Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΜΟΡΦΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΜΟΥΡΚΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΛΕΚΤΟΡΑΣ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΜΟΡΦΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΜΟΥΡΚΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΛΕΚΤΟΡΑΣ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΜΟΡΦΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΜΟΥΡΚΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΛΕΚΤΟΡΑΣ
ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΘΕΟΛΟΓΊΑΣ – Α.Π.Θ

2 Τι είναι Μορφή Διδασκαλίας;
Είναι το είδος της δραστηριότητας του διδάσκοντος κατά την ώρα του μαθήματος («διδακτική ώρα»). Η μορφή διδασκαλίας, ως τρόπος διδακτικής προσφοράς, είναι όχι αυστηρός, αλλά ευέλικτος και ποικίλος.

3 Κυριότερες μορφές διδασκαλίας
Μονολογική ή ακροαματική Διαλογική Δεικτική «Δι’ ερεθισμάτων» Εργαστηριακή Καθοδηγούμενης μελέτης «Εφ’ ενός ή επί πολλών μετώπων» Υποδειγματική

4 Μονολογική ή Ακροαματική Μορφή
Μπορεί να χρησιμοποιηθεί στη βιωματική προπαρασκευή ή στην πρόσκτηση Ο μονόλογος να μην υπερβαίνει το 1,5 λεπτό για κάθε έτος της ηλικίας του μαθητή (π.χ. για μαθητή 8 ετών μέγιστος χρόνος (8 Χ 1,5) 12 λεπτά) Απαραίτητος όταν υπάρχει κάποια ιστορία (π.χ. παραβολή)

5 Διαλογική μορφή Χρησιμοποιείται σε όλα τα μαθήματα. Διεγείρει την αυτενέργεια, οξύνει την κρίση των μαθητών, δίνει ευκαιρίες για καλλιέργεια κοινωνικότητας, αυτοσυγκράτηση, σεβασμό στην άποψη του άλλου. Είδη διαλόγου: Κατευθυνόμενος διάλογος (δημιουργικός, πειθαρχημένος σε σκοπούς, συντονιστής ο εκπαιδευτικός) Ελεύθερος διάλογος (αυθόρμητος, δημιουργικός, αυτενέργεια μαθητών, κίνδυνος να γίνει άσκοπος σε μη ασκημένες τάξεις) Μηχανικός διάλογος (ερωταπόκριση)

6 Δεικτική μορφή Στηρίζεται στην αρχή της εποπτείας. Οι μαθητές καλούνται να παρατηρήσουν κάτι, να το περιγράψουν, εμβαθύνουν, διατυπώσουν απορίες, κρίσεις, συμπεράσματα

7 Μορφή «Δι’ ερεθισμάτων»
Τα ερεθίσματα μπορούν να δοθούν με : λέξεις προτάσεις απορίες εικασίες απεικονίσεις σχετικές με το θέμα

8 Εργαστηριακή Μορφή Γίνεται κατά μικρές ομάδες
Ο εκπαιδευτικός εποπτεύει και κατευθύνει. Για την εφαρμογή της χρειάζονται εργαστήρια, μέσα και όργανα

9 Μορφή Καθοδηγούμενης Μελέτης
Στηρίζεται στην αρχή ότι οι μαθητές αποδίδουν όταν αναγκαστούν να δημιουργούν (υπό καθοδήγηση)

10 Μορφή «Εφ’ ενός ή επί πολλών μετώπων»
Η πρωτοβουλία των μαθητών μπορεί να δεσμευτεί κατά ομάδες σε τομείς (2,3 ή περισσότερους). Κάθε ομάδα εργάζεται ανεξάρτητα και ανακοινώνει στην ολομέλεια τις παρατηρήσεις και τα πορίσματά της. Στον πίνακα αναγράφεται διάγραμμα κάθε ομάδας. [όταν η δράση των μαθητών δεν μπορεί να καταμερισθεί, τότε έχουμε τη μορφή «επί ενός μετώπου»]

11 Υποδειγματική Μορφή Ο εκπαιδευτικός κάνει κάτι ο ίδιος (π.χ. διαβάζει ένα κείμενο υποδειγματικά ή κάνει το σημείο του σταυρού και καλεί τους μαθητές να το κάνουν με τον ίδιο τρόπο)


Κατέβασμα ppt "ΜΟΡΦΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΜΟΥΡΚΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΛΕΚΤΟΡΑΣ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google