Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Συζήτηση είναι η γλωσσική & πνευματική δραστηριότητα δύο ή περισσοτέρων ατόμων, οι οποίοι συγκεντρώνονται σε ορισμένο τόπο & χρόνο, για να εξετάσουν κάποιο.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Συζήτηση είναι η γλωσσική & πνευματική δραστηριότητα δύο ή περισσοτέρων ατόμων, οι οποίοι συγκεντρώνονται σε ορισμένο τόπο & χρόνο, για να εξετάσουν κάποιο."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Συζήτηση είναι η γλωσσική & πνευματική δραστηριότητα δύο ή περισσοτέρων ατόμων, οι οποίοι συγκεντρώνονται σε ορισμένο τόπο & χρόνο, για να εξετάσουν κάποιο θέμα, ερώτημα, πρόβλημα ή γεγονός με την ειλικρινή επιθυμία & προσπάθεια να καταλήξουν σε ένα συμπέρασμα ή μια απόφαση ή μία λύση. Η συζήτηση απαιτεί από τον διδάσκοντα να κατέχει την ύλη του μαθήματος & να είναι σε θέση να εμπλέξει όλα τα μέλη της τάξης σε μια ανταλλαγή ιδεών

2 Χαρακτηριστικά της μεθόδου της συζήτησης
Ομάδα ατόμων –με ρόλους προέδρου-ηγέτη Συγκέντρωση σε ορισμένο τόπο & χρόνο Υπάρχει Αλληλεπιδρώσα επικοινωνία Χρησιμοποιούνται προφορικές, μη λεκτικές & ακροαματικές διαδικασίες Οι εκπαιδευτικοί σκοποί της συζήτησης επιτυγχάνονται με τις χρήσεις της συζήτησης

3 Πότε χρησιμοποιείται η συζήτηση
Για την παρουσίαση του μαθήματος Για την αλλαγή των στάσεων των μαθητών Για τη λύση κάποιου προβλήματος Για βελτίωση των δεξιοτήτων των μαθητών στις δημοκρατικές διαδικασίες Για παρωθητικούς σκοπούς Για την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης Για τη διδασκαλία των θεωρητικών μαθημάτων Για την αποσαφήνιση αξιών

4 Η συζήτηση είναι ακατάλληλη για:
Τη διδασκαλία δεξιοτήτων Την παρουσίαση πλήρως αγνώστου θέματος Τα θέματα με κλειστό περιεχόμενο π.χ. Νόμοι βαρύτητας... Γι’ αυτό η επιτυχής χρήση της συζήτησης απαιτεί από τον διδάσκοντα υπομονή, συγκέντρωση, ευελιξία & ενθουσιασμό

5 Η συζήτηση για τη λύση προβλήματος ακολουθεί τα στάδια:
Ανακάλυψη της ύπαρξης του προβλήματος Προσδιορισμός του προβλήματος μέσω ομαδικής εξέτασης & συζήτησης Ανάλυση του προβλήματος για την εύρεση στοιχείων & περιπτώσεων που πρέπει να αντιμετωπισθούν Προσπάθεια εύρεσης λύσης του προβλήματος Διατύπωση & έλεγχος συμπερασμάτων

6 Η συζήτηση όχι μόνον αναγκάζει τους συζητητές να θέσουν τις αξίες τους & τις πεποιθήσεις τους υπό έλεγχο, αλλά τους αναγκάζει να μελετήσουν αξίες & πεποιθήσεις που είναι νέες & διαφέρουν από τις δικές τους

7 Η προεδρία της συζήτησης
Ρόλοι του προέδρου της συζήτησης: Ενεργεί ως «τοίχος» Ενεργεί ως τροχονόμος, διευθύνοντας τη ροή των ερωτήσεων & εξασφαλίζοντας τη συμμετοχή όλων των μελών Ενεργεί σαν ένας οδηγός με χάρτη

