Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Ιωάννης Ξενίδης Δρ. Πολιτικός Μηχανικός, Λέκτορας Α.Π.Θ. Η επιστήμη και το επάγγελμα του πολιτικού μηχανικού 23 Ιανουαρίου 2012 Θεσσαλονίκη.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Ιωάννης Ξενίδης Δρ. Πολιτικός Μηχανικός, Λέκτορας Α.Π.Θ. Η επιστήμη και το επάγγελμα του πολιτικού μηχανικού 23 Ιανουαρίου 2012 Θεσσαλονίκη."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Ιωάννης Ξενίδης Δρ. Πολιτικός Μηχανικός, Λέκτορας Α.Π.Θ. Η επιστήμη και το επάγγελμα του πολιτικού μηχανικού 23 Ιανουαρίου 2012 Θεσσαλονίκη

2 Ο επιστήμονας που ασχολείται με τη μελέτη και την κατασκευή έργων, στατικού, γεωτεχνικού, συγκοινωνιακού ή υδραυλικού χαρακτήρα με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας της ζωής των ατόμων και την ανάπτυξη της κοινωνίας Η επιστήμη και το επάγγελμα του πολιτικού μηχανικού

3 ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ Δημόσιος ΤομέαςΙδιωτικός Τομέας • Πολεοδομία, έλεγχος μελετών • Τεχνικές Υπηρεσίες Δήμων και Νομών, επίβλεψη έργων • Τεχνικές Υπηρεσίες Υπουργείων, επίβλεψη έργων • Ειδικές Υπηρεσίες Δημοσίων Έργων (ΠΑΘΕ, Αεροδρόμια κ.λ.π.) • Ευρύτερος Δημόσιος Τομέας (π.χ. ΔΕΗ, ΟΤΕ, Εγνατία Οδός κ.λ.π.) • ΑΕΙ-ΤΕΙ, Ακαδημαϊκή καριέρα • Λύκεια, Εκπαιδευτική καριέρα • Ανεξάρτητος Μελετητής και Επιβλέπων • Ανεξάρτητος Κατασκευαστής • Μέλος ευρύτερου μελετητικού γραφείου (οργανωμένο πολυμελές γραφείο μελετών και επιβλέψεων) • Μέλος κατασκευαστικής εταιρείας (Διοίκηση έργου, Εργοταξιάρχης, Εργοταξιακός Μηχανικός κ.λ.π.) • Επιχειρηματίας (παραγωγή και εμπορία υλικών και έργων, εργοστάσιο προκατασκευής κ.λ.π.)

4 Μελέτη, Επίβλεψη και Κατασκευή νέων δημόσιων και ιδιωτικών κοινών οικοδομικών έργων Ομοίως ειδικών οικοδομικών έργων (γέφυρες, προκατ. κτίρια, αποθήκες, χώροι μεγάλων ανοιγμάτων κ.λ.π.) Μελέτη, Επίβλεψη και Κατασκευή εργασιών Επισκευής, ενίσχυσης και συντήρησης υφισταμένων κατασκευών (συνήθη, ιστορικά, διατηρητέα, μνημεία) Εκπόνηση ειδικών αντισεισμικών μελετών (σεισμική μόνωση, συστήματα απόσβεσης ενέργειας κ.λ.π.) Υπόγεια έργα (σήραγγες, ειδικές θεμελιώσεις κ.λ.π.) Υδραυλικά έργα (δεξαμενές, ύδρευση – αποχέτευση κ.λ.π.) Συγκοινωνιακά έργα (γέφυρες, τεχνικά έργα υποδομής κ.λ.π.) ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

5 Το μεγαλύτερο και αρχαιότερο τμήμα της Πολυτεχνικής Σχολής ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Απονέμονται: • δίπλωμα πολιτικού μηχανικού • τρία μεταπτυχιακά διπλώματα ειδίκευσης • διδακτορικό δίπλωμα  ΔΙΠΛΩΜΑΤΑ Συμμετέχει ακόμη σε τρία μεταπτυχιακά διατμηματικά προγράμματα Οι σπουδές του Πολιτικού Μηχανικού στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο

6 Τομέας Επιστήμης και Τεχνολογίας των Κατασκευών Τομέας Μεταφορών, Συγκοινωνιακής Υποδομής, Διαχείρισης έργων & Ανάπτυξης Τομέας Γεωτεχνικής Μηχανικής Τομέας Υδραυλικής και Τεχνολογίας Περιβάλλοντος Οι σπουδές του Πολιτικού Μηχανικού στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Μαθ.κορμού+υποδομής Μαθήματα επιλογής Διπλωματική εργασία από 97 ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΟΜΕΑ ΕΞΑΜΗΝΑ 1ο1ο1ο1ο 2ο2ο2ο2ο 3ο3ο3ο3ο 4ο4ο4ο4ο 5ο5ο5ο5ο 6ο6ο6ο6ο 7ο7ο7ο7ο 8ο8ο8ο8ο 9ο9ο9ο9ο 10 ο

7  Στατική και δυναμική των κατασκευών.  Κατασκευές σκυροδέματος.  Μεταλλικές κατασκευές.  Ενεργειακός και αρχιτεκτονικός σχεδιασμός κτιρίων.  Σεισμική μηχανική και αντισεισμική τεχνολογία.  Αριθμητικές μέθοδοι ανάλυσης των κατασκευών.  Κατασκευές από φυσικούς και τεχνητούς λίθους (τοιχοποιίες κ.τ.λ.).  Σύμμικτες κατασκευές.  Ξύλινες κατασκευές.  Πυροπροστασία των κατασκευών.  Νέες τεχνολογίες υλικών και κατασκευών.  Συντήρηση, επισκευή και ενίσχυση κατασκευών (μνημεία, διατηρητέα κτίρια κ.τ.λ.).  Βιομηχανοποιημένη δόμηση και προκατασκευές.  Βάσεις δεδομένων και πληροφοριακά συστήματα στις κατασκευές.  Ανάλυση κύκλου ζωής στις κτιριακές κατασκευές.  Τεχνολογία σκυροδέματος.  Αντισεισμική τεχνολογία και παθολογία κατασκευών από οπλισμένο σκυρόδεμα.  Γεφυροποιία.  Προεντεταμένο σκυρόδεμα.  Διαχείριση σεισμικού κινδύνου.  Σύγχρονες τεχνολογίες αντισεισμικής προστασίας (Ενεργητικά και παθητικά συστήματα).  Ελαστοπλαστικός σχεδιασμός κατασκευών. Αντικείμενα Δομοστατικού Τομέα

8  Τεχνική υδρολογία.  Υπόγεια υδραυλική.  Πειραματική υδραυλική.  Ακτομηχανική.  Παράκτια ωκεανογραφία.  Δίκτυα ύδρευσης και αποχέτευσης.  Αντιπλημμυρικά και αρδευτικά έργα.  Λειτουργία και διαχείριση υδατικών οικοσυστημάτων.  Διευθετήσεις ποταμών και χειμάρρων.  Διαχείριση, προστασία και αποκατάσταση υδατικών πόρων.  Θαλάσσια έργα (παράκτια και ανοικτής θάλασσας).  Εγκαταστάσεις επεξεργασίας αστικών και βιομηχανικών αποβλήτων.  Εγκαταστάσεις επεξεργασίας νερού.  Λιμενικά έργα.  Υδροηλεκτρικά έργα.  Έργα προστασίας και ανάπλασης ακτών.  Διαχείριση παράκτιων ζωνών.  Ήπιες μορφές ενέργειας.  Διαχείριση στερεών αποβλήτων.  Περιβαλλοντικός σχεδιασμός και εκτίμηση περιβαλλοντικών επιπτώσεων.  Οικονομική περιβάλλοντος Αντικείμενα Τομέα Υδραυλικής και Τεχνικής Περιβάλλοντος

9  Τεχνική γεωλογία.  Θεμελιώσεις κτιριακών και τεχνικών έργων.  Αντιστηρίξεις.  Θεωρητική και εφαρμοσμένη βραχομηχανική.  Φράγματα.  Εργαστηριακές και επί τόπου δοκιμές εδαφομηχανικής, εδαφοδυναμικής και βραχομηχανικής.  Σήραγγες.  Υπόγεια έργα.  Χωμάτινες κατασκευές και γεωτεχνικά έργα.  Κατολισθήσεις και έργα προστασίας των εδαφών.  Μέθοδοι βελτίωσης του εδάφους.  Τεχνολογία γεωσυνθετικών υλικών.  Εφαρμοσμένη υδρογεωλογία.  Περιβαλλοντική τεχνική γεωλογία-φυσικοί κίνδυνοι.  Περιβαλλοντική γεωτεχνική μηχανική.  Δορυφορική γεωδαισία.  Τεχνική γεωδαισία.  Γεωγραφικά συστήματα πληροφοριών. Αντικείμενα Τομέα Γεωτεχνικής Μηχανικής

10  Οργάνωση συγκοινωνιακών φορέων.  Οικονομοτεχνική αξιολόγηση συγκοινωνιακών έργων.  Μελέτη των επιπτώσεων της ύπαρξης και λειτουργίας συγκοινωνιακών έργων στο περιβάλλον.  Κατασκευή, συντήρηση, αξιολόγηση οδών, αεροδρομίων και σιδηροδρομικών έργων.  Εργαστηριακοί και πειραματικοί έλεγχοι υλικών οδοποιίας και οδοστρωμάτων.  Διαχείριση κατασκευής, λειτουργίας και συντήρησης των έργων συγκοινωνιακής υποδομής.  Ασφάλεια των συγκοινωνιακών μέσων και συστημάτων μεταφοράς.  Οργάνωση-διοίκηση τεχνικών έργων και επιχειρήσεων.  Διαχείριση έργων.  Οικονομικό, νομοθετικό πλαίσιο κατασκευής και λειτουργίας των έργων.  Δομικές μηχανές.  Εφαρμογές επιχειρησιακής έρευνας στη δομική βιομηχανία.  Αξιολόγηση επενδύσεων.  Πολεοδομία-χωροταξία και περιφερειακή βιώσιμη ανάπτυξη. Αντικείμενα Τομέα Μεταφορών, Συγκοινωνιακής Υποδομής, Διαχείρισης Έργων και Ανάπτυξης

11 Οι μεταπτυχιακές σπουδές του Πολιτικού Μηχανικού Μεταπτυχιακά Προγράμματα Ειδίκευσης Τ.Π.Μ. – Α.Π.Θ. Προστασία Περιβάλλοντος και Βιώσιμη Ανάπτυξη Αντισεισμικός Σχεδιασμός Τεχνικών Έργων Διοίκηση και Διαχείριση Τεχνικών Έργων Σχεδιασμός, Οργάνωση και Διαχείριση Συστημάτων Μεταφορών Οικολογική ποιότητα και διαχείριση υδάτων σε επίπεδο λεκάνης απορροής Προστασία, Συντήρηση και Αποκατάσταση Μνημείων Πολιτισμού Πρόγραμμα που οδηγεί στη λήψη Διδακτορικού διπλώματος Μεγάλο πλήθος προγραμμάτων σε όλες τις πολυτεχνικές σχολές του εσωτερικού και του εξωτερικού

12 Το επαγγελματικό περιβάλλον του πολιτικού μηχανικού Πηγή: Τ.Ε.Ε. (2007) Έρευνα για την επαγγελματική κατάσταση και απασχόληση των διπλωματούχων μηχανικών (Μέρη Α΄, Β΄, και Γ΄), ιστότοπος: Από το 1986 και μετά η πολυπληθέστερη ειδικότητα μηχανικών Μέσος όρος ηλικίας Η τρίτη “νεότερη” ειδικότητα

13 Το επαγγελματικό περιβάλλον του πολιτικού μηχανικού Πηγή: Τ.Ε.Ε. (2007) Έρευνα για την επαγγελματική κατάσταση και απασχόληση των διπλωματούχων μηχανικών (Μέρη Α΄, Β΄, και Γ΄), ιστότοπος: Τόπος προέλευσης Το μεγαλύτερο ποσοστό σε όλες τις ειδικότητες ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ ΩΣ…ΣΥΝΟΛΟΠΟΛ. ΜΗΧ. Ελεύθερος επαγγελματίας χωρίς προσωπικό – αυτοαπασχολούμενος 32,1%39,5% Μόνιμος δημόσιος υπάλληλος 18,1%17,2% Μισθωτός με σύμβαση αορίστου χρόνου στον ιδιωτικό τομέα 16,3%4,8% Ελεύθερος επαγγελματίας με προσωπικό 15,1%17,9% Μισθωτός με σύμβαση αορίστου χρόνου στον ευρύτερο δημόσιο τομέα 7,9%7,4% Εξαρτημένη σχέση εργασίας με δελτίο παροχής υπηρεσιών (οιωνεί μισθωτός) 6,6%9,8% Μισθωτός με σύμβαση ορισμένου χρόνου στον ευρύτερο δημόσιο τομέα 2,3%2,1% Μισθωτός με σύμβαση ορισμένου χρόνου στον ιδιωτικό τομέα 1,7%1,3%

14 Το επαγγελματικό περιβάλλον του πολιτικού μηχανικού Πηγή: Τ.Ε.Ε. (2007) Έρευνα για την επαγγελματική κατάσταση και απασχόληση των διπλωματούχων μηχανικών (Μέρη Α΄, Β΄, και Γ΄), ιστότοπος: Απασχόληση σε σχέση με το δίπλωμα Εισόδημα

15 Το επαγγελματικό περιβάλλον του πολιτικού μηχανικού ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ (ΣΥΝΟΛΙΚΑ)ΣΥΝΟΛΟΠΟΛ. ΜΗΧ. Πολύ δυσαρεστημένος2,7%1,3% Μάλλον δυσαρεστημένος6,3%6,6% Δυσαρεστημένος (πολύ + μάλλον)9,0%7,9% Ούτε δυσαρεστημένος – ούτε ικανοποιημένος21,3%24,2% Μάλλον ικανοποιημένος44,5%43,0% Πολύ ικανοποιημένος22,7%22,4% Ικανοποιημένος (πολύ + μάλλον)69,2%65,4% Δεν απαντώ2,5%2,4% Πηγή: Τ.Ε.Ε. (2007) Έρευνα για την επαγγελματική κατάσταση και απασχόληση των διπλωματούχων μηχανικών (Μέρη Α΄, Β΄, και Γ΄), ιστότοπος:

16 Το επαγγελματικό περιβάλλον του πολιτικού μηχανικού Πηγή: Τ.Ε.Ε. (2007) Έρευνα για την επαγγελματική κατάσταση και απασχόληση των διπλωματούχων μηχανικών (Μέρη Α΄, Β΄, και Γ΄), ιστότοπος: ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΥΝΟΛΟΠΟΛ. ΜΗΧ. Πολύ δυσαρεστημένος1,4%1,0% Μάλλον δυσαρεστημένος5,0%4,5% Δυσαρεστημένος (πολύ + μάλλον)6,4%5,5% Ούτε δυσαρεστημένος – ούτε ικανοποιημένος13,8%14,9% Μάλλον ικανοποιημένος45,2%47,4% Πολύ ικανοποιημένος32,5%30,3% Ικανοποιημένος (πολύ + μάλλον)77,7% Δεν απαντώ2,2%1,8%

17 Το επαγγελματικό περιβάλλον του πολιτικού μηχανικού Πηγή: Τ.Ε.Ε. (2007) Έρευνα για την επαγγελματική κατάσταση και απασχόληση των διπλωματούχων μηχανικών (Μέρη Α΄, Β΄, και Γ΄), ιστότοπος: ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ ΑΠΟ ΤΙΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣΣΥΝΟΛΟΠΟΛ. ΜΗΧ. Πολύ δυσαρεστημένος3,0% Μάλλον δυσαρεστημένος7,7%9,7% Δυσαρεστημένος (πολύ + μάλλον)10,7%12,7% Ούτε δυσαρεστημένος – ούτε ικανοποιημένος14,9%13,9% Μάλλον ικανοποιημένος39,5%40,4% Πολύ ικανοποιημένος32,2%30,5% Ικανοποιημένος (πολύ + μάλλον)71,7%70,9% Δεν απαντώ2,8%2,5%

18 Το επαγγελματικό περιβάλλον του πολιτικού μηχανικού Πηγή: Τ.Ε.Ε. (2007) Έρευνα για την επαγγελματική κατάσταση και απασχόληση των διπλωματούχων μηχανικών (Μέρη Α΄, Β΄, και Γ΄), ιστότοπος: ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΜΟΙΒΕΣΣΥΝΟΛΟΠΟΛ. ΜΗΧ. Πολύ δυσαρεστημένος7,7%6,1% Μάλλον δυσαρεστημένος16,3%17,0% Δυσαρεστημένος (πολύ + μάλλον)24,0%23,2% Ούτε δυσαρεστημένος – ούτε ικανοποιημένος25,2%25,6% Μάλλον ικανοποιημένος37,1%39,3% Πολύ ικανοποιημένος11,2%9,6% Ικανοποιημένος (πολύ + μάλλον)48,3%48,9% Δεν απαντώ2,5%2,4%

19 Οι προοπτικές του πολιτικού μηχανικού στην Ελλάδα Πηγή: Κατσανέβας, Θ. (2011), Εύρεση εργασίας και οι επαγγελματικές προοπτικές διαφόρων κλάδων σύμφωνα με τις νέες εκτιμήσεις, Συνέντευξη, ιστότοπος: (ανάρτηση 31/10/2011) Ανεργία στους νέους μηχανικούς: 2006: 13,7% 2009: 23% 2011: ? Περιβάλλον χρόνια Βελτίωση Ενέργεια Υποδομές

20 Βασική προϋπόθεση μιας επιτυχημένης επαγγελματικής πορείας Ευρύτητα γνώσεων Στη σύγχρονη εποχή, ένας εργαζόμενος είναι πολύ πιθανό να υποχρεωθεί να αλλάξει ένα ή περισσότερα επαγγέλματα στη διάρκεια της σταδιοδρομίας του. Στην πραγματικότητα, υπάρχουν πολύ περισσότερα από ένα επαγγέλματα που ταιριάζουν στον καθένα. Ολοκληρωμένος επιστήμων, επαγγελματίας και άνθρωπος Ευελιξία στις επιλογές

21 Ο Πολιτικός Μηχανικός του Α.Π.Θ. Συνεργασία & συντονισμός Συνολική γνώση και σύνθεση ειδικοτήτων Πρωτοπορία Κοινωνικές ανάγκες Κοινωνική ευθύνη Λύσεις: • Ασφαλέστερες • Οικονομικότερες • Ταχύτερες


Κατέβασμα ppt "Ιωάννης Ξενίδης Δρ. Πολιτικός Μηχανικός, Λέκτορας Α.Π.Θ. Η επιστήμη και το επάγγελμα του πολιτικού μηχανικού 23 Ιανουαρίου 2012 Θεσσαλονίκη."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google