ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Γερμανία Μαρίλια Διόλα.
Advertisements

Διαφορές Χριστιανών Καθολικών και Ορθόδοξων.
Η ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΟΥ ΧΘΕΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΕ ΜΗ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ.
Θρησκευτικός Τουρισμός
ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑ.
ΑΓΆΠΕΣ Νίκος Γιαννιός Γ 1 ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ Σχολικό Έτος
23. Η εξάπλωση του Χριστιανισμού στη Δυτική Ευρώπη
12. Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της Ορθοδοξίας
Θε5: διάσπαση και αντιπαλότητα στις θρησκείες
ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΟΙΜΑΝΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ ΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ Α.Π.Θ.
Αγγλικανική Εκκλησία ΘΕ 1: Η Χριστιανοσύνη στον σύγχρονο κόσμο
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ 18/10/14
Η ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ Παράδοση είναι: α) καθετί που παραδίδεται στις επόμενες γενιές. β) Η μετάδοση των διηγήσεων και των διδασκαλιών. γ)
ΟΙ ΑΓΙΟΙ: ΚΙΡΙΛΛΟΣ & ΜΕΘΟΔΙΟΣ
4ο Δημοτικό Σχολείο Βέροιας Μάρτιος 2012
Το Σχίσμα του 1054: Ένα γεγονός βαθιάς οδύνης
Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία: Β΄ Βατικανή Σύνοδος
17. Τα σχίσματα τραυματίζουν την ενότητα των χριστιανών
Το αλαθητο και το πρωτειο του παπα
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Κωνσταντίνος Οικονομίδης Γ΄2 Θρησκευτικά ΘΕ1: Η Χριστιανοσύνη στον σύγχρονο κόσμο.
Β’ Βατικανή Σύνοδος Σεμερτζόγλου Γιώργος ΠΠΓΕΣΣ 27/11/2014 Γ3.
Ορθόδοξες Εκκλησίες, Ορθόδοξη διασπορά, Ορθόδοξα κέντρα
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ ΠΕΡΑΚΗ ΕΙΡΗΝΗ Γ’3.
13. Χριστιανισμός – Ελληνισμός : μια ιδιότυπη συνάντηση
19. Οι Σύνοδοι της Εκκλησίας μεριμνούν για τη διάσωση της χριστιανικής αλήθειας  Οι Σύνοδοι αποτελούν βασικό θεσμό της δημοκρατικής οργάνωσης της Εκκλησίας.
ΘΕ 5: Διάσπαση και αντιπαλότητα στις θρησκείες Φώτης Έξαρχος Β’1.
Θεματική ενότητα 1: Δομή της εκκλησίας Βαρθολομαίος Κωνσταντινουπόλεως Αναστασία Τάπαρη Γ’3.
ΠΡΟΤΕΣΤΑΝΤΙΚΕΣ ΟΜΟΛΟΓΙΕΣ
30. Μια πρώτη γνωριμία με τους Ρωμαιοκαθολικούς χριστιανούς
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Μάθημα: Θρησκευτικά Τμήμα: Β1 Σχολικό έτος: Επιμέλεια: Ευαγγελία Ζιάκα.
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Θρησκευτικά Γ1 Νίκος Γιαννιός Δ.Ε. :7.
Βυζαντινά Μονοπάτια. Οικουμενικό Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως ή Ορθόδοξο Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως ή απλά Οικουμενικ ὸ ν Πατριαρχείον είναι η ονομασία.
Η Ιερά Θεολογική Σχολή της Χάλκης ήταν η κύρια θεολογική σχολή του Οικουμενικού Πατριαρχείου της Κωνσταντινούπολης. Βρίσκεται επάνω σε ένα γραφικό ομώνυμο.
Κύριλλος και Μεθόδιος. Οι Άγιοι Κύριλλος και Μεθόδιος ήταν αδέλφια, μοναχοί, με μεγάλη ιεραποστολική δράση. Σε αυτούς αποδίδεται ο εκχριστιανισμός των.
Ο Χριστιανισμός στην Συρία Του Αλκιβιάδη Κασκαρέλη.
1 Η ενετική οικονομική διείσδυση και το σχίσμα των Εκκλησιών 11 ος αιώνας Βενετοί έμποροι στις προκυμαίες της Κων/λης.
Επιμέλεια: Όλγα Κλάδη Γ2 Θρησκευτικά Ευαγγελική Σχολή Σμύρνης.
12. Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της Ορθοδοξίας
Ελληνισμος και χριστιανισμοσ
Πρότυπο Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης
Η ιστορία της Εκκλησίας και η μελέτη της
Οι Εκκλησίες του κόσμου
Η ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ
Η ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ
Συνέπειες της Β’ Βατικανής Συνόδου
Η διάδοση του Χριστιανισμού στους Μοραβούς και τους Βουλγάρους
Κεφ. 2. Το νόημα και η εξέλιξη της χριστιανικής λατρείας
Η Β’ Βατικανή σύνοδος και οι συνέπειες
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΟΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟ
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
Σύγκριση αποσπασμάτων
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Γ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Θρησκευτικά Θ.Ε. 4, Κ.9 Ομάδα: Ο Παχύς.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
Το σύμβολο της πίστεως ΘΕ4 ΔΡ9 ΜΑΡΙΑ ΠΑΛΛΑ.
Τα βασικά Δόγματα της Ορθοδοξίας
25. Η ανάσταση του Λαζάρου- «’Εγώ εἰμι ἡ ἀνάστασις καὶ ἡ ζωή»
1ο Πειραματικό δημοτικό 12\Θ
Καθολικες Κοινοτητες στην ελλαδα
Ι.Μ. ΜΕΓΙΣΤΗΣ ΛΑΥΡΑΣ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ
ΚΑΘΟΛΙΚΕΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
ΕικονογραφικοΙ κυκλοι δυτικησ τεχνησ
ΒΕΡΓΑΔΗΣ ΧΑΡΗΣ Β2 Υπευθυνος Καθηγητης: Γ. Καπετανάκης
ΜΑΡΤΙΝΟΣ ΛΟΥΘΗΡΟΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ
ΡΩΜΑΙΟΚΑΘΟΛΙΚΕΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
H ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΚΑΙ Η ΜΕΛΕΤΗ ΤΗΣ
Γεγονότα της Μεταρρύθμισης
Η ΙΔΡΥΣΗ ΤΗΣ ΡΩΜΗΣ ΚΑΙ Η ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ
Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία: Β΄ Βατικανή Σύνοδος
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ Αναστασία Πλέσσα 25.11.2014 ΘΕ.1:Ρωμαιοκαθολική εκκλησία

Καθολίκη Εκκλησία Η Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία, είναι η πολυπληθέστερη Χριστιανική Εκκλησία στον κόσμο. Υπολογίζεται ότι ο συνολικός αριθμός των πιστών της ξεπερνά τα 1.500.000.000. Κεφαλή της Καθολικής Εκκλησίας είναι ο Πάπας, ο Επίσκοπος Ρώμης, με τωρινό τον Αγιότατο Πάπα Φραγκίσκο τον 1ο΄. Ιδρύθηκε από τον Απόστολο Πέτρο. Ανήκε στη τάξη των πέντε Πρεσβυγενών Πατριαρχείων της Αρχαίας Εκκλησίας, κατέχοντας σ᾽αυτήν την πρώτη θέση και την πρωτοκαθεδρία της Αγάπης. Άλλωστε, προς την Εκκλησία της Ρώμης έγραψε ο Απόστολος Παύλος την “προς Ρωμαίους Επιστολή” του, στη Ρώμη μαρτύρησαν οι Απόστολοι Πέτρος και Παύλος, και προς τιμή του Αποστόλου Πέτρου τιμάται ο μεγαλοπρεπής Ναός, η Βασιλική του Αγίου Πέτρου, επί του τάφου του, στη Ρώμη, ενώ εκτός των τειχών της ίδιας πόλεως, βρίσκεται ο εξίσου μεγαλεπήβολος Ναός του Αγίου Αποστόλου Παύλου, όπου και ο τάφος του.

Τα κυριότερα θεολογικά προβλήματα, που απασχόλησαν τις Εκκλησίες της Ανατολής με την Εκκλησία της Ρώμης, ήταν οι εικόνες. Η εκπόρευση του Αγίου Πνεύματος από τον Πατέρα ή και τον Υιό, στα δε διοικητικά από το δεύτερο κυρίως ήμισυ της Α´ Χιλιετηρίδας και μετά όλο και περισσότερο, το Πρωτείο και το Αλάθητο του Πάπα. Δηλαδή, ο αυξανόμενος τονισμός από τη Δυτική Εκκλησία της ιδιαίτερης θέσης και σημασίας της Εκκλησίας της Ρώμης απέναντι στις άλλες Εκκλησίες.

Θεολογικές διαφορές και έριδες όπως και πολιτικές αντιδικίες και εξελίξεις, οδήγησαν στην συνεχώς αυξανόμενη αποξένωση των δύο Εκκλησιών, αποτέλεσμα της οποίας ήταν τα Αναθέματα με συνέπεια το Σχίσμα του 1054 και οι Σταυροφορίες της Λατινικής Δύσης, οι οποίες, επέφεραν πολλά δεινά στους Ορθοδόξους της Ανατολής και στις Εκκλησίες τους. Προσπάθειες για συμφιλίωση και επανένωση των Εκκλησιών τη Β᾽Χιλιετηρίδα, όπως π.χ στη Σύνοδο της Φερράρας-Φλωρεντίας το 1438-1439, απέτυχαν. Κατά μία άποψη, η Καθολική Εκκλησία δεν είναι απλώς η λατινική Εκκλησία, αλλά πολύ περισσότερο μια κοινωνία Εκκλησιών, οι οποίες είναι ενωμένες στην Ομολογία της μιας πίστης, και οι οποίες επιτρέπεται να έχουν διαφορά μεταξύ τους στη Θεία Λειτουργία, στην πνευματικότητα και στην εκκλησιαστική τάξη.