8 Προσόντα ιδανικού προέδρου
Αποδεδειγμένο ενδιαφέρον για το θέμα που συζητείται Αίσθηση χιούμορ Ενδιαφέρον και σεβασμός στις ιδέες των άλλων Διάθεση αμεροληψίας Διάθεση αποδοχής των ιδεών των άλλων Ικανότητα να ενθαρρύνει τους συζητητές Ευρύτητα αντιλήψεων

9 Ο ρόλος του γραμματέα Καταγραφή των σπουδαίων σημείων & αποφάσεων της συζήτησης Τήρηση πρακτικών της συζήτησης Παρέμβαση, κατά τη διάρκεια της συζήτησης, για διευκρίνηση ή επίλυση συγκρούσεων με μια περίληψη των λεχθέντων μέχρι εκείνη τη στιγμή

10 Δομή της συζήτησης Ορισμός όρων και εννοιών
Διατύπωση του γενικού μηνύματος της ύλης που συζητείται Διατύπωση των κυριοτέρων θεμάτων & υποθεμάτων Κατανομή του χρόνου Συζήτηση των θεμάτων & υποθεμάτων Ενσωμάτωση της ύλης στην υπόλοιπη γνώση Εφαρμογή των θεμάτων που συζητήθηκαν Αξιολόγηση της ύλης που χρησιμοποιήθηκε Αξιολόγηση της συζήτησης & των άλλων συζητητών

11 Τεχνική της συζήτησης Προ της συζήτησης
1. Επιλογή του θέματος. Το θέμα θα πρέπει: Να σχετίζεται με έναν παιδευτικό τομέα, στον οποίο οι μαθητές έχουν υπόβαθρο, προπαίδεια & εμπειρία, αλλά χρειάζονται πρόσθετη εμβάθυνση Να είναι ενδιαφέρον για τους συζητητές Να είναι αρκετά νέο Να είναι σημείο αμφιλεγόμενο ή αμφισβητούμενο Να είναι αρκετά εντοπισμένο & περιορισμένης σκοπιάς για να μπορεί να ολοκληρωθεί

12 Η εξασφάλιση ενός κοινού υπόβαθρου εμπειριών των μαθητών
Ο προσδιορισμός της συζήτησης Η διαρρύθμιση του περιβάλλοντος της συζήτησης, η διάταξη των μελών της ομάδας συζήτησης & η δομή της επικοινωνίας

13 Η μεταβλητή που φαίνεται ότι παίζει σημαντικό ρόλο στη συζήτηση είναι η οπτική επαφή

14 Ο ρόλος των μαθητών Να συμμετέχουν στην συζήτηση με σαφήνεια
με ακρίβεια με απλότητα και χωρίς συναισθηματισμούς Ένας κίνδυνος που υπάρχει στη συζήτηση μεταξύ των μαθητών είναι το να ξεχνούν να ακούουν τις γνώμες των άλλων

15 Κατά τη διάρκεια της συζήτησης
Ο ρόλος του διδάσκοντος συνίσταται στην: Παροχή πληροφοριών Παροχή συμβουλών Υποβολή ερωτήσεων Συσχέτιση των διαφόρων σχολίων με το κεντρικό θέμα Ανάλυση και αξιολόγηση του όλου θέματος

16 Μετά τη συζήτηση Κράτηση σημειώσεων Αξιολόγηση της συζήτησης με:
Ένα φύλλο «μετασυζητικής αντίδρασης» Ένα φύλλο «μετασυζητικής εκτίμησης» (σχόλια) Έναν παρατηρητή Αυτοαξιολόγηση των μελών της ομάδας συζήτησης Ακρόαση μαγνητοφωνημένων συζητήσεων

17 Ανακεφαλαίωση: Υποδείξεις για μια επιτυχημένη συζήτηση

18 Αυταρχικός ηγέτης Δημοκρατικός ηγέτης Φιλελεύθερος ηγέτης
Τύποι Ηγέτη Αυταρχικός ηγέτης Δημοκρατικός ηγέτης Φιλελεύθερος ηγέτης

19 Πλεονεκτήματα συζήτησης
Βοηθάει τους μαθητές να αναπτύξουν: Τις ικανότητες ομιλίας Καλύτερες δεξιότητες σκέψης & να αλλάξουν τις διαθέσεις (στάσεις) τους Σπουδαία χαρακτηριστικά της προσωπικότητάς, όπως κριτικό πνεύμα, αυτοέλεγχος, ανεξαρτησία σκέψης, αυτοεκτίμηση, ετοιμολογία, ακριβολογία μετριοπάθεια .....

