ΛΙΘΟΞΟΪΔΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ Α.Ε.Μ. 3161.  Ένα βασικό κι αναγνωρισμένο πεδίο εισαγωγής της στα προγράμματα σπουδών και της γενικής εκπαίδευσης.  Ένα συχνό θέμα.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η διαστρέβλωση της ιστορίας και ο αντικομουνισμός στην εκπαίδευση.
Advertisements

Το νέο Λύκειο και το νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
Ο ρόλος των Μαθηματικών στο Νέο Γενικό Λύκειο και ΕΠΑ.Λ.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΡΑΜΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ.
Προτεινόμενες αλλαγές στο Λύκειο
Η ΦΥΣΙΚΗ ΣΤΟ ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ Χαλκίδα 27 Φεβρουαρίου 2011.
ΚΕΣΥΠ ΧΑΝΙΩΝ Υπεύθυνοι : Μπαουράκη Αντωνία Μαρτίκας Δημήτρης
Ενημερώνομαι και γνωρίζω. 1ο Λύκειο Σπάτων / Οκτώβριος 2013
ΝΕΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ (Σύμφωνα με το νόμο 4186/ ) ΚΕ.ΣΥ.Π. Ηρακλείου Δρ. Αντωνίου Θεόδωρος.
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Δ.Ε. http// Η Ελλάδα στη χρήση και αξιοποίηση της Ψηφιακής Τεχνολογίας σε Δευτεροβάθμια και Πρωτοβάθμια.
ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ 2013 (Ν ΦΕΚ:193/ ) ΕΦΑΡΜΟΓΗ: για τους μαθητές της Α΄ τάξης Λυκείου Σχολικό Έτος: Επιμέλεια παρουσίασης :Νίκος Ασλάνης(ΠΕ03)
Δομή του Νέου Προγράμματος Σπουδών Γενικού Λυκείου Απρίλιος- Μάιος 2011 ΤΑΣΟΥΛΗ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ.
Αρχαίες Νέες Τεχνολογίες
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών.
Μέρος Α: Προσανατολισμοί - Μαθήματα Τάξη γενικής παιδείας 35 ώρες εβδομαδιαίως.
Προγράμματα σπουδών Α΄,Β΄ και Γ΄ Λυκείου. Α΄ Λυκείου 9 μαθήματα - 33 ώρες διδασκαλίας (κοινό πρόγραμμα) + 1 μάθημα επιλογής (από 4 μαθήματα) – 2 ώρες.
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
ΕΚΘΕΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΕΡΕΥΝΑΣ για την καταγραφή απόψεων & αναγκών των εκπαιδευτικών της 31ης Ε.Π. Π.Ε. Αθηνών σε θέματα ενημέρωσης και επιμόρφωσης ΣΤΕΛΙΟΣ.
ΤΟ ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ.
Η Τράπεζα Θεμάτων στο Νέο Λύκειο Δρ. Δημήτριος Σισιαρίδης Διευθυντής στο 1 ο ΕΠΑ. Λ Ελευθερούπολης.
Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και λοιπές διατάξεις
Άλλο μόρφωση και άλλο παιδία και αγωγή
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΣΠΟΥΔΩΝ
Επιμορφωτική Ημερίδα Καθηγητών κλάδου ΠΕ04 Τρίτη 18 Ιανουαρίου 2011 Εισηγητής Σωκράτης Τουμπεκτσής Σχολικός Σύμβουλος Φυσικών Επιστημών.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Η Α΄ τάξη Γενικού Λυκείου, η οποία είναι τάξη προσανατολισμού, περιέχει μαθήματα Γενικής Παιδείας συνολικής διάρκειας τριάντα τριών (33) ωρών εβδομαδιαίας.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΛΕΥΚΑΔΑΣ ΤΟ NEO ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΤΟ NEO ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΔΟΜΗ -
Τ Ο «Ν ΕΟ Λ ΥΚΕΙΟ Η πρόταση του Υπουργείου Παιδείας Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων.
Το νέο Γενικό Λύκειο Ν.4186/2013. Το νέο Γενικό Λύκειο σχηματικά Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥΒ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ Γ΄ΛΥΚΕΙΟΥ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ.
Υπεύθυνοι ΣΕΠ ΚΕΣΥΠ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ Παπακίτσος Ευάγγελος Θεολογής Ευάγγελος
Ε ΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ Υ ΛΙΚΟ Χ ΗΜΕΙΑΣ ΣΤΗ Β /θμια Ε ΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Δρ. Γεωργιάδου Αναστασία Δρ. Γεωργιάδου Αναστασία Πειραματικό Γενικό Λύκειο Αναβρύτων Δρ. Γεωργιάδου.
Διδακτική Πληροφορικής
Η εργογραφία του Ναπολέοντα Μήτση
Αξιολόγηση εκπαιδευτικού υλικού. Είδη - Μορφές 1. υλικό για το διδάσκοντα: βιβλίο του καθηγητή, οδηγίες για τη διδασκαλία, θεωρητικό πλαίσιο και οδηγίες.
Η ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ Η πορεία αύξουσας εξειδίκευσης των μαθητών
Ε π ιθεώρηση Μαθηματικών Σεμινάρια Σε π τεμβρίου 2015 στα Μαθηματικά ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ.
Το Νέο Γενικό Λύκειο Η παρουσίαση εδράζεται στα Ν.Δ.: 4327 (ΦΕΚ 50/ ) 4186 (ΦΕΚ 193/ ) 4310(ΦΕΚ 258/ ) Παραστατίδης Κων/νος.
Δομή του Νέου Γενικού Λυκείου Η παρουσίαση εδράζεται στα Ν.Δ.: 4327 (ΦΕΚ 50/ ) 4186 (ΦΕΚ 193/ ) 4310 (ΦΕΚ 258/ )
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Β’ ΤΑΞΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ 1 Καζάκου Γεωργία, ΠΕ09 Οικονομολόγος.
Η ευρωπαϊκή διάσταση στην ελληνική εκπαίδευση. Μάθημα: Εκπαιδευτική Πολιτική Όνομα : Κώτση Μαρία (3158)
Η ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΣΗΜΕΡΑ
ΚΕΣΥΠ ΘΕΡΜΗΣ Διεύθυνση : Απ. & Γρ. Ταβάκη 28 τκ : Θέρμη, Τηλ / fax: Ιστοσελίδα : kesyp-therm.thess.sch.grkesyp-therm.thess.sch.gr
«Η εικόνα της ‘Ευρώπης’ και του ‘Άλλου’ στο σχολείο και στα σχολικά εγχειρίδια» « Ευρωπαϊκή Διάσταση στην εκπαίδευση. Όψεις, θεωρήσεις, προβληματισμοί,
ΓΕΛ ΦΙΛΟΘΕΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
1 ο ΓΕΛ ΟΡΕΣΤΙΑΔΑΣ Παρουσίαση Γ Τάξης Νέου Γενικού Λυκείου ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΝΟΜΟ 4327, ΦΕΚ 50/ΤΕΥΧΟΣ Α ́/ Σεπτέμβριος 2015.
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ.
1 ο Γυμνάσιο Ρέντη Πρόγραμμα μαθημάτων της Γ! Τάξης.
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
Θεσμοί προσχολικής αγωγής στην Ευρώπη
Σ.Ηλιάδου-Τάχου, Επίκουρη Καθηγήτρια ΠΤΔΕ Φλώρινας
Παιδαγωγική: Ειδική Διδακτική των Αρχαιογνωστικών Μαθημάτων
Γενικό Λύκειο (σχολικό έτος )
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ Σχολ. Έτος
Αρχαια ελληνικα απο πρωτοτυπο στο γυμνασιο
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Γενικό Λύκειο και ΕΠΑΛ.
Ο όρος Αρχαία Ελλάδα χρησιμοποιείται για να περιγράψει τον ελληνικό κόσμο κατά την περίοδο της αρχαιότητας. Αναφέρεται όχι μόνο στις περιοχές του σύγχρονου.
Το νέο Γενικό Λύκειο Ν.4327/2015.
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ
Διάλεξη 9η Αύξηση του αριθμού των ρεαλιστικών απεικονίσεων στα σχολικά εγχειρίδια Αναπ. Καθηγητής Γ. Πλειός.
2ο Γυμνάσιο Ξυλοκάστρου
Σ.Ηλιάδου-Τάχου, Καθηγήτρια ΠΤΔΕ Φλώρινας
Σχολικό έτος B’ Λυκείου
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ.
Το Νέο Γενικό Λύκειο Μια ανάλυση για τις επιλογές στο Νέο Λύκειο …
Ενημερώνομαι και γνωρίζω. 1ο Λύκειο Σπάτων / Οκτώβριος 2014
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ (ΕΠΑ.Λ)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΛΙΘΟΞΟΪΔΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ Α.Ε.Μ. 3161

 Ένα βασικό κι αναγνωρισμένο πεδίο εισαγωγής της στα προγράμματα σπουδών και της γενικής εκπαίδευσης.  Ένα συχνό θέμα συζήτησης, σε επίπεδο είτε εθνικό, είτε ευρωπαϊκό. Άλλωστε, η διδασκαλία της, συνδέεται άμεσα με υποθέσεις εθνοκεντρισμού, εθνικής ταυτότητας και ευρωπαϊκού προσανατολισμού.

Όσον αφορά την ελληνική πραγματικότητα πάνω σ’ αυτό το ζήτημα, έχει γίνει μελέτη από τον ιστορικό Δημήτρη Γιαννακόπουλο, απ’ την οποία εξήχθησαν οι ακόλουθες διαπιστώσεις:  «Η έμφαση στην ελληνική ιστορία στο γυμνάσιο, κατ’ αντιδιαστολή προς τον τονισμό της ευρωπαϊκής και παγκόσμιας διάστασης της ιστορικής ύλης στο λύκειο και η χρονική διεύρυνση της καλυπτόμενης σχολικής πραγματικότητας»

 «Η στρεβλή πραγμάτευση και κακομεταχείριση της ευρωπαϊκής ιστορίας στο λύκειο, καθ’ όλη τη διάρκεια της περιόδου , με βασικά χαρακτηριστικά στοιχεία τον κατατεμαχισμό της και την ανορθόδοξη ένταξη στα κεφάλαια της διδασκαλίας της ελληνικής ιστορίας»  «Η αναντιστοιχία ανάμεσα στους τίτλους βιβλίου και κεφαλαίων και το περιεχόμενο των θεματικών ενοτήτων. Τα κεφάλαια που αναφέρονται στην ευρωπαϊκή ιστορία είναι, συνήθως, περιορισμένα και εξετάζονται συνοπτικά σε όφελος διεξοδικής εξέτασης της ελληνικής ιστορίας της ίδιας περιόδου»

Τέλος, ο μελετητής επισημαίνει ότι οι μαθητές που ολοκληρώνουν τη φοίτησή τους στο σχολείο:  Έχουν ανεπαρκείς γνώσεις ευρωπαϊκής ιστορίας  Δεν αντιλαμβάνονται την ιστορική συνέχεια του μεγαλύτερου μέρους του ευρωπαϊκού χώρου  Είναι ακατάρτιστοι πάνω στο θέμα της ευρωπαϊκής ιστορίας

Ο Δ. Γιαννακόπουλος λοιπόν αποδίδει την έλλειψη γνώσης της ευρωπαϊκής ιστορίας των μαθητών σε ορισμένους παράγοντες:  στη πολυδιάσπαση της όποιας ύλης ευρωπαϊκής ιστορίας που υπάρχει στα σχολικά βιβλία ιστορίας  στην ανορθόδοξη δομή της ύλης της  στον προαιρετικό χαρακτήρα της διδασκαλίας της.

Ωστόσο, σημειώνεται ότι σε ορισμένα σχολικά βιβλία ισόποση κατανομή ύλης, μεταξύ ελληνικής κι ευρύτερης ευρωπαϊκής ιστορίας. Τα βιβλία αυτά αφορούν τους μαθητές της Γ’ γυμνασίου κι είναι τα εξής:  «Νεότερη Ευρωπαϊκή Ιστορία» (Γ. Κολικούρδη): Τα 2/3 της ύλης αναφέρονται στην περίοδο από την αναγέννηση έως τον 19 ο αιώνα. Το συγκεκριμένο εγχειρίδιο ήταν σχολικό από το 1978 μέχρι το 1983.

 «Ιστορία Νεότερη και Σύγχρονη. Ελληνική, Ευρωπαϊκή και Παγκόσμια» (Β. Κρεμμυδάς)  «Ιστορία Νεότερη και Σύγχρονη» (Β. Σφυρόερας): Το βιβλίο αυτό διδάσκεται στη γ’ γυμνασίου από το 1992 έως σήμερα. Το 50% της ύλης αναφέρεται στην ευρωπαϊκή ιστορία, από τον 13 ο αιώνα έως τον 20 ο.

Διαφοροποίηση στη διδασκαλία της ευρωπαϊκής ιστορίας εντοπίζονται και στο χώρο του λυκείου, στην γενική παιδεία. Πιο συγκεκριμένα:  Στη β’ τάξη του Ενιαίου Λυκείου, το βιβλίο αναφέρεται στην ευρωπαϊκή ιστορία σε ένα από τα έξι κεφάλαια του.  Στη γ’ τάξη του Ενιαίου Λυκείου όμως, η κατανομή ελληνικής κι ευρωπαϊκής ιστορίας είναι ισόποση.

Ιδιαίτερη περίπτωση είναι το βιβλίο «Ο ευρωπαϊκός πολιτισμός και οι ρίζες του», που διδάσκεται στην α’ τάξη ΓΕΛ, αλλά σε μάθημα επιλογής. Το βιβλίο αυτό αναφέρεται αποκλειστικά και μόνο στη διδασκαλία της Ευρώπης από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα.

Η ιστορία της Ευρώπης διδάσκεται επίσης και στην β’ τάξη του Τ.Ε.Ε. Ο τίτλος του βιβλίου είναι «Ιστορία του Νεότερου και Σύγχρονου Κόσμου από το 1453 μ.Χ. έως σήμερα». Η ύλη εκτείνεται σε έξι κεφάλαια που αναφέρονται στην περίοδο του 15 ου -20 ου αιώνα, με βασικότερα θέματα:  Ανακαλύψεις  Διαφωτισμός  Γαλλική Επανάσταση  Ανθρωπισμός  Εθνικισμός  Βιομηχανική επανάσταση

 Αποικιοκρατία  Επιστήμη και τέχνη  Βαλκάνια  Παγκόσμιοι Πόλεμοι  Μεταπολεμική περίοδος Είναι πασίδηλο λοιπόν, ότι η Ευρώπη εμφανίζεται στα σχολικά βιβλία ιστορίας σε έναν μικρό βαθμό, με κάποιες βέβαια εξαιρέσεις, αυτές των δύο τελευταίων περιπτώσεων που εξετάσθηκαν. Ο κανόνας αυτός ισχύει για όλη την εκπαίδευση των μαθητών σε α/βάθμια και β/βάθμια εκπαίδευση. Άλλωστε, ο τρόπος διδασκαλίας της ιστορίας είναι εφάμιλλος για κάθε τάξη, τόσο από τον διδάσκοντα, όσο κι από τα σχολικά εγχειρίδια.

Πιο αναλυτικά, έκδηλη είναι η παρουσία της: 1. στη Γεωγραφία της β’ γυμνασίου. 2. στην κοινωνική και πολιτική αγωγή της γ’ γυμνασίου. 3. στο βιβλίο «Ιστορία των Κοινωνικών Επιστημών» της γ’ τάξης του ΓΕΛ. 4. στο μάθημα «Εισαγωγή στο Δίκαιο και τους Πολιτικούς θεσμούς» της β’ τάξης ΓΕΛ. 5. στο βιβλίο «Νεότερη Ευρωπαϊκή Λογοτεχνία» που ενυπάρχει στη β’ τάξη του ΓΕΛ.

Με την κατάσταση ως έχει δεν υπάρχει επαρκής ευρωπαϊκός προσανατολισμός στην ελληνική εκπαίδευση, αλλά και αντικειμενική οπτική για τους «ευρωπαίους άλλους» από τους έλληνες μαθητές. Χρειάζεται σίγουρα μια πιο ισομερής παρουσία της Ευρώπης σε σχέση με την Ελλάδα στα σχολικά εγχειρίδια, ώστε να αναπτυχθεί η εθνική ταυτότητα των μαθητών σε μία καλύτερη αναλογία με την αντίστοιχη ευρωπαϊκή. Αν θεωρείται πως υπάρχει ανάγκη για εντονότερη ευρωπαϊκή παρουσία στην ελληνική εκπαίδευση, τότε σίγουρα κάτι πρέπει να αλλάξει.