SusCity: κατασκευάζοντας ψηφιακά παιχνίδια αειφόρων πόλεων Ν. Γιαννούτσου Μ. Δασκολιά Μ. Ξένος Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α.» Σεμινάριο Επιμόρφωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Advertisements

ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 1.1 Τεχνικές δεξιότητες και προσόντα.
Η ζωή μου: Ερευνώ-ανακαλύπτω τον κόσμο. Σχεδιάζω το μέλλον μου.
Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
Ένα παράδειγμα διαθεματικής αξιοποίησης ψηφιακών εργαλείων έκφρασης στα Μαθηματικά και στην Πληροφορική. Α. Ψαλτίδου Σ. Δουκάκης Ένα παράδειγμα διαθεματικής.
Εκπαιδευτικό λογισμικό Δέγγλερη Σοφία ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ.
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
Πανελλήνιο Ψηφιακό Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Επιμέλεια παρουσίασης: Ασημακοπούλου Κατερίνα Σιλιγάρδου Χρύσα Τζοβάρα Αλεξάνδρα.
Ίδρυμα Ευγενίδη, Καφενείο της επιστήμης, Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνιών Παιδαγωγική αξιοποίηση Τ. Α. Μικρόπουλος.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Η εργαστηριακή διδασκαλία στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Σενάρια διδασκαλίας ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΟΜΑΔΑ ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ 1 Η ΣΥΝΕΔΡΙΑ.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Εκπαίδευση Ενηλίκων στις Νέες Τεχνολογίες Πρόγραμμα "ΗΡΩΝ" 1 ος χρόνος Χρήστος Ι. Μηλιτσόπουλος Καθηγητής Β/θμιας - ΠΕ19 Εκπ/τής Ενηλίκων.
Πρόταση αποτελεσματικής μαθησιακής διαδικασίας για το μάθημα : Προγραμματιστικά εργαλεία για το διαδίκτυο. Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Center for Collaboration and Exchange (cce): Ένα εργαλείο για την υποστήριξη κοινοτήτων δράσης Χ. Κυνηγός, Ε. Τρούκη, Ν. Γιαννούτσου, Μ. Φουντάνα, Τ. Αθανασίου.
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
«Πλακόστρωση» Μαρίνα Πάλλα.
Κατηγορίες Λογισμικού. Περιγραφή Ενότητας  Στην ενότητα αυτή θα παρουσιάσουμε την έννοια του λογισμικού. Θα αναπτυχθούν οι κατηγορίες λογισμικού με τις.
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
Χρήση και αξιοποίηση ΤΠΕ στην διδακτική διαδικασία
Η ζωή μου: Ερευνώ-ανακαλύπτω τον κόσμο. Σχεδιάζω το μέλλον μου.
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΑνάπτυξη Εφαρμογών για την ΕΕΑ Διάλεξη 1: Εισαγωγή 1/26 12/2/2015 Διάλεξη 1 Εισαγωγή Ανάπτυξη Εφαρμογών για την Εκπαίδευση & την.
3.2 Κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισµικού για τη διδακτική των µαθηµατικών.
Διδακτική Πληροφορικής
Κοινωνικές και Οικονομικές Διαστάσεις της Διατροφής των παιδιών στο Σχολείο Στ’ Τάξη του 7 ου Δημοτικού Σχολείου Καρδίτσας.
ΠΑΚΕ Αττικής Π6 – μαθήματα Χ. Κυνηγού. Διδακτική με Μικρόκοσμους Χ. Κυνηγός.
3 η Πανελλήνια Διημερίδα Καθηγητών Πληροφορικής, Αλεξανδρούπολη Παιδαγωγική Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών Τ. Α. Μικρόπουλος.
“ΛΥΣΙΑΣ 2012” 16ος Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός μέσω Internet.
Στέκομαι, περπατώ…φρενάρω
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.
Το Παιχνίδι των Ανοικτών Εκπαιδευτικών Πόρων. Επισκόπηση Φάση Α’: Αναζητώντας ΑΕΠ – Προετοιμασία – Παιχνίδι Αναζήτησης ΑΕΠ – Ανάδειξη νικητή Φάση Β’:
Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ schools.gr/content/index.php?lesson_id=1 &ep=67 schools.gr/content/index.php?lesson_id=1.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
ΕΝΟΤΗΤΑ 1η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
Κώστας Θεριανός, Δρ. Επιστημών της Αγωγής Το σχέδιο δράσης (project) και η σύνδεση του με την Επαγγελματική Συμβουλευτική.
Ανάλυση κρίσιμου συμβάντος
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Τι είναι/ περιλαμβάνει ένα περιβάλλον μάθησης;
«Εκπαιδευτική Αξιολόγηση»
Παιδαγωγική Συνεδρία Λυκείου Αγ. Νικολάου 15/11/2010
Παραγωγή Ηλεκτρονικού Προϊόντος – ψηφιακός πίνακας ανακοινώσεων
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
Η γλώσσα προγραμματισμού LOGO
Η θεωρία της δραστηριότητας (activity theory) Ζ
Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας
«Τα ψηφιακά εργαλεία στη διδακτική πράξη»
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Πρακτική Άσκηση στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Παιχνίδι ρόλων Δρ. Δ. Δαποντας.
Ο ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Μαθαίνοντας το Φωτόδεντρο
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Σχεδιασμοί 1η παρέμβαση.
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Οι απόψεις των μαθητών του σχολείου μας για τα βιντεοπαιχνίδια
Μεταγράφημα παρουσίασης:

SusCity: κατασκευάζοντας ψηφιακά παιχνίδια αειφόρων πόλεων Ν. Γιαννούτσου Μ. Δασκολιά Μ. Ξένος Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας

Βασικές αρχές σχεδιασμού  Μάθηση μέσα από τη διαδικασία κατασκευής παιχνιδιών  Άνοιγμα του μηχανισμού του παιχνιδιού στο χρήστη για αμφισβήτηση, τροποποίηση και αλλαγή  Παροχή εργαλείων για παρέμβαση στο μηχανισμό του παιχνιδιού με στόχο την κατασκευή νέου παιχνιδιού που υποστηρίζουν την εστίαση στις έννοιες – αντικείμενα μάθησης  Κοινωνική διάσταση : όχι μόνο η διαδικασία κατασκευής αλλά και το τελικό προϊόν ( έχει συγκεκριμένους αποδέκτες και στόχο ) Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας

Περιγραφή – χαρακτηριστικά  Γεννήτρια μίας κατηγορίας παιχνιδιών που σχετίζονται με τη διαχείριση των πόρων ενός συστήματος κατά τη λογική του simcity( εδώ αειφόρος πόλη )  Τρόποι παρέμβασης στο SusCity για την κατασκευή νέου παιχνιδιού :  Διαμόρφωση της εικονικής αναπαράστασης του συστήματος ( εικόνα μίας πόλης, σημαντικά σημεία στην πόλη κλπ )  Καθορισμός των κανόνων του παιχνιδιού : πότε τελειώνει το παιχνίδι, πότε εμφανίζει προειδοποιητικά μηνύματα, πόσο διαρκεί το παιχνίδι και ποιος είναι ο μέγιστος αριθμός στοιχείων που μπορούν να συμπεριληφθούν στο παιχνίδι. Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας

Μία πρόταση διδακτικής αξιοποίησης Από την τέλεια πόλη στην πόλη μου  Τέλεια πόλη : μισοψημένος μικρόκοσμος, καλεί για τροποποίηση - αφετηρία για εξοικείωση με το παιχνίδι και το μηχανισμό του  Συζήτηση για τις αλλαγές στην « τέλεια πόλη »  Δημιουργία ενός νέου παιχνιδιού : « Η πόλη μου »  Ανταλλαγές παιχνιδιών, παίξιμο και αξιολόγηση Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας

Μερικά στοιχεία από την εφαρμογή ( Ι ) Συμμετέχοντες : 8 φοιτητές κατ. « Περιβαλλοντική Εκπαίδευση » του ΠΜΣ « Θεωρία, Πράξη και Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου » του Παν / μίου Αθηνών Συζήτηση για την « τέλεια πόλη »: Σε αυτό το παιχνίδι δεν μπορούμε να αποφασίσουμε ποιος είναι ο νικητής. Κατά τη γνώμη μου, το ότι βαθμολογούνται διάφορες κατηγορίες ( ενέργεια, χρήματα, υγεία,...) με διαφορετικό συντελεστή το καθιστά ακόμα πιο δύσκολο. Σε αντίστοιχα παιχνίδια για παράδειγμα, η ενέργεια και η υγεία είναι δείκτες που μετράνε μόνο για να παραμείνεις στο παιχνίδι και αυτό που μετράει στο τέλος είναι τα χρήματα. Στη δική μας περίπτωση, άλλη ομάδα βγήκε πρώτη στα χρήματα, άλλη στην ενέργεια κλπ. Με ποιο κριτήριο να καταλήξουμε κάπου ; Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας

Μερικά στοιχεία από την εφαρμογή ΙΙ Στο παιχνίδι δώσαμε βάρος περισσότερο στο ποια σημεία θα επιλέξει ο χρήστης και όχι τόσο, αν θα παίζει για μεγάλο χρονικό διάστημα. Γνωρίζοντας ο χρήστης ότι δεν έχει στη διάθεσή του μεγάλο χρονικό διάστημα προσπαθεί να συγκεντρωθεί. Κρίναμε ότι πέντε λεπτά είναι αρκετό χρονικό διάστημα για την ηλικία των παικτών. Στο παιχνίδι μάς ενδιαφέρει ο παίκτης να μπορεί να επιλέξει σημεία που το πλήθος τους είναι σημαντικά μικρότερο από τον αριθμό όλων των δυνατών επιλογών. Ο λόγος είναι ότι έτσι αναπτύσσει κριτική σκέψη. Πρέπει να κρίνει σε σχέση με το πώς αντιλαμβάνεται τα πράγματα, ποιες είναι οι βέλτιστες επιλογές για εκείνον και έτσι, αναπτύσσει την κριτική σκέψη. Επιπλέον, με το τέλος του παιχνιδιού τα μηνύματα και οι τιμές των ιδιοτήτων είναι αποκαλυπτικές για τον χρήστη : μέσω αυτών αντιλαμβάνεται τι αποτελέσματα έχουν οι επιλογές του. Αποφασίσαμε να έχει δυνατότητα δέκα επιλογών. Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας

Μπορείτε να αναζητήσετε το SusCity   Στην ίδια σελίδα θα βρείτε  Το εγχειρίδιο  Την τέλεια πόλη (perfecVille): μισοψημένος μικρόκοσμος  Τα δύο παιχνίδια που έφτιαξαν οι φοιτητές της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης  Envicity  SusCity A’ θμιας  Για να ανοίξετε το SusCity ή όποιον από τους παραπάνω μικρόκοσμους χρειάζεστε το Αβάκιο : Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας