Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Χρηματοοικονομική Διαχείριση (Πρόσβαση στη χρηματοδότηση, Εναλλακτική χρηματοδότηση, Άντληση κεφαλαίων [Fundraising]) www.projectseed.eu.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Χρηματοοικονομική Διαχείριση (Πρόσβαση στη χρηματοδότηση, Εναλλακτική χρηματοδότηση, Άντληση κεφαλαίων [Fundraising]) www.projectseed.eu."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Χρηματοοικονομική Διαχείριση (Πρόσβαση στη χρηματοδότηση, Εναλλακτική χρηματοδότηση, Άντληση κεφαλαίων [Fundraising])

2 Ο τομέας της χρηματοοικονομικής διαχείρισης στην κοινωνική επιχείρηση
ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΕΙ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΠΟΥ ΜΕΤΡΑΕΙ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΛΟΓΙΣΤΙΚΕΣ ΠΡΑΞΕΙΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΖΕΤΑΙ ΤΗ ΡΟΗ ΤΩΝ ΧΡΗΜΑΤΩΝ. ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ, ΚΑΤΑΡΤΙΖΟΝΤΑΙ ΟΙ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΜΕΣΩ ΤΩΝ ΟΠΟΙΩΝ ΑΝΑΔΕΙΚΝΥΕΤΑΙ Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΟΥ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ.

3 Η χρηματοοικονομική διαχείριση
Εν συντομία, είναι η λειτουργία που καθορίζει: ΠΟΥ ΘΑ ΕΞΕΥΡΕΘΟΥΝ ΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΑ (ΧΡΗΜΑΤΑ): ΠΩΣ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΟΥΝ ΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΑ (ΧΡΗΜΑΤΑ): Αυτοχρηματοδότηση Πώληση βιομηχανικών εγκαταστάσεων Αγορά νέων μηχανημάτων/συντελεστών παραγωγής Απόκτηση άλλων επιχειρήσεων Διανομή των μερισμάτων Αυξήσεις κεφαλαίου Επιστροφή οφειλών Χρέος

4 Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΑΜΕΙΑΚΩΝ ΡΟΩΝ
ΑΠΕΙΚΟΝΙΖΕΙ ΤΗ ΜΕΤΡΗΣΗ ΤΩΝ ΑΛΛΑΓΩΝ ΡΕΥΣΤΟΤΗΤΑΣ ΠΟΥ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΑ ΤΑΜΕΙΑΚΑ ΕΣΟΔΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΚΡΟΕΣ + Λειτουργικά έσοδα + Απόσβεση κτηριακών εγκαταστάσεων + Συγκέντρωση φόρων σε ένα ταμείο Πληρωμή φόρων α) Ταμειακές ροές + Εμπόρευμα (Πρώτες ύλες και τελικά προϊόντα) - Αρχικό - Εμπόρευμα (Πρώτες ύλες και τελικά προϊόντα) - Τελικό + Εισπρακτέα εμπορικών λογαριασμών - Αρχικά Εισπρακτέα εμπορικών λογαριασμών - Τελικά Πληρωτέα ποσά σε προμηθευτές - Αρχικά Πληρωτέα ποσά σε προμηθευτές - Τελικά β) Απαιτήσεις του κεφαλαίου κίνησης γ) = (α+β) Μετρητά από λειτουργικές δραστηριότητες - Κόστος για τη δημιουργία παραρτημάτων - Πληρωμή για τις εγκαταστάσεις δ) Μη τρέχουσες κινήσεις + Μετρητά σε εγκαταστάσεις διάθεσης προϊόντων ε) = (γ+δ) Μετρητά από τις λειτουργικές δραστηριότητες + Ασφαλής εκκίνηση δανείου Ασφαλής επιστροφή δανείου Χρηματοδοτικά κόστη - Μερίσματα ζ) Ισολογισμός χρηματοοικονομικών κινήσεων η) = (ε+ζ) Μεταβολή ρευστότητας + (Μετρητά + Αρχικό τραπεζικό δάνειο) = (Μετρητά + Τελικό τραπεζικό δάνειο)

5 Η λειτουργία της χρηματοοικονομικής δομής
Ο χρηματοοικονομικός τομέας θα πρέπει να αντιπροσωπεύει το σημείο συνάντησης μεταξύ αυτών που χρειάζονται κεφάλαιο για τις δραστηριότητές τους και αυτών που έχουν προσωρινή διαθεσιμότητα μετρητών. Επομένως, η χρηματοοικονομική δομή αφορά το σύνθετο και συντονισμένο σύνολο των επενδύσεων κεφαλαίου και των πηγών χρηματοδότησης που είναι διαθέσιμες στην επιχείρηση για τη διεξαγωγή των εργασιών. Εργασία Πηγές Τρέχον ενεργητικό Τρέχουσες υποχρεώσεις Ενοποιημένες υποχρεώσεις Καθαρό ενεργητικό Καθαρό κεφάλαιο

6 Τι είναι η Ηθική Χρηματοοικονομική/Χρηματοδότηση;
Η Ηθική Χρηματοδότηση είναι η συλλογή αποταμιεύσεων και η διαχείριση πιστώσεων που ανταποκρίνεται στα παρακάτω κριτήρια: Πιστεύει ότι η πίστωση, σε όλες τις μορφές της, είναι ανθρώπινο δικαίωμα Θεωρεί πως η αποδοτικότητα είναι συστατικό της ηθικής ευθύνης Δεν θεωρεί θεμιτό την απόκτηση πλούτου βασισμένο μόνο στην κατοχή και την ανταλλαγή χρημάτων Είναι διαφανής Προβλέπει τη συμμετοχή σε σημαντικές αποφάσεις για την επιχείρηση όχι μόνο των μετόχων, αλλά και των αποταμιευτών Έχει, ως κριτήρια αναφοράς για τους χρήστες, κοινωνική και περιβαλλοντική ευθύνη Επιμένει να υποστηρίζει, με ένα ολοκληρωμένο και συνεκτικό τρόπο, τις προηγούμενες αρχές που καθοδηγούν τις δραστηριότητες.

7 Πρόσβαση στη χρηματοδότηση

8 Τα κοινωνικά υπεύθυνα/ηθικά χρηματοδοτικά κανάλια
Είναι τα άτομα που επιχειρούν να ενώσουν τους πόρους με τις ελλειματικές μονάδες: Παραδοσιακές Τράπεζες Κοινά Ταμεία Ιδρύματα Αμοιβαία Αυτό-Διαχειριζόμενα (ΑΑΔ) Ηθική τράπεζα Άλλα… Περισσότερο προσανατολισμένα προς τη χορήγηση δανείων σε επιχειρήσεις Περισσότερο προσανατολισμένα προς τη χρηματοδότηση του μη κερδοσκοπικού τομέα

9 Τα παραδοσιακά εργαλεία
Τρεχούμενοι Λογαριασμοί Πιστοποιητικά Καταθέσεων Αμοιβαία κεφάλαια Οι αποταμιευτές αναλαμβάνουν να εγκαταλείψουν ένα μέρος της αναμενόμενης απόδοσης, ώστε να κατανεμηθούν σε μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς

10 Άλλα ηθικά εργαλεία Επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε φιλικούς προς το περιβάλλον και σε αειφόρους τομείς. Επενδύουν σε επιχειρήσεις που ασχολούνται με την προστασία του περιβάλλοντος Επενδύουν άμεσα υπερ των ανθρωπιστικών πρωτοβουλιών Ηθικά Κεφάλαια Πράσινα Κεφάλαια Ανθρωπιστικά Κεφάλαια Σημείωση: Η επιλογή των επενδύσεων δεν πραγματοποιείται μόνο αξιολογώντας την κοινωνική πτυχή, αλλά και την οικονομική και χρηματοπιστωτική.

11 Τα Αμοιβαία Αυτό-Διαχειριζόμενα (ΑΑΔ)
ΑΑΔ=Αμοιβαία Αυτό-Διαχειριζόμενα Χρηματοοικονομικές συνεταιριστικές επιχειρήσεις Συνιστούν την πρώτη ηθική χρηματοοικονομική εμπειρία στην Ιταλία (Μάϊος 1978 – Βερόνα) Συγκεντρώνουν αποταμιεύσεις των μελών τους και δανείζουν σε αυτούς που έχουν ανάγκη ή σε όσους προτείνουν ειδικά έργα με κοινωνικό σκοπό. Πιστοποιούν τον κοινωνικό και περιβαλλοντικό αντίκτυπο των έργων, αντί να εξασφαλίζουν εμπράγματες εγγυήσεις. Έχουν ισχυρές διασυνδέσεις με την τοπική κοινωνία. Τα διοικητικά έξοδα των ΑΑΔ καλύπτονται από τη διαφορά μεταξύ του επιτοκίου που χορηγείται στους αποταμιευτές και αυτού που καταβάλλεται για τα δάνεια. Δεν είναι φιλανθρωπικές οργανώσεις. Οι τομείς στους οποίους εμπλέκονται τα ΑΑΔ είναι: η κοινωνική αλληλεγγύη, το περιβάλλον και η οικολογία, προώθηση/κοινωνικές και πολιτιστικές ψυχαγωγικές δραστηριότητες

12 Ηθική Λαϊκή Τράπεζα: Αποστολή
Αποτελούν τους πρωτοπόρους της νέας ιδέας για την τράπεζα. Θεωρούνται ως τόπος συνάντησης, όπου οι άνθρωποι και η τράπεζα κάνουν πράξη τη διαφάνεια, την αλληλεγγύη και τη συμμετοχή καθιστώντας επίσης την τράπεζα ως ένα πολιτιστικό μέσο για την προώθηση μιας οικονομίας που κρίνει θεμελιώδη την κοινωνική και περιβαλλοντική αξιολόγηση των δραστηριοτήτων της. Ενθαρρύνει εκείνους που λαμβάνουν πίστωση για να αναπτύσσουν τις δεξιότητες, τις ικανότητες και την αυτονομία, αναγκαία για την απόκτηση οικονομικής, κοινωνικής και περιβαλλοντικής ευθύνης. Διαβεβαιώνει τον επενδυτή όσον αφορά στην ακρίβεια, αποτελεσματικότητα της διαχείρισης και στη χρήση των πιστωτικών διευκολύνσεων, προσοχή στη χρήση των πόρων (εγκράτεια) και στην κατανομή των εσόδων, σύμφωνα με τις προσδοκίες του. Ενεργεί με σεβασμό για τον άνθρωπο και το περιβάλλον και τις πολιτισμικές ιδιαιτερότητες των τοπικών κοινοτήτων στα οποία προσανατολίζονται οι δραστηριότητες της Ηθικής Τράπεζας, που αποσκοπούν σε μία καλύτερη ποιότητα ζωής. Επιτρέπει την πρόσβαση στην πίστωση σε εκείνους που δραστηριοποιούνται στην Κοινωνική Οικονομίας: επιχειρήσεις, άτομα, και έργα που αποτιμώνται κυρίως για την ικανότητα τους να παράγουν «κοινωνική αξία».

13 Το Ευρωπαϊκό Δίκτυο των Ηθικών Τραπεζών
Febea Ηθικές Λαϊκές Τράπεζες: Bank für Sozialwirtschaft, Banque Alternative Suisse (Switzerland), BBK Solidarioa Fundazioa, BISE Bank (Poland), Caisse Solidaire du Nord Pas-de-Calais, Caixa Pollença, caisse d’épargne, Cassa Centrale Casse Rurali Trentine, Charity Bank, Consortium ETIMOS (Italy), Crédal, Crédit Coopératif, Cultura Sparebank, Ekobanken (Se), Femu Qui, Fiare Fundazioa (Es), Hefboom, Merkur, La NEF, SIDI, SIFA, Tise, Fundació Un Sol Món, Vernus (Sk). Sefea – Ευρωπαϊκή Κοινωνία της Ηθικής και Εναλλακτικής Χρηματοδότησης (European Society of Ethical and Alternative Finance) Στα μέλη των χρηματοοικονομικών και μη- χρηματοοικονομικών υπηρεσιών

14 Τα Ηθικά Κεφάλαια Ακολουθούν κυρίως την αρχή της διαλογής (αρνητικά ή/και θετικά). Ο αριθμός των ηθικών κεφαλαίων που προσφέρονται σε Ευρωπαϊκό και εθνικό επίπεδο (Ιταλίας) έχει αυξηθεί τα τελευταία χρόνια (Ευρώπη: από 159 το σε 313 την περίοδο ). Το ενεργητικό κεφάλαιο υπό διαχείριση εξακολουθεί να αποτελεί ένα μικρό ποσοστό του συνόλου των ενεργητικών κεφαλαίων που διαχειρίζονται τα αμοιβαία κεφάλαια (μόνο 0,36%).

15 Είναι συμφέρον να επενδύετε σε ηθικά κεφάλαια;
Είναι συμφέρον να επενδύετε σε ηθικά κεφάλαια; Από τη μία, η επένδυση είναι πιο ακριβή από τις παραδοσιακές. Το υψηλότερο κόστος βρίσκεται στις ηθικές επιλογές: μειώνονται οι δυνατότητες διαφοροποίησης. Οι έλεγχοι δείχνουν ότι οι επιδόσεις είναι όμοιες με εκείνες των άλλων Ταμείων/Κεφαλαίων – και σε ορισμένες περιπτώσεις είναι υψηλότερες Πως εξηγείτε αυτή την επιπλέον απόδοση; Για κάποιους, είναι ο ρόλος των επιχειρήσεων τεχνολογίας σε σύγκριση με τις παραδοσιακές επιχειρήσεις .

16 Η Εναλλακτική Χρηματοδότηση

17 Η Εναλλακτική Χρηματοδότηση
Ο δανεισμός P2P Ο δανεισμός P2P είναι το γνωστό σύστημα που συνδέει τους επενδυτές και τους αιτούντες χωρίς τη διαμεσολάβηση τραπεζών και εταιριών χαρτοφυλακίου. Είναι ένα αμοιβαία επωφελές σύστημα, καθώς επιτρέπει να κερδίσουν όλοι όσοι το χρησιμοποιούν. Οι δανειολήπτες επωφελούνται από τα χαμηλότερα ποσοστά τόκων σε σχέση με τα παραδοσιακά δάνεια και οι επενδυτές μπορούν να έχουν αρκετά ελκυστικές αποδόσεις συγκριτικά με την προβληματική αγορά των μετοχών και των ομολόγων. Εμπορία τιμολογίου Η εμπορία τιμολογίου είναι το σύστημα που επιτρέπει στις επιχειρήσεις να αποκτήσουν άμεση πίστωση, μέσω της πώλησης των εμπορικών τιμολογίων τους. Οι πλατφόρμες εμπορίας τιμολογίων είναι οι μεσάζοντες που επιτρέπουν τη λειτουργία των εν λόγω χρηματοδοτικών πράξεων. Η υπηρεσία απευθύνεται κυρίως σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις που για διάφορους λόγους δεν είναι σε θέση να ρευστοποιήσουν τους λογαριασμούς τους μέσα από τα κλασικά κανάλια της πίστωσης, όπως τα δάνεια και τα πρακτορεία επιχειρηματικών απαιτήσεων.

18 Η Εναλλακτική Χρηματοδότηση στην Ιταλία
Η εναλλακτική χρηματοδότηση στην Ιταλία υπάρχει και λειτουργεί αν και με κάποιους περιορισμούς. Επί του παρόντος, οι πλατφόρμες που προσφέρουν δάνεια σε ιδιώτες (‘Smartika’ και ‘Prestiamoci’) και σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις (‘BorsaDelCredito’) αναπτύσσονται με μεγάλο ρυθμό. Το ‘Workinvoice’ εχει μια πλήρως λειτουργική πλατφόρμα με εξαιρετικές προοπτικές ανάπτυξης. Είναι αλήθεια, η έλλειψη θεσμικών επενδυτών και στρατηγικών συνεργασιών καθυστερεί την ανάπτυξη σε σύγκριση με τον ξένο ανταγωνισμό, αλλά υπάρχει εμπιστοσύνη ότι αυτό θα ξεκινήσει στο πολύ εγγύς μέλλον. Ο χρόνος έχει επέλθει, η ορολογία γίνεται ολοένα και πιο οικεία και οι πελάτες είναι ικανοποιημένοι με το σύστημα. Ως εκ τούτου, σύντομα και η Ιταλία θα είναι σε θέση να ανταλλάσει καινοτόμα προϊόντα της εναλλακτικής χρηματοδότησης.

19 Άντληση κεφαλαίων [Fundraising]

20 Η άντληση κεφαλαίων είναι απαραίτητη
Η πλειοψηφία των διοργανωτών εκδηλώσεων επιβιώνει χάρη στις δωρεές από υποστηρικτές. Η αρμόδια επιτροπή για τη άντληση κεφαλαίων είναι, σε τελική ανάλυση, υπεύθυνη για την ευημερία. Η οργανισμός που διοργανώνει μία εκδήλωση μπορεί να αναθέσει ειδικά καθήκοντα στην Επιτροπή, αλλά δεν μπορεί να τη θεωρήσει ως αποκλειστικά υπεύθυνη για την οικονομική ευρωστία του οργανισμού.

21 ΠΗΓΕΣ ΧΡΗΜΑΤΟ-ΔΟΤΗΣΗΣ
Πηγές χρηματοδότησης ΔΗΜΟΣΙΕΣ - Χορηγίες - Δάνεια Ad hoc - Επιδοτήσεις ΙΔΙΩΤΙΚΕΣ - Χορηγίες - Πώληση της μάρκας - Δικαιώματα επί της εικόνας ΠΗΓΕΣ ΧΡΗΜΑΤΟ-ΔΟΤΗΣΗΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ Για ένα θέαμα Για το σύνολο της εκδήλωσης ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ - Δωρεές - Επιδοτήσεις

22 Στοιχεία κλειδιά της Άντλησης Κεφαλαίων
Αποκτήστε προβάδισμα στην άντληση κεφαλαίων, με την υποστήριξη του προσωπικού της επιχείρησης (και εθελοντών). Καθορίστε στόχους και ξεκινήστε με πηγές που είναι σίγουρα διαθέσιμες. Διερευνήστε ενδιαφέρουσες πηγές και θέματα που έχουν κοινούς στόχους με σας. Αναπτύξτε σχέσεις πριν από την ενασχόληση και μετά από την υποβολή του αιτήματος για άντληση κεφαλαίων, έχοντας επίγνωση ότι τα αποτελέσματα σχετίζονται άμεσα με το βαθμό της δέσμευσης.

