Το περιβάλλον Μάρκετινγκ Διάλεξη 2η

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΙΔΡΟΥΝ ΣΤΗ ΖΗΤΗΣΗ ΤΩΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ
Advertisements

Το Πλάνο / Περιβάλλον του Μάρκετινγκ
ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ : ΑΝΩΤΑΤΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ
Εισαγωγή στη Διαφήμιση
ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΤΙΜΟΛΟΓΗΣΗ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑ: ΚΟΣΤΟΛΟΓΗΣΗ ΓΙΑ ΑΡΤΟΠΟΙΕΙΟ ΖΑΧΑΡΟΠΛΑΣΤΕΙΟ
Η ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΤΟΔΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΩΝ ΟΤΑ Θάνος Κριεμάδης, Ph.D., M.B.A., M.A. Αν. Καθηγητής.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΣΧΕΔΙΟ. ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ • αναγκάζει τους επιχειρηματίες να σκεφτούν τα σημαντικά ζητήματα μιας επιχείρησης. • εξετάζει όλες.
Επιχειρηματική ιδέα Ευκαιρίες από το περιβάλλον (πόροι) Φυσικοί πόροι Ανθρωπογενείς πόροι Προσωπικές ικανότητες, δεξιότητες κλπ. ΓνώσειςΔεξιότητεςΕμπειρίεςΆλλα…
Ε.Σ.Β.Ε.Π. H συνεισφορά των επιχειρήσεων επωνύμων προϊόντων στην ανάπτυξη της οικονομίας.
Ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα καινοτομιών για νέες μικρές επιχειρήσεις Γιάννης Μουρατίδης MSc, Μηχανικός Παραγωγής & Διοίκησης Συνεργάτης Μονάδας Καινοτομίας.
Διάγραμμα 2.2: Η επίδραση των Logistics και της εξυπηρέτησης πελατών στο μάρκετινγκ Πηγή: Martin Christopher «Δικαιόχρηση» καταναλωτή «Δικαιόχρηση» πελάτη.
Ο ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΠΣ
Ο.Σ.Σ. 1: «ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ»
ΜΟΝΤΕΛΟ PEST Πολιτικό/ρυθμιστικό περιβάλλον (πχ νομοθεσία για φόρους/ίδρυση επιχείρησης/περιβάλλον) Οικονομικό περιβάλλον (η αγορά στην οποία δρα η επιχείρηση:
ΜΚΤ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ
Το Περιβάλλον Του Αθλητικού Οργανισμού
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
ΠΙΝΑΚΑΣ ΙΣΟΡΡΟΠΗΜΕΝΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ (BALANCED SCORECARD)
Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού (ΙΙ)
Αρχές Οργάνωσης & Διοίκησης Επιχειρήσεων
ΑΡΧΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
ΑΡΧΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΓΥΜΝΑΣΤΗΡΙΩΝ ΛΑΙΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΤΕΦΑΑ Δ.Π.Θ.
‘Η εμπορική ζωή των προϊόντων/υπηρεσιών’
ΕΝΟΤΗΤΑ 3η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
Μάρκετινγκ Τουριστικών Επιχειρήσεων Διάλεξη 3 η Συμπεριφορά Καταναλωτή: Προσέγγιση κατά Lancaster.
ΕΝΟΤΗΤΑ 8η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
ΑΤΕΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ Τμήμα Τυποποίησης & Διακίνησης Προϊόντων ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΣΤΑΣΕΩΝ ΜΙΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΝΩΠΩΝ ΟΠΩΡΟΚΗΠΕΥΤΙΚΩΝ: «ΟΙ ΑΠΟΨΕΙΣ.
1 Στρατηγικό Μάνατζμεντ Τηλεπικοινωνιών Το Εξωτερικό Περιβάλλον της Επιχείρησης.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΝΕΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΚΑΝ ΟΙ ΦΟΙΤΗΤΡΙΕΣ:  ΓΙΟΥΒΑΝΕΖΑ ΕΛΕΝΗ Α.Μ.420  ΠΑΠΑΚΥΡΙΑΚΟΥ ΖΩΗ Α.Μ.479  ΣΠΑΘΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ Α.Μ.409  ΧΑΤΖΗΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ.
Κεφαλαιο 5 Τιμολόγηση Υπηρεσιών.
Ο Στρατηγικός Σχεδιασμός της Επιχείρησης και οι Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών Σπυρίδων Πανέτσος.
Τουριστική Διαφήμιση & Δημόσιες Σχέσεις Διάλεξη 1 η Το Συνολικό Επικοινωνιακό Πλέγμα στον Τουρισμό.
à Δρ. Δέσποινα Καραγιάννη, ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΙΝΤΕΡΝΕΤ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ.
Τεχνικές Πωλήσεων ΕΝΟΤΗΤΑ 1 η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR I. Εισαγωγή στην Οργανωτική Συμπεριφορά (Κεφάλαιο 1) Με τι πιστεύετε ασχολείται το μάθημα της οργανωτικής συμπεριφοράς;
Μάρκετινγκ Τουριστικών Επιχειρήσεων Διάλεξη 7 η Δημιουργία Νέων Τουριστικών Προϊόντων.
Οδηγός Παρουσίασης Επιχειρηματικής Ιδέας
Μάρκετινγκ Αθλητισμού & Αναψυχής
Τιμές Μεταφοράς.
Τουριστική Διαφήμιση & Δημόσιες Σχέσεις
Διάλεξη 10η: Διανομή του Προϊόντος (Κανάλια Διανομής)
κεφαλαιο 2 το περιβαλλον
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Μάρκετινγκ Υπηρεσιών Ενότητα # 4: Το Θεωρητικό Μοντέλο της Ποιότητας των Υπηρεσιών Διδάσκουσα: Άννα Ζαρκάδα Τμήμα: Οργάνωση & Διοίκηση Επιχειρήσεων.
Η βιομηχανία στον 21ο αιώνα
Ομφάκινον Ομφάκινον.
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών ΤΜΧΠΠΑ
Το παγκόσμιο περιβάλλον του μάρκετινγκ
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ ΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ 3
ΜΑΘΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ (Δ.Ο.Π)
Τουριστική Διαφήμιση & Δημόσιες Σχέσεις
ΤΕΙ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ''ΤΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΣΤΙΣ ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ – Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ.
Εκπαιδευτικό Σενάριο Επιχειρηματικότητας
Το παγκόσμιο περιβάλλον του μάρκετινγκ
Γενικοί Παράγοντες Αγοράς Μέγεθος Αγοράς: € στο τέλος του 2013 Ανάπτυξη Αγοράς: Μειούμενο ετήσιο ρυθμό (2013/2012: -0,5%, 2012/2011:
ΤΟ ΜΕΙΓΜΑ ΤΟΥ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟΥ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
Η έννοια της επιχείρησης
ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ: Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΣΤΟ THE MET HOTEL
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Η έννοια της επιχείρησης
Τεχνολογία Β’ Γυμνασίου
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ TEAMWORK
Σχεδιασμός Προγραμματισμός στις Υπηρεσίες Υγείας
Τμηματοποίηση – Τοποθέτηση - Στόχευση Δρ. Μάλαμα Ελεονώρα Ιουλία
Μάρκετινγκ Υπηρεσιών Τουρισμού Διάλεξη 5η (2018 – 19) Συζήτηση πάνω στην Εργασία του Μαθήματος Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
Ανάλυση των πελατών Δρ. Μάλαμα Ελεονώρα Ιουλία
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Το περιβάλλον Μάρκετινγκ Διάλεξη 2η Το περιβάλλον Μάρκετινγκ Διάλεξη 2η

Περιβάλλον Μάρκετινγκ Όλες οι δυνάμεις που μπορούν να επηρεάσουν την ικανότητα της επιχείρησης να πραγματοποιήσει εμπορικές συναλλαγές με την αγορά – στόχο Εσωτερικό (Μίκρο) Περιβάλλον: Δυνάμεις κοντά/μέσα στην επιχείρηση που μπορούν να επηρεάζουν την ικανότητα της να ικανοποιεί τους πελάτες της Εξωτερικό (Μάκρο) Περιβάλλον: Ευρύτερες δυνάμεις που επηρεάζουν το μίκρο/εσωτερικό περιβάλλον

Επίδραση (Εξωτερικού) Περιβάλλοντος Δημογραφικό: Ηλικία, Φύλο, εθνικότητα, κουλτούρα, απασχόληση, κατοικία Οικονομικό: Δυνάμεις που επηρεάζουν την αγοραστική συμπεριφορά/δύναμη του καταναλωτή Φυσικό: Φυσικοί πόροι απαραίτητοι για παράγωγη και οικολογικές ανησυχίες Τεχνολογικό: Δυνάμεις που δημιουργούν νέα προϊόντα στην αγορά Πολιτικό: Νομοθεσία, κρατική παρέμβαση που επηρεάζει / περιορίζει δράσεις της εταιρίας Πολιτισμικό: Δυνάμεις που επηρεάζουν τις βασικές αξίες, αντιλήψεις, προτιμήσεις και συμπεριφορές των καταναλωτών

