Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
Ταυτότητες εκπαιδευτικού
2
1η Διάσταση της επαγγελματικής ταυτότητας των εκπαιδευτικών
Ο εκπαιδευτικός ως γνώστης του αντικειμένου του (subject matter expert). Σχετίζεται με το πώς ο εκπαιδευτικός χειρίζεται τις γνώσεις του, πώς προσεγγίζει νέους ρόλους και με ποιους τρόπους οδηγείται στην πιο αποτελεσματική διδασκαλία. Έχει άμεση σχέση με την ακαδημαϊκή μόρφωση που έχει λάβει ο εκπαιδευτικός. (Beijaard et al., 2000; Day et al., 2006)
3
2η Διάσταση της επαγγελματικής ταυτότητας των εκπαιδευτικών
Ο εκπαιδευτικός ως καθοδηγητής – διαμεσολαβητής (didactical expert). Σχετίζεται με τη διδακτική πρακτική του εκπαιδευτικού στη διαδικασία της μάθησης και με το πώς ο εκπαιδευτικός κινητοποιεί τους μαθητές ώστε να συμμετέχουν στη μαθησιακή διαδικασία. Ο εκπαιδευτικός λειτουργεί περισσότερο ως μεσολαβητής της μάθησης και λιγότερο ως μεταφορέας της γνώσης. Ο εκπαιδευτικός ενδιαφέρεται να κινητοποιήσει και να ενεργοποιήσει τη σκέψη των μαθητών και η οπτική αυτή έχει επιπτώσεις στην αντίληψη του εκπαιδευτικού σχετικά με την επαγγελματική του ταυτότητα. (Beijaard et al., 2000; Day et al., 2001, 2005, 2007)
4
3η Διάσταση της επαγγελματικής ταυτότητας των εκπαιδευτικών
Ο εκπαιδευτικός ως παιδαγωγός (pedagogical expert). Σχετίζεται με τη στάση του εκπαιδευτικού απέναντι στην ανάπτυξη του μαθητή σε επίπεδο ηθικό – συναισθηματικό – κοινωνικό. Ο εκπαιδευτικός συμβάλλει ουσιαστικά στην ανάπτυξη διαπροσωπικών σχέσεων ανάμεσα στους μαθητές κι ανάμεσα στον ίδιο και στους μαθητές τους. Σ’ αυτή τη διάσταση ο εκπαιδευτικός δίνει έμφαση σε θέματα κοινωνικής, συναισθηματικής και ηθικής ανάπτυξης του μαθητή. (Beijaard et al., 2000; Day et al., 2006)
5
Ο ρόλος του συμβούλου ΠΑΔ
6
Παράγοντες αποτελεσματικής καθοδήγησης
Πέντε παράγοντες για την αποτελεσματική καθοδήγηση Τα προσωπικά χαρακτηριστικά: Ο σύμβουλος σέβεται τον φοιτητή ως άτομο. Οι απαιτήσεις του συστήματος: Ο σύμβουλος παρέχει τεχνικές συμβουλές στον φοιτητή. Οι παιδαγωγικές γνώσεις συμβούλου και φοιτητή. Η μοντελοποίηση, όπου ο σύμβουλος και ο φοιτητής παρουσιάζουν ο καθένας το δικό του εκπαιδευτικό στυλ. Η ανατροφοδότηση: Είναι ένα είδος επικοινωνίας μεταξύ σύμβουλου και φοιτητή κατά την αξιολόγηση της διδακτικής παρέμβασης. Hudson et al. (2004, 2007)
7
Ζητούμενο: Τεχνολογική παιδαγωγική γνώση περιεχομένου
Mishra & Koehler (2006)
8
Από την τεχνολογική παιδαγωγική γνώση περιεχομένου – Γενικές γνώσεις παιδαγωγικής
Στην τεχνολογική διδακτική γνώση περιεχομένου – Γνώσεις διδακτικής του αντικειμένου
9
Πορεία προς ΤΔΓΠ η γνώση του εκάστοτε γνωστικού, -ών αντικειμένων: πρόκειται για σχολική γνώση το πως διδάσκω ο συνδυασμός των δύο προηγούμενων εννοιών: πως διδάσκω ένα γνωστικό αντικείμενο οι βασικές γνώσεις - βασικές δεξιότητες πάνω στη χρήση των ΤΠΕ το πως η διδακτική κάθε γνωστικού αντικειμένου αλλάζει με τη χρήση της τεχνολογίας το να επιλέγεις τον κατάλληλο τρόπο χρήσης των ΤΠΕ ο συνδυασμός όλων των παραπάνω εννοιών
11
Αναφορές Beijaard, D., Verloop, N., & Vermunt, J. D. (2000). Teachers’ perceptions of professional identity: An exploratory study from a personal knowledge perspective. Teaching and Teacher Education, 16, 749–764. Day, C. (2005). A passion for teaching. Oxon, New York: Routledge, Falmer. Day, C. & Leitch, R. (2001). Teachers’ and teacher educators’ lives: the role of emotion. Teaching and Teacher Education, 17(4), 403–415. Day C., Stobart G., Sammons P. & Kington A. (2006). Variations in the work and lives of teachers: relative and relational effectiveness. Teachers and Teaching, 12 (2): Day, C., Sammons, P. Stobart, G., Kington, A., & Quing, G. (2007). Teachers matter: connecting work, lives and e"ectiveness. Oxford: McGraw Hill. Hudson, P. (2004). Specific mentoring: A theory and model for developing primary science teaching practices. European Journal of Teacher Education, 27(2), Hudson, P. (2007). Examining mentors’ practices for enhancing preservice teachers’ pedagogical development in mathematics and science. Mentoring & Tutoring: Partnership in Learning, 15(2), 201–217. Tzavara, A. & Komis, V. (2015). Design and Implementation of Educational Scenarios with the Integration of TDCK: A Case Study at a Department of Early Childhood Education., In Angeli, C., Valanides, N. Technological Pedagogical Content Knowledge, Springer, Mishra, P., & Koehler, M.J. (2007). Technological Pedagogical Content Knowledge (TPCK): Confronting the Wicked Problems of Teaching with Technology, Invited address at the annual meeting of Society Information Technology and Teacher Education. Mishra, P., & Koehler, M.J. (2008). Introducing TPCK. In AACTE committee on innovation and technology, Handbook of technological pedagogical content knowledge (TPCK) for educators, 3–29, New York: Routledge •
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.