρύματα πολιτικών προσωπικοτήτων της σύγχρονης Ελλάδας  Εκπαιδευτικοί φορείς, Πανεπιστήμια, ΤΕΙ  Ερευνητικά Ιδρύματα  Βιβλιοθήκες  Μητροπόλεις, Μονές  Ιδιωτικοί μη κερδοσκοπικοί φορείς  Ιδιωτικοί φορείς Οι φορείς κατέχουν ή διαχειρίζονται σημαντικό ιστορικό ή πολιτιστικό απόθεμα

7 Τι αναμένουμε  μέχρι το 2008 υπολογίζεται να έχουν αναπτυχθεί περισσότεροι από 200 ιστοχώροι με πλούσιο ψηφιακό πολιτιστικό περιεχόμενο που καλύπτουν όλους τους τομείς της πολιτιστικής δημιουργίας και ιστορικής κληρονομιάς

8 Τι αναμένουμε  μουσεία  αρχαιολογικοί χώροι

9 Τι αναμένουμε  Μητροπόλεις, Μονές  Βιβλιοθήκες και Αρχεία

10 Τι αναμένουμε  θέατρο  μουσική  χορός  Κινηματογράφος  οπτικο-ακουστικά  εικαστικά  Φωτογραφία  ελληνική παράδοση  λαογραφία  λογοτεχνία

11 Studio –Παράλληλο Κύκλωμα

12 Αναπαράσταση

13 Χιλιάδες ψηφιοποιημένα τεκμήρια  Παρά το διαφορετικό θεματικό περιεχόμενο, οι τύποι του πολιτιστικού περιεχομένου είναι κοινοί στις περισσότερες περιπτώσεις, όπως:  κείμενα,  έγγραφα,  βιβλία,  περιοδικά,  εφημερίδες,  ημερολόγια,  φωτογραφίες, Μουσείο Μακεδονικού Αγώνα

14  έργα πορσελάνης,  μεταξοτυπίες,  ενδύματα - υφάσματα,  κουστούμια - φορεσιές,  σκηνικά,  παρτιτούρες,  κασέτες ήχου,  βιντεοκασέτες,

15  φιλμ,  γυάλινες πλάκες,  αντικείμενα μουσείων,  αντικείμενα μοναστηριών  μνημεία,  3-Δ αναπαραστάσεις μνημείων  3-Δ αναπαραστάσεις κτηρίων

16  διαφάνειες,  πίνακες,  αφίσες,  χάρτες,  σχέδια,  σκίτσα,  αγιογραφίες,  έργα γλυπτικής,  έργα χαρακτικής

17 Διαπιστώσεις/ προβλήματα Διαθεσιμότητα του προσωπικού του φορέα Διαδικασίες διοικητικές, διαχειριστικές Ιεράρχηση προτεραιοτήτων του φορέα Στόχοι που απέχουν από την καθημερινότητα και τις πρακτικές του φορέα Απόκλιση προσδοκιών και στόχων του έργου από τις δυνατότητες του φορέα

18 Κατάσταση υλικού Δυσκολία να αποτυπωθεί πλήρως ποιοτικά και ποσοτικά, η ακριβής κατάσταση του υλικού, το οποίο ψηφιοποιείται.

19 Εκκαθάριση –εντοπισμός του υλικού Στην περίπτωση που το υλικό εντοπίζεται κατά τη διάρκεια των εργασιών ψηφιοποίησης του έργου, και είναι σε κακή κατάσταση, δημιουργούνται μια σειρά προβλημάτων, τα οποία δεν είναι δυνατόν να αντιμετωπισθούν.

20 Αλλαγές στη σύμβαση: η αναγκαιότητα, που αναπόφευκτα προκύπτει, επιπρόσθετων, συμπληρωματικών εργασιών τεκμηρίωσης για το υλικό, με προσφυγή σε πολλαπλές πηγές, πέραν αυτών που προβλέπει η σύμβαση, δημιουργεί σοβαρά νομικά και διαχειριστικά προβλήματα στην εκτέλεση της.

21  Επιβράδυνση του έργου - υπέρβαση π/υ  Επιστημονική τεκμηρίωση: πρέπει κατά το σχεδιασμό, να γνωρίζει ο φορέας τις παραμέτρους της επιστημονικής τεκμηρίωσης και μετάφρασης, του υλικού

22 Προμήθεια εξοπλισμού:: συχνά ο φορέας δεν έχει σαφή γνώση των αναγκών που θέλει να καλύψει με την αγορά του εξοπλισμού. Πνευματικά δικαιώματα- διάθεση υλικού: δεν καθορίζεται πάντα με σαφήνεια το καθεστώς διαχείρισης του υλικού, ως προς τα δικαιώματα κατοχής, διάθεσης ή παραχώρησης, για ψηφιοποίηση, ανάδειξη μέσω διαδικτύου, και αξιοποίηση του ως ιστορική πηγή, μέσω ψηφιακών εφαρμογών. Εξωστρεφείς δράσεις- υπηρεσίες προς τον πολίτη: το έργο πρέπει να έχει ελκυστικό και ανθρωποκεντρικό χαρακτήρα. Δεν αρκεί η ψηφιοποίηση και τεκμηρίωση του υλικού και στη συνέχεια μια στατική ανάρτηση του ψηφιοποιημένου υλικού στο διαδίκτυο.