23 Η διαδικασία της Άντλησης Κεφαλαίων
Βήμα 1 - Συσκεφτείτε με τους εκπροσώπους του οργανισμού Βήμα 2 – Επιλέξτε έναν «χ» αριθμό ιδεών που πρέπει να πραγματοποιηθούν Βήμα 3 – Βρείτε ποια από τις ιδέες είναι πιο συμφέρουσα Βήμα 4 – Εργαστείτε πάνω στην πρώτη ιδέα άντλησης κεφαλαίων Βήμα 5 – Παρουσίαση της ιδέας στον Οργανισμό Βήμα 6 –Καθορίστε το στόχο της άντλησης κεφαλαίων Βήμα 7 – Σχεδιασμός της εκδήλωσης για την άντλησης κεφαλαίων Βήμα 8 – Αναθέστε καθήκοντα σε μέλη Βήμα 9 – Συνεχίστε την άντληση κεφαλαίων Βήμα 10 – Αξιολογήστε της άντλησης των κεφαλαίων Planning and Evaluating are the most important steps. With poor planning, the fundraiser will not be successful. With poor evaluation, clubs will not know whether or not to: participate in the fundraiser again or how to improve current fundraiser. Your fundraiser might not have been a total success, but if you “fine tune” certain aspects for next time, it will be easier than starting from scratch for the next fundraiser.

24 Χορηγίες Τι είναι μια χορηγία;
Η χορηγία είναι «μια δέσμευση χρημάτων ή/και σε είδος που πρέπει να καταβληθεί ως αντάλλαγμα της πρόσβασης ενός εμπορικού οργανισμού σε μια δυνητική αγορά που σχετίζεται με τον εν λόγω οργανισμό» (Ούκμαν, 1995) Οφέλη για τον οργανισμό: Επιπλέον χρήματα για τις ανάγκες του οργανισμού Απόκτηση εμπειρίας στον «πραγματικό κόσμο» Οφέλη για το χορηγό: Μεγαλύτερη αναγνωρισιμότητα του εμπορικού σήματος Πρόσβαση σε πιθανούς πελάτες When finding a sponsor, it is important to remember that the purpose of the sponsorship is to provide a person or business more benefits than money or services you club is requesting. Make sure you are professional (you are representing NIU), sponsors respond better if you are professionalism. If this done correctly, this relationship can built for years.

25 Χορηγός: πώς να έρθετε σε επαφή;
Εντοπίστε εκείνους που θα μπορούσαν να γίνουν χορηγοί. Κάντε μια ενδελεχή έρευνα για να μάθετε όσο το δυνατόν περισσότερα και αναρωτηθείτε αν: Έχουν χρήματα να δαπανήσουν για χορηγίες; Είναι χορηγοί άλλων διοργανωτών εκδηλώσεων; Είναι η ενδεχόμενη χορηγία τους κατάλληλη για τον οργανισμό σας; Στόχος σας είναι να πείσετε τους χορηγούς ότι τα οφέλη που θα έχουν υπερβαίνουν το κόστος τους. Step 1 – Make a list of possible sponsors, Step 2 – Research the sponsors – the more you know about them, the easier it is to sell to them, Step 3 – Contact the sponsor through phone or in person, Step 4 – Share with the sponsor the opportunities you have for them, how your club can be beneficial. This can be done a variety of ways: Have a list of Levels of sponsorship opportunities: For example: Red Sponsor – investment of $50 – Logo placement on website. Black sponsor – investment of $200 – Logo on website with link to their website, small logo placement on jersey, Gold – investment of $300 – Logo on website plus link, exclusive logo and name on jersey. This is just an example, your club may be able to offer many different opportunities including approved signage, and other creative ideas.

26 Ευχαριστώ πολύ!


Κατέβασμα ppt "Χρηματοοικονομική Διαχείριση (Πρόσβαση στη χρηματοδότηση, Εναλλακτική χρηματοδότηση, Άντληση κεφαλαίων [Fundraising]) www.projectseed.eu."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google