Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεZinaida Glavan Τροποποιήθηκε πριν 10 χρόνια
1
Π.Ε.ΚΑ.Π. www.Pekap.gr Νικ. Καλογερόπουλος Αξιοποίηση των τεχνολογιών της πληροφορίας και της επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην εκπαίδευση. Η εξέλιξη της τεχνολογίας επιδρά σε ολόκληρο το φάσμα των ανθρώπινων δραστηριοτήτων… άρα και στην εκπαίδευση. …επομένως στοιχειοθετείται η ανάγκη επαναπροσδιορισμού του παραδοσιακού μοντέλου διδασκαλίας με τη δημιουργική αξιοποίηση των δυνατοτήτων που προσφέρουν οι ΤΠΕ στην εκπαίδευση.
2
Π.Ε.ΚΑ.Π. www.Pekap.gr Νικ. Καλογερόπουλος Το μέτρο 1.2 του τεχνικού δελτίου της ΚτΠ στο 3ο ΚΠΣ είχε σαν στόχο… Την εισαγωγή και αξιοποίηση των τεχνολογιών της πληροφορίας και της επικοινωνίας στην εκπαίδευση. Οι ενέργειες του μέτρου περιελάμβαναν δράσεις με στόχο : 1) την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών 1) την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών 2) Την τηλε-εκπαίδευση, την ανάπτυξη και προμήθεια 2) Την τηλε-εκπαίδευση, την ανάπτυξη και προμήθεια λογισμικού… λογισμικού… Τι σχεδιάστηκε…
3
Π.Ε.ΚΑ.Π. www.Pekap.gr Νικ. Καλογερόπουλος Οι δράσεις αναφέρονταν στις ενότητες… Ψηφιακό εκπαιδευτικό περιεχόμενο και λογισμικό. προσαρμογή και ανάπτυξη εκπαιδευτικού λογισμικού ανάπτυξη λογισμικού με εκπαιδευτικές δραστηριότητες δημιουργία εκπαιδευτικών πυλών αξιοποίηση εκπαιδευτικού λογισμικού Επιμόρφωση εκπαιδευτικών και πιστοποίηση. επιμόρφωση δασκάλων και καθηγητών επιμόρφωση 2000 καθηγητών πληροφορικής Δράσεις υποστήριξης των πληροφοριακών συστημάτων των σχολείων. υποστήριξη εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση του εκπαιδευτικού λογισμικού. διευκόλυνση εκπαιδευτικών για την απόκτηση υπολογιστών.
4
Π.Ε.ΚΑ.Π. www.Pekap.gr Νικ. Καλογερόπουλος Τι πρέπει να γίνει… Συνολική αξιολόγηση των αποτελεσμάτων των δράσεων. Καταγραφή των ανασταλτικών παραγόντων που δεν επιτρέπουν την αξιοποίηση δράσεων ή μέρους αυτών. Επίσης πρέπει να λάβουμε υπ’ όψη την εμπειρία άλλων χωρών (Αμερική, Ευρωπαϊκές χώρες) για την ένταξη των ΤΠΕ στην εκπαίδευση.
5
Π.Ε.ΚΑ.Π. www.Pekap.gr Νικ. Καλογερόπουλος Χρειάζονται οι ΤΠΕ στην εκπαίδευση ; …μερικοί παιδαγωγοί υποστηρίζουν ό,τι : «Οι υπολογιστές και τα προγράμματα, προσφέρουν στην εκπαίδευση ό,τι και το φορτηγό μεταφοράς τροφίμων σε σχέση με τα τρόφιμα : το φορτηγό δεν μπορεί να βελτιώσει την ποιότητα των τροφίμων…» αντίθετα, Η ποιότητα της μάθησης προάγεται μόνο με τη σωστή εξισορρόπηση των μεθόδων και των μέσων διδασκαλίας σε συνδυασμό με τις ανάγκες των μαθητών.
6
Π.Ε.ΚΑ.Π. www.Pekap.gr Νικ. Καλογερόπουλος Οι έρευνες θεωρούν ό,τι… Οι νέες τεχνολογίες και τα πολυμέσα στην εκπαίδευση, μπορούν να έχουν αποτελέσματα όταν : Χρησιμοποιούνται μέσα από κατάλληλα σχεδιασμένες δραστηριότητες με σαφώς καθορισμένους στόχους. Προαπαιτούμενα γι’ αυτό είναι : η ύπαρξη υλικοτεχνικής και δικτυακής υποδομής. κατάλληλα εκπαιδευμένοι εκπαιδευτικοί. εξειδικευμένο λογισμικό δηλ. εκπαιδευτικό λογισμικό που ακολουθεί συγκεκριμένη παιδαγωγική φιλοσοφία και εκπαιδευτική στρατηγική.
7
Π.Ε.ΚΑ.Π. www.Pekap.gr Νικ. Καλογερόπουλος Που οφείλονται οι δυσκολίες στην εισαγωγή και αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαίδευση ; Τα συντηρητικά χαρακτηριστικά του Ελληνικού σχολείου δεν επιτρέπουν αλλαγές στο σύστημα της εκπαίδευσης. Υπάρχουν δυσκαμψία και αγκυλώσεις στο γραφειοκρατικό μοντέλο διοίκησης της εκπαίδευσης. Βασικές αιτίες : οι πελατειακές σχέσεις της πολιτικής εξουσίας, ο υδροκεφαλισμός της διοίκησης και η αναξιοκρατία στην επιλογή του ανθρώπινου δυναμικού.
8
Π.Ε.ΚΑ.Π. www.Pekap.gr Νικ. Καλογερόπουλος Είναι πλέον κοινά αποδεκτό πως… με τη χρήση των ΤΠΕ στην εκπαίδευση: Δίνεται η δυνατότητα στο μαθητή, να έχει πρόσβαση σε πηγές πληροφοριών και υλικού για την εκπαίδευση. Προκαλείται το ενδιαφέρον του μαθητή. Ενισχύεται η αυτοπεποίθηση του μαθητή και είναι σε θέση να παρακολουθήσει με καλύτερες προϋποθέσεις τα μαθήματα. Κινητοποιούνται και συμμετέχουν ακόμα και οι αδύνατοι μαθητές. Μπορούμε να έχουμε πολλούς τρόπους στην αναπαράσταση δύσκολων εννοιών. Έτσι διευκολύνεται η προσέγγιση της γνώσης. Προσφέρει τη δυνατότητα αποτελεσματικής συλλογικής εργασίας Προάγεται η εξατομικευμένη και ανακαλυπτική μάθηση.
9
Π.Ε.ΚΑ.Π. www.Pekap.gr Νικ. Καλογερόπουλος με τη χρήση των ΤΠΕ στην εκπαίδευση : ο ρόλος του εκπαιδευτικού αλλάζει : είναι λιγότερο ομιλητής, δρα συμβουλευτικά, συντονιστικά και καθοδηγητικά. δεν είναι ανάγκη να δίνει συνεχώς απαντήσεις, αλλά θέτει ερωτήματα. γίνεται συνεργάτης του μαθητή και τον βοηθά να οικοδομήσει τη γνώση του.
10
Π.Ε.ΚΑ.Π. www.Pekap.gr Νικ. Καλογερόπουλος Αξιοποίηση των τεχνολογιών της πληροφορίας και της επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην εκπαίδευση. Η εξέλιξη της τεχνολογίας επιδρά σε ολόκληρο το φάσμα των ανθρώπινων δραστηριοτήτων… άρα και στην εκπαίδευση. …επομένως στοιχειοθετείται η ανάγκη επαναπροσδιορισμού του παραδοσιακού μοντέλου διδασκαλίας με τη δημιουργική αξιοποίηση των δυνατοτήτων που προσφέρουν οι ΤΠΕ στην εκπαίδευση.
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.