Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
Δημοτικό Σχολείο Καλαμωτής
Ανάπτυξη σχολικού ιστολογίου Ηλεκτρονική διεύθυνση: Συντελεστές: Λιαρομάτη Γεωργία-Σούτης Κορνήλιος
2
Ιστολόγιο(1) Τον Δεκέμβριο του 2015 και μετά από σεμινάριο που είχε πραγματοποιηθεί, ο σύλλογος διδασκόντων αποφάσισε τη δημιουργία και στη συνέχεια τον εμπλουτισμό του ιστολογίου του σχολείου μας. H ιδέα συζητήθηκε με όλους τους μαθητές. Οι μαθητές επισκέφτηκαν και άλλες σελίδες διάφορων σχολείων για να δουν πώς είναι. Έγινε προσπάθεια ώστε η ιστοσελίδα να είναι καλοσχεδιασμένη, λειτουργική και με καλή εσωτερική οργάνωση.
3
Ιστολόγιο(2) Με την είσοδο του ο χρήστης διακρίνει δεξιά και αριστερά διάφορες κατηγορίες, πολλές από τις οποίες αναλύονται σε υποκατηγορίες για να είναι πιο εύκολη η πλοήγηση. Συνολικά υπάρχουν 5 κατηγορίες ενώ υπάρχουν και 6 σελίδες που δίνουν πληροφορίες για το σχολείο, το διδακτικό προσωπικό και την επικοινωνία μαζί μας. Σε κάθε άρθρο υπάρχει η δυνατότητα να προσθέσει ο αναγνώστης ένα σχόλιο με τη γνώμη ή τις εντυπώσεις του, κάνοντας έτσι η σελίδα πιο ζωντανή και διαδραστική. Τη διαχείριση και διαμόρφωση του ιστολογίου έχουν αναλάβει οι εκπαιδευτικοί: Σούτης Κορνήλιος και Λιαρομάτη Γεωργία
4
Σκοπός της καλής πρακτικής
Η ανάπτυξη , η βελτίωση και η αποτελεσματική αξιοποίηση της ψηφιακής υποδομής του σχολείου, η αναβάθμιση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου καθώς και η διαδικτυακή συνεργασία με άλλους εκπαιδευτικούς φορείς.
5
Στόχοι του Ιστολογίου(1)
Η προβολή των δραστηριοτήτων, των εκπαιδευτικών προγραμμάτων, των καινοτόμων δράσεων, εκδηλώσεων κλπ. του σχολείου. Η διατήρηση των δραστηριοτήτων και των εργασιών των μαθητών/τριών στον χρόνο και την εύκολη πρόσβαση από τους ίδιους αλλά και από την τοπική και ευρύτερη κοινωνία. Η παροχή κινήτρων στους μαθητές/τριες ώστε να αναπτύξουν διάφορα είδη κειμένων τα οποία θα δημοσιευτούν. Η ενεργοποίηση των μαθητών/τριών στην αξιοποίηση της τεχνολογίας με στόχο να εξασφαλίσουν το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.
6
Στόχοι του Ιστολογίου (2)
Ανάπτυξη δεξιοτήτων επικοινωνίας, ομαδοσυνεργατικών πρακτικών και εξοικείωσης με τις Νέες Τεχνολογίες από εκπαιδευτικούς και μαθητές Οργάνωση και υποστήριξη της συνεργασίας και επικοινωνίας μεταξύ σχολείου, μαθητών και γονέων μέσω του ιστολογίου Τόνωση της αυτοπεποίθησης και της αυτοεκτίμησής τους μέσα από την προσφορά τους στην ομάδα, ανάπτυξη της ικανότητας να εκφράζονται δημόσια και να παρουσιάζουν τις εργασίες τους. Ανάπτυξη κριτικής ικανότητας των μαθητών
7
Ο ρόλος του εκπαιδευτικού
Ο εκπαιδευτικός έχει την ευθύνη για το περιεχόμενο του ιστολογίου, συντονίζει τις ομάδες, παρακολουθεί την πορεία των εργασιών και σε περίπτωση καθυστέρησης βοηθάει, ανατροφοδοτώντας τις ομάδες εργασίας. Καταχωρεί τις αλλαγές και φροντίζει για την τακτική ενημέρωση του ιστολογίου. Με τη συγκεκριμένη πρακτική, επαναπροσδιορίζεται ο ρόλος του δασκάλου και λαμβάνονται υπόψη και οι δικές του ανάγκες για έκφραση, δημιουργία, επικοινωνία, αλλαγή, δίνοντας νέα ώθηση στην εργασία του και τη συνεργασία του με μαθητές, συναδέρφους, γονείς.
8
Ο ρόλος του εκπαιδευτικού(2)
Ο εκπαιδευτικός γίνεται βοηθός, συνδιερευνητής, καθοδηγητής. Δημιουργεί κατάλληλο περιβάλλον,βοηθά μέσα από συζητήσεις και συμβουλές, κινητοποιεί το μαθητή/τρια και τον εμπνέει. Επιτρέπει ελευθερίες στους μαθητές, καλλιεργεί την αντιληπτική τους εγρήγορση, ενισχύει την ικανότητά τους να ερευνούν, να συλλέγουν πληροφορίες, να λύνουν προβλήματα, να παίρνουν αποφάσεις, να στοχάζονται κριτικά, να συνεργάζονται, να δημιουργούν
9
Ο ρόλος των μαθητών Οι μαθητές έχουν την ευθύνη της συγκέντρωσης έτοιμου υλικού και δικών τους κειμένων που θα αναρτηθούν στην ιστοσελίδα και της δημοσίευσής τους υπό την καθοδήγηση του εκπαιδευτικού. Οι ομάδες των μαθητών συνεδριάζουν ανά τακτά χρονικά διαστήματα (κυρίως στα διαλείμματα) και καταγράφουν το υλικό που έχουν ήδη συγκεντρώσει και το υλικό με το οποίο θα ασχοληθούν το επόμενο διάστημα. Ο μαθητής αποκτά πρωταγωνιστικό ρόλο, ενώ παράλληλα δίνονται ίσες ευκαιρίες σε όλους τους μαθητές ανεξάρτητα από φύλο, καταγωγή, σχολική επίδοση.
10
Ο ρόλος των μαθητών(2) Ο μαθητής αναλαμβάνει πρωτοβουλίες και δράση, οργανώνει την εργασία του, θέτει στόχους, καθορίζει δραστηριότητες, διαδικασίες και μέσα υλοποίησης των στόχων. Συνεργάζεται με άλλα άτομα στο πλαίσιο της ομάδας και επικοινωνεί ουσιαστικά, αναπτύσσοντας επιχειρήματα με διάλογο και αντιπαράθεση.
11
Εμπλοκή τρίτων προσώπων
Στην ανάπτυξη και λειτουργία της ιστοσελίδας βοήθησαν: Οι σχολικοί σύμβουλοι, που μέσω του σεμιναρίου που οργάνωσαν συνέβαλαν στην επιμόρφωση των μελών της σχολικής κοινότητας για θέματα σχεδιασμού, λειτουργίας και χρήσης ιστοσελίδας. Οι εκπαιδευτικοί Πληροφορικής του ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕΤ που ενημέρωσαν για τους διαθέσιμους πόρους , τα εργαλεία και τις υπηρεσίες που διαθέτει στη σχολική μονάδα το ΠΣΔ (Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο).
12
Εμπλοκή τρίτων προσώπων(2)
Όλοι οι εκπαιδευτικοί για τον σχεδιασμό, τη συγκέντρωση υλικού , τη συγγραφή κειμένων και τη συνεχή ανατροφοδότηση με υλικό. Οι γονείς που υποστηρίζουν τη δράση αυτή, δίνοντάς μας την έγκριση για την ανάρτηση φωτογραφιών των παιδιών τους και ταυτόχρονα ενημερώνοντας για τις δυνατότητες που τους δίνει η ιστοσελίδα και για τους νέους τρόπους επικοινωνίας με τους εκπαιδευτικούς και τη διεύθυνση του σχολείου.
13
Εμπόδια που παρουσιάστηκαν κατά την υλοποίηση του προγράμματος
Έλλειψη χρόνου που δεν επέτρεπε να ολοκληρώσουμε έγκαιρα τις προγραμματισμένες δραστηριότητες. Η ελλιπής κατάρτιση των μαθητών στους Η/Υ, λόγω απουσίας καθηγητή Πληροφορικής. Ο περιορισμένος αριθμός υπολογιστών δεν βοηθούσε ώστε όλες οι ομάδες να δουλεύουν ταυτόχρονα.
14
Παρουσίαση καλής πρακτικής
Δραστηριότητα 1η Καταιγισμός ιδεών Στην πρώτη συνάντηση και χωρίς την ύπαρξη πρότερων γνώσεων των μαθητών, έγινε ο πρώτος καταιγισμός ιδεών (brainstorming). Οι μαθητές ανέφεραν λέξεις και ιδέες που υπέθεταν ότι είχαν σχέση με την κατασκευή ιστολογίου. Κάποιες λέξεις – φράσεις ήταν εύστοχες, κάποιες άλλες όμως έδειχναν την αδυναμία των μαθητών στο θέμα.
15
Παρουσίαση καλής πρακτικής
Δραστηριότητα 2η Προετοιμασία της δράσης Καθορισμός πλαισίου λειτουργίας της ιστοσελίδας (στόχοι, εύρος της πρόσβασης και χρήσης κ.λ.π.), με απόφαση του συλλόγου διδασκόντων. Οργάνωση ομάδων ( σχεδιασμού, συγκέντρωσης υλικού, συγγραφής κειμένων). Ορισμός διαχειριστή ιστοσελίδας με απόφαση του συλλόγου διδασκόντων.
16
Παρουσίαση καλής πρακτικής
Δραστηριότητα 3η Επιμόρφωση- ενημέρωση εκπαιδευτικών - μαθητών Επιμόρφωση-ενημέρωση εκπαιδευτικών και μαθητών του σχολείου σε θέματα κατασκευής και ανατροφοδότησης του ιστολογίου ( χειρισμό του κατάλληλου λογισμικού). Ενημέρωση από υπεύθυνο του ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Χίου για το τεχνικό πλαίσιο λειτουργίας και τις δυνατότητες μιας ιστοσελίδας , καθώς και για τους διαθέσιμους πόρους και τα εργαλεία που μπορούν να αξιοποιηθούν. Εκπαίδευση του διαχειριστή στη δημιουργία και συντήρηση σχολικών ιστοσελίδων.
17
Παρουσίαση καλής πρακτικής
4η Δραστηριότητα Σχεδιασμός ιστολογίου( δομή και περιεχόμενο) Η ομάδα σχεδιασμού (εκπαιδευτικοί και μαθητές) σχεδιάζει και καταγράφει στο ημερολόγιο τις προτάσεις της σχετικά με τη δομή και το περιεχόμενο του ιστολογίου και ενημερώνει τις υπόλοιπες υποομάδες.
18
Παρουσίαση καλής πρακτικής
5η Δραστηριότητα Συγκέντρωση υλικού – συγγραφή κειμένων Η ομάδα επιλογής υλικού έχει στην ευθύνη της τη συγκέντρωση έτοιμου υλικού και κειμένων που θα αναρτηθούν στην ιστοσελίδα ( εκπαιδευτικό υλικό, υλικό από δραστηριότητες του σχολείου, ενημερωτικά κείμενα κ.τ.λ.). Δημιουργία (προγραμματισμός ) και δημοσίευση του ιστολογίου Αποτελεί την κύρια ευθύνη του διαχειριστή
19
Παρουσίαση καλής πρακτικής
20
Παρουσίαση καλής πρακτικής
6η Δραστηριότητα Διαχείριση και αναβάθμιση του περιεχομένου του ιστολογίου Πραγματοποιείται από τον διαχειριστή της ιστοσελίδας .Κάθε μέλος της σχολικής κοινότητας μπορεί να προτείνει στον υπεύθυνο νέες προσθήκες,αλλαγές στο περιεχόμενο του ιστολογίου .
21
Αποτίμηση του προγράμματος
Δημιουργία θετικού κλίματος στην τάξη. Σύσφιξη σχέσεων μεταξύ των μαθητών μέσα από τις ομάδες εργασίας. Προβολή του έργου στην κοινωνία. Η σχολική κοινότητα (μαθητές – γονείς – εκπαιδευτικοί ) είδαν το σχέδιο δράσης θετικά . Θεώρησαν ότι είναι ένα πολύ σημαντικό βήμα για το άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία με πολλαπλά οφέλη Προβολή των δράσεων κι εκδηλώσεων του σχολείου. Στενότερη συνεργασία με τοπικούς φορείς και με το σύλλογο γονέων.
22
Συμπεράσματα Αφύπνιση του δημιουργικού ενδιαφέροντος των παιδιών
Αφύπνιση του δημιουργικού ενδιαφέροντος των παιδιών «Είχε πολύ ενδιαφέρον που κάναμε κάτι διαφορετικό εκτός από μάθημα ή μελέτη», Μαρία Δ’ Ανάδειξη των δυνατοτήτων και της διαφορετικότητας των παιδιών «Μπόρεσα μέσα από την ασχολία με το site να νιώσω πόσο διαφορετικές απόψεις έχει ο καθένας, αλλά όλες είναι δεκτές», Αλμπάν Στ’ Ανάπτυξη δεξιοτήτων στο χειρισμό των Η/Υ «Έμαθα να γράφω στο word και να κάνω δημοσίευση άρθρων στο ίντερνετ» , Βέρα Γ’
23
Συμπεράσματα Εκμάθηση γρηγορότερα της ελληνικής στους αλλοδαπούς
Εκμάθηση γρηγορότερα της ελληνικής στους αλλοδαπούς «Έμαθα να μιλάω καλά τα ελληνικά γιατί τα άκουγα από τους μεγάλους», Νάντια Α’ Τέλος τα σχολεία που αναπτύσσουν δραστηριότητες εκτός του αναλυτικού προγράμματος έχουν μεγαλύτερη συμμετοχή και επιτυχία «Ήταν πολύ ωραία εμπειρία και νομίζω είχε μεγάλη επιτυχία. Μακάρι να τη συνεχίσουμε και του χρόνου», Λίλα Δ’
24
Πάμε να σας δείξουμε λίγο το ιστολόγιό μας!
25
Ευχαριστούμε για την προσοχή σας!
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.