ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΙΩΛΚΟΥ… …ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Δίκτυο Σχολικής Καινοτομίας
Advertisements

Αντάμ!! Aφού είδαμε ποιο φύλλο κάνουμε αντάμ σε περίπτωση που έχει αγοράσει ο συμπαίκτης, τώρα θα δούμε τη δεύτερη επιλογή μας, στην περίπτωση που δεν.
Αθήνα 2009 Γεωργία Κολιοπούλου Νικόλαος Τριπόδης.
ΜΠΑΣΚΕΤ: ΕΝΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΠΟΥ ΛΑΤΡΕΥΩ
Παιδιά ελάτε να παίξουμε
BOCCIA IN ACTION! Μια σύντομη παρουσίαση του Μπότσια, για να μάθετε πως παίζεται αυτό το υπέροχο παιχνίδι!
Στο διάλειμμα.
Παιχνίδια που ταξιδεύουν στο χρόνο
Δημοτικο σχολειο δροσιασ κ.α΄
Παιχνίδια που δεν άντεξαν στο πέρασμα του χρόνου
ΑΜΑΔΕΣ Φέτος στο περιβαλλοντικό γελάσαμε, διασκεδάσαμε, παίξαμε . Ένα συναρπαστικό παιχνίδι ήταν οι αμάδες που άρεσαν πολύ σε όλους μας.
Αθήνα 2009 Γεωργία Κολιοπούλου Νικόλαος Τριπόδης.
Αθήνα 2009 Γεωργία Κολιοπούλου Νικόλαος Τριπόδης.
Το Μπριτζ είναι ένα παιχνίδι στατιστικής και η τεχνική της εμπάς ταιριάζει πολύ Οι πρωταθλητές προσπαθούν να ακολουθούν κάθε φορά το πλάνