Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
Εαρινό εξάμηνο Διδάσκων: Γρηγοράκης Γιάννης

2 Σκοπός του μαθήματος Ι Σκοπός του σεμιναριακού μας μαθήματος είναι:
α) Η μύηση σε ειδικά θέματα από τον επιστημονικό κλάδο που μελετά τα προβλήματα της προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης υπό το πρίσμα των σύγχρονων ψυχολογικών δεδομένων β) Η συγγραφή επιστημονικά τεκμηριωμένων εργασιών στο χώρο της ψυχοπαιδαγωγικής της προσχολικής ηλικίας

3 Με την ολοκλήρωση του μαθήματος θα είμαστε σε θέση
Θα είμαστε σε θέση να: έχουμε γνώση του τρόπου συγγραφής επιστημονικών εργασιών μπορούμε να οργανώνουμε την παρουσίαση ενός επιστημονικού θέματος μπορούμε να υποστηρίζουμε/τεκμηριώνουμε βασισμένοι σε επιστημονικά επιχειρήματα τις θέσεις μας

4 Σκοπός του μαθήματος ΙΙ
Εκπόνηση ατομικών εργασιών και επεξεργασία θεμάτων από τις παρακάτω ενότητες Θεωρίες ψυχολογικής ανάπτυξης του παιδιού και εφαρμογές τους στην Προσχολική Αγωγή (Piaget, Vygotsky, Gardner, Bruner, Επεξεργασία Πληροφοριών, συμπεριφοριστές, θεωρία κοινωνικής μάθησης) Γνωστική ανάπτυξη του παιδιού και εφαρμογές στην Προσχολική Αγωγή (δημιουργικότητα, γλώσσα, γραμματισμός) Η μάθηση στην προσχολική ηλικία (κίνητρα, αποτελεσματική διδασκαλία, αξιολόγηση)

5 Βασικές αρχές σε κάθε ενότητα με έμφαση στην προσχολική εκπαίδευση
4. Ατομικές διαφορές και μάθηση στην προσχολική ηλικία (στυλ μάθησης, κοινωνικοπολιτισμικές διαφορές) 5. Έλεγχος και διοίκηση της προσχολικής τάξης (προβληματική συμπεριφορά, τεχνικές τροποποίησης της συμπεριφοράς) 6. Σχέσεις γονέων, εκπαιδευτικών και παιδιών προσχολικής ηλικίας Βασικές αρχές σε κάθε ενότητα με έμφαση στην προσχολική εκπαίδευση

6 Ανάλυση της σεμιναριακής μορφής του μαθήματος Ι
Συγγραφή επιστημονικά τεκμηριωμένης εργασίας με αναφορά σε μία από τις ενότητες που προαναφέρθηκαν με έμφαση στην προσχολική αγωγή και εκπαίδευση με την ολοκλήρωση του μαθήματος  Παρουσίαση της εργασίας και τεκμηρίωσή της με επιστημονικά επιχειρήματα μέσα από συζήτηση, ανταλλαγή απόψεων και σχόλια στην ολομέλεια

7 Ανάλυση της σεμιναριακής μορφής του μαθήματος ΙΙ
Βήματα διεξαγωγής του μαθήματος Επιλογή θεμάτων Παρουσίαση Εκπόνηση γραπτών εργασιών και υποστήριξη

8 Θέματα για επιλογή (1η ενότητα)
Θεωρίες ψυχολογικής ανάπτυξης του παιδιού και εφαρμογές τους στην Προσχολική Αγωγή 1. Η θεωρία του Vygotsky και οι ψυχοπαιδαγωγικές εφαρμογές της για την προσχολική ηλικία 2. Η θεωρία του Bruner και οι ψυχοπαιδαγωγικές εφαρμογές της για την προσχολική ηλικία 3. Οι θεωρίες επεξεργασίας των πληροφοριών και η εφαρμοστική δυναμική τους στην παιδαγωγική διαδικασία της προσχολικής ηλικίας 4. Η θεωρία της συμπεριφοριστικής μάθησης και οι ψυχοπαιδαγωγικές εφαρμογές της για την προσχολική ηλικία

9 Θέματα για επιλογή (2η ενότητα)
Γνωστική ανάπτυξη του παιδιού και εφαρμογές στην Προσχολική Αγωγή 1. Η ανάπτυξη της ικανότητας δημιουργικής γραφής των παιδιών στο νηπιαγωγείο 2. Η ανάπτυξη των δεξιοτήτων αναδυόμενου γραμματισμού (προφορικός λόγος, μεταγλωσσικές δεξιότητες) των παιδιών κατά την προσχολική ηλικία

10 Θέματα για επιλογή (3η ενότητα)
Η μάθηση στην προσχολική ηλικία 1. Η ψυχοπαιδαγωγική θεώρηση των κινήτρων στην προσχολική ηλικία 2. Η αξιολόγηση ως ανατροφοδότηση, ως πηγή πληροφοριών και ως κίνητρο στην προσχολική αγωγή και εκπαίδευση 3. Αποτελεσματική διδασκαλία και μάθηση στην προσχολική αγωγή και εκπαίδευση 4. Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και μάθηση στην προσχολική εκπαίδευση

11 Θέματα για επιλογή (4η ενότητα)
Ατομικές διαφορές και μάθηση στην προσχολική ηλικία 1. Η θεωρία των πολλαπλών τύπων νοημοσύνης του Gardner και η πρακτική εφαρμογή της στην εκπαίδευση σε σχέση με τις ατομικές διαφορές των παιδιών προσχολικής ηλικίας 2. Ατομικές διαφορές μαθητών σε σχέση με τον τρόπο (στυλ) μάθησης στην προσχολική εκπαίδευση 3. Κοινωνικο-πολιτιστικές διαφορές στην προσχολική εκπαίδευση: πρακτικές και κοινωνικές/γνωστικές επιπτώσεις

12 Θέματα για επιλογή (5η ενότητα)
Έλεγχος και διοίκηση της προσχολικής τάξης 1. Τα προβλήματα συμπεριφοράς των παιδιών κατά την προσχολική ηλικία και η ψυχοπαιδαγωγική αντιμετώπισή τους 2. Αποτελεσματικό μαθησιακό περιβάλλον και συμπεριφορά των παιδιών στο νηπιαγωγείο

13 Θέματα για επιλογή (6η ενότητα)
Σχέσεις γονέων, εκπαιδευτικών και παιδιών προσχολικής ηλικίας Η συνεργασία σχολείου και οικογένειας σε σχέση με τις επιδράσεις της στην αγωγή και στην εκπαίδευση των παιδιών προσχολικής ηλικίας

14 Οργανόγραμμα μαθήματος
Βιβλιογραφική αναδίφηση Καθορισμός παρουσιάσεων (α) Ημερομηνίες παρουσίασης (β) Τρόπος παρουσίασης Παρουσίαση του θέματος από τον/την φοιτητή/φοιτήτρια σε μορφή PowerPoint (20-25 λεπτά) με φωτοτυπία της διάρθρωσης της εργασίας Ακολούθως απαντήσεις επί των ερωτήσεων που υποβάλλονται από τον διδάσκοντα και τους/τις άλλους/ες φοιτητές/τριες και συζήτηση (40-45 λεπτά) Όλοι/ες οι φοιτητές/τριες θα έχουν την υποχρέωση να υποβάλουν τουλάχιστον μία ερώτηση στον/στην φοιτητή/τρια που παρουσίασε το θέμα Θέματα λογοκλοπής και βιβλιογραφικών παραπομπών

15 Χρήση της πλατφόρμας eclass.edc.uoc.gr
Εγγραφή στην πλατφόρμα Συμμετοχή σε ομάδες Δραστηριότητες Έγγραφα Σύνδεσμοι Εργαλεία Συζητήσεις

16 Χρήση της πλατφόρμας eclass.edc.uoc.gr
Δραστηριότητες 1η Δραστηριότητα Να γραφούν 3 βιβλιογραφικές παραπομπές ελεύθερης επιλογής Παρουσίαση σε μορφή PowerPoint στο 2ο Μάθημα

17 Εκπόνηση γραπτής εργασίας
Εκπόνηση γραπτής εργασίας σελίδων Μία εβδομάδα μετά τη λήξη των σεμιναρίων θα παραδοθούν οι εργασίες των φοιτητών/τριών Υποστήριξη της εργασίας (υποστήριξη από το διδάσκοντα στην αίθουσα Σεμιναρίων Ι κάθε Παρασκευή στις 16.00)

18 Αξιολόγηση Η αξιολόγηση θα περιλαμβάνει:
(α) Προφορική παρουσίαση (ποσοστό επί της τελικής βαθμολογίας 25%) και συγκεκριμένα: Παρουσίαση στην ολομέλεια του σεμιναρίου του θέματος που έχει αναλάβει κάθε φοιτητής/τρια, στο οποίο τελικά θα εκπονήσει τη γραπτή εργασία του/της (β) Συγγραφή της εργασίας και υποστήριξή της σε συνάντηση που θα οριστεί από το διδάσκοντα μετά το πέρας των σεμιναρίων (ποσοστό επί της τελικής βαθμολογίας 75%) Η συγγραφή της εργασίας αναφέρεται στη συγγραφή μικρής επιστημονικής μελέτης, με βάση το θέμα που έχει επιλεγεί, η οποία μπορεί να είναι είτε βιβλιογραφική ανασκόπηση είτε μικρή κατευθυνόμενη (από το διδάσκοντα) πιλοτική έρευνα Συνολική βαθμολογία (100%)

19 Χρήση τεχνολογιών, πληροφορίας και επικοινωνιών
Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class. Στην ηλεκτρονική πλατφόρμα e-class θα αναρτάται, επίσης, το οποιοδήποτε υλικό. Θα μπορούν επίσης να αναρτώνται και οι παρουσιάσεις των φοιτητών/τριών που αποστέλλονται στο διδάσκοντα μέσω Το υλικό διδασκαλίας και το υποστηρικτικό υλικό του διδάσκοντα θα παρουσιαστεί αρχικά στην ολομέλεια του σεμιναρίου με PowerPoint. Οι παρουσιάσεις των φοιτητών/τριών θα γίνονται επίσης με PowerPoint. Επίδειξη αναζήτησης πηγών Εξάσκηση ηλεκτρονικής αναζήτησης πηγών και χρήση της πλατφόρμας

20 Βιβλιογραφία μαθήματος
Οι βιβλιογραφικές παραπομπές του μαθήματος θα επισυναπτούν στην πλατφόρμα Παράδοση βιβλιογραφίας


Κατέβασμα ppt "ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google