Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Διαβίωση στη Φύση – Μικροί Κατασκηνωτές Περιβαλλοντική Ομάδα Δημοτικού Σχολείου Νέας Χηλής Στ1 τάξη Υπεύθυνη προγράμματος: Ελένη Δελίδου Υπεύθυνη τμήματος:

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Διαβίωση στη Φύση – Μικροί Κατασκηνωτές Περιβαλλοντική Ομάδα Δημοτικού Σχολείου Νέας Χηλής Στ1 τάξη Υπεύθυνη προγράμματος: Ελένη Δελίδου Υπεύθυνη τμήματος:"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Διαβίωση στη Φύση – Μικροί Κατασκηνωτές Περιβαλλοντική Ομάδα Δημοτικού Σχολείου Νέας Χηλής Στ1 τάξη Υπεύθυνη προγράμματος: Ελένη Δελίδου Υπεύθυνη τμήματος: Μαρία Βαλκάνη Επιμέλεια – δημιουργία cd: Ελένη Δελίδου Συνέχεια

2 Θεματικές ενότητες Θεωρητικό υπόβαθρο Εκπαιδευτικές δραστηριότητες Συνεργασία με άλλους φορείς

3 Οι Δραστηριότητές μας • Επίσκεψη στο γειτονικό πάρκο. • Ομαδικά παιχνίδια εμπιστοσύνης στην αυλή του σχολείου. • Κατασκευές με φυσικά υλικά για το Χριστουγεννιάτικο μπαζάαρ. • Ζωγραφική με θέμα: Πώς φαντάζομαι μια ελεύθερη κατασκήνωση. • Παιχνίδια γνωριμίας με τα φυτά, παιχνίδια παρατήρησης και μνήμης. • Κατασκευή φυτολόγιου με τη χλωρίδα της περιοχής. Κατασκευή ζωολόγιου με την πανίδα της περιοχής. • Στήσιμο αντίσκηνου. • Βιοκαλλιέργειες. • Πρώτες Βοήθειες • Δημιουργία χορογραφίας στο τραγούδι της Μαρίζας Κωχ με τίτλο: «Κάτω στης Μαργαρίτας τ’ αλωνάκι», τονίζοντας αλληγορικά την αφύπνιση των νέων για την προστασία του περιβάλλοντος. • Βιωματική εμπειρία: 2/ήμερη διαβίωση σε οργανωμένο κάμπινγκ του ΕΟΤ στην Αλεξανδρούπολη.

4 Επίσκεψη στο πάρκο Κατά την επίσκεψή μας στο πάρκο, αφεθήκαμε ελεύθεροι στον παρασυρμό της φύσης και βάλαμε σε λειτουργία τις αισθήσεις μας. Ξαπλώσαμε στο χώμα, αγγίξαμε τα πεσμένα φύλλα των δέντρων, μυρίσαμε τις μυρωδιές των δέντρων και των φυτών, και αισθανθήκαμε το απαλό αεράκι και τον ήλιο να μας χαϊδεύουν το πρόσωπο. Χαρακτηριστική η φράση ενός μαθητή: «Κοίτα! Αυτό το πάρκο που το ξέρουμε χρόνια και ποτέ δεν το είδαμε έτσι…». Στη συνέχεια σε οριοθετημένη περιοχή, παίξαμε ομαδικά παιχνίδια γνωριμίας και το παιχνίδι «να σας παρουσιάσω το φίλο μου». Επαφή με τη φύση – παιχνίδια ουσιαστικής γνωριμίας.

5 Παιχνίδια συνεργασίας στην αυλή του σχολείου • Περπάτημα πάνω σε τουβλάκια • Ποιος θα ακουμπήσει το βαρέλι • Κουκουβάγιες και κουρούνες

6 Συμμετοχή στο Χριστουγεννιάτικο μπαζάαρ Σε συνεργασία με την εκπαιδευτικό εικαστικών κατασκευάσαμε αληθινά αριστουργήματα τα οποία εκθέσαμε και πουλήσαμε στο χριστουγεννιάτικο μπαζάρ που διοργάνωσε ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων στο πάρκο της Νέας Χηλής.

7 Ζωγραφική με θέμα: «πώς φαντάζομαι μια ελεύθερη κατασκήνωση»

8 Παιχνίδια γνωριμίας με τη χλωρίδα της περιοχής Με τη βοήθεια φωτογραφιών διαφόρων φυτών και δέντρων της περιοχής μας παίξαμε το παιχνίδι παρατήρησης και μνήμης των φυτών. Βρήκαμε το παιχνίδι πολύ διασκεδαστικό και επιδείξαμε μεγάλη παρατηρητικότητα και φοβερές μνημονικές ικανότητες. Επίσης, φτιάξαμε έναν κήπο με τις φωτογραφίες των φυτών, χωρίζοντάς τα σε υδρόβια και ορεσίβια φυτά. Τέλος, από τον ενθουσιασμό μας προτείναμε να δημιουργήσουμε ένα φυτολόγιο.

9 Κατασκευή φυτολογίου Αφού μάθαμε πώς αποξηραίνονται τα φυτά, με ζήλο και μεράκι αρχίσαμε να συγκεντρώνουμε διάφορα φυτά της περιοχής μας στην τάξη, με σκοπό την αποξήρανσή τους. Τα τοποθετούσαμε σε μεγάλους τόμους βιβλίων που υπήρχαν στην τάξη μας ώστε να παρακολουθούμε τη διαδικασία αποξήρανσής τους. Περίπου δύο εβδομάδες αργότερα, από την πρώτη τοποθέτηση, πήραμε τα πρώτα αποξηραμένα φυτά και άρχισε η κατασκευή του φυτολογίου.

10 Κατασκευή «Ζωολογίου» Ο ενθουσιασμός μας από την ολοκλήρωση του φυτολογίου μας οδήγησε σε μια παρόμοια κατασκευή: ενός ζωολογίου με τα ζώα και τα πτηνά της περιοχής μας. Η ιδέα ήταν καταπληκτική δίνοντάς μας τη δυνατότητα να γνωρίσουμε την πανίδα του τόπου μας. Αναζητώντας φωτογραφίες από το διαδίκτυο για τα ζώα που ζουν στην περιοχή του Έβρου, είχαμε εκπληκτικά αποτελέσματα.

11 Εκπαίδευση στο στήσιμο αντίσκηνου Με ένα ιγκλού δύο ατόμων, επισκεφτήκαμε το γειτονικό πάρκο. Αφού αναλύσαμε τον εξοπλισμό του αντίσκηνου και μετρήσαμε όλα τα πασσαλάκια, ξεκινήσαμε, την πρωτόγνωρη για μας, διαδικασία του στησίματος. Όπως φαίνεται και από τις φωτογραφίες, όχι μόνο κάναμε καλή δουλειά αλλά και σε πολύ καλό χρόνο, χάρη στη συνεργασία όλων μας.

12 Βιολογικές καλλιέργειες Σ το πλαίσιο του προγράμματος «Διαβίωση στη φύση – Μικροί κατασκηνωτές» μας δόθηκε επίσης η ευκαιρία να μάθουμε πώς καλλιεργούνται βιολογικά προϊόντα. Φυτέψαμε περίπου 350 σποράκια ντομάτας, πιπεριών για γέμισμα και πιπεριών φλωρίνης και σε 20 περίπου μέρες, τα είδαμε να μεγαλώνουν. Στη συνέχεια, τα μεταφυτεύσαμε σε ατομικά κυπελάκια και μετά από 10 μέρες τα πήραμε στο σπίτι μας για να τα φυτέψουμε στους κήπους μας. Συνεργασία με την ομάδα διατήρησης της βιοποικιλότητας: ΙΑΣΙΩΝ

13 Χορογραφία των μικρών κατασκηνωτριών Στο πλαίσιο του προγράμματος «Διαβίωση στη Φύση – Μικροί κατασκηνωτές», οι συμμετέχουσες μαθήτριες με τη συνεργασία της υπεύθυνης του προγράμματος, δημιουργήσαμε μια χορογραφία πάνω στο παλιό αλλά πάντα επίκαιρο τραγούδι με τίτλο «Κάτω στης Μαργαρίτας τ’ αλωνάκι» σε στίχους του Οδυσσέα Ελύτη, μουσική του Γιάννη Μαρκόπουλου και ερμηνεύτρια την Μαρίζα Κωχ. Το τραγούδι εκφράζει αλληγορικά την επαγρύπνηση των νέων και τη δύναμη που κρύβουν μέσα τους δίνοντας ένα αισιόδοξο μήνυμα για τη συνέχεια της ζωής στον πλανήτη μας. Ακολουθούν φωτογραφίες από τις πρόβες μας ενώ θα ληφθεί βίντεο από την επίσημη παρουσίαση της χορογραφίας μας που θα γίνει στην τελική γιορτή του σχολείου.

14 Πρακτική εξάσκηση στην παροχή Πρώτων Βοηθειών Ασθενοφόρο

15 Κατασκήνωση στο Δημοτικό Κάμπινγκ της Αλεξανδρούπολης • Δυστυχώς αναβλήθηκε (από τις Μαΐου 2012 στις 9-10 Ιουνίου 2012) η διαμονή μας στο Δημοτικό κάμπινγκ του ΕΟΤ στην Αλεξανδρούπολη, λόγω των ισχυρών βροχοπτώσεων και πτώσης θερμοκρασίας.


Κατέβασμα ppt "Διαβίωση στη Φύση – Μικροί Κατασκηνωτές Περιβαλλοντική Ομάδα Δημοτικού Σχολείου Νέας Χηλής Στ1 τάξη Υπεύθυνη προγράμματος: Ελένη Δελίδου Υπεύθυνη τμήματος:"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google