Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Υπεύθυνες Προγράμματος: ΣΤ1: Σοφία Αλατζά ΣΤ2: Ελένη Δελίδου Σχολικό Έτος: 2012-2013 Επιμέλεια cd: Ελένη Δελίδου ΚΠΕ Παρανεστίου Εθνικό Θεματικό Δίκτυο.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Υπεύθυνες Προγράμματος: ΣΤ1: Σοφία Αλατζά ΣΤ2: Ελένη Δελίδου Σχολικό Έτος: 2012-2013 Επιμέλεια cd: Ελένη Δελίδου ΚΠΕ Παρανεστίου Εθνικό Θεματικό Δίκτυο."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Υπεύθυνες Προγράμματος: ΣΤ1: Σοφία Αλατζά ΣΤ2: Ελένη Δελίδου Σχολικό Έτος: Επιμέλεια cd: Ελένη Δελίδου ΚΠΕ Παρανεστίου Εθνικό Θεματικό Δίκτυο «Υπαίθρια Ζωή και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση»

2 Συμμετέχοντες Τμήμα: ΣΤ1 Τμήμα: ΣΤ2  Ασημάκης Δημήτρης  Βούζης Στέργιος  Γιαννακίδου Παλμύρα  Γιαννακίδης Πολυχρόνης  Γκαϊφύλλιας Ιωάννης  Γραμματικοπούλου Κατερίνα  Ελευθεριάδης Κωνσταντίνος  Θεοδωρίδου Μορφύλη  Κοντίδης Αντώνης  Λιμπέρης Άρης  Μελισσανίδου Κωνσταντίνα  Μηχανικός Νίκος  Μπουρδούνης Σταύρος  Νικολέτου Αντιγόνη  Πανταζίδου Κλεοπάτρα  Παπαζίκας Αλέξανδρος  Φυλακτάκης Θεόδωρος  Χατζησοφιανού Νίκη  Αμοιρίδου Αικατερίνη  Βενετόπουλος Νίκος  Γιαντσελίδου Αθηνά – Ειρήνη  Ζήκου Νεφέλη  Καμπάνταης Ιωάννης  Κολέτσας Αναστάσιος  Λουτσίδου Νικολέτα  Μισαηλίδου Μαρία  Νάσου Βερονίκη  Παπαδούδης Ιωάννης  Πεταλάς Γεώργιος  Σακαλή Μαρία – Ελένη  Σιγλίδης Ιωάννης  Στεφάνογλου Βαλεντίνα –Μαρία  Στράτος Δημήτριος  Φωτακίδης Ραφαήλ

3 Στόχοι του προγράμματος  Άμεση επαφή με τη φύση – γνωριμία με διαφορετικά φυσικά περιβάλλοντα (βουνό, θάλασσα, δάσος).  Γνώση των περιοχών του Νομού μας και του φυσικού κάλους τους  Μύηση σε έναν υγιεινό και ενεργητικό τρόπο ζωής  Αποφυγή της καθημερινότητας  Εκπαίδευση στη ζωή έξω από το σπίτι  Απόκτηση βιωματικών εμπειριών από τη συμβίωση με άλλους ανθρώπους  Καλλιέργεια αυτονομίας, ανεξαρτησίας, αυτοπειθαρχίας, υπευθυνότητας, αλληλοβοήθειας  Ενίσχυση αυτοπεποίθησης  Εξοικείωση με τους μόνιμους κατοίκους της φύσης και ανάπτυξη σεβασμού στην ύπαρξή τους  Βίωση της περιπέτειας  Ανάπτυξη της εξερευνητικής και παρατηρητικής ικανότητας  Ανάπτυξη ευρηματικότητας και εκπαίδευση στην επίλυση προβλημάτων  Ανάπτυξη οικολογικής συνείδησης για το περιβάλλον μέσα από την ενεργή συμμετοχή τους και τη διαβίωσή τους σε αυτό  Απόκτηση υγιεινών συνηθειών και αισθημάτων ψυχικής ευεξίας

4 Μεθοδολογία του προγράμματος  Συζήτηση για το θέμα  Σχεδιασμός – προγραμματισμός δράσεων (ετήσιο πλάνο - υποθέματα)  Συγκρότηση ομάδων – ορισμός αρχηγών - κατανομή ευθυνών  Αναζήτηση πληροφοριών σχετικές με κατασκηνώσεις, οργανωμένα κάμπινγκ, ελεύθερα κάμπινγκ κλπ από το διαδίκτυο, ταξιδιωτικά έντυπα, βιβλία και περιοδικά, εγκυκλοπαίδειες,cd και dvd.  Αναζήτηση πληροφοριών για ανθρώπινες παρεμβάσεις σε φυσικά περιβάλλοντα όπως γέφυρες, κτίσματα, παλιά κάστρα, προβλήτες σε ποτάμια κλπ  Αναζήτηση πληροφοριών σχετικές με τη δραστηριοποίηση των ανθρώπων σε φυσικά περιβάλλοντα (φυσικές δραστηριότητες, extreme δραστηριότητες)  Καταγραφή και ταξινόμηση των πληροφοριών

5 Υποθέματα  Φυσικό περιβάλλον – γνωρίζω την χλωρίδα και πανίδα της περιοχής μου  Γνωρίζω το Νομό μου  Μαθαίνω για τον κατασκηνωτικό τρόπο ζωής (να στήνω αντίσκηνο, να συμβιώνω με άλλους, να μην ενοχλώ τους μόνιμους κατοίκους της φύσης, να παρέχω Πρώτες Βοήθειες)  Μαθαίνω να προσανατολίζομαι με απλά στοιχεία του φυσικού περιβάλλοντος αλλά και με όργανα (χάρτης, πυξίδα).  Μαθαίνω να διαβιώνω στη φύση και να εναρμονίζομαι με το περιβάλλον  Μαθαίνω να είμαι δραστήριος και να προσέχω μόνος μου τον εαυτό μου  Μαθαίνω να προσαρμόζομαι στις συνθήκες που υπάρχουν και να επινοώ λύσεις σε πιθανά προβλήματα χωρίς να πανικοβάλλομαι  Μαθαίνω να συνεργάζομαι και να συμμετέχω σε ομάδα σεβόμενος τους εσωτερικούς κανόνες της ομάδας.

6 Οι δράσεις μας  Δημιουργία γωνιάς στο σχολείο  Περιβαλλοντικά παιχνίδια (σύσφιξης σχέσεων των μελών της ομάδας, εμπιστοσύνης, επινοητικότητας, συνεργασίας)  Προσανατολίζομαι με όργανα και χωρίς όργανα  Δραστηριοποίηση στην ακτή «Καλαμάκι»  Φυσικές δραστηριότητες στο γειτονικό πάρκο  Ζωγραφιές και άλλες καλλιτεχνικές απεικονίσεις  Το παραμύθι στη ζωή μας και η σχέση του με το φυσικό περιβάλλον  Παρατήρηση των πουλιών  Υλοποίηση προγράμματος στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας  Συλλογή φωτογραφιών του φυσικού περιβάλλοντος  Διαμονή στο κάμπινγκ  Ταξίδι στη Σαμοθράκη – Επίσκεψη στον Αρχαιολογικό χώρο των Καβείρων και στα Ιαματικά Λουτρά

7 Συνεργασία με άλλους φορείς  Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Μαΐστρου  Δημοτικό Κάμπινγκ Αλεξανδρούπολης (διαμονή μιας νύχτας)  Ίδρυμα Λασκαρίδη  Δημοτικό Σχολείο Καμαριώτισας Σαμοθράκης

8 Γνωρίζω το φυσικό περιβάλλον της περιοχής μου Αναζήτηση υλικού για την πανίδα και χλωρίδα του Νομού Έβρου. Υλοποίηση Ομαδικών εργασιών των μαθητών/τριών και παρουσίαση μέσα στην τάξη.

9 Γνωρίζω το Νομό μου Το Δέλτα του ΈβρουΤο νησί της Σαμοθράκης

10 Δημιουργία περιβαλλοντικής γωνιάς στην τάξη Η πιο ζεστή γωνιά της τάξης μας, γεμάτη με δικά μας έργα

11 Παιχνίδια στην αυλή του σχολείου Διαδρομή μετ’ εμποδίων χωρίς όργανα… Εμπόδια; Τα δικά μας σώματα Παιχνίδια συνεργασίας, εμπιστοσύνης, επινοητικότητας


Κατέβασμα ppt "Υπεύθυνες Προγράμματος: ΣΤ1: Σοφία Αλατζά ΣΤ2: Ελένη Δελίδου Σχολικό Έτος: 2012-2013 Επιμέλεια cd: Ελένη Δελίδου ΚΠΕ Παρανεστίου Εθνικό Θεματικό Δίκτυο."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google