23 Ανάπτυξη διαδραστικών εφαρμογών: το έργο πρέπει να εστιάσει στην ανάδειξη νέων τρόπων και μεθόδων, ελκυστικών, φιλικών, εύχρηστων, για μια πιο μαζική προσέγγιση του πολιτισμού Διαλειτουργικότητα: Τα αποτελέσματα του έργου πρέπει να αποτελούν εύκολα προσβάσιμο πρωτογενές ψηφιακό υλικό για τη δημιουργία δευτερογενών προϊόντων και υπηρεσιών προστιθεμένης αξίας.

24 Ποιότητα και προσβασιμότητα πολιτιστικών κόμβων : πρέπει μέσω του έργου να διασφαλίζεται η δυνατότητα φιλικής πρόσβασης του κοινού χρήστη στο μεγαλύτερο μέρος των ψηφιακών αποθεμάτων, στις υπάρχουσες βάσεις δεδομένων, με τη δημιουργία αποδοτικών και αποτελεσματικών μηχανισμών αναζήτησης των πληροφοριών και του ψηφιακού περιεχομένου Οι πολιτιστικοί κόμβοι πρέπει να ανταποκρίνονται στην αξία του περιεχομένου που επιθυμούν να προβάλουν ΑμΕα : αποτελεί ανελαστική προϋπόθεση για συγχρηματοδότηση η προσβασιμότητα του κόμβου από Αμεα. Βιωσιμότητα των έργων: το έργο πρέπει να διασφάλιζει την βιωσιμότητα των αποτελεσμάτων

25 Ενίσχυση της βιομηχανίας του περιεχομένου: το έργο πρέπει να συμβάλει στην ενίσχυση της ανάπτυξης πολιτιστικών υπηρεσιών και προϊόντων προστιθέμενης αξίας σε συνάφεια με άλλες δραστηριότητες: τουρισμός, βιομηχανία ψυχαγωγίας, περιεχομένου, εκπαίδευση, κλπ Εκτίμηση κόστους Αξιοποίηση της εμπειρίας που έχει σωρευθεί

26 Σημεία- κλειδιά επιτυχίας  Ο φορέας πρέπει :  να διαθέτει τις απαιτούμενες ικανότητες και δεξιότητες για την παραγωγή και διαχείριση ψηφιακού περιεχομένου  να έχει πραγματικά τη βούληση να πραγματοποιήσει το έργο  να έχει μακροπρόθεσμα τα μέσα να το υλοποιήσει και να αξιοποιήσει τα αποτελέσματα  να μπορεί να λειτουργεί και να ενσωματώνει στην καθημερινότητα του την έννοια του project  να μπορεί να συνδυάζει τις εσωτερικές του δυνατότητες με την σωστή αξιοποίηση του outsourcing

27 Ανάλυση των χρήσεων του ψηφιακού πολιτιστικού περιεχομένου  Σε ποιοτικό επίπεδο η ανάλυση των χρήσεων είναι περίπλοκη, λόγω της συνεχούς εξέλιξης, της ποικιλίας των εμπειριών, και γενικότερα των όλο και πιο ασαφών συνόρων ανάμεσα στην εκπαίδευση, την εργασία, τον πολιτισμό, και την ψυχαγωγία. Οι χρήσεις πρέπει να αποτελέσουν αντικείμενο αξιολόγησης σύμφωνα με το πλαίσιο και τις μεθόδους στις οποίες εγγράφονται.

28  Σε ποσοτικό πεδίο τα στοιχεία παραμένουν στοιχειώδη. Οι πηγές ενημέρωσης παραμένουν διάσπαρτες, η περιοδικότητα συλλογής και ο καθορισμός των δεικτών, εξακολουθούν να είναι ιδιαίτερα ευμετάβλητα και ασαφή.  Το Παρατηρητήριο της ΚτΠ μπορεί να βοηθήσει με σχετικές έρευνες σε μια καλύτερη αντίληψη των προκλήσεων για το ψηφιακό πολιτισμό.

29 Καθιέρωση θεσμού Αριστείας

30 Η δράση έχει ως στόχο την απονομή βραβείων σε τελικούς δικαιούχους που πληρούν τα κριτήρια αριστείας και την καθιέρωση θεσμού αριστείας, στο πρότυπο αντίστοιχων βραβείων σε εθνικό και διεθνές επίπεδο  Αναγνώριση καλών πρακτικών -αριστείας - για την ψηφιοποίηση της πολιτιστικής κληρονομιάς σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο

31 Ψηφιακή Σύγκλιση  Συνέχιση της ψηφιακής πρόσβασης στην πολιτιστική κληρονομιά  Εξωστρεφείς, ελκυστικές, ανθρωποκεντρικές δράσεις  Ανάπτυξη του Εθνικού Ιστού Πολιτισμικής Γνώσης  Ανάπτυξη υπηρεσιών ψηφιακού περιεχομένου

32 Ψηφιακή Σύγκλιση Το ψηφιακό πολιτιστικό περιεχόμενο αποτελεί βασική συνιστώσα του ΕΠ Ψηφιακή Σύγκλιση Ο πολιτισμός είναι η βάση για βελτίωση της Ποιότητας ζωής Το πολιτιστικό απόθεμα αποτελεί πηγή πλούτου από την οποία αντλεί περιεχόμενο η σύγχρονη κοινωνία της γνώσης

33 Ευχαριστώ


Κατέβασμα ppt "Η ψηφιακή δημιουργία στην Ψηφιακή Ελλάδα ICT FORUM-9 ο Συνέδριο 29/10/07 Βασιλική Κολυβά ΕΥΔ ΕΠ ΚτΠ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google