Η Λατινική Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία Ανάλογα, λοιπόν, με τον λειτουργικό ρυθμό της κάθε μιας απαυτές, στην Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία ανήκουν σήμερα οι εξής επί μέρους Εκκλησίες: Η Λατινική Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία Οι Ουνίτικες Ανατολικές Καθολικές Εκκλησίες Ουνιτικές Εκκλησίες Ουνιτικές Αρχαίες Εκκλησίες

Σε σχέση με τις διαφορές της Καθολικής Εκκλησίας από την Ορθόδοξη, μπορούμε να πούμε, εάν εξαιρεθεί το Filioque και η Θεολογία περί του Παπικού Πρωτείου, ότι δεν είναι τόσο μεγάλες. Με τους Καθολικούς μας ενώνουν: Τα Μυστήρια Οι τρεις βαθμοί της Ιεροσύνης Η μη χειροτονία των γυναικών Το εκκλησιαστικό και λειτουργικό έτος με τις διάφορες εορτές Η τιμή των Αγίων και της Παναγίας, Πολλές λειτουργικές ακολουθίες  Έστω και εάν σε ορισμένα σημεία υπάρχουν εν μέρει διαφορετικές απόψεις και λειτουργικές τελετές, οι οποίες όμως δεν μπορούν και δεν πρέπει να χαρακτηριστούν ως διαφορές πίστης, οι οποίες θα δικαιολογούσαν διαίρεση και χωρισμό μεταξύ των δύο Εκκλησιών. Επίσης, απαντάται μεγάλη ταύτιση μεταξύ των δύο Εκκλησιών σε θέματα βιοηθικής. Τέλος, πρέπει να αναφέρουμε ότι τα τελευταία χρόνια, το Οικουμενικό Πατριαρχείο υπό τον Οικουμενικό Πατριάρχη κ. κ. Βαρθολομαίο, εργάζεται ολοένα και περισσότερο με στόχο την επανένωση των δύο αρχαίων Εκκλησιών.

Η Καθολική Εκκλησία στην Ελλάδα Οι έλληνες καθολικοί είναι γύρω στις 50.000 .Πρόκειται για θρησκευτική και όχι εθνική μειονότητα. Τα ονόματα,τα επίθετα, τα έθιμα και οι παραδόσεις, ιδίως στα νησιά, είναι κοινά μεταξύ καθολικών και ορθοδόξων. Η συμβολή των ελλήνων καθολικών στη νεοελληνική λογοτεχνία κατά τους τελευταίους αιώνες είναι σημαντική. Αυξάνεται συνεχώς η παρουσία των αλλοδαπών καθολικών που είναι πια μόνιμοι κάτοικοι της Ελλάδος και ο αριθμός τους σήμερα ίσως ξεπερνά τον αριθμό των ελλήνων καθολικών. Πρόκειται κυρίως για γυναίκες, συζύγους ελλήνων που σπούδασαν ή εργάσθηκαν στο εξωτερικό και για συζύγους ελλήνων ναυτικών. Επίσης ο τουρισμός, καθώς και η ελεύθερη διακίνηση των πολιτών της Ενωμένης Ευρώπης είναι αιτία αυξήσεως της παρουσίας αλλοδαπών καθολικών λόγω των μικτών γάμων.

Έντονη είναι και η «προσωρινή παρουσία» άλλων καθολικών, που βρίσκονται στη χώρα μας είτε ως οικονομικοί είτε ως πολιτικοί πρόσφυγες: Οι πολωνοί, που προ ετών είχαν φθάσει τις 120.000, σήμερα είναι περίπου 40.000. Οι φιλιππινέζοι, περίπου 45.000 Οι ιρακινοί, περίπου 4.000, κυρίως στην περιοχή των Αθηνών. Οι αλβανοί, σκορπισμένοι σε όλη τη χώρα. Οι ουκρανοί καθολικοί, καθώς και άλλοι από διάφορες χώρες τόσο της Ανατολικής Ευρώπης όσο και της εγγύς Ανατολής, αλλά και της Αφρικής. Έτσι ο αριθμός των καθολικών πιστών σήμερα στην Ελλάδα υπερβαίνει τις 350.000. Οι περισσότεροι καθολικοί βρίσκονται στην «μεγάλη Αθήνα», μια πόλη σχεδόν τεσσάρων εκατομμυρίων κατοίκων.

ΠΗΓΕΣ http://el.wikipedia.org/wiki/Καθολική_Εκκλησία http://christianity-together.edu.gr/portal/η-ρωμαιοκαθολικη-εκκλησια/ http://www.cathecclesia.gr/hellas/ Εικόνες Google