Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Ενότητα 3.3 Web 2.0 στην εκπαίδευση: Wiki ePortfolios, Mahara

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Ενότητα 3.3 Web 2.0 στην εκπαίδευση: Wiki ePortfolios, Mahara"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Ενότητα 3.3 Web 2.0 στην εκπαίδευση: Wiki ePortfolios, Mahara
Πανεπιστημιακό κέντρο εκπαίδευσης επιμορφωτών Δυτικής Ελλάδας Πανεπιστήμιο Πατρών, ΤΕΕΑΠΗ - Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, ΤΚΕΠ Εκπαίδευση Επιμορφωτών Β΄Επιπέδου Ενότητα 3.3 Web 2.0 στην εκπαίδευση: Wiki ePortfolios, Mahara Διδάσκων: Nίκος Τσέλιος

2 ePortfolio To portfolio (η electronic portfolio) συνίσταται σε μια συλλογή εργασιών που αντιπροσωπεύουν την εξέλιξη ενός μαθητή. Διάφορες υπηρεσίες, όπως το eduportfolio ( υποστηρίζουν τη διαδικασία δημιουργίας και επεξεργασίας προσωπικού φακέλου υλικού και το διαμοιρασμό σε τρίτους χρήστες. Ο φάκελος υλικού (portfolio) αποτελεί υπηρεσία στην οποία ο μαθητής μπορεί να αναρτήσει ενδεικτικό ή πλήρες δείγμα εργασιών του. Επιτρέπει τον αναστοχασμό για την πρόοδό του κατά τη διάρκεια της μαθησιακής διαδικασίας αλλά και το διαμοιρασμό καλών πρακτικών με τα υπόλοιπα μέλη της κοινότητας.

3 ePortfolio Η διαδικασία αυτή παρέχει την ευκαιρία στο μαθητή να εξασκήσει τις δεξιότητες οργάνωσης και επιμέλειας του μαθησιακού υλικού που έχει δημιουργήσει, να επικοινωνήσει και να αναδείξει τις καλές πρακτικές. Επίσης, σε επίπεδο τάξης, οι μαθητές μπορούν να μελετήσουν εναλλακτικές προσεγγίσεις και να διδαχθούν μέσα από αυτές, ο καθηγητής μπορεί να δημιουργήσει ένα portfolio με το ιστορικό των καλύτερων εργασιών των μαθητών του, ή με εργασίες με συχνά παρατηρούμενες παρανοήσεις και να τις χρησιμοποιήσει ως αντιπροσωπευτικά παραδείγματα στη διδακτική παρέμβαση.

4 3 μορφές ένταξης της αξιολόγησης στη διαδικασία μάθησης
Assessment for Learning: αξιολόγηση (συχνά διαισθητική) της προόδου του μαθητή ώστε να αναπροσαρμόσουμε κατάλληλα τη διδασκαλία Assessment of Learning: αξιολόγηση (με τεκμήρια) της προόδου του μαθητή ώστε να εκτιμηθεί ‘αντικειμενικά’ η πρόοδος του μαθητή απέναντι σε κάποια προαπαιτούμενα κριτήρια Assesment as Learning: αυτό-αξιολόγηση, αναστοχασμός και αυτό-έλεγχος του μαθητή για το βαθμό προόδου

5 Assessment AS learning
Οι μαθητές στο κέντρο της μαθησιακής διαδικασίας Αναπτύσσουν μεταγνωστικές πρακτικές Αντιλαμβάνονται το στόχο και το σκοπό της εργασίας τους Δημιουργούν μαθησιακούς στόχους συνδέοντάς τους με τους στόχους του αναλυτικού προγράμματος Αναστοχάζονται πάνω στην εξέλιξή τους Συμμετέχουν σε διαδικασίες αυτοαξιολόγησης και αξιολόγησης συμμαθητών Satchwell, J & Grift, G 2007 Assessing the Whole Child: How to create powerful portfolios and student led conferences, Hawker Brownlow.

6 Βασική διαφοροποίηση από τα LMS
Έλεγχος από την πλευρά του μαθητή Ο ίδιος ο μαθητής διαμορφώνει και αναδεικνύει τη σημασία της μαθησιακής του πορείας …και όχι ο οργανισμός George Siemens

7 Mahara Mahara (Māori:‘think’ , ‘thought’)
Εστιάζει στο μαθητή και όχι στο μάθημα Λειτουργίες κοινωνικής δικτύωσης Οι χρήστες μπορούν να θέσουν δικαιώματα πρόσβασης σε ομάδες Μεταδεδομένα στα αντικείμενα (και λέξεις κλειδιά) Δυνατότητα χρήσης για την υποστήριξη επίσημου (ή ανεπίσημου μαθήματος) Δυνατότητα χρήσης για προσωπικούς και επαγγελματικούς σκοπούς ταυτόχρονα Αρθρωτή αρχιτεκτονική Διαλειτουργικότητα (πχ με moodle)

8 Mahara: Views Το mahara παρέχει εργαλεία δημιουργίας εναλλακτικών όψεων, Βασίζεται στα τεχνουργήματα (Artefacts), στις όψεις (Views) και σε ένα πλαίσιο πρόσβασης που τα συνδυάζει. Οι όψεις αποτελούν μια συλλογή αντικειμένων που υπάρχουν στο portfolio ενός χρήστη. Οι χρήστες μπορούν να δημιουργήσουν όσες όψεις θέλουν.

9 Mahara

10 1o βήμα: Δημιουργία αντικειμένων
Προφίλ Βιογραφικό Μεταφόρτωση αρχείων (πχ εργασιών) Κατασκευή ιστολογίου

11 2ο βήμα: Κατασκευή όψεων

12 Γενικές οδηγίες για το σύστημα ePortfolio (Mahara)
Πως δημιουργώ φακέλους; Πως ανεβάζω αρχεία; Πως δημιουργώ μια Προβολή; Πως τροποποιώ μια προβολή Πως διαγράφω μια Προβολή; Πως μπορεί να είναι ένα σενάριο στο Mahara; Διάφορα Βίντεο με χρήση του Mahara

13 Layout σελίδων

14 Menu 1.3->1.4

15 ePortfolio ως διαδικασία και ως προϊόν
Helen Barrett,

16 Mobile εφαρμογή για android

17 Αναλυτική παρουσίαση εναλλακτικών εργαλείων για δημιουργία e portfolio
Australian ePortfolio Project - Final Report Καταγραφή υπάρχουσας κατάστασης και βέλτιστων πρακτικών

18 Άλλες πηγές Clemson university ePortfolio program


Κατέβασμα ppt "Ενότητα 3.3 Web 2.0 στην εκπαίδευση: Wiki ePortfolios, Mahara"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google