SusCity: κατασκευάζοντας ψηφιακά παιχνίδια αειφόρων πόλεων Ν. Γιαννούτσου Μ. Δασκολιά Μ. Ξένος Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας
Βασικές αρχές σχεδιασμού Μάθηση μέσα από τη διαδικασία κατασκευής παιχνιδιών Άνοιγμα του μηχανισμού του παιχνιδιού στο χρήστη για αμφισβήτηση, τροποποίηση και αλλαγή Παροχή εργαλείων για παρέμβαση στο μηχανισμό του παιχνιδιού με στόχο την κατασκευή νέου παιχνιδιού που υποστηρίζουν την εστίαση στις έννοιες – αντικείμενα μάθησης Κοινωνική διάσταση : όχι μόνο η διαδικασία κατασκευής αλλά και το τελικό προϊόν ( έχει συγκεκριμένους αποδέκτες και στόχο ) Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας
Περιγραφή – χαρακτηριστικά Γεννήτρια μίας κατηγορίας παιχνιδιών που σχετίζονται με τη διαχείριση των πόρων ενός συστήματος κατά τη λογική του simcity( εδώ αειφόρος πόλη ) Τρόποι παρέμβασης στο SusCity για την κατασκευή νέου παιχνιδιού : Διαμόρφωση της εικονικής αναπαράστασης του συστήματος ( εικόνα μίας πόλης, σημαντικά σημεία στην πόλη κλπ ) Καθορισμός των κανόνων του παιχνιδιού : πότε τελειώνει το παιχνίδι, πότε εμφανίζει προειδοποιητικά μηνύματα, πόσο διαρκεί το παιχνίδι και ποιος είναι ο μέγιστος αριθμός στοιχείων που μπορούν να συμπεριληφθούν στο παιχνίδι. Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας
Μία πρόταση διδακτικής αξιοποίησης Από την τέλεια πόλη στην πόλη μου Τέλεια πόλη : μισοψημένος μικρόκοσμος, καλεί για τροποποίηση - αφετηρία για εξοικείωση με το παιχνίδι και το μηχανισμό του Συζήτηση για τις αλλαγές στην « τέλεια πόλη » Δημιουργία ενός νέου παιχνιδιού : « Η πόλη μου » Ανταλλαγές παιχνιδιών, παίξιμο και αξιολόγηση Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας
Μερικά στοιχεία από την εφαρμογή ( Ι ) Συμμετέχοντες : 8 φοιτητές κατ. « Περιβαλλοντική Εκπαίδευση » του ΠΜΣ « Θεωρία, Πράξη και Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου » του Παν / μίου Αθηνών Συζήτηση για την « τέλεια πόλη »: Σε αυτό το παιχνίδι δεν μπορούμε να αποφασίσουμε ποιος είναι ο νικητής. Κατά τη γνώμη μου, το ότι βαθμολογούνται διάφορες κατηγορίες ( ενέργεια, χρήματα, υγεία,...) με διαφορετικό συντελεστή το καθιστά ακόμα πιο δύσκολο. Σε αντίστοιχα παιχνίδια για παράδειγμα, η ενέργεια και η υγεία είναι δείκτες που μετράνε μόνο για να παραμείνεις στο παιχνίδι και αυτό που μετράει στο τέλος είναι τα χρήματα. Στη δική μας περίπτωση, άλλη ομάδα βγήκε πρώτη στα χρήματα, άλλη στην ενέργεια κλπ. Με ποιο κριτήριο να καταλήξουμε κάπου ; Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας
Μερικά στοιχεία από την εφαρμογή ΙΙ Στο παιχνίδι δώσαμε βάρος περισσότερο στο ποια σημεία θα επιλέξει ο χρήστης και όχι τόσο, αν θα παίζει για μεγάλο χρονικό διάστημα. Γνωρίζοντας ο χρήστης ότι δεν έχει στη διάθεσή του μεγάλο χρονικό διάστημα προσπαθεί να συγκεντρωθεί. Κρίναμε ότι πέντε λεπτά είναι αρκετό χρονικό διάστημα για την ηλικία των παικτών. Στο παιχνίδι μάς ενδιαφέρει ο παίκτης να μπορεί να επιλέξει σημεία που το πλήθος τους είναι σημαντικά μικρότερο από τον αριθμό όλων των δυνατών επιλογών. Ο λόγος είναι ότι έτσι αναπτύσσει κριτική σκέψη. Πρέπει να κρίνει σε σχέση με το πώς αντιλαμβάνεται τα πράγματα, ποιες είναι οι βέλτιστες επιλογές για εκείνον και έτσι, αναπτύσσει την κριτική σκέψη. Επιπλέον, με το τέλος του παιχνιδιού τα μηνύματα και οι τιμές των ιδιοτήτων είναι αποκαλυπτικές για τον χρήστη : μέσω αυτών αντιλαμβάνεται τι αποτελέσματα έχουν οι επιλογές του. Αποφασίσαμε να έχει δυνατότητα δέκα επιλογών. Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας
Μπορείτε να αναζητήσετε το SusCity Στην ίδια σελίδα θα βρείτε Το εγχειρίδιο Την τέλεια πόλη (perfecVille): μισοψημένος μικρόκοσμος Τα δύο παιχνίδια που έφτιαξαν οι φοιτητές της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Envicity SusCity A’ θμιας Για να ανοίξετε το SusCity ή όποιον από τους παραπάνω μικρόκοσμους χρειάζεστε το Αβάκιο : Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας