Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗ ΜΙΝΩΙΚΗ ΚΡΗΤΗ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΓΡΑΦΗ.
Advertisements

Οι πρώτες μορφές γραφής των Ανατολικών λαών και της εποχής του Χαλκού
ΜΙΝΩΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ Έτσι ονομάστηκε ο πολιτισμός που άνθισε στην Κρήτη από τα τέλη της Νεολιθικής μέχρι τις αρχές της Εποχής του Σιδήρου ( π.Χ.)
ΞΕΝΑΓΗΣΗ ΣΤΟ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ
Μινωικός Πολιτισμός Κορίνα Τσιτσιρίκου Θεοδοσιάδη.
Έτσι το εικονιστικό ιερογλυφικό σύστημα έγινε γραμμικό ιερογλυφικό.
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΓΡΑΦΗΣ Στάδια στην εξέλιξη της γραφής : λεξιγραφία, συλλαβική γραφή, αλφάβητο στους σημαντικότερους λαούς από την αρχαιότητα έως σήμερα : Σουμερίους,
ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΧΑΛΚΟΥ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΛΙΘΟΥ.
Η ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΧΑΛΚΟΥ Μινωικός πολιτισμός.
Μυκηναϊκός πολιτισμός Η τέχνη των Μυκηναίων
Μινωικός πολιτισμός.
Μάθημα 14ο «Ισοδύναμα κλάσματα» Δάσκαλος: Γιάννης Στυλιανού
12. Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ
Α Ρ Χ Α Ι Α Ι Σ Τ Ο Ρ Ι Α μ ι ν ω ι κ η κ ρ η τ η γ ρ α μ μ ι κ η α
Η εποχή του χαλκού στον ελλαδικό χώρο
ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΗ ΜΙΝΩΙΚΗ ΚΡΗΤΗ
Μινωικός πολιτισμός Η τέχνη των Μινωιτών
Η ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΧΑΛΚΟΥ Ο ΜΙΝΩΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ.
Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΖΩΗ, Η ΘΡΗΣΚΕΙΑ, Η ΓΡΑΦΗ ΚΑΙ Η ΤΕΧΝΗ ΤΩΝ ΜΙΝΩΙΤΩΝ
4ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: EΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΘΕΜΑ: «Η ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ» ΤΑΞΗ Α΄ ΟΜΑΔΑ Δ΄
4ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: EΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΘΕΜΑ: «Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ» ΤΑΞΗ Α΄ ΟΜΑΔΑ Β΄
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ ΠΕΡΑΚΗ ΕΙΡΗΝΗ Γ3.
1ο Πρότυπο Πειραματικό δημοτικό σχολείο Θεσσαλονίκης
Γιάννης Βαρής Ε2’ 1ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης Π. Τ. Δ
Κώστας Μπάρτζης Ε2 1 Ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό σχολείο Θεσ/νικης
Οι Έλληνες κατακτούν τους Ρωμαίους με τον πολιτισμό τους.
Η τέχνη και η γραφή.
Βασικά σημεία του μαθήματος
Χρονολόγιο εμφάνισης της ελληνικής γραφής
Ο ΑΡΧΑΙΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΜΑΓΙΑ
Μυκηναϊκός πολιτισμός
Κρήτη 1 ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης Τάξη Ε
3ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΠΑΡΤΗΣ ΜΑΘΗΜΑ: ΧΗΜΕΙΑ.
ΜΙΝΩΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ.
ΜΙΝΩΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ Πολιτισμός της Κρήτης 3η & 2η χιλιετία π.χ.
Νικόλας-Κωνσταντίνος Μπαρτζώκας 1 ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης Τάξη Ε2.
Μυκηναϊκός Πολιτισμός πΧ
Mινωϊκός πολιτισμός.
Μινωικός πολιτισμός (καθημερινή ζωή, θρησκεία, γραφή)
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ : ΒΑΣΑΛΑΚΗ ΜΑΡΙΑ
Πανεπιστήμιο Βόλου Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
1ο Γενικό Λύκειο Μεγάρων
Χρονολόγιο εμφάνισης της ελληνικής γραφής
Σεμιναριο 9 σεπτεμβριου 2014
ΑΡΧΑΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Έτσι ονομάστηκε ο πολιτισμός που άνθισε στην Κρήτη από τα τέλη της Νεολιθικής Εποχής μέχρι τις αρχές της Εποχής του Σιδήρου ( π.Χ.)
ΦΕΡΟΝΙΚΗ ΠΑΠΑΓΙΑΝΟΠΟΥΛΟΥ ΕΛΙΣΑΒΕΤ ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΑΛΕΞΙΑ ΑΒΡΑΑΜ ΖΩΗ ΚΑΝΤΖΗ.
ΓΡΑΜΜΙΚΗ Α ΝΙΚΟΣ ΚΟΥΚΛΕΡΗΣ ΚΑΙ ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΝΔΡΕΑΔΑΚΗΣ.
ΑΡΑΜΠΑΤΖΟΓΛΟΥ ΣΠΥΡΟΣ - ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΔΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ - Α 1- ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2015.
ΜΥΚΗΝΑΪΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ Πολιτισμός που διαμορφώθηκε και εξελίχθηκε στην ηπειρωτική Ελλάδα κατά την ύστερη εποχή του χαλκού ( π.Χ.) και το σπουδαιότερο.
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Μάθημα: Φυσική Αγωγή Υπ. Καθηγητής: Λάμπρος Αθανασόπουλος Τμήμα: Α1 Σχολικό έτος: Από.
Άποψη πρόσοψης Point Ν. Κόσμου
Άποψη πρόσοψης Point Ν. Κόσμου
Νικόλας-Γεράσιμος Κατσιφός
ΜΙΝΩΙΚΗ ΤΕΧΝΗ 2. ΜΙΝΩΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ.
Η τέχνη στον Κυκλαδικό, Μινωικό, Μυκηναϊκό πολιτισμό
Η ΖΩΗ ΣΤΟ ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΚΟ ΑΙΓΑΙΟ
Μυκηναϊκός Πολιτισμός
ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ Επιμέλεια : Αγγελική Αναγνώστου , Θαλασσινή Γκρίνια
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΔΡΟΥΛΙΑΣ, Α1 Σχολική χρονιά ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2015
Προϊστορικη ΕΠΟΧΗ.
Ιερογλυφικά Γραμμική Α Γραμμική β
Βασίλης Αθανασιάδης Τάξη Ε ΠΤΔΕ-ΑΠΘ
ΜΥΚΗΝΑΪΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΑΡΧAIΟΛΟΓΙΚΕΣ ΑΝΑΚΑΛΥΨΕΙΣ
Η ΖΩΗ ΤΩΝ ΜΙΝΩΙΤΩΝ ΜΕ TO Διαδικτυο
Η εποχή του χαλκού (3000/ π.Χ.)
Μινωικός πολιτισμός Η ακμή του κρητομινωικού πολιτισμού παρουσιάζεται μεταξύ του 1900 και του 1450 π. Χ.
 Ποια είναι τα βασικά χαρακτηριστικά της νεολιθικής εποχής;  Τι παρήγε κυρίως ο άνθρωπος αυτής της εποχής;  Ποια συμπεράσματα βγάζουμε για.
Η ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΧΑΛΚΟΥ ΕΙΣΑΓΩΓΗ 1.ΚΥΚΛΑΔΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣΚΥΚΛΑΔΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ 2.ΜΙΝΩΪΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣΜΙΝΩΪΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ 3.ΜΥΚΗΝΑΪΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣΜΥΚΗΝΑΪΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗ ΜΙΝΩΙΚΗ ΚΡΗΤΗ Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗ ΜΙΝΩΙΚΗ ΚΡΗΤΗ

O Mινωικός πολιτισμός είναι ο πολιτισμός που αναπτύχθηκε στην Κρήτη την περίοδο 3000πΧ. έως 1100πΧ.

H πορεία προς την αγωγή στη μινωική Κρήτη ήταν η προσπάθεια της μύησης και της ένταξης του παιδιού στην κοινωνία της εποχής.

Το εκπαιδευτικό σύστημα στη μινωική Κρήτη είχε τρεις κύκλους: Στον πρώτο κύκλο τα παιδιά μάθαιναν γραφή, μουσική και ζωγραφική. Σημαντικός ο ρόλος των ύμνων. Οι άλλοι δυο κύκλοι αφορούσαν μεγαλύτερες ηλικίες, από την εφηβεία και μετά, και μάθαιναν μαθηματικά, αρχιτεκτονική, αστρονομία και ιατρική – φαρμακολογία.

ΔΙΣΚΟΣ ΤΗΣ ΦΑΙΣΤΟΥ-ΙΕΡΟΓΛΥΦΙΚΗ ΓΡΑΦΗ

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ… Ο δίσκος της Φαιστού αποτελεί το σπουδαιότερο δείγμα της ιερογλυφικής γραφής από την Κρήτη. Μέχρι στιγμής δεν έχει αποκρυπτογραφηθεί και το περιεχόμενό του παραμένει ακατανόητο Η επικρατέστερη άποψη είναι ότι πρόκειται για ύμνο σε κάποια θεότητα.

ΓΡΑΜΜΙΚΗ Α΄

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ… Η Γραμμική Α είναι ένα είδος γραφής της μινωικής Κρήτης. Διαμορφώθηκε κατά το τέλος της Μεσομινωικής περιόδου, κατά το 18 αιώνα π.Χ και η χρήση της συνεχίστηκε μέχρι την τελική καταστροφή των μινωικών ανακτόρων ,γύρω στο 1425 π.Χ. Η γραφή αυτή συναντάται κυρίως χαραγμένη σε πινακίδες και δελτάρια από πηλό αλλά και σε διάφορα χρηστικά αντικείμενα .Η πρώτη αυτή γραμμική γραφή δεν είναι ακόμη αναγνωρίσιμη.

ΓΡΑΜΜΙΚΗ Β΄

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ… Η Γραμμική Β προέκυψε από τη Γραμμική Α και ήταν η επίσημη γραφή των ανακτόρων της Κνωσού κατά τη μυκηναϊκή δυναστεία. Τα κείμενά της σώθηκαν σε μεγάλες ποσότητες στα μυκηναϊκά ανάκτορα. Η αποκρυπτογράφηση της έγινε από τους M.Ventris και J.Chadwick το 1952

Οι Μινωίτες κατείχαν τα μετρικά συστήματα (σχεδιασμός ανακτόρου)

ΜΟΝΑΔΕΣ ΜΕΤΡΗΣΗΣ ΒΑΡΟΥΣ

Το αριθμητικό σύστημα των Μινωιτών στηριζόταν στο δεκαδικό. Οι Μινωίτες κατείχαν επίσης τα κλάσματα και τις γεωμετρικές προόδους, όπως διαφαίνεται από τον δίσκο της Φαιστού.

Η εκπαίδευση των αγοριών και των κοριτσιών ήταν κοινή. Το άμεσο οικογενειακό και κοινωνικό περιβάλλον ασκούσε επιρροή στους νεαρούς και τις νεαρές, οι οποίοι σέβονταν πολύ τους γέροντες που έπαιζαν τον ρόλο του παιδαγωγού. Η εκπαίδευση των αγοριών και των κοριτσιών ήταν κοινή. Έτσι εκπαιδεύονταν εκτός από τα θεωρητικά μαθήματα και στην τοξοβολία, κυνήγι, ιερούς χορούς, αγώνες δρόμου, πάλη και πυγμαχία.

ΤΑΥΡΟΚΑΘΑΨΙΑ

ΑΓΩΝΕΣ ΠΥΓΜΑΧΙΑΣ

Οι γέροι παιδαγωγοί συγκέντρωναν τα παιδιά στις ιερές συντεχνίες των Δακτύλων, των Κυκλώπων και των Κουρητών για τα αγόρια και των Αιγών, Άρκτων και Μελισσών για τα κορίτσια. Τα διδασκαλεία, όπου γινόταν η μύηση, ήταν για βοσκούς, σιδηρουργούς, αγγειοπλάστες, χρυσοχόους, κυνηγούς κ.ά. Σκοπός τους ήταν να μετατρέψουν το ατελές αυτό πλάσμα σε τέλειο ον, σε ζωντανό μέλος του κοινωνικού συνόλου.

ΟΙ ΚΟΥΡΗΤΕΣ

ΙΔΑΙΟΙ ΔΑΚΤΥΛΟΙ

IΔΑΙΟΝ ΑΝΤΡΟΝ

Oι τεχνίτες θεωρούνταν δάσκαλοι

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΣΤΗΝ ΚΝΩΣΟ

ΑΚΡΟΒΑΤΗΣ

ΜΙΝΩΙΚΟ ΖΑΤΡΙΚΙΟ (ΣΚΑΚΙ)

ΟΙ ΜΙΝΩΙΤΙΣΣΕΣ ΛΑΜΒΑΝΑΝ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΜΙΝΩΙΤΕΣ

ΠΗΓΕΣ: www. nea acropoli. heraklio. gr Εφ ΜΑΘΗΤΕΣ: ΓΕΩΡΓΙΑ-ΧΡΥΣΟΥΛΑ ΑΡΒΑΝΙΤΑΚΗ ΣΤΥΛΙΑΝΗ ΓΚΙΟΥΛΠΑΞΙΩΤΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: ΑΣΗΜΕΝΙΑ ΧΑΡΚΙΩΤΑΚΗ ΤΑΞΗ Β’3 ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ .

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ!!!