Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΚΑΙ ΓΟΝΕΙΣ Ά ΚΕΔΔΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΚΑΙ ΓΟΝΕΙΣ Ά ΚΕΔΔΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΚΑΙ ΓΟΝΕΙΣ Ά ΚΕΔΔΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 2310 365013
ΕΙΣΗΓΗΤΡΙΑ : ΠΙΓΚΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ Κοινωνική Λειτουργός Επιστημονική Συνεργάτιδα του Προγράμματος ΑΡΙΑΔΝΗ Για την ασφάλεια στο διαδίκτυο Ά ΚΕΔΔΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 20 Νοεμβρίου 2013

2  Μάθηση  Άμεση επικοινωνία  Διασκέδαση
Το διαδίκτυο είναι χρήσιμο εργαλείο γιατί μας προσφέρει:  Μάθηση  Άμεση επικοινωνία  Διασκέδαση Εξ αποστάσεων εργασία Συναλλαγή με το δημόσιο Ηλεκτρονικές αγορές Έργο των μαθητών του 8ου Γυμνασίου Θεσσαλονίκης

3 Αλλά υπάρχουν … κίνδυνοι
Αλλά υπάρχουν … κίνδυνοι  Κλοπή προσωπικών δεδομένων  Cyberbullying –Ηλεκτρονική παρενόχληση  Grooming- αποπλάνηση  Εθισμός /εξάρτηση Τα πιο σημαντικά προβλήματα που ενδέχεται να προκύψουν στις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης σε σχέση με τους ανηλίκους είναι τα εξής: Κακή χρήση προσωπικών δεδομένων Τα παιδιά δίνουν πολλά στοιχεία στο προφίλ τους: τηλέφωνα, διευθύνσεις, στοιχεία της οικογένειας κ.λπ. που μπορεί να οδηγήσουν στον εντοπισμό τους στο φυσικό κόσμο. Ιδιαίτερο ζήτημα αποτελεί η δημοσίευση φωτογραφιών, καθώς είναι ιδιαίτερα εύκολο να παραποιηθούν και να κυκλοφορήσουν αλλαγμένες στο Διαδίκτυο. Grooming Παιδόφιλοι εμφανίζονται ως ανήλικοι για να προσεγγίσουν παιδιά στις ιστοσελίδες αυτές. Παρενόχληση Η ανωνυμία που προσφέρεται σε αυτούς τους ιστοχώρους δίνει τη δυνατότητα σε πολλούς να εκτοξεύουν απειλές και να παρενοχλούν συστηματικά ορισμένα άτομα. Κλοπή ταυτότητας Αφορά τη δημιουργία ενός ψεύτικου προφίλ από ένα άτομο που προσποιείται ότι είναι κάποιο άλλο με στόχο να παρενοχλήσει στη συνέχεια άλλα μέλη του ιστοχώρου, ή την κλοπή κωδικών ενός μέλους του ιστοχώρου με τον ίδιο σκοπό. Αξιοπιστία περιεχομένου Όπως σε κάθε άλλη ιστοσελίδα, έτσι και εδώ πολλές πληροφορίες που δημοσιεύονται ενδέχεται να είναι παραπλανητικές ή λανθασμένες. Επίσης, μεγάλη προσοχή πρέπει να δοθεί σε γκρουπ που δημιουργούνται στους ιστοχώρους κοινωνικής δικτύωσης και που αφορούν ρατσιστικές, εξτρεμιστικές ή άλλου είδους επιβλαβείς ομάδες (μίσους, κατά των ζώων, παρα-θρησκευτικές, κ.λπ.).

4 Υπηρεσίες Κοινωνικής Δικτύωσης -
Υπηρεσίες Κοινωνικής Δικτύωσης - Το Facebook ξεκίνησε στις 4/2/2004 από το φοιτητή Mark Zuckerberg. Κατά τον ιδρυτή του, στόχος του είναι να δώσει τη δύναμη στους χρήστες του να μοιραστούν κοινές εμπειρίες και έναν κόσμο ανοιχτό και συνδεδεμένο. Σήμερα έχει πάνω από 500 εκ. ενεργούς χρήστες παγκοσμίως που το χρησιμοποιούν για να επικοινωνήσουν και να μοιραστούν πληροφορίες με άλλα πρόσωπα. Το Facebook ξεκίνησε στις 4/2/2004 από τον Mark Zuckerberg, φοιτητή του πανεπιστημίου του Harvard. Κατά τον ιδρυτή του, στόχος του είναι να δώσει τη δύναμη στους χρήστες του να μοιραστούν κοινές εμπειρίες και έναν κόσμο ανοιχτό και συνδεδεμένο. Σήμερα έχει πάνω από 500 εκ. ενεργούς χρήστες παγκοσμίως που το χρησιμοποιούν για να επικοινωνήσουν και να μοιραστούν πληροφορίες με τα πρόσωπα που τους ενδιαφέρουν περισσότερο σε δίκτυα που σχετίζονται μέσω πανεπιστημίων, θέσεων απασχόλησης ή γεωγραφικών περιοχών.

5 Οι φίλοι στο  Πόσους φίλους έχει το παιδί σας στο facebook;  Από αυτούς πόσους γνωρίζει στον πραγματικό κόσμο;  Πόσοι από αυτούς θα μπορούσαν να είναι ληστές , κακοποιοί;  Πως είναι σίγουρο ότι αυτός που μιλάει είναι αυτός που του λέει

6 Ποιος είναι ο Γιάννης Μαυρογιάννης;
Οι φίλοι στο Ποιος είναι ο Γιάννης Μαυρογιάννης;

7 Φίλοι Η εταιρία Sophos δημιούργησε πριν από μερικά χρόνια
ένα προφίλ για τον ‘Freddi Staur’ Στα 200 «friend requests» που έστειλε: 87 από τους 200 χρήστες απάντησαν στον Freddi, με τους 82 από αυτούς να δίνουν προσωπικές πληροφορίες (41%). Το 72% αποκάλυψε μια ή περισσότερες ηλεκτρονικές διευθύνσεις. Το 84% έδωσε την πλήρη ημερομηνία γέννησης. Το 87% παρείχε στοιχεία σχετικά με την μόρφωση και εργασία του. Το 78% έδωσε τη διεύθυνσή του. Το 23% έδωσε το τηλέφωνό του. Το 26% έδωσε το «όνομά» του στο MSN. Στις περισσότερες περιπτώσεις, ο Freddi μπόρεσε να αποκτήσει πρόσβαση στις φωτογραφίες της οικογένειας και των φίλων, σε πληροφορίες σχετικές με χόμπυ, αγαπημένες ασχολίες, και άλλα προσωπικά δεδομένα. Είναι βασικό να γνωρίζουμε πως μπορούμε οποιαδήποτε στιγμή να διαγράψουμε κάποιο «φίλο» από την λίστα μας, χωρίς μάλιστα το άτομο αυτό να ενημερωθεί για αυτό.

8 Προστατεύω το παιδί μου το συμβουλεύω να κρατά αντίγραφα των συνομιλιών που το έφεραν σε δύσκολη θέση Υπάρχει η δυνατότητα αποθήκευσης των συνομιλιών: Μέθοδος 1 – Αποθήκευση της συζήτησης Πηγαίνετε στο Μενού «Φάκελος». Εάν έχετε αγγλικό μενού, τότε κάντε κλικ στο «File». Επιλέξτε «Αποθήκευση ως». Εάν έχετε αγγλικό μενού, επιλέξτε «Save as». Μέθοδος 2 – Αντιγραφή της συζήτησης Επιλέξτε το κείμενο της συζήτησης, πατώντας συγχρόνως τα πλήκτρα CTRL + C. Πηγαίνετε σε ένα πρόγραμμα επεξεργασίας κειμένου (π.χ. Word), και δημιουργήστε ένα νέο αρχείο. Πατήστε συγχρόνως τα πλήκτρα CTRL + V για να αντιγράψετε τη συζήτηση. Σώστε το αρχείο που δημιουργήσατε ή εκτυπώστε το. Μέθοδος 3 – Εκτύπωση της οθόνης Πατήστε το πλήκτρο «PrtScn» στο πληκτρολόγιο σας (δηλαδή «Print Screen»). Ανοίξτε ένα πρόγραμμα επεξεργασίας κειμένου ή επεξεργασίας γραφικών και εικόνων. Πατήστε συγχρόνως CTRL + V για να αντιγράψετε την οθόνη. Σώστε το αρχείο που δημιουργήσατε ή εκτυπώστε το.

9 Παιχνίδια  όταν το παιδί μας παίζει στον υπολογιστή :
Παιχνίδια  όταν το παιδί μας παίζει στον υπολογιστή : Περνάει καλά !!!! Βελτίωνει τον οπτικοκινητικό συντονισμό (συντονισμό των χεριών με τα μάτια). Αυξάνει την ικανότητα αντίληψης και εντοπισμού ακόμη και των πιο μικρών διαφορών στην αντίθεση (contrast) και την φωτεινότητα της οθόνης. Αυξάνει την διακριτική ικανότητα των αποχρώσεων του γκρι.

10 Παιχνίδια  Είναι εθιστικά
Παιχνίδια  Είναι εθιστικά  Απομακρύνουν από το πραγματικό κοινωνικό περιβάλλον  ‘’Τρώνε’’ όλο τον ελεύθερο χρόνο  Προκαλούν πονοκεφάλους - μειώνουν τον ύπνο και πέφτει η σχολική επίδοση  Αμελείται η προσωπική υγιεινή  Απομακρύνουν τα παιδιά από τους ανθρώπους που αγαπούν  Χάνουν την ευχαρίστηση για άλλα ενδιαφέροντα.

