Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
2ο Εκπαιδευτικό σενάριο
Οδηγίες παρουσίασης σεναρίου
2
Εκπαιδευτικό σενάριο στη Γλώσσα
Όνομα Εκπαιδευτικού: Μαρία Σέργη Σχολείο:4ο Δημ.Σχ.Νάξου Τάξη:Β’ Αριθμός Μαθητών:22
3
Γνωστικό Αντικείμενο: Διάρκεια: Είδος Δραστηριότητας/ων
Γλώσσα Β’Δημοτικού:Ενότητα:Πάμε για ψώνια; Υποενότητες: 6, 7 Μέρες εβδομάδας, συνδυασμοί αυ- ευ Τάξη: Β’ Δημοτικού 3ώρες ( Εμπέδωσης – Αξιολόγησης του Γνωστ. Αντικειμένου – Μεταγνωστική Δραστηριότητα) Γνωστικό Αντικείμενο: Διάρκεια: Είδος Δραστηριότητας/ων
4
Προαπαιτούμενες & Πρότερες γνώσεις
Προαπαιτούμενες γνώσεις Ως προς το γνωστικό επίπεδο: Οι μαθητές από την Α’ Δημοτικού έχουν διδαχθεί τις ημέρες της εβδομάδας και τους συνδυασμούς αυ –ευ και η ανίχνευση των πρότερων γνώσεων θα γίνει με μια αναδρομή στην περσινή διδασκαλία. Ως προς τις Τ.Π.Ε.: Οι μαθητές έχουν αναπτύξει από προηγούμενα μαθήματα τις βασικές δεξιότητες χρήσης του Η/Υ (χρήση του ποντικιού, φιλοσοφία λειτουργίας των windows κ.ά) Παράλληλα θα πρέπει να έχουν ένα σχετικό βαθμό εξοικείωσης με την επιλογή και τη μετακίνηση (drag and drop) αντικειμένων μέσα σε ένα υπολογιστή για τη συμμετοχή τους και στις δραστηριότητες των άλλων λογισμικών. Επίσης είναι ικανοί να χρησιμοποιούν το Revelation Natural Art, λογισμικό αισθητικής έκφρασης και ανάπτυξης της δημιουργικότητας.
5
Πρότερες γνώσεις & Γνωστικές δυσκολίες
Τα παιδιά σε αυτή την ηλικία 6-7 ετών δυσκολεύονται να κατανοήσουν τη διαφορά των συνδυασμών αυ σε αφ και αβ και ευ σε εφ και εβ. Έτσι ενώ προφέρουν τη λέξη σωστά όταν πρέπει να την ταξινομήσουν στη σωστή κατηγορία συχνά μπερδεύονται και την τοποθετούν λάθος. Έχοντας λοιπόν ο δάσκαλος κατά νου τις λανθασμένες, πρότερες ιδέες των παιδιών και τις πιθανές δυσκολίες που θα συναντήσουν στην κατανόηση των νέων όρων θα προσπαθήσει να τις διασκεδάσει με τον σχεδιασμό κατάλληλων δραστηριοτήτων και την χρήση Τ.Π.Ε.
6
Σκοπός / Στόχοι Σκοπός εκπαιδευτικού σεναρίου: Στόχοι
είναι οι μαθητές να ονομάζουν και να γράφουν σωστά τις ημέρες της εβδομάδας και να διακρίνουν τους συνδυασμούς αυ-ευ. Στόχοι Ως προς το γνωστικό αντικείμενο: Α1.Γραφή, ανάγνωση και ενσυνείδητη επεξεργασία των δίγραφων αυ( αβ, αφ) , ευ(εβ,εφ). Α2.Αναγνώριση, σωστή χρήση και τονισμός των δίγραφων. Α3.Προφορική και γραπτή εξάσκηση στις μέρες της εβδομάδας.
7
Ως προς τη χρήση των ΤΠΕ Β1. Εξοικείωση με τις εντολές των προγραμμάτων. Β2. Απόκτηση δεξιοτήτων σχεδίασης με τον υπολογιστή. Β3. Θετική στάση στη χρήση του Η /Υ . Β4. Να εκφραστούν δημιουργικά με την παιδαγωγική αξιοποίηση του λογισμικού Revelation Natural Art. Β5. Να αποθηκεύουν και να εκτυπώνουν το αρχείο τους. Ως προς τη μαθησιακή διαδικασία Γ1. Να αναπτύξουν θετική διάθεση απέναντι στον Η/Υ ως εργαλείο. Γ2. Να καλλιεργηθεί η κριτική και δημιουργική σκέψη στους μαθητές. Γ3. Να ενισχυθεί η ομαδοσυνεργατική διδασκαλία. Γ4. Να αντιλαμβάνονται τη διδασκαλία χρησιμοποιώντας τις αισθήσεις τους. Γ5. Να καλλιεργήσουν τον προφορικό τους λόγο.
8
Συσχετισμός με το Αναλυτικό Πρόγραμμα
Το θέμα είναι απολύτως συμβατό με το Α.Π.Σ. και το Δ.Ε.Π.Σ. Αποτελεί θέμα των υποενοτήτων 6 και 7 του 5ου κεφαλαίου (Πάμε για ψώνια;) της Γλώσσας της Β΄ τάξης, α΄ τεύχος και οι στόχοι άπτονται πλήρως του αναλυτικού προγράμματος της Γλώσσας.
9
Χρήση λογισμικών -Εκπαιδευτικό λογισμικό jele (δραστηριότητα εμπέδωσης) -Λογισμικό ηλεκτρονικής αξιολόγησης Hot Potatoes (δραστηριότητα αξιολόγησης) -Revelation Natural Art (δραστηριότητα μεταγνώσης)
10
Διδακτικές Προσεγγίσεις Θεωρητική - Μεθοδολογική Προσέγγιση
Προτείνεται η εφαρμογή ενός μεικτού κατευθυνόμενου ερευνητικού/ανακαλυπτικού μοντέλου διδασκαλίας, όπου ο εκπαιδευτικός ωθεί ουσιαστικά τους μαθητές στο να ερευνήσουν και να ανακαλύψουν νέα δεδομένα. Η οργάνωση της τάξης έχει ως βασική μορφή της την εργασία σε ομάδες, η οποία είναι καθαρά μαθητοκεντρική μορφή διδασκαλίας. Βασικό συστατικό στοιχείο αποτελεί η ενεργός συμμετοχή όλων των μελών των ομάδων στα πλαίσια της επικοινωνιακής προσέγγισης. Η ομαδοσυνεργατική διδασκαλία αποτελεί βασικό σχήμα πάνω στο οποίο μπορούν να αναπτυχθούν και να λειτουργήσουν οι περισσότερες από τις ενεργητικές-συμμετοχικές τεχνικές. O ρόλος του δασκάλου μέσα σε αυτό το πλαίσιο αποκτά καθοδηγητικό, διαμεσολαβητικό, συμβουλευτικό και υποστηρικτικό χαρακτήρα. Ενεργεί όχι ως απλός φορέας γνώσεων, αλλά περισσότερο ως συντονιστής ενεργητικών και συμμετοχικών μαθησιακών ενεργειών.
11
Δραστηριότητες Εμπέδωσης
Δραστηριότητες Εμπέδωσης Χρήση του εκπαιδευτικού λογισμικού jele όπου οι μαθητές καλούνται να απαντήσουν σε κάποιες ερωτήσεις εμπέδωσης του γνωστικού αντικειμένου μέσα από μια παιγνιώδη δραστηριότητα. Στην αρχή της ώρας γίνεται η παρουσίαση του εκπαιδευτικού λογισμικού jele με βιντεοπροβολέα, με παραδοσιακή μετωπική διδασκαλία, αφού παρουσιάζεται κάτι νέο στους μαθητές. Μετά η κάθε ομάδα με την καθοδήγηση του εκπαιδευτικού ανοίγει το Λογισμικό απ’ την επιφάνεια εργασίας και γίνεται εξοικείωση μ’ αυτό, για πέντε λεπτά περίπου, καθώς το λογισμικό είναι αρκετά εύκολο στη χρήση του (κατευθυνόμενη πλοήγηση και σειριακή δομή ανά ενότητα, με δυνατότητες επιλογής ενοτήτων). Τα παιδιά πάντα με την καθοδήγηση του εκπαιδευτικού κάνουν είσοδο και μετά επιλέγουν με τον κέρσορα το παράθυρο με την ένδειξη Β’Δημοτικού. Κατόπιν επιλέγουν το σύμβολο Β όπου είναι οι ασκήσεις της γλώσσας. Στη συνέχεια πραγματοποιούνται δραστηριότητες από τα παιδιά στην Ενότητα 05.Το δώρο του Εξερευνητη –αυ,ευ όπου επιλέγουν τη σωστή απάντηση από διάφορες προτεινόμενες.
12
Δραστηριότητες αξιολόγησης
Στη δραστηριότητα αξιολόγησης του γνωστικού αντικειμένου χρησιμοποιείται το λογισμικό HOT POTATOES. Στην επιφάνεια εργασίας του υπολογιστή υπάρχει ο φάκελος HOT POTATOES. Κάνοντας διπλό κλικ πάνω του(με την καθοδήγηση του δασκάλου) οι μαθητές θα βρεθούν στο παρακάτω περιβάλλον όπου θα πρέπει να απαντήσουν τις ερωτήσεις που προβάλλονται διαλέγοντας τη σωστή απάντηση ανάμεσα στις 4 που προτείνονται. Κάθε ομάδα σηκώνεται στον υπολογιστή και απαντά το κουϊζ με τις πέντε ερωτήσεις ενώ οι υπόλοιπες ομάδες ασχολούνται με τις εργασίες από το τετράδιο εργασιών του μαθητή.
13
Δραστηριότητα μεταγνώσης
Η παρουσίαση και εκτέλεση δραστηριοτήτων στο Λογισμικό Αισθητικής Έκφρασης και Ανάπτυξης της Δημιουργικότητας (Revelation Natural Art) γίνεται σε μία διδακτική ώρα. Στην αρχή παρουσιάζεται το Λογισμικό σε όλους τους μαθητές με βιντεοπροβολέα. Το λογισμικό αυτό έχει χρησιμοποιηθεί ξανά από τους μαθητές οπότε η δασκάλα αρκείται σε μια επίδειξη των εργαλείων που διαθέτει καθώς και των δυνατοτήτων που προσφέρει . Σ’ αυτό οι μαθητές εργάζονται συνεργατικά, στην πραγματοποίηση της εργασίας που είναι να αναφέρουν ποια είναι η αγαπημένη μέρα της εβδομάδας και να την απεικονίσουν ζωγραφίζοντας την αγαπημένη τους δραστηριότητα μέσα στην ημέρα αυτή. Εδώ οι μαθητές χωρίστηκαν σε διαφορετικές ομάδες από τις αρχικές προκειμένου να απεικονίσουν δραστηριότητες όπως το ποδόσφαιρο, το μπαλέτο, το χορό κ.α.
14
Σύγκριση / Προστιθέμενη Αξία χρήσης των ΤΠΕ
Μέσα από τη διδακτική αυτή παρέμβαση κάθε μαθητής εμπλέκεται ατομικά αλλά και ομαδικά στη διαδικασία της μάθησης. Για τα παιδιά ήταν ευχάριστη, δημιουργική και αποτελεσματική διαδικασία γιατί ξέφυγε από την καθημερινότητα τους και προκάλεσε το ενδιαφέρον τους και σε αυτό σίγουρα συμβάλλει σε σημαντικό βαθμό η χρήση των ΤΠΕ.
15
Αξιολόγηση Οι στόχοι της διδασκαλίας επιτεύχθηκαν σε σημαντικό βαθμό και η παρουσίαση μέσα από το εκπαιδευτικό λογισμικό jele βοήθησε πολύ τα παιδιά στην κατανόηση των συνδυασμών αυ-ευ. Προέκυψαν δυσκολίες σχετικά με τη φωτεινότητα της τάξης ( δεν είχαμε καθαρή εικόνα) και η υλικοτεχνική μας υποδομή ήταν ελλιπής αφού οι μαθητές εργάστηκαν σε έναν υπολογιστή και αυτό τους προκάλεσε κούραση και ανυπομονησία. Η τάξη δεν αντιμετώπισε δυσκολία ως προς την οργάνωση σε ομάδες αφού τα παιδιά έχουν συνηθίσει να εργάζονται με αυτόν τον τρόπο. Τέλος δεδομένου της υλικοτεχνικής υποδομής ο αρχικός σχεδιασμός δε θα μπορούσε να είναι διαφορετικός.
16
Βιβλιογραφία Γλώσσα Β’ Δημοτικού Βιβλίο δασκάλου
Γλώσσα Β’ Δημοτικού Βιβλίο δασκάλου Γλώσσα Β΄ Δημοτικού Βιβλίο μαθητή α΄ τεύχος Γλώσσα Β΄ Δημοτικού Τετράδιο εργασιών α΄ τεύχος Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών και Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών (ΔΕΠΠΣ & ΑΠΣ)
17
Παραδείγματα από την Εφαρμογή στην Τάξη
19
Γενικές οδηγίες Χρησιμοποιείστε λέξεις – κλειδιά
Αποφυγή πυκνογραμμένων διαφανειών Χρόνος παρουσίασης: λεπτά ανά ομάδα Όνομα αρχείου: omada…_parousiasi_senariou_1.ppt(x)
20
Αν χρειαστεί μπορείτε να προσθέσετε επί πλέον διαφάνειες
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.