Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ
ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ «ΑΣΠΑΙΤΕ» ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΒΟΛΟΥ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ Διδάσκων: Κώστας Βαϊνάς
2
ΕΠΙΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Σύντομη ιστορική ανασκόπηση της Διδακτικής Μεθοδολογίας Η Διδακτική Μεθοδολογία και οι συγγενικές της επιστήμες 3. Σκοπός και περιεχόμενο της Διδακτικής Μεθοδολογίας 4. Αναφορά στις πορείες Διδασκαλίας 5. Προετοιμασία του/της Εκπαιδευτικού για τη Διδασκαλία
3
ΕΠΙΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
6. Σταδιοποίηση της Διδασκαλίας (η τετραμερής πορεία) 7. Σχέδιο μαθήματος 8. Βασικές έννοιες της Διδακτικής. Διδασκαλία – Μαθητεία – Μάθηση 9. Γενικά περί μεθόδου Διδασκαλίας. Βασικά στοιχεία των μεθόδων Διδασκαλίας 10. Σκοποθετική στην Αγωγή, στην Εκπαίδευση και στη Διδασκαλία. Ο διδακτικός σκοπός ως βασική κατευθυντήριος γραμμή της προετοιμασίας και της διεξαγωγής της Διδασκαλίας
4
ΕΠΙΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
11.Κίνητρα μάθησης. Αξιοποίηση στη Διδακτική των νεότερων συμπερασμάτων της Ψυχολογίας Κινήτρων 12. Διδακτικές αρχές ή Διδακτικά αξιώματα 13. Aναφορά στο παιδγωγικο-διδακτικό έργο του Georg Kerschensteiner ( ), του θεωρούμενου ως πατέρα της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης 14. Προετοιμασία για τις Σύγχρονες Μεθόδους Διδασκαλίας που θα ακολουθήσουν στο Β΄ Εξάμηνο
5
ΣΥΝΤΟΜΗ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΑΣΚΟΠΙΣΗ ΤΗΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ
Στην Αρχαία Ελλάδα τέθηκαν τα θεμέλια της Παιδαγωγικής Επιστήμης, όχι όμως και στης Διδακτικής Σωκράτης Πλάτων Αριστοτέλης Πλούταρχος
6
Η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΘΕΜΕΛΙΩΝΕΤΑΙ ΩΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΣ ΚΛΑΔΟΣ ΤΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΜΕ ΤΟΝ JOCHAN AMMOS COMENIUS ( ) Didactica Magna Orbis pictus
7
Johannes Friedrich Herbart (1776-1841)
Αυστηρότητα στην Οργάνωση της Διδασκαλίας Εισαγωγή σταδίων Εισαγωγή του θεσμού των Πειραματικών Σχολείων Το πρώτο βιβλίο Γενικής Παιδαγωγικής (Algemmeine Pädagogik) Μαθητές του: Rein και Zieler
8
Johann Heinrich Pestalozzi
Το δίκαιο του παιδιού Σκοποθετική στη διδασκαλία και την αγωγή
9
Τέλος 19ου αρχή 20ου αιώνα
10
BAΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΗΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ Διδασκαλία – Μάθηση - Μαθητεία
Το διδακτικό τρίγωνο Εκπαιδευτικός Μαθήτρια μαθητής Αντικείμενο διδασκαλίας Μα
11
---- Αναστροφή του διδακτικού τριγώνου ---- Σύνδεση των τριών βασικών παραγόντων της διδασκαλίας
Διδακτικό πλαίσιο Διδασκαλία είναι ένα σύστημα μεθοδικών και προγραμματισμένων ενεργειών που γίνονται συνήθως μέσα σε πλαίσιο άμεσης διαπροσωπικής επικοινωνίας μεταξύ εκπαιδευτικού και μαθητριών – μαθητών και έχουν σκοπό να επιφέρουν μάθηση στις/στους τελευταίους.
12
Κατηγορίες ή μορφές διδασκαλίας
---Δ ασκαλοκεντρική διδασκαλία ---Μ αθητοκεντρική διδασκαλία ---Γ νωσιοκεντρική διδασκαλία ---Ο μαδοκεντρική διδασκαλία ---Δ ογματική διδασκαλία ---Δ ιδασκαλία εξάσκησης ---Κ ριτική διδασκαλία ---Π αραδειγματική διδασκαλία ---Π ροβληματοκεντρική διδασκαλία
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.