11 Παιχνίδια   Εξασφαλίζουμε ότι δεν δίνουν προσωπικές πληροφορίες στους διαδικτυακούς συμπαίκτες τους.  Δεν τους συναντούν στον φυσικό κόσμο.  Μας Αναφέρουν συμπεριφορές που τους ενοχλούν.  Διασφαλίζουμε τα παιδιά μας από ακατάλληλα παιχνίδια με το σύστημα «PEGI- Pan European Game»

12

13 Χαρακτηρισμός περιεχομένου (Σύστημα PEGI)

14 Παράδειγμα αναζήτησης ετικετών PEGI

15 Φωτογραφία και διαδίκτυο με ασφάλεια
 Πόσο μπορεί να μείνει μια φωτογραφία στο διαδίκτυο ;  Πόσοι μπορούν να τη δουν;  Πόσοι μπορούν να την –παραποιήσουν ;  Τι αναγνωρίζεται από την φωτογραφία που «ανέβασε»;  Είναι μόνος /η  Τι πληροφορίες δίνει και τι σχόλια κάνει ; Απαγορεύονται φωτογραφίες σε….

16 Ο Εθισμός που εγκλωβίζει....
Ορίζεται, όπως και σε κάθε άλλη μορφή εξάρτησης, ως απώλεια ελέγχου

17 Ενδείξεις εθισμού.... Μείωση της λειτουργικότητας του ατόμου,
παραμέληση προσωπικής φροντίδας και υγιεινής, απώλεια ύπνου, ενδοοικογενειακές συγκρούσεις, και συνέχιση της χρήσης ακόμη και μετά τη συνειδητοποίηση της μειωμένης λειτουργικότητας, o χρήστης λέει ψέματα σε κοντινά πρόσωπα σχετικά με το χρόνο ενασχόλησης στο διαδίκτυο.

18 Ενδείξεις εθισμού.... Αδιαφορία για πράγματα που τον / την ευχαριστούσαν. Πονοκέφαλοι – ημικρανίες Μυοσκελετικές παθήσεις Διατροφικές διαταραχές Ξηρότητα οφθαλμών Κατάθλιψη, χαμηλή αυτοεκτίμηση, αυτοκτονικός ιδεασμός Διαταραχές του ύπνου και αλλαγή των συνηθειών ύπνου

19 Διαδίκτυο και γονέας.... τι κάνω, ως γονιός, για να βοηθήσω το παιδί μου να αποφύγει την πιθανότητα εξάρτησης;

20 Ατυχής επιλογή ο αποκλεισμός καθώς.....
τα παιδιά έρχονται σε επαφή με το διαδίκτυο μέσα από: Σχολείο Σπίτι Φίλους Βιβλιοθήκες Κέντρα νεότητας Internet café Συσκευές κινητής τηλεφωνίας

21 Πρόληψη της εξάρτησης από το διαδίκτυο
Συζητήστε με τα παιδιά από μικρή ηλικία για το διαδίκτυο και τους κανόνες ασφαλούς χρήσης Συζητήστε με τα παιδιά για τα οφέλη και τους κινδύνους του διαδικτύου Αφιερώστε χρόνο για να μάθετε πώς δουλεύει το διαδίκτυο. Διερευνήστε τα chat rooms στα οποία το παιδί είναι μέλος

22 Αλλά κυρίως.... Καθορίστε κανόνες για τη χρήση του διαδικτύου όπως κάνετε και για τις υπόλοιπες συμπεριφορές του παιδιού. Μάθετε στο παιδί να παίρνει σωστές αποφάσεις και αυξήστε την περιοχές υπευθυνότητας καθώς το παιδί μεγαλώνει

23 Αλλά κυρίως.... /11 Μην απαγορεύετε κάτι έτσι απλά αλλά εξηγήστε τους λόγους Προβληματιστείτε γιατί το παιδί εστιάζει όλη την ύπαρξη του σε φανταστικούς κόσμους και δε βρίσκει νόημα στην καθημερινή ζωή ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΑΣΦΑΛΟΥΣ ΔΙΑΔΙΚΤΙΟΥ

24 Αλλά Κυρίως…. …να θυμόμαστε , ότι η αποτελεσματικότερη προστασία από ανεπιθύμητες καταστάσεις και κινδύνους είναι η καλή επικοινωνία με τα παιδιά μας.

25 ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΑΣΦΑΛΟΥΣ ΔΙΑΔΙΚΤΙΟΥ www.safeline.gr
/11

26 ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΑΣΦΑΛΟΥΣ ΔΙΑΔΙΚΤΙΟΥ www.safeline.gr
Σας ευχαριστώ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΑΣΦΑΛΟΥΣ ΔΙΑΔΙΚΤΙΟΥ /11


Κατέβασμα ppt "ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΚΑΙ ΓΟΝΕΙΣ Ά ΚΕΔΔΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google