Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

2Η ΗΜΕΡΙΔΑ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ E-BUSINESS FORUM Θ3 «ΕΥΦΥΕΙΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ» ΑΘΗΝΑ, 10 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2006 2Η ΗΜΕΡΙΔΑ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ E-BUSINESS FORUM Θ3 «ΕΥΦΥΕΙΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ»

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "2Η ΗΜΕΡΙΔΑ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ E-BUSINESS FORUM Θ3 «ΕΥΦΥΕΙΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ» ΑΘΗΝΑ, 10 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2006 2Η ΗΜΕΡΙΔΑ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ E-BUSINESS FORUM Θ3 «ΕΥΦΥΕΙΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ»"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1

2 2Η ΗΜΕΡΙΔΑ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ E-BUSINESS FORUM Θ3 «ΕΥΦΥΕΙΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ» ΑΘΗΝΑ, 10 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2006 2Η ΗΜΕΡΙΔΑ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ E-BUSINESS FORUM Θ3 «ΕΥΦΥΕΙΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ» 1 Αποτελέσματα των εργασιών της πρωτοβουλίας e-business forum Θ3 και προτεινόμενες ενέργειες για την ανάπτυξη του Τομέα των ευφυών μεταφορών στην Ελλάδα Β. Μιζάρας TREDIT A.E.

3 ΑΘΗΝΑ, 10 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2006 2 Συμπεράσματα από διεθνή εμπειρία  Ώριμη τεχνολογία και δοκιμασμένα συστήματα  «Κρίσιμη μάζα» αγοράς: πίεση από αυτοκινητοβιομηχανίες  Στρατηγικοί στόχοι και ολοκληρωμένος επιχειρησιακός σχεδιασμός  Πλαίσιο υποστήριξης για διαλειτουργικότητα σε εθνικό επίπεδο και διασυνοριακό  Υποστήριξη από την Βιομηχανία και Κοινοπραξίες Δημοσίου/Ιδιωτών  Συνεχόμενη προσπάθεια αναβάθμισης και εκμοντερνισμού των συστημάτων  Έμφαση στην έρευνα ως στρατηγικό εργαλείο  Μέτρηση αποτελεσμάτων και αξιολόγηση

4 ΑΘΗΝΑ, 10 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2006 3 Ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης κυκλοφορίας στο Τορίνο (1/2)  Το έργο 5T: Χρήση τηλεματικών τεχνολογιών για τις μεταφορές και την κυκλοφορία στο Τορίνο (Telematics Technologies for Transport and Traffic in Turin)  Ξεκίνησε το 1992 από τον Δήμο, με την υποστήριξη της ΕΕ, και εκτελέστηκε από δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς  Δημιουργήθηκε έτσι μια κοινοπραξία Δημοσίου/Ιδιωτών με στόχους:  Μείωση του χρόνου ταξιδιού  Μείωση της περιβαλλοντικής μόλυνσης  Ίδρυση εταιρείας το 2000 (5T S.c.r.l) για την λειτουργία των συστημάτων και εξυπηρέτηση των στόχων

5 ΑΘΗΝΑ, 10 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2006 4 Ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης κυκλοφορίας στο Τορίνο (2/2) ROUTE GUIDANCE MAXIMUM PRIORITY COLLECTIVE ROUTING (VMS) INFO MEDIA CONTROL FARES & DEBITING SUPERVISOR PARKING CONTROL ENVIRONMENT CONTROL CO NO x URBAN TRAFFIC CONTROL PUBLIC TRANSPORT MANAGEMENT

6 ΑΘΗΝΑ, 10 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2006 5 Εθνική αρχιτεκτονική Γαλλίας ACTIF  Η εθνική αρχιτεκτονική χτίζεται σταδιακά και με βάση συγκεκριμένο πρόγραμμα.  Δεν αποτελεί μελέτη για το «ράφι». Ήδη για το διάστημα 2004- 2005 χρηματοδοτήθηκαν 16 μελέτες επιμέρους έργων ευφυών μεταφορών που βασίζονται στο ACTIF  Αποτελείται από την «Μέθοδο», το «Μοντέλο» και ένα εργαλείο λογισμικού που επιτρέπει την χρήση της αρχιτεκτονικής από όποιον φορέα επιθυμεί να το χρησιμοποιήσει (OSCAR v. 210)  Το μοντέλο επιτρέπει την ανάλυση και σχεδιασμό οποιουδήποτε έργου σε 9 θεματικές ενότητες και για όλα τα μέσα (οδικά, θαλάσσια, σιδηροδρομικά, αεροπορικά και ποτάμια)  Το OSCAR επιτρέπει την δημιουργία προδιαγραφών διαγωνισμού  http://www.its-actif.org/defaultgb.asp

7 ΑΘΗΝΑ, 10 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2006 6 Master Plan ITS Αυστρίας  Πρώτο βήμα ήταν η δημιουργία της πρωτοβουλίας ITS Austria το 2001. Το master plan αποτελείται από ένα μέρος σχεδιασμού ενεργειών στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας και ένα μέρος υλοποίησης και παρακολούθησης αυτής.  Ο σχεδιασμός περιλάμβανε:  Καθορισμό αποστολής  Υφιστάμενη κατάσταση  Αρχιτεκτονική  Portfolio τεχνολογικών λύσεων  Πλάνο και οδηγίες εφαρμογής  Η υλοποίηση περιλαμβάνει:  Έργα τεχνολογικής ανάπτυξης και πιλοτικά  Εθνικά έργα, διεθνή έργα και επενδυτικά προγράμματα  Εκπαίδευση

8 ΑΘΗΝΑ, 10 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2006 7 1η τάση: Διασυνοριακά και Διαπεριφερειακά έργα  Η τοπική ή εθνική ανάπτυξη των εφαρμογών έχει προχωρήσει και ωριμάσει.  Η μεγάλη πρόκληση είναι η ενοποίηση υφιστάμενων ή υπό σχεδίαση μεμονωμένων έργων σε ένα διαλειτουργικό πλαίσιο. Ιδιαίτερες δυσκολίες: σε έργα διασυνοριακά, αλλά και σε έργα ενοποίησης υφιστάμενων εφαρμογών στην ίδια χώρα.  Πρωτοπόρα είναι τα έργα στους τομείς των ηλεκτρονικών διοδίων (PISTA, MEDIA) και εισιτηρίων με έξυπνές κάρτες.  Επίσης έργα που αφορούν την ανταλλαγή κυκλοφοριακών και άλλων δεδομένων μεταξύ φορέων (πόλεις, περιφέρειες).

9 ΑΘΗΝΑ, 10 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2006 8 2η τάση: Συμπράξεις ιδιωτικού και δημοσίου τομέα  Κατά παράδοση τα ΣΕΜ ανήκουν στον Δημόσιο τομέα  Αλλά:  Δημιουργούν τις συνθήκες για νέες αγορές και εμπορική αξιοποίηση των αποτελεσμάτων ή της λειτουργίας  Τα δεδομένα ειδικότερα μπορεί να αποτελέσουν πηγή εισοδήματος  Απαιτούν μεγάλη χρηματοδότηση  Ας έχουμε υπόψη μας όμως ότι:  Τα ΣΕΜ πρέπει να έχουν οφέλη για χρήστες και μη-χρήστες  Τα ΣΕΜ οφείλουν να εξυπηρετούν και γίνονται για τον πολίτη  Θέματα ιδιοκτησίας, ευθύνης και πνευματικών δικαιωμάτων

10 ΑΘΗΝΑ, 10 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2006 9 Ένα case study: Location Based Services (LBS) Source: ISHTAR project Most Popular Future LBS Applications

11 ΑΘΗΝΑ, 10 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2006 10 Το μελλοντικό όραμα  Οδική ασφάλεια. Το παράδειγμα του e-Call: Τεχνολογία αυτόματης κλήσης έκτακτης ανάγκης για τα αυτοκίνητα  Νέοι μέθοδοι για την διαχείριση της κυκλοφορίας: συνεργατικά συστήματα και επικοινωνία ανάμεσα σε οχήματα και ανάμεσα σε οχήματα και την «έξυπνη» υποδομή  Ενοποιημένα συστήματα περιεχομένου και πληροφόρησης του πολίτη (infomobility)  Υπηρεσίες βασισμένες στην θέση του χρήστη. Galileo και άλλες προοπτικές  Και πάλι ασφάλεια....

12 ΑΘΗΝΑ, 10 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2006 11  Υπάρχουν μεγάλα έργα:  Κέντρο διαχείρισης κυκλοφορίας  Αττική οδός  e-Pass  TEO-pass  Εγνατία οδός  Συστήματα πληροφόρησης επιβατών σε Μετρό, ΤΡΑΜ  Σύστημα τηλεματικής και πληροφόρησης ΟΑΣΘ  Υπάρχει και η προοπτική για μικρότερα έργα στην Περιφέρεια (Γ & Δ ΚΠΣ)  Προοπτική δημιουργίας ψηφιακών δεδομένων  Υπάρχει ικανοποιητική μάζα προμηθευτών λύσεων (βιομηχανία ΣΕΜ)  Υστέρηση της αγοράς ΣΕΜ  Συνολικό πλάνο ωρίμανσης & ανάπτυξης της αγοράς καθώς και σχετικοί μηχανισμοί  Έλλειψη ψηφιακών & χαρτογραφικών δεδομένων  Βιομηχανική υστέρηση σε σχέση με ξένους ανταγωνιστές Η κατάσταση στην Ελλάδα

13 ΑΘΗΝΑ, 10 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2006 12  Χρηματοδότηση / Δ’ ΚΠΣ  Βαλκανική. Ευκαιρία για εξαγωγή τεχνογνωσίας και σύμπραξη σε θέματα διαλειτουργικότητας  Πλαίσιο για συμπράξεις δημόσίου & ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ)  Sea motorways. Διατροπικότητα  Συνεργασία με εφαρμογές τουρισμού  Στρατηγικός στόχος: εστιασμένη συμμετοχή σε Διευρωπαϊκά έργα (π.χ. 7ο πλαίσιο, INTERREEG κτλ)  Δεν έχουμε αυτοκινητοβιομηχανία  Είμαστε «μικρή» αγορά  Λίγοι πόροι για δημιουργία καινοτομίας  Υστερούμε συνολικά σε όλους τους δείκτες ψηφιακής οικονομίας  Γεωγραφικά είμαστε στην περιφέρεια της ΕΕ. Μεγάλο μέρος της πρόσβασης από και προς Ευρώπη πραγματοποιείται από Θαλάσσιες οδούς Αδυναμίες/απειλές Δυνατά σημεία/ευκαιρίες

14 ΑΘΗΝΑ, 10 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2006 13 Ερωτηματολόγιο Θ3 http://www.ebusinessforum.gr Θ3: Εφαρμογές ευφυών μεταφορών  Ευκαιρίες και απειλές  Τεχνολογικές τάσεις

15 ΑΘΗΝΑ, 10 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2006 14 Ερωτηματολόγιο Θ3: Ευκαιρίες & απειλές για Ελληνική αγορά ΣΕΜ

16 ΑΘΗΝΑ, 10 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2006 15 Ερωτηματολόγιο Θ3: Τεχνολογικές τάσεις

17 ΑΘΗΝΑ, 10 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2006 16 Προτάσεις ομάδας Θ3: Κύρια εργαλεία  Εθνικός οργανισμός ευφυών μεταφορών (ITS Hellas):  Κύριος στόχος η δημιουργία και παρακολούθηση εφαρμογής οράματος για ανάπτυξη ΣΕΜ με συμμετοχή Δημόσιου & Ιδιωτικού τομέα  Εθνική αρχιτεκτονική ΣΕΜ:  Πλαίσιο διαλειτουργικότητας και εργαλείο ανάπτυξης προδιαγραφών  Master Plan ΣΕΜ:  Mission statement & Καθορισμός θεματικών πεδίων  Ανάλυση υφιστάμενης κατάστασης και στόχοι 5-ετίας  Αναγνώριση και ιεράρχηση ενδεικτικών δράσεων: Έργα «ομπρέλα» & Επιμέρους έργα  Χρηματοδότηση και επιχειρηματικά σχήματα  Οδηγίες εφαρμογής και παρακολούθησης

18 ΑΘΗΝΑ, 10 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2006 17 Προτάσεις ομάδας Θ3: Συμπληρωματικές ενέργειες  «Αειφόρος ανάπτυξη»:  Έλεγχος συμβατότητας έργων ΣΕΜ με πολιτική Μεταφορών & προστασίας περιβάλλοντος  Μελέτη επιπτώσεων  Υποστήριξη μηχανισμού εθνικής τυποποίησης και ελέγχου εξοπλισμού:  Τύποι εγκρίσεων εξοπλισμού και εργαστηριακοί έλεγχοι  Υποστήριξη ΕΛΟΤ για συμμετοχή σε CEN/ISO διαδικασίες  Εθνικά πρότυπα. ΑΜΕΑ & κινητικότητα  Εστιασμένες ενέργειες για διαλειτουργικότητα σε κατηγορίες ΣΕΜ:  Ηλεκτρονικά διόδια και συστήματα έξυπνων καρτών  Διασύνδεση ΒΔ  Εκπαίδευση:  Διαχωρισμός ρόλων: IT managers, administrators, χειριστές, μηχανικοί, managers


Κατέβασμα ppt "2Η ΗΜΕΡΙΔΑ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ E-BUSINESS FORUM Θ3 «ΕΥΦΥΕΙΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ» ΑΘΗΝΑ, 10 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2006 2Η ΗΜΕΡΙΔΑ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ E-BUSINESS FORUM Θ3 «ΕΥΦΥΕΙΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ»"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google