Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεBellanca Pappas Τροποποιήθηκε πριν 10 χρόνια
2
Γ΄ ΚΠΣ (2000-2006): ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ Χρηματοδότηση ΕΚΤ & Εθνικοί πόροι Έγινε σημαντική προσπάθεια ενίσχυσης και αναβάθμισης της ΤΕΕ & στη συνέχεια των ΕΠΑΛ, ΕΠΑΣ. Έγινε σημαντική προσπάθεια ενίσχυσης και αναβάθμισης της ΤΕΕ & στη συνέχεια των ΕΠΑΛ, ΕΠΑΣ. Δράσεις επιχειρηματικότητας που εφαρμόστηκαν στην Τεχνική εκπαίδευση : Δράσεις επιχειρηματικότητας που εφαρμόστηκαν στην Τεχνική εκπαίδευση : Δημιουργία Εικονικών Επιχειρήσεων στα ΤΕΕ/ΕΠΑΛ: ΣΙΒΙΤΑΝΙΔΕΙΟΣ ΣΧΟΛΗ Θερινά σχολεία επιχειρηματικότητας για μαθητές των ΤΕΕ / ΕΠΑΛ : Σιβιτανίδειος Σχολή, ΕΙΝ
3
Γ΄ ΚΠΣ (2000-2006): ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ Τα θετικά αποτελέσματα από την υλοποίηση των πράξεων: Τα θετικά αποτελέσματα από την υλοποίηση των πράξεων: 1. «Καλοκαιρινά σχολεία νεανικής επιχειρηματικότητας Αττικής» για μαθητές των ΤΕΕ και των ΕΠΑΛ. Σιβιτανίδειος Σχολή: 2.175.000 € Υλοποίηση σχεδόν του 100% των συνολικά τεθέντων στόχων όπως η οργάνωση 94 εκπαιδευτικών προγραμμάτων διάρκειας 50 ωρών, με τη συμμετοχή 1.356 μαθητών ΤΕΕ/ΕΠΑ.Λ, ΕΠΑ.Σ. και ΣΕΚ της Περιφέρειας Αττικής
4
ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΝΕΑΝΙΚΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ, κατηγορία πράξεων 2.3.2.ζ, ενέργεια 2.3.2, μέτρο 2.3 Το έργο συνέβαλλε: στην προσπάθεια αναβάθμισης του επιπέδου της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης με την εφαρμογή καινοτόμων εκπαιδευτικών διαδικασιών. στην εξοικείωση των μαθητών με μεθόδους οργάνωσης εργασίας & διαδικασίες παραγωγής προϊόντων σε πραγματικές συνθήκες στην αλλαγή στη νοοτροπίας των μαθητών της ΤΕΕ σε σχέση με τις επαγγελματικές τους επιλογές
5
ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΝΕΑΝΙΚΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ, κατηγορία πράξεων 2.3.2.ζ, ενέργεια 2.3.2, μέτρο 2.3 ΣΚΟΠΟΣ Ο συνδυασμός απόκτησης επαγγελματικών γνώσεων και επιχειρηματικών δεξιοτήτων με τη δημιουργική αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου ΣΤΟΧΟΙ Πρόσβαση σε ευκαιρίες (πληροφόρηση για ζητήματα απασχόλησης και επαγγελματικές πρακτικές, δυνατότητες χρηματοδότησης επιχειρήσεων, τεχνικές αναζήτησης εργασίας) Προσωπική απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων (βελτίωση βασικών δεξιοτήτων, ικανότητες επικοινωνίας και συνεργασίας) Δυνατότητα κοινωνικής δράσης (συμμετοχή σε άτυπες ομάδες, ευκαιρίες εθελοντικής εργασίας)
6
ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΝΕΑΝΙΚΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ, κατηγορία πράξεων 2.3.2.ζ, ενέργεια 2.3.2, μέτρο 2.3 ΣΤΟΧΟΙ Ανάπτυξη πνεύματος συνεργασίας (ανακάλυψη παρόμοιων προβλημάτων, υποστήριξη και φιλία) Απόκτηση πρακτικής εμπειρίας (εργασία με καθορισμένο παραδοτέο προϊόν) Ομαδική διαχειριστική ικανότητα (καθορισμός στόχων, προτεραιοτήτων, σχέδια δράσης) Εκπροσώπηση ομάδας (ικανότητα ανάληψης πρωτοβουλιών, ικανότητα συμμετοχής σε διαδικασίες λήψης αποφάσεων)
7
ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΝΕΑΝΙΚΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ, κατηγορία πράξεων 2.3.2.ζ, ενέργεια 2.3.2, μέτρο 2.3 ΕΦΑΡΜΟΓΗ: τα έτη 2005-08 Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα: 50 εκπαιδευτικές ώρες Δράσεις Επαγγελματικής Ενημέρωσης Δράσεις Δημιουργικής Απασχόλησης Διαμονή και σίτιση: σε οργανωμένες εγκαταστάσεις για 15 ημέρες
8
Γ΄ ΚΠΣ (2000-2006): ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ 2. «Δημιουργία Εικονικών Επιχειρήσεων στα ΤΕΕ και τα ΕΠΑΛ» Σιβιτανίδειος Σχολή: 6.055.000 € Το έργο ολοκληρώθηκε με την επίτευξη του 98,6% των στόχων που ετέθησαν. Συγκεκριμένα: - λειτούργησαν 2.268 Εικονικές Επιχειρήσεις - με τη συμμετοχή 19.313 μαθητών - και 1.900 καθηγητών Με βάση τα στοιχεία της αξιολόγησης προκύπτει ότι το έργο συνέβαλλε: στην αναβάθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στα ΤΕΕ με την εφαρμογή εναλλακτικών και καινοτόμων εκπαιδευτικών διαδικασιών. στην ανάπτυξη της επιχειρηματικής σκέψης και κουλτούρας στον εκπαιδευτικό χώρο.
9
Γ΄ ΚΠΣ (2000-2006): ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ στην ανάπτυξη της δημιουργικότητας και εφευρετικότητας των μαθητών, στην εξοικείωση των μαθητών με μεθόδους οργάνωσης εργασίας & διαδικασίες παραγωγής προϊόντων σε πραγματικές συνθήκες στην απόκτηση εμπειρίας στην οργάνωση & διαχείριση ενός επιχειρηματικού σχεδίου.
10
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΕΙΚΟΝΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΣΤΑ ΤΕΕ/ΕΠΑΛ & ΕΠΑΣ ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ, κατηγορία πράξεων 2.3.2.Β, ενέργεια 2.3.2, μέτρο 2.3 Αναφέροντας τον όρο «εικονικές επιχειρήσεις» εννοούμε τις επιχειρήσεις εξομοίωσης της οικονομικής δραστηριότητας. Οι μαθητές εργαζόμενοι σε ομάδες, ανέλαβαν την υλοποίηση ενός επιχειρηματικού σχεδίου «project», αναπαριστώντας διαδικασίες, διαδρομές και αντικείμενα μιας πραγματικής επιχείρησης. Οι μαθητές είχαν την ευθύνη των δραστηριοτήτων της επιχείρησής τους, ενώ πάντα βρίσκονταν υπό την εποπτεία του υπεύθυνου εκπαιδευτικού. Παράλληλα οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με πραγματικές επιχειρήσεις προκειμένου να αντλήσουν πληροφόρηση και να καθοδηγηθούν με βάση τις πραγματικές συνθήκες της αγοράς.
11
Γ΄ ΚΠΣ (2000-2006): ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ Γιατί «πέτυχαν» τα Θερινά σχολεία και οι Εικονικές επιχειρήσεις ; Τα συστατικά: Προγράμματα (οργάνωση της εργασίας) Μεθοδολογία διδασκαλίας (παίξιμο ρόλων, εργασία σε ομάδες, παιχνίδια προσομοίωσης, αξιοποίηση των ΤΠΕ κλπ) ανάπτυξη της δημιουργικότητας των μαθητών και των εκπαιδευτικών, μέσω της κατασκευής εκπαιδευτικών έργων, παραγωγής προϊόντων… ομαδική συνεργασία ελευθερία έκφρασης (θετικό σχολικό κλίμα) αυτονομία των εκπαιδευτικών
12
Γ΄ ΚΠΣ (2000-2006): ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών εφαρμογή καινοτόμων εκπαιδευτικών διαδικασιών (βιωματική εκπαίδευση, εργασία σε ομάδες, παίξιμο ρόλων, ασκήσεις προσομοίωσης, διαδραστικό υλικό) «επίδειξη» προβολή εργασιών, σχεδίων, έργων των μαθητών άμεση σύνδεση με τον κόσμο των επιχειρήσεων μέσω των δράσεων επαγγελματικής ενημέρωσης και του ρόλου του επιχειρηματία « μέντορα» αποτελεσματική διαχείριση, διάθεση των πόρων στους άμεσα ωφελούμενους (μαθητές, εκπαιδευτικούς, σχολικές μονάδες)
13
Καλές πρακτικές της Ε.Ε.: Το Παράδειγμα της Αυστρίας
14
Η Επιχειρηματικότητα στην Αυστρία διδάσκεται από το 1994 στα τεχνικά & Επαγγελματικά λύκεια και τα Οικονομικά κολλέγια Το ποσοστό των μαθητών που επιλέγουν την Τεχνική εκπαίδευση ανέρχεται σε 65% Οι απόφοιτοι της Τεχνικής εκπαίδευσης βρίσκουν πιο εύκολα δουλειά και έχουν μεγαλύτερη ζήτηση στην αγορά εργασίας από τους αποφοίτους της Γενικής εκπαίδευσης Οικ. Πανεπ. Βιέννης, 2009
15
The Entrepreneur’s Skills Certificate Πιστοποιητικό Επιχειρηματικών Δεξιοτήτων Πιστοποιητικό Επιχειρηματικών Δεξιοτήτων για μαθητές, τελειόφοιτους για μαθητές, τελειόφοιτους για εκπαιδευτικούς δευτεροβάθμιας τεχνικής εκπαίδευσης για εκπαιδευτικούς δευτεροβάθμιας τεχνικής εκπαίδευσης Συνεργασία Υπουργείου Παιδείας & Οικονομικού Επιμελητηρίου Αυστρίας (2007) Συνεργασία Υπουργείου Παιδείας & Οικονομικού Επιμελητηρίου Αυστρίας (2007) Summer University for entrepreneurship education (‘Εργαστήριο για Ιδέες’) Μέσα από πρακτικές ασκήσεις, οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουν τα εργαλεία και τη μεθοδολογία για να διδάξουν την επιχειρηματικότητα στην εκπαίδευση. Η πρωτοβουλία αυτή υποστηρίζεται από μια σειρά φορέων στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, συμπεριλαμβανομένου του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού. Master’s Degree Program Business Education Vienna University of Economics & Business Για εκπαιδευτικούς Για εκπαιδευτικούς
16
Ευχαριστώ πολύ για την προσοχή σας Χαρά Κατελάνου Διευθύντρια Οικονομικών Σιβιτανιδείου Σχολής, Μέλος του Επιστημονικού Εποπτικού Συμβουλίου ΜΚΕ ΑΣΠΑΙΤΕ
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.