20 Επίσης Εθίζει τους μαθητές στις δημοκρατικές διαδικασίες
Διευκολύνει την ενεργό συμμετοχή των μαθητών στην εργασία της τάξης Βοηθάει στη συγκράτηση της ύλης & στη θετική μεταβίβαση της μάθησης

21 Παρέχει την ευκαιρία στους μαθητές να συναντηθούν κατά πρόσωπο
Είναι χρήσιμη στους μαθητές που αντιμετωπίζουν προβλήματα μάθησης & στερούνται δεξιοτήτων ανεξάρτητης μελέτης

22 Ικανοποιεί τις πνευματικές, κοινωνικές & συναισθηματικές ανάγκες των μαθητών
Εξοικειώνει τους μαθητές στις μεθόδους συλλογικής & συνερευνητικής εργασίας Διεγείρει & διατηρεί το ενδιαφέρον των μαθητών για το συζητούμενο θέμα

23 Επί πλέον Καλλιεργεί ένα ομαδικό πνεύμα συνεργασίας & βελτιώνει την κοινωνικότητα των μαθητών Ενθαρρύνει την ελεύθερη διακίνηση ιδεών & απόψεων Καλλιεργεί την ευγενή συμπεριφορά, το σεβασμό της γνώμης των άλλων, τις αγαθές σχέσεις μεταξύ των μαθητών & επιφέρει γόνιμη αλληλεπίδραση Διευκολύνει τον διδάσκοντα να κάνει χρήση των εμπειριών των μαθητών Προσφέρει την ευκαιρία σε όλους να εκφρασθούν

24 Μειονεκτήματα της συζήτησης
Απαιτεί μικρή αναλογία μαθητών Προϋποθέτει την ύπαρξη κοινής προπαίδειας & εμπειρίας – υπόβαθρου – των μαθητών Μπορεί να δημιουργηθεί δυσάρεστη ατμόσφαιρα λόγω διαφωνιών Απαιτεί επιδέξιο ηγέτη Δεν προσφέρεται για όλα τα θέματα διδασκαλίας

25 Περιορίζεται στις γνώσεις & στις εμπειρίες των μαθητών
Δημιουργεί σύγχυση στους μαθητές Οι γνώσεις μεταβιβάζονται με αργό ρυθμό Απαιτεί χρόνο Απομακρύνει από το θέμα

26 Παγίδες της συζήτησης Νοητικές Οι προκαταλήψεις του διδάσκοντος
Η ενθαρρυνόμενη υποχώρηση ή συμμόρφωση ή συμφωνία Η απόκρυψη κρίσιμων πληροφοριών Η προσκόλληση σε ένα νεκρό θέμα

27 Κοινωνικό – συναισθηματικές παγίδες
Η αμεθεξία (μη συμμετοχή) των μαθητών στη συζήτηση Η προσβολή των αισθημάτων των μαθητών

28 Μορφές συζήτησης Η διάλεξη με συζήτηση
Η δημόσια ή ανοικτή συζήτηση ή συζήτηση με ακροατήριο Η διδακτική συνέντευξη ή συνέντευξη με συζήτηση Η επιχειρηματολογία Το σεμινάριο Το συμπόσιο Οι βομβίζουσες ομάδες Η συζήτηση στρογγυλής τράπεζας Η σύσκεψη Η ερευνητική συζήτηση Η διάλεξη με πάνελ Η συζήτηση με πάνελ


Κατέβασμα ppt "Συζήτηση είναι η γλωσσική & πνευματική δραστηριότητα δύο ή περισσοτέρων ατόμων, οι οποίοι συγκεντρώνονται σε ορισμένο τόπο & χρόνο, για να εξετάσουν κάποιο."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google