Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεῬουβήν Ασπάσιος Τροποποιήθηκε πριν 7 χρόνια
1
Βιβλιογραφική ανασκόπηση μιας συγκεκριμένης διάστασης του θέματος
Βιβλιογραφική ανασκόπηση μιας συγκεκριμένης διάστασης του θέματος Όχι έκθεση ιδεών Συγκεκριμένη δομή Βιβλιογραφική τεκμηρίωση Όχι μόνο παρουσίαση της κάθε έρευνας αλλά και σύνθεση Ανάδειξη νέων ζητημάτων
2
Τεκμηρίωση ερευνητικού προβλήματος
Η ανατροφοδότηση αποτελεί σημαντικό παράγοντα της μαθησιακής διαδικασίας, ιδιαίτερα στην εξΑΕ των μεταπτυχιακών προγραμμάτων του ΕΑΠ, στα οποία οι ΓΕ προετοιμάζουν τους φοιτητές για τις εξετάσεις και η βαθμολογία τους καθορίζει εν μέρει την εξέλιξή τους στο πρόγραμμα (Σιούλης & Γαρδικιώτης, 2013). Θεωρείται επίσης ότι η ανατροφοδότηση μπορεί να επηρεάσει θετικά την κριτική σκέψη των φοιτητών και να ανταποκριθεί στην ανάδειξη και άλλων παραμέτρων της μάθησης (Price, Wion, 2008). Πολλοί ερευνητές επίσης συμφωνούν στη σημασία της ανατροφοδότησης στη μάθηση και στην επιτυχία των προγραμμάτων στην εξΑΕ και τη θεωρούν θεμέλιο λίθο της εξέλιξης των φοιτητών (Weaver, Hattie, Biggs & Purdie, Hattie & Jaeger, Hounsell, 2003).
3
Τεκμηρίωση ερευνητικού προβλήματος
Η ανατροφοδότηση παίζει καθοριστικό ρόλο καθώς βελτιώνει την απόδοση των φοιτητών στις ΓΕ τους (Espasa, Guasch & Kirschner, 2013) και συνδέεται με την επιτυχή φοίτηση τους στην εξΑΕ (Koustourakis, 2015). Όπως αναφέρουν οι Furnborough & Truman (2009), η διερεύνηση των απόψεων των φοιτητών για την ανατροφοδότηση αναδεικνύει τι είναι αυτό που τους παρέχει κίνητρο και τους ωθεί θετικά και τι είναι αυτό που λειτουργεί αρνητικά στη φοίτηση τους στην εξΑΕ. Με βάση τα παραπάνω, για την κατανόηση αυτής της διαφοροποίησης θεωρείται σημαντικό να ερευνηθούν οι απόψεις των φοιτητών για την ποιότητα της ανατροφοδότησης που τους παρέχεται στις ΓΕ τους στην εξΑΕ.
4
Θεματική-συνθετική ανάπτυξη
Ανά εργασία ανάπτυξη Οι Χχχχχ και Ψψψψ (ΧΧΧΧ) στο άρθρο τους για την ανατροφοδότηση αναδεικνύουν την κυρίαρχη άποψη των φοιτητών εξΑΕ ότι η ανατροφοδότηση των ΓΕ τους υστερεί σε ποιότητα και ιδιαίτερα σε τομείς όπως η σαφήνεια και η στόχευση. [...] Στην έρευνα τους που στηρίζεται σε ημι-δομημένες συνεντεύξεις ... Οι Ννννν και Ξξξξξ(ΧΧΧΧ) στην έρευνα τους μελέτησαν τις απόψεις φοιτητών εξΑΕ για την ανατροφοδότηση των ΓΕ τους και κατέληξαν ότι η ποιότητα της παρεχόμενης ανατροφοδότησης δεν ανταποκρίνεται στις προσδοκίες τους. [...] Η έρευνα έλαβε χώρα σε 10 πανεπιστήμια και συμμετείχαν 3200 φοιτητές εξΑΕ συμπληρώνοντας ένα ερωτηματολόγιο ... Θεματική-συνθετική ανάπτυξη Γενικότερα, η ποιότητα ανατροφοδότησης των ΓΕ στην εξΑΕ δεν θεωρείται ότι ανταποκρίνεται στις προσδοκίες των φοιτητών όπως αναδεικνύεται σε διάφορες έρευνες (Ννννν & Ξξξξξ, ΧΧΧΧ. Χχχχχ &Ψψψψ, ΧΧΧΧ). Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι οι δύο παραπάνω έρευνες καταλήγουν σε παρεμφερή συμπεράσματα ακολουθώντας διαφορετική μεθοδολογική προσέγγιση. Οι Χχχχχ και Ψψψψ (ΧΧΧΧ) υιοθετούν ποιοτική προσέγγιση με χρήση ημι-δομημένης συνέντευξης από 5 φοιτητές ενός πανεπιστημίου, ενώ οι Ννννν και Ξξξξξ (ΧΧΧΧ) εφαρμόζουν ποσοτική προσέγγιση με χρήση ερωτηματολογίου σε ένα μεγάλο δείγμα φοιτητών από 10 πανεπιστήμια.
5
Θεματική-συνθετική ανάπτυξη
Ανά εργασία ανάπτυξη Η πρώτη έρευνα (Χχχχ, ΧΧΧΧ) έδειξε ότι το να λαμβάνουν οι φοιτητές λεπτομερή σχόλια συνήθως ενισχύει τη χρηστικότητα της ανατροφοδότησης […] Στην έρευνα της Νννν (ΧΧΧΧ) οι φοιτητές απάντησαν ότι ψάχνουν για έναν καθηγητή που θα παρέχει εποικοδομητική ανατροφοδότηση κάτι που οφείλεται στην ανάγκη να μάθουν τι μπορούν να βελτιώσουν, ότι όταν λαμβάνουν μια εργασία κοιτάζουν πρώτα τα σχόλια, ότι εκτιμούν τα θετικά σχόλια για την εργασία τους ώστε να ξέρουν ότι εκπληρώνουν τις προσδοκίες του καθηγητή και του μαθήματος. Η έρευνα της Ψψψψ (ΧΧΧΧ) αποκάλυψε ότι οι φοιτητές βρίσκουν κάποιους τύπους σχολίων σημαντικά πιο εύχρηστους ... Θεματική-συνθετική ανάπτυξη Στο ίδιο κλίμα κινήθηκε και η έρευνα του Χχχχ (ΧΧΧΧ) όπου οι φοιτητές είχαν ανάγκη από λεπτομερή σχολιασμό στη διόρθωση των εργασιών τους, κάτι που στην έρευνα της Οοοο (ΧΧΧΧ) δεν αποτέλεσε σημαντικό παράγοντα στη χρήση της ανατροφοδότησης. Επίσης, ο Χχχχ (ΧΧΧΧ) αναδεικνύει την ανάγκη των φοιτητών για συχνή συνεργασία – αλληλοεπικοινωνία με τον ΚΣ, κάτι που υποστηρίζουν και άλλες έρευνες (Νννν, ΧΧΧΧ. Οοοο, ΧΧΧΧ).
6
Συνθετική παρουσίαση αποτελεσμάτων
Οι έρευνες που εξετάστηκαν (... αναφέρονται όλες οι έρευνες...) συμφωνούν ότι η ανατροφοδότηση των ΓΕ αποτελεί ανάγκη των φοιτητών, με χρηστικά σχόλια, που θα διορθώνει τα λάθη τους, θα αναδεικνύει τα θετικά τους σημεία, θα προτείνει τρόπους βελτίωσης, εστιασμένα στην εργασία τους και όχι γενικότητες και θα δικαιολογεί απόλυτα την αριθμητική βαθμολογία τους. Τα έντονα αρνητικά ή επικριτικά σχόλια έχουν το αντίθετο αποτέλεσμα (Νννν, Ξξξξ, Οοοο, 2006, Ππππ & Μμμμ, 2011), ενώ μεγάλη σημασία έχει για τους φοιτητές να λαμβάνουν σε εύλογο χρονικό διάστημα την ανατροφοδότηση, αλλιώς θεωρούν ότι δεν είναι τόσο βοηθητική (Νννν, 2013, Οοοο, Ψψψψ, 2015). Τέλος, οι περισσότερες έρευνες συμφωνούν στο να υπάρχει ένας κοινός σχεδιασμός για την ανατροφοδότηση από το κάθε Πανεπιστημιακό Ίδρυμα. (Οοοο, Χχχχ & Αααα, Ψψψψ, 2015), κάτι που δεν αναδείχθηκε σε σημαντικό παράγοντα στην έρευνα του Νννν (2013).
7
Κριτική αποτίμηση - παράδειγμα
Η έρευνα του Νννν (2017) ανέδειξε την έλλειψη συχνής επικοινωνίας μεταξύ φοιτητών και ΚΣ στην εξΑΕ και την επίδραση της στην απόδοση των φοιτητών. Όμως η ποιοτική προσέγγιση της έρευνας που έγινε με συνεντεύξεις 4 φοιτητών ενός μόνο τμήματος του ΕΑΠ, δεν βοηθάει στη γενίκευση των αποτελεσμάτων της. Αντίθετα, η έρευνα του Ξξξξ (2013) που είχε αναδείξει ότι η συχνότητα επικοινωνίας φοιτητών με τους ΚΣ δεν είναι σημαντικός παράγοντας στην εξέλιξη τους έγινε σε αντιπροσωπευτικό δείγμα φοιτητών εξΑΕ της Αγγλίας. Όμως, επειδή η παραπάνω έρευνα δεν έχει επιβεβαιωθεί και σε φοιτητές άλλων εκπαιδευτικών συστημάτων με διαφορετικό πολιτιστικό υπόβαθρο, θα πρέπει να είμαστε προσεκτικοί στην εξαγωγή οριστικών συμπερασμάτων.
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.