Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
Βασιλική Βασιλοπούλου ΠΕΣΥΠ Β΄εξάμηνο
Μάθημα: Συμβουλευτική στη Δια Βίου Ανάπτυξη Καθηγήτρια: Ρ. Καλούρη Εργασία: Παρουσίαση Επιστημονικού Άρθρου από την Επιθεώρηση Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού
2
Επιθεώρηση Συμβουλευτικής – Προσανατολισμού τ.66-67/2003
Παρασκευή Κοψιδά- Βρεττού ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ- ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑ Η ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΑΝΤΙΡΑΤΣΙΣΤΙΚΗΣ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑΣ
3
Μετανάστευση και προσφυγιά
ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ Μετανάστευση και προσφυγιά Μια παλιά ιστορία που συνεχίζεται...
4
ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΣΗ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗΣ
ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ ΖΗΤΗΣΗΣ Οι Μετανάστες ενθαρρύνονται και υποστηρίζονται ως αναγκαίοι μοχλοί των μεταπολεμικων βιομηχανικων συγκροτημάτων ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ Οι σύγχρονοι μετανάστες θύματα βίαιης απομάκρυνσης από την χώρα τους καθίστανται αποδέκτες μιας βίαιης και αναγκαστικής εισδοχής στις χώρες υποδοχής
5
Υπάρχει διαφοροποίηση στους στόχους και προοπτικές
στους μετανάστες προσφοράς και ζήτησης Η μετανάστευση των μεταναστών ζήτησης είχε χαρακτήρα προσωρινότητας Η μετανάστευση των μεταναστών προσφοράς έχει χαρακτήρα μόνιμης εγκατάστασης
6
Η ΕΛΛΑΔΑ Από χώρα αποστολής μεταναστών
Από χώρα αποστολής μεταναστών Χώρα Υποδοχής μεταναστών (Αλβανία, Ανατολική Ευρώπη)
7
Στόχοι έρευνητικής εργασίας
Να αποτυπωθούν οι: Τοπικές ιδιαιτερότητες του μεταναστευτικού πληθυσμού Τα βασικά χαρακτηριστικά τους(οικονομικά, κοινωνικά, πολιτισμικά) Κραδασμοί που επιφέρουν στο πάγιο κεφάλαιο των συλλογικών αντιλήψεων
8
Έρευνα μέσω ερωτηματολογίου
Δημογραφικά δεδομένα του μαθητή Συμβουλευτική Σταδιοδρομίας Δια βίου Εκπαίδευση Εγκλιματισμός στο σχολικό περιβάλλον
9
Αποτελέσματα έρευνας Οικονομικοί μετανάστες
Εκρίζωση από την κοινωνική τους θέση Επαγγελματική και κοινωνική υποβάθμιση Εξειδικευση στους τομείς απασχόλησης με κριτήριο την εθνικότητα και το φύλο
10
Η Εθνική Ετερότητα και η κατωτερότητα της
Η Εθνική Ετερότητα και η κατωτερότητα της εργασιακής και κοινωνικής θέσης δημιουργεί φαινόμενα ρατσισμού και προκαταλήψεων που βιώνονται από αλλοδαπούς μαθητές στο ενδοσχολικό περιβάλον αλλά και από ενήλικες
11
Οι ρατσιστικές στάσεις και συμπεριφορές
Εκδηλώνονται με απαξιωτικούς χαρακτηρισμούς Με την βίωση ενός «ανταγωνιστικού» ρατσισμού στηριζόμενου στο φόβο πρόσβασης των μεταναστών σε κοινωνικούς πόρους και στην αγορά εργασίας Με την εκδήλωση ενός «φοβικού ανταγωνισμού» για την εγκληματική προδιάθεση των μεταναστών και την μετάδοση μολυσματικών ασθενειών
12
ᅠΠολυπολιτισμικότητα
Η εθνική ταυτότητα ως κριτήριο κοινωνικής ιεράρχησης Διαμορφώνει ένα σύστημα ταξινόμησης Προάγει φαινόμενα εχθρότητας, αποκλεισμού Καλλιεργεί μειωμένο αυτοσυναίσθημα στους αλλοδαπούς μαθητές οι οποίοι θέτουν ταπεινούς στόχους και προσγειωμένες φιλοδοξίες Ο τονισμός της εθνικής- πολιτισμικής μειονεξίας
13
Το εκπαιδευτικό σύστημα καλείται
Να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις μιας μεταβαλλόμενης οικονομικής, κοινωνικής, τεχνολογικής, επιστημονικής πραγματικότητας Να ανταποκριθεί στις εκπαιδευτικές, πολιτισμικές ανάγκες των κοινωνικών ομάδων
14
Οι υποστηρικτικοί θεσμοί (Δια βίου εκπαίδευσης και Συμβουλευτικής σταδιοδρομίας)οφείλουν να προσανατολιστούν προς δύο κατευθύνσεις Στην προσαρμογή των μεταναστευτικών πληθυσμών σε δεδομένα υψηλής εκτεχνίκευσης σε γνώσεις και δεξιότητες Στην καλλιέργεια μιας συνείδησης οικουμενικού χαρακτήρα όπου η ετερότητα θα λειτουργεί ως στοιχείο πολιτισμικού πλουραλισμού
15
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΜΙΑΣ ΑΝΤΙΡΑΤΣΙΣΤΙΚΗΣ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑΣ
ΠΟΥ ΘΑ ΟΔΗΓΕΙ ΣΕ ΑΤΟΜΙΚΗ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ
16
Ευχαριστώ για την προσοχή σας
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.