Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΣτράτων Βούλγαρης Τροποποιήθηκε πριν 6 χρόνια
1
Πτυχιακή εργασία «Η επίδραση του συμβούλου πιστοποίησης της ποιότητας σε μια επιχείρηση» Φοιτήτρια: Αναστασία Ταρασένκο, 8923 Επιβλέπων καθηγητής: Σαμολαδάς Ιωάννης Σέρρες, 2017
2
Βασικός σκοπός εργασίας
Η αξιολόγηση του συμβούλου πιστοποίησης της ποιότητας, με βάση τα κριτήρια επιλογής που θέτει ο οργανισμός - επιχείρηση ο οποίος έχει αποφασίσει να διασφαλίσει την ποιότητα των προϊόντων - υπηρεσιών του κατά το πρότυπο ISO 9001. Ο βαθμός επίδρασης που ασκεί ο σύμβουλος στον οργανισμό από όπου προσλαμβάνεται για να επιθεωρήσει και κατά συνέπεια να πιστοποιήσει. Αξιολόγηση της σπουδαιότητας και της αναγκαιότητας του προτύπου ISO 9001 στον οργανισμό.
3
Ποιότητα Οι διαστάσεις της ποιότητας, ανάλογα με τις ανάγκες που εκφράζουν οι πελάτες, αφορούν κυρίως: τη σχεδίαση την παραγωγή τα λειτουργικά χαρακτηριστικά τα αισθητικά χαρακτηριστικά την αναμενόμενη διάρκεια ζωής
4
Εξέλιξη ελέγχου της ποιότητας
Επιθεώρηση Ποιοτικός έλεγχος Διασφάλιση ποιότητας Διοίκηση ολικής ποιότητας Αριστεία Η επιθεώρηση ήταν μία απλή σύγκριση των παραγόμενων προϊόντων ή υπηρεσιών με τις δεδομένες πρωτογενείς προδιαγραφές. Ο ποιοτικός έλεγχος, το πρώτο οργανωμένο σύστημα ποιότητας. Είναι το σύνολο των λειτουργικών τεχνικών διαδικασιών, που επιβεβαιώνουν την ποιότητα ενός προϊόντος ή υπηρεσίας. Υπήρχε όμως ακόμα, το κόστος των ελαττωματικών προϊόντων που παράγονταν. Έτσι, η διασφάλισης της ποιότητας, αποτελεί το σύνολο των προγραμματισθέντων ή συστηματικών ενεργειών και διαδικασιών.
5
Εξέλιξη ελέγχου της ποιότητας
Η Διοίκηση Ολικής Ποιότητας (Δ.Ο.Π.), πρεσβεύει ότι η ποιότητα είναι ευθύνη όλων των εμπλεκόμενων μελών και λειτουργιών μέσα σε έναν οργανισμό, με δέσμευση στην ικανοποίηση του πελάτη και με μακροπρόθεσμο στόχο την επιτυχία. Για την επιτυχία όμως της εφαρμογής της, χρειάζεται: Ένα τεκμηριωμένο σύστημα διαχείρισης ποιότητα Τεχνικές και εργαλεία διαχείρισης ποιότητας Ομαδική εργασία και άτομα Τέλος, το Μοντέλο Αριστείας EFQM (European Foundation for Quality Management) είναι το πιο διαδεδομένο επιχειρησιακό πλαίσιο στην Ευρώπη και βασίζεται στην έννοια της αξιολόγησης των οργανισμών. Το μοντέλο αυτό, έχουν εφαρμόσει μεταξύ άλλων και οι NOKIA, SIEMENS, PHILIPS
6
Σύστημα Διαχείρισης Ποιότητας (ΣΔΠ)
Μέθοδος: έλεγχος της παραγωγικής διαδικασίας και όχι μόνο του αποτελέσματος της. Ο έλεγχος είναι δυνατόν να επεκταθεί πέρα από τις παραγωγικές διαδικασίες και να περιλάβει το σύνολο των διαδικασιών της επιχείρησης που επηρεάζουν την ποιότητα. Σε ένα σύστημα ποιότητας λαμβάνεται υπόψη η καταλληλότητα της οργανωτικής δομής της επιχείρησης. Η διασφάλιση ποιότητας στηρίζεται στην υπόθεση ότι οι δραστηριότητες ανάπτυξης, κατασκευής, και αποστολής των προϊόντων, μπορούν να προγραμματιστούν, ελεγχθούν και να επιθεωρηθούν, με βάση ένα πλαίσιο προτύπων, ώστε να χαλιναγωγηθεί η διακύμανση και να επιτευχθούν οι προγραμματισμένοι στόχοι. Σκοπός: η πρόληψη και όχι απλά ο εντοπισμός προβλημάτων ποιότητας, αλλά και η συνεχής βελτίωση του οργανισμού.
7
Πλεονεκτήματα Συστημάτων Ποιότητας (ΣΔΠ)
Καθορίζονται τα καθήκοντα. Τεκμηριώνονται οι διαδικασίες υλοποίησης προϊόντος και ελέγχων ποιότητας. Μειώνονται τα ελαττωματικά (μη συμμορφούμενα) προϊόντα. Προσφέρει τη δυνατότητα λήψης σωστών εμπορικών αποφάσεων. Σημαντική μείωση του κόστους.
8
Διαδικασία πιστοποίησης ενός Συστήματος Διαχείρισης Ποιότητας (ΣΔΠ)
1. Ορισμός του πεδίου εφαρμογής της πιστοποίησης 2. Προ-έλεγχος (προαιρετικό) 3. Ο έλεγχος πιστοποίησης ( 2 Φάσεων ) 4. Έκδοση του αντίστοιχου πιστοποιητικού 5. Επιτήρηση ( 1-2 φορές / έτος ) 6. Επαναπιστοποίηση ( ανά 3 έτη )
9
ISO 9001 Ο Διεθνής Οργανισμός Τυποποίησης - ISO: International Standards Organization (1946), δημιούργησε ειδικές σειρές προτύπων σύμφωνα με τις απαιτήσεις των οποίων διενεργούνται επιθεωρήσεις από τους φορείς πιστοποίησης . Το πρότυπο ISO 9000 ασχολείται με την «Διαχείριση της Ποιότητας». Ο τυποποιημένος ορισμός της έννοιας «Ποιότητα» και αυτός που χρησιμοποιείται από τον ISO και αναφέρεται σε όλα εκείνα τα στοιχεία ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας τα οποία απαιτούνται από τον πελάτη. Τα πρότυπα της σειράς ISO 9001 καλύπτουν τις διαδικασίες του οργανισμού ξεκινώντας από το επίπεδο του σχεδιασμού, της παραγωγής και πώλησης προϊόντων ή της εφαρμογής και παροχής υπηρεσιών. Βασικός στόχος: η βελτίωση της συνολικής απόδοσης της επιχείρησης και η δημιουργία δυνατής βάσης για πρωτοβουλίες αειφόρου ανάπτυξης.
10
Ελληνικός Οργανισμός Τυποποίησης – ΕΛ.Ο.Τ. Α.Ε.
Ελληνικός Οργανισμός Τυποποίησης – ΕΛ.Ο.Τ. Α.Ε. Ιδρύθηκε με το άρθρο 1 του Νόμου 372/1976. Από το 1997, ο ΕΛ.Ο.Τ .Α.Ε. λειτουργεί ως Ανώνυμη Εταιρεία και χρηματοδοτείται και υποπτεύεται από το κράτος. Σκοπός του ΕΛ.Ο.Τ. Α.Ε. είναι η προαγωγή και εφαρμογή της τυποποίησης και των δραστηριοτήτων που είναι συναφείς και απορρέουν από αυτή. Κύριες δραστηριότητες του οργανισμού είναι: η εκπόνηση και η διάδοση των προτύπων η απονομή σημάτων συμμόρφωσης (ποιότητας) η χορήγηση πιστοποιητικών συμμόρφωσης (ποιότητας)
11
Πιστοποίηση στην Ελλάδα
Πιστοποίηση στην Ελλάδα: Στο Υπουργείο ανάπτυξης (1994), άρχισε τη λειτουργία του το Εθνικό συμβούλιο διαπίστευσης (Ε.ΣΥ.Δ.), μετεξέλιξη του οποίου αποτελεί η Ε.ΣΥ.Δ. Α.Ε. (Ν.3066/2002). Το μοναδικό όργανο στη χώρα, που είναι υπεύθυνο για την έγκριση, εισαγωγή και διανομή των προτύπων είναι ο ΕΛ.Ο.Τ. Α.Ε. Κάτω από το Ε.ΣΥ.Δ. βρίσκονται οι φορείς πιστοποίησης οι οποίοι λαμβάνουν πιστοποιητικό διαπίστευσης από τον Ε.ΣΥ.Δ. Σήμερα, δραστηριοποιούνται περίπου 100 επιχειρήσεις, τόσο ελληνικές όσο και θυγατρικές διεθνών φορέων πιστοποίησης όπως οι TUV (Γερμάνια), Lloyds (Αγγλία), SGS (Ελβετία), ABS (Αμερική)
12
Δεύτερο μέρος Ερευνητική εργασία
14
3.Παράγοντες πιστοποίησης με το πρότυπο ISO 9001
16
6.Παράγοντες επιλογής συμβούλου πιστοποίησης
17
7.Ικανοποίηση από τις υπηρεσίες του συμβούλου πιστοποίησης (ΠΛΗΘΟΣ)
60 % Απόλυτα ικανοποιημένοι 30 % Αρκετά ικανοποιημένοι
18
9.Επίπεδο συνεργασίας ανάλογα με τις υπηρεσίες του συμβούλου πιστοποίησης (ΠΛΗΘΟΣ)
19
10.Προσδοκώμενες ενέργειες συμβούλου πιστοποίησης που πραγματοποιήθηκαν (ΠΟΣΟΣΤΑ)
20
11.Επίπεδα αποτελεσματικής λειτουργίας βάσει των διενεργειών του συμβούλου πιστοποίησης (ΠΟΣΟΣΤΑ)
21
Συμπεράσματα Ως κύριο παράγοντα πιστοποίησης κατά το πρότυπο ISO 9001: Η σημείωση-Διασφάλισης ποιότητας για μεγαλύτερη εγκυρότητα και αξιοπιστία στα προϊόντα και βελτίωση εικόνας και προφίλ. Βαθμός ικανοποίησης από τις υπηρεσίες που προσέφερε ο σύμβουλος πιστοποίησης: Περισσότερες από τις μισές επιχειρήσεων δήλωσαν ικανοποιημένες Η κυριότερη πηγή αναζήτησης του συμβούλου πιστοποίησης: Οι προσωπικές γνωριμίες. Ως βασικό παράγοντα επιλογής του συμβούλου πιστοποίησης: Η εξειδίκευση και η γνώση πάνω στο πρότυπο ISO 9001. Η συνεργασία των οργανισμών με τον σύμβουλο, έκρινε πως: Ο σύμβουλος ήταν συνεργάσιμος και επικοινωνιακός. Η κυριότερες ενέργειες που ακολούθησε ο σύμβουλος κατά τη διαδικασία πιστοποίησης: Οι συστάσεις και οι συμβουλές για αναθεώρηση – βελτιστοποίηση του συστήματος. Οι κυριότερες ενέργειες που ακολούθησε ο σύμβουλος, όσον αφορά την αποτελεσματική λειτουργία του οργανισμού: Συνέβαλε στη βελτιστοποίηση του συστήματος και στην είσοδο σε κύκλους συνεχούς βελτίωσης.
22
Σας ευχαριστώ θερμά για τον χρόνο σας και την προσοχή που αφιερώσατε!
Τέλος Σας ευχαριστώ θερμά για τον χρόνο σας και την προσοχή που αφιερώσατε!
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.