Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Πολιτιστική Στρατηγική Ελληνικών Πόλεων

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Πολιτιστική Στρατηγική Ελληνικών Πόλεων"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Πολιτιστική Στρατηγική Ελληνικών Πόλεων
Πανελλήνια Έρευνα της CulturePolis Πολιτιστική Στρατηγική Ελληνικών Πόλεων Πρώτες Διαπιστώσεις Παρασκευή 23 Σεπτεμβρίου 2016, Ιόνιος Ακαδημία, Κέρκυρα

2 1η φάση - πιλοτική 1η πιλοτική φάση: Μάιος 2016
58 Δήμοι επελέγησαν, 32 ανταποκρίθηκαν Πορίσματα 1ης φάσης: Δημοσίευση και παρουσίαση σε ημερίδα στη Θεσσαλονίκη 2η Φάση: Ιούνιος – Σεπτέμβριος 2016 Προς όλους τους Δήμους 1η πιλοτική φάση (Μάιος 2016): επελέγησαν 58 Δήμοι με σημαντική πολιτιστική δραστηριότητα, εκ των οποίων 32 ανταποκρίθηκαν με τη συμπλήρωση του ερωτηματολογίου. Πορίσματα 1ης φάσης: δημοσίευση σε ιστοσελίδα CulturePolis και παρουσίαση σε ημερίδα στη Θεσσαλονίκη στις 21/5/2016 (2ο Φόρουμ Αυτοδιοίκησης & Επιχειρηματικότητας) Με κοινή απόφαση της CulturePolis και της Πανελλήνιας Ένωσης Γενικών Γραμματέων «Κλεισθένης» (κος Χρηστάκης), ξεκινά η 2η φάση της έρευνας (Ιούνιος – Σεπτέμβριος 2016) με αποδέκτες των ερωτηματολογίων ΟΛΟΥΣ τους Δήμους της χώρας. Η συμπλήρωση των ερωτηματολογίων απαιτητική και δύσκολη εν μέσω τουριστικής περιόδου, όμως με τη συμμετοχή 60 συνολικά Δήμων πιστεύουμε ότι τώρα υπάρχει η βάση για μια διαρκή αξιολόγηση.

3 Δομή και Περιεχόμενο 2ης φάσης Έρευνας
Δομή και Περιεχόμενο 2ης φάσης Έρευνας Ερωτηματολόγια για όλους τους Δήμους Ερωτηματολόγιο Α: Αυτό-αξιολόγηση του σταδίου εξέλιξης της πολιτιστικής στρατηγικής του Δήμου Ερωτηματολόγιο Β: Καταγραφή οραμάτων, στόχων, ποιοτικών χαρακτηριστικών πολιτιστικής στρατηγικής κάθε Δήμου Ειδικά Ερωτηματολόγια για κατηγορίες Δήμων Ειδικό Ερωτηματολόγιο: Έρευνα αναγκών Δήμων σε υπηρεσίες / εργαλεία πολιτιστικής στρατηγικής (Μόνο για Μεσαίους & Μεγάλους Δήμους (άνω των δημοτών) Απλούστερο Ερωτηματολόγιο για Δήμους κάτω των δημοτών και μικρούς νησιωτικούς

4 Πρώτα συνολικά αποτελέσματα
Απαντήσεις από εξήντα (60) δήμους ποσοστό 18,4 % στο σύνολο των ελληνικών δήμων ποσοστό 36,5% στο σύνολο των δήμων με μέγιστο αρ. κατοίκων της χώρας Ποσοστά θεωρούνται αποδεκτά για την εξαγωγή πρώτων αξιόπιστων συμπερασμάτων Θετική ανταπόκριση των Δήμων παρά το απαιτητικό και δύσκολο των ερωτηματολογίων και το φόρτο εργασίας της τουριστικής περιόδου, ώστε να υπάρχει τώρα η βάση για μια διαρκή αξιολόγηση 4

5 Αυτο-αξιολόγηση δήμων
Ερωτηματολόγιο Α: Αυτο-αξιολόγηση δήμων βάσει προτύπου Agenda 21 για τον Πολιτισμό Στάδια κατάταξης 1 έως 9 100+ ερωτήσεις-ζητήματα ομαδοποιημένα σε 9 Δεσμεύσεις Στόχος η εκτίμηση της πολιτιστικής θέσης των δήμων σε ένα πλαίσιο βιώσιμης ανάπτυξης Agenda 21 for culture +++

6 Γενικό συμπέρασμα : Οι δήμοι κατέταξαν στην υψηλότερη θέση το επίπεδό τους σχετικά με το τρίπτυχο «Πολιτισμός Πληροφορία και Γνώση» ενώ στη χαμηλότερη θέση το θέμα «Πολιτσμός και Οικονομία» και «Πολιτισμός και Περιβάλλον».

7 Ερωτηματολόγιο Β: Καταγραφή οραμάτων, στόχων και ποιοτικών χαρακτηριστικών πολιτιστικής στρατηγικής δήμων Θεματικές ενότητες ερωτηματολογίου: Χαρακτηριστικά των αποφασιζόντων Όραμα & Πολιτιστική Στρατηγική Δήμων Πολιτισμός και Κοινωνία των Πολιτών Πολιτιστικές Εκδηλώσεις Ευρωπαϊκή προοπτική

8 Όραμα & Πολιτιστική Στρατηγική Δήμων
Επικρατεί η επιθυμία των Δήμων να αποτελέσουν πρότυπο πολιτιστικής ανάπτυξης και η επιθυμία δημιουργίας πύλης πολιτισμού για το Δήμο και την ευρύτερη περιοχή. Επίσης έντονη είναι η πρόθεση από τους Δήμους να δημιουργήσουν, μέσω της λειτουργίας τους, πολιτιστικό πρότυπο για την τοπική κοινωνία και να συμμετάσχουν στα κυριότερα δίκτυα πολιτιστικής συνεργασίας της ευρύτερης περιοχής

9 Ευρωπαϊκή Προοπτική Διάσταση στις απαντήσεις:
11 Δήμοι δηλώνουν απολύτως έτοιμοι 15 έτοιμοι υπό προϋποθέσεις 7Δήμοι θα είναι πιθανόν έτοιμοι αργότερα 7 Δήμοι απροετοίμαστοι 4 αδιάφοροι Η ομάδα αυτή ερωτήσεων εκμεταλλεύεται τη συγκυρία του ανοικτού ακόμη διαγωνισμού για την επιλογή της ελληνικής πόλης ως «Ευρωπαϊκή Πολιτιστική Πρωτεύουσα 2021». Από τις 14 υποψήφιες πόλεις στην τελική ευθεία του διαγωνισμού που θα ολοκληρωθεί το Νοέμβριο 2016 έχουν επιλεγεί οι πόλεις : Ελευσίνα, Καλαμάτα, Ρόδος. Παρουσιάζει ενδιαφέρον ότι η συντριπτική πλειοψηφία θεωρούν το δήμο τους έτοιμο ή σχεδόν έτοιμο να γίνει Ευρωπαϊκή Πολιτιστική Πρωτεύουσα. Αυτό ερμηνεύεται από το ότι οι περισσότερες από τις 14 υποψήφιες πόλεις (με ανεξήγητη την απουσία απάντησης από τις υπόλοιπες) έλαβαν μέρος και απήντησαν στην έρευνα.

10 Ειδικό Ερωτηματολόγιο 1: Ανάγκες Δήμων άνω των 10.000 δημοτών
ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΕΡΕΥΝΑΣ ΑΝΑΓΚΩΝ Υπηρεσίες / εργαλεία χρειάζεται ο Δήμος για την πολιτιστική του στρατηγική Υπηρεσίες συμβούλου πολιτιστικής στρατηγικής Υπηρεσίες εκπαίδευσης σε θέματα πολιτιστικής διαχείρισης Υπηρεσίες συμβούλου διαχείρισης και υλοποίησης πολιτιστικής στρατηγικής Υπηρεσίες επικοινωνίας και προβολής πολιτιστικού έργου δήμου Υπηρεσίες αξιοποίησης εργαλείων από στελέχη ΟΤΑ Απευθύνεται κυρίως σε Μεγάλους & Μεσαίους Δήμους άνω των δημοτών

11 Από τις απαντήσεις των δήμων είναι προφανής η έλλειψη πόρων για προμήθεια «υπηρεσιών» για τον πολιτισμό παρόλη την αναγνώριση της χρησιμότητάς τους. Οι απαντήσεις για όλες τις προτεινόμενες υπηρεσίες κινούνται στα ίδια επίπεδα.

12 Οι δήμοι έχουν διαφοροποιημένες απαντήσεις ανάλογα το μέγεθος και τη συγκυρία.
Το 23% των μεγάλων Δήμων (του δείγματος που προφανώς δεν είναι αντιπροσωπευτικό) έχει ετήσιο προϋπολογισμό για τα πολιτιστικά άνω των € ενώ χαμηλές φαίνονται οι χορηγίες από τρίτους και οι ετήσιοι προϋπολογισμοί στο 43% των δήμων του δείγματος έχει προϋπολογισμό έως €. 34% των Δήμων εκτιμά ότι για την επόμενη τριετία απαιτείται προϋπολογισμός άνω των € (ή του ύψους ή του βάθους είναι τελικά). 28% έχουν ολοκληρώσει σχετικά έργα εντός της περασμένης τριετίας, 24% θα προβούν σε επιλογή συμβούλων για την επόμενη τριετία, 17% έχει ήδη εξασφαλίσει τη σχετική χρηματοδότηση

13 Επόμενα βήματα αξιοποίησης πορισμάτων
Η Ομάδα Έρευνας της CulturePolis ήδη εργάζεται για τη δημιουργία ενός Παρατηρητηρίου Πολιτισμού, με δραστηριότητες που θα αφορούν ΟΤΑ άλλα και μεγάλο φάσμα οργανισμών στο δημόσιο και ιδιωτικό τομέα. Συνδυασμός της εν λόγω προσπάθειας με την αναγγελθείσα ευρωπαϊκή πολιτική για Πολιτιστική Διπλωματία της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

14 Πολιτιστική Στρατηγική ελληνικών πόλεων
Πανελλαδική έρευνα Πολιτιστική Στρατηγική ελληνικών πόλεων 2016


Κατέβασμα ppt "Πολιτιστική Στρατηγική Ελληνικών Πόλεων"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google