ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΦΗΒΟΥ
Advertisements

Παιδιά σκλάβοι: τα «αναλώσιμα» του κόσμου; Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία, σήμερα υπάρχουν στον κόσμο 27 εκατομμύρια σκλάβοι, διπλάσιοι από όσοι υπολογίζεται.
Ανήλικοι & ηλεκτρονικό έγκλημα
Τα Δικαιώματα των Παιδιών
τα Δικαιώματα του Παιδιού Μαρία Τσάγκαρη, ψυχολόγος-ειδική επιστήμονας
Τα δικαιώματα του παιδιού
Η ΒΙΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ!!! 54ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ ΑΡΤΕΜΙΣ ΔΑΜΙΓΟΥ
ΠΑΙΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ
Studio 3 ομάδα 2 “Ανθρώπινα Δικαιώματα”
ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ
Παγκόσμια ημέρα του παιδιού
Ελέυθερη ανάπτυξη της προσωπικότητας κάθε ατόμου
Θέματα Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης
ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥΣ.
Πρόσφυγας είναι «κάθε πρόσωπο, το οποίο, επειδή έχει δικαιολογημένο φόβο διωγμού λόγω φυλής, θρησκείας, εθνικής προέλευσης, πολιτικών πεποιθήσεων ή συμμετοχής.
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ η βία δεν είναι μαγκιά.
ΠΑΙΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Η Παγκόσμια Ημέρα κατά της Παιδικής Εργασίας εορτάζεται κάθε χρόνο στις 12 Ιουνίου. Καθιερώθηκε από τη Διεθνή Οργάνωση Εργασία, με στόχο.
ΚΑΤΑΠΑΤΗΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ
ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ
Quatuor Squilla Θέμα: "Πώς επηρέασε η χρήση της κινητής τηλεφωνίας τις διαπροσωπικές σχέσεις και ποια νέα ήθη και γλώσσα εισήγαγε στη σύγχρονη καθημερινότητα;"
Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΡΑΦΑΕΛΛΑ Β’
ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
Αρχές οργάνωσης & Διοίκησης Επιχειρήσεων 1.3 Η Επιχείρηση ως Κοινωνική Οργάνωση.
ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΣΤΟΧΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
ΙΣΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΔΥΟ ΦΥΛΩΝ.
ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ
Άλλο μόρφωση και άλλο παιδία και αγωγή
ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ Η κοινωνία προσπαθεί να καλλιεργήσει τη φιλαναγνωσία παιδιών και ενηλίκων με διάφορους τρόπους.
U.N.I.C.E.F. Οι συμμαθητές.
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Θρησκευτικά
Τι είναι ο συνήγορος του πολίτη….. Ειρήνη Μιτελούδη Στ1
Εργασία Λογοτεχνίας “Η γυναίκα στην σύγχρονη εποχή” Από τους μαθητές:
ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
3η εργασία: «ΟΙ ΔΙΑΚΗΡΥΞΕΙΣ ΔΕΝ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΣΑΝ ΤΗ ΜΙΚΡΗ ΥΦΑΝΤΡΑ
5. Οι αξίες της ΕΕ Άρθρο 2 ΣΕΕ. Από τις αρχές στις Αξίες Η ΕΕ βασίζεται στις αξίες του σεβασμού της ανθρώπινης αξιοπρέπειας, της ελευθερίας, της δημοκρατίας,
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ- ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Έρευνα με ερωτηματολόγιο σε μαθητές της Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου του 3 ου Γυμνασίου Βύρωνα Σχολική χρονιά Η φιλία στην αρχή της εφηβείας.
Η ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΗ ΚΡΙΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ. ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ Πρόσφυγας, λοιπόν, είναι κάποιος που αναγκάζεται να εγκαταλείψει τη χώρα του εξαιτίας πολιτικής, εθνικής, φυλετικής.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Σχολική επίδοση και μειονότητες
Η εργασία σχεδιάστηκε στο πλαίσιο του προγράμματος Teachers4Europe
Μάθημα: Πολιτική Παιδεία
ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΜΟΥ!!! Είναι δικαίωμά μου;
TRAFFICKING.
Βελτιώνοντας τα Παγκόσμια Προβλήματα
Κλιματική αλλαγή 1o Γυμνάσιο Χολαργού Τίτλος Έρευνας:
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ.
Ανθρώπινα δικαιώματα.
Διδακτικοί στόχοι Το κεφάλαιο αυτό θα σε βοηθήσει να κατανοήσεις ότι κάθε κοινωνία οργανώνεται με βάση συγκεκριμένους κοινωνικούς κανόνες, οι οποίοι προσδιορίζουν.
ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΝΔΙΑ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: Άννα Σαββατοπούλου Νάτσιος Σταύρος Παπαχαρίτων Στάθης Χατζηστυλλή Στεφανία.
ΠΑΙΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
ΠΑΙΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ & ΣΟΚΟΛΑΤΑ
Η ομάδα Αγωγής Υγείας του 39ου Γυμνασίου Αθηνών υλοποίησε ένα πρόγραμμα με θέμα “Διαδικτυακή Βία”. Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε από 30 μαθητές σε δύο βασικά.
UNICEF Η UNICEF αναγνωρίζει πως οι έγκαιρες παρεμβάσεις είναι οι πιο αποτελεσματικές και συνεργάζεται στενά με τα Υπουργεία Παιδείας των αναπτυσσόμενων.
Α’ Γενικού Λυκείου και ΕΠΑ.Λ.
Υπό την φοιτήτρια: ΒΑΛΙΕΒΑ ΖΑΡΗΝΑ (Α.Μ. 8464)
Η προστασία των θεμελιωδών δικαιωμάτων στην ΕΕ
Πολιτική Παιδεία Α’ Λυκείου Διδάσκων: Κοψιδάς Οδυσσέας
ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ
Ελένη Αγάθωνος, PhD Εμπειρογνώμων Παιδικής Προστασίας
Ευρωπαϊκός Πυλώνας Κοινωνικών Δικαιωμάτων:
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΑΙΔΙΩΝ Α. Διεθνής Ημέρα κατά της Επιθετικότητας εναντίον των Παιδιών Β. Παγκόσμια  Ημέρα για τα ορφανά πολέμου Γ. Ημέρα  της Ερυθράς Χειρός.
Κωνσταντίνα Πάιους Ελευθερία Πετράκου Αναστασία Συνοδινού
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ
Κοινωνική Έρευνα.
Οι απόψεις των μαθητών του σχολείου μας για τα βιντεοπαιχνίδια
ΠΑΙΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΠΕΪΝΗ ΑΡΤΕΜΙΣ ΦΙΛΙΠΠΙΔΟΥ ΑΡΕΤΗ ΣΑΜΑΡΑ ΜΑΚΗΣ ΚΟΥΖΙΩΝΗΣ ΘΩΜΑΣ ΔΕΛΗΜΑΝΗΣ

ΕΙΣΑΓΩΓΗ Θεμελιώδης βήμα για την προάσπιση των δικαιωμάτων του παιδιού υπήρξε η Γενική Συνέλευση του Ο.Η.Ε. ΣΤΙΣ 20 Νοεμβρίου 1989 που ψήφισε ομόφωνα την Σύμβαση των Δικαιωμάτων του παιδιού. Η συγκεκριμένη συνθήκη ρυθμίζει τις υποχρεώσεις των κρατών για την προστασία και προαγωγή των δικαιωμάτων του παιδιού. Παρ΄ όλα αυτά υπάρχουν παιδιά που δεν έχουν γνώση σχετικά με τα δικαιώματα τους και έτσι αντιμετωπίζουν συχνά το πρόβλημα της καταπατησής τους.

ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΑΔΡΟΜΗ Οι προσπάθειες για την προαγωγή και προστασία των δικαιωμάτων του παιδιού χρονολογούνται απ’ τα τέλη του 19ου–αρχές του 20ου αιώνα. Στα πλαίσια της Κοινωνίας των Εθνών έγιναν προσπάθειες για την απαγόρευση της εμπορίας των γυναικών και των παιδιών καθώς και την απαγόρευση της δουλείας και του δουλεμπορίου.

ΠΑΙΔΙΚΗ ΦΤΩΧΕΙΑ Στις χώρες της νότιας Ευρώπης, συμπεριλαμβανομένου την Ισπανία, την Ελλάδα και την Ιταλία όπως και στην Κροατία, στις χώρες της Βαλτικής και σε άλλες 3 χώρες που έχουν πληγεί από την ύφεση σύμφωνα με την έκθεση που δημοσιεύει η Unicef καταγράφθηκε η μεγαλύτερη αύξηση των ποσοστών παιδικής φτώχειας την εν λόγω περίοδο. Περίπου 76,5 εκατομμύρια παιδιά ζουν σε συνθήκες φτώχειας στις 41 πιο ευημερούσες χώρες.

ΠΑΙΔΙΚΗ ΥΓΕΙΑ Η απόλαυση του υψηλότερου δυνατού επιπέδου υγείας αποτελεί θεμελιώδες ανθρώπινο δικαίωμα. Το δικαίωμα στην υγεία είναι ένα δικαίωμα χωρίς αποκλεισμούς .Παρά το συγκεκριμένο γεγονός δεν είναι λίγα τα παιδία που στερούνται το δικαίωμα της υγείας εξαιτίας του κακού επιπέδου ζωής και των δύσκολων συνθηκών που αντιμετωπίζουν καθημερινά.

ΠΑΙΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Για 100 εκατομμύρια παιδιά στον κόσμο, αυτή τη χρονιά δεν χτύπησε το κουδούνι του σχολείου, απλούστατα γιατί δεν πηγαίνουν σχολείο επειδή δουλεύουν, σύμφωνα με εκτιμήσεις της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας. Πάνω από 246 εκατομμύρια παιδιά (ηλικίας 5 έως 17 ετών) στον κόσμο εργάζονται. Και δυστυχώς, αντίθετα από ό,τι θα νόμιζαν πολλοί, το φαινόμενο των εργαζόμενων παιδιών και των παιδιών που δεν πάνε στο σχολείο δεν είναι άγνωστο και στη χώρα μας. Το μέλλον γι' αυτά τα παιδιά διαγράφεται ζοφερό, καθώς δεν τους δίνεται καν η δυνατότητα να αναπτύξουν τις ικανότητές τους και να διευρύνουν τις γνώσεις και τις δεξιότητές τους αλλά και την κοινωνική τους θέση μέσα από το σχολείο.

ΑΝΑΛΦΑΒΗΤΙΣΜΟΣ Ο αναλφαβητισμός είναι ένα πολυσύχναστο φαινόμενο στις μέρες μας καθώς οι λόγοι που ευθύνονται για την ύπαρξη του είναι κυρίως οικονομικοί αλλά η προσφυγιά καθώς και η εργασία ευθύνονται σε μεγάλο βαθμό. Παρόλα αυτά όμως υπάρχουν και ποικίλες λύσεις που μπορούν να βοηθήσουν στην καταπολέμηση του όπως για παράδειγμα η κατοχύρωση του δικαιώματος στη μόρφωση και η απαγόρευση της παιδικής εργασίας.

ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ Στις μέρες μας συναντάμε πολλές παραβιάσεις των παιδικών δικαιωμάτων. Παράλληλα όμως η δράση ορισμένων οργανισμών συντελεί στη μείωση των παραβάσεων, καθώς και στην προστασία και ενημέρωση των παιδιών για τα δικαιώματά τους. Κάποιοι από τους οργανισμούς είναι: UNICEF Συνήγορος του παιδιού ActionAid Το χαμόγελο του παιδιού Δίκτυο για τα δικαιώματα του παιδιού

Για το ερευνητικό μέρος της εργασίας χρησιμοποιήσαμε το αυτοσχέδιο ερωτηματολόγιο. Συγκεκριμένα, απάντησαν 49 αγόρια και 51 κορίτσια. Ηλικιακά το δείγμα της έρευνας απαρτιζόταν από μαθητές ηλικίας 14-17.

Έχεις γνώσεις σχετικά με τα δικαιώματα του παιδιού;           Έχεις γνώσεις σχετικά με τα δικαιώματα του παιδιού; Ποιο θεωρείς το σημαντικότερο δικαίωμα;

Γνωρίζεις ότι μέχρι τα 18 θεωρείσαι παιδί; Νομίζεις πως έχεις το δικαίωμα να επιλέξεις την θρησκεία σου;

Υπάρχει δικαίωμα σχετικά με την προστασία των παιδιών από κάθε μορφή βίας; Γνωρίζεις άτομα από το σχολικό σου περιβάλλον που αναγκάζονται να δουλεύουν;

Μπορεί ένα τηλεοπτικό κανάλι να προβάλει συνέντευξη με έναν κακοποιημένο ανήλικο; Μπορεί ένας αστυνομικός που συλλαμβάνει έναν ανήλικο να του απαγορεύσει την επικοινωνία με τους γονείς του;

ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΩΝ ΕΥΡΗΜΑΤΩΝ-ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΩΝ   Με βάση τα ευρήματα της έρευνας διαπιστώθηκε ότι οι περισσότεροι μαθητές γνωρίζουν για τα δικαιώματα των παιδιών, αλλά όχι για την παραβίαση τους και τους νόμους που τα προστατεύουν.