Σύγχρονες Δημογραφικές Τάσεις* Αλλαγές στην Ηλικιακή Δομή Αύξηση προσδόκιμων ορίων ζωής Αλλαγές στην οικογενειακή δομή Λιγότερα παιδιά, εργαζόμενες μητέρες, καθυστερημένοι γάμοι Γεωγραφικές αλλαγές Μετατόπιση σε αστικά, ημιαστικά κέντρα Αυξημένη εκπαίδευση Αυξημένη εξειδίκευση, μεταπτυχιακά, υπάλληλοι αντί για εργάτες Αυξημένη πολυπολιτισμκοτητα Ύπαρξη άλλων εθνικών κοινοτήτων *Ο Καταναλωτής το 2020: Μελετώντας τις ενδείξεις

Επίδραση (Εσωτερικού) περιβάλλοντος Επιχείρηση: Λειτουργίες, τμήματα διευθύνσεις Προμηθευτές: προμηθεύουν τους απαραιτήτους πόρους για την παραγωγή αγαθών & υπηρεσιών Μεσάζοντες Πελάτες: Προτιμήσεις καταναλωτών (αλλαγή) Ανταγωνιστές: Τύπος αγοράς ανάλογα με τον βαθμό ανταγωνιστικότητας Ομάδες Ενδιαφέροντος (Stakeholders): Οποιαδήποτε ομάδα έχει ενδιαφέρον για την επιτυχή λειτουργία της επιχείρησης

Πως Ανταποκρίνεται η Επιχείρηση Για να ανταποκριθούν στις επιδράσεις του περιβάλλοντος (εσωτερικό – εξωτερικό) οι επιχειρήσεις: Διαφοροποιούν το προϊόν/υπηρεσία που προσφέρουν Βελτιώνουν την ποιότητα των υπηρεσιών τους Βελτιώνουν την αποτελεσματικότητα τους

Διαφοροποίηση Προϊόντος/Υπηρεσίας Μετατόπιση προσοχής από τιμολογιακό ανταγωνισμό (price competition) σε μη – τιμολογιακό ανταγωνισμό (non – price competition), διαφοροποίηση από τους ανταγωνιστές Μέσω: Ανθρώπινου Δυναμικού Φυσικού περιβάλλοντος (μουσεία, αρχαιολογικοί χώροι) Διαδικασίες παραγωγής

Βελτίωση της Ποιότητας Υπηρεσιών Οι επιχειρήσεις αντιλαμβάνονται πως μεγιστοποίηση της παρεχόμενης ποιότητας υπηρεσιών μπορεί να δημιουργήσει ένα ανταγωνιστικό προϊόν Μέσω: Καταναλωτικών προσδοκιών Προηγούμενη εμπειρία Διαφήμιση Από στόμα σε στόμα διαφήμιση

Βελτίωση της Αποτελεσματικότητος Ανάπτυξη οικονομικών και αποτελεσματικών διαδικασιών προσφοράς υπηρεσιών Αλλά: ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ Οργάνωση του φυσικού περιβάλλοντος Μείωση του αναμενόμενου ρίσκου (perceived risk) Διαχείριση φέρουσας ικανότητας (carrying capacity) και ζήτησης (demand)

Βιβλιογραφία Ανδριώτης Κ., (2007), Κεφ. 4, ‘Περιβάλλον Μάρκετινγκ’ (σελ. 61 – 77) Τζωρτζάκης Κ., & Τζωρτζάκη Α., (2002), Κεφ. 1, ‘Η Έννοια, Η Φιλοσοφία και το Περιβάλλον του Μάρκετινγκ’, (σελ. 71 – 103) Ηγουμενάκης Ν., (1999), Κεφ. 1, ‘Εισαγωγή στο Σύγχρονο Μάρκετινγκ’ (σελ. 24 – 65) Kotler P. Et al., (2006, 4th Ed.), “Marketing for Hospitality and Tourism”, Esp. Chapter 2, pp. 37 – 69

Ερωτήσεις Ερώτηση 1η: Ερώτηση 2η: Ερώτηση 3η: Ερώτηση 4η: Αναλύστε τη σχέση μεταξύ του εσωτερικού περιβάλλοντος (μικρό) και τις πωλήσεις μιας επιχείρησης γρήγορων γευμάτων. Ερώτηση 2η: Εξετάστε τους παράγοντες που θα επηρεάσουν τις πωλήσεις γρήγορων γευμάτων την επόμενη πενταετία. Ερώτηση 3η: Οι προμηθευτές και οι μεσαζόντες είναι σημαντικοί παράγοντες για μια επιχείρηση. Εξηγείστε τον ρόλο και τις δράσεις αυτών των παραγόντων στη σημερινή επιχείρηση Ερώτηση 4η: Εξηγείστε την διαφορά φιλοσοφίας που επικρατεί στις μέρες μας στις επιχειρήσεις. Χρησιμοποιείστε μια αντιπροσωπεία αυτοκινήτων για να αναλύσετε τα επιχειρήματα σας.