Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗ ΜΙΝΩΙΚΗ ΚΡΗΤΗ Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗ ΜΙΝΩΙΚΗ ΚΡΗΤΗ
O Mινωικός πολιτισμός είναι ο πολιτισμός που αναπτύχθηκε στην Κρήτη την περίοδο 3000πΧ. έως 1100πΧ.
H πορεία προς την αγωγή στη μινωική Κρήτη ήταν η προσπάθεια της μύησης και της ένταξης του παιδιού στην κοινωνία της εποχής.
Το εκπαιδευτικό σύστημα στη μινωική Κρήτη είχε τρεις κύκλους: Στον πρώτο κύκλο τα παιδιά μάθαιναν γραφή, μουσική και ζωγραφική. Σημαντικός ο ρόλος των ύμνων. Οι άλλοι δυο κύκλοι αφορούσαν μεγαλύτερες ηλικίες, από την εφηβεία και μετά, και μάθαιναν μαθηματικά, αρχιτεκτονική, αστρονομία και ιατρική – φαρμακολογία.
ΔΙΣΚΟΣ ΤΗΣ ΦΑΙΣΤΟΥ-ΙΕΡΟΓΛΥΦΙΚΗ ΓΡΑΦΗ
ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ… Ο δίσκος της Φαιστού αποτελεί το σπουδαιότερο δείγμα της ιερογλυφικής γραφής από την Κρήτη. Μέχρι στιγμής δεν έχει αποκρυπτογραφηθεί και το περιεχόμενό του παραμένει ακατανόητο Η επικρατέστερη άποψη είναι ότι πρόκειται για ύμνο σε κάποια θεότητα.
ΓΡΑΜΜΙΚΗ Α΄
ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ… Η Γραμμική Α είναι ένα είδος γραφής της μινωικής Κρήτης. Διαμορφώθηκε κατά το τέλος της Μεσομινωικής περιόδου, κατά το 18 αιώνα π.Χ και η χρήση της συνεχίστηκε μέχρι την τελική καταστροφή των μινωικών ανακτόρων ,γύρω στο 1425 π.Χ. Η γραφή αυτή συναντάται κυρίως χαραγμένη σε πινακίδες και δελτάρια από πηλό αλλά και σε διάφορα χρηστικά αντικείμενα .Η πρώτη αυτή γραμμική γραφή δεν είναι ακόμη αναγνωρίσιμη.
ΓΡΑΜΜΙΚΗ Β΄
ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ… Η Γραμμική Β προέκυψε από τη Γραμμική Α και ήταν η επίσημη γραφή των ανακτόρων της Κνωσού κατά τη μυκηναϊκή δυναστεία. Τα κείμενά της σώθηκαν σε μεγάλες ποσότητες στα μυκηναϊκά ανάκτορα. Η αποκρυπτογράφηση της έγινε από τους M.Ventris και J.Chadwick το 1952
Οι Μινωίτες κατείχαν τα μετρικά συστήματα (σχεδιασμός ανακτόρου)
ΜΟΝΑΔΕΣ ΜΕΤΡΗΣΗΣ ΒΑΡΟΥΣ
Το αριθμητικό σύστημα των Μινωιτών στηριζόταν στο δεκαδικό. Οι Μινωίτες κατείχαν επίσης τα κλάσματα και τις γεωμετρικές προόδους, όπως διαφαίνεται από τον δίσκο της Φαιστού.
Η εκπαίδευση των αγοριών και των κοριτσιών ήταν κοινή. Το άμεσο οικογενειακό και κοινωνικό περιβάλλον ασκούσε επιρροή στους νεαρούς και τις νεαρές, οι οποίοι σέβονταν πολύ τους γέροντες που έπαιζαν τον ρόλο του παιδαγωγού. Η εκπαίδευση των αγοριών και των κοριτσιών ήταν κοινή. Έτσι εκπαιδεύονταν εκτός από τα θεωρητικά μαθήματα και στην τοξοβολία, κυνήγι, ιερούς χορούς, αγώνες δρόμου, πάλη και πυγμαχία.
ΤΑΥΡΟΚΑΘΑΨΙΑ
ΑΓΩΝΕΣ ΠΥΓΜΑΧΙΑΣ
Οι γέροι παιδαγωγοί συγκέντρωναν τα παιδιά στις ιερές συντεχνίες των Δακτύλων, των Κυκλώπων και των Κουρητών για τα αγόρια και των Αιγών, Άρκτων και Μελισσών για τα κορίτσια. Τα διδασκαλεία, όπου γινόταν η μύηση, ήταν για βοσκούς, σιδηρουργούς, αγγειοπλάστες, χρυσοχόους, κυνηγούς κ.ά. Σκοπός τους ήταν να μετατρέψουν το ατελές αυτό πλάσμα σε τέλειο ον, σε ζωντανό μέλος του κοινωνικού συνόλου.
ΟΙ ΚΟΥΡΗΤΕΣ
ΙΔΑΙΟΙ ΔΑΚΤΥΛΟΙ
IΔΑΙΟΝ ΑΝΤΡΟΝ
Oι τεχνίτες θεωρούνταν δάσκαλοι
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΣΤΗΝ ΚΝΩΣΟ
ΑΚΡΟΒΑΤΗΣ
ΜΙΝΩΙΚΟ ΖΑΤΡΙΚΙΟ (ΣΚΑΚΙ)
ΟΙ ΜΙΝΩΙΤΙΣΣΕΣ ΛΑΜΒΑΝΑΝ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΜΙΝΩΙΤΕΣ
ΠΗΓΕΣ: www. nea acropoli. heraklio. gr Εφ ΜΑΘΗΤΕΣ: ΓΕΩΡΓΙΑ-ΧΡΥΣΟΥΛΑ ΑΡΒΑΝΙΤΑΚΗ ΣΤΥΛΙΑΝΗ ΓΚΙΟΥΛΠΑΞΙΩΤΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: ΑΣΗΜΕΝΙΑ ΧΑΡΚΙΩΤΑΚΗ ΤΑΞΗ Β’3 ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ .
ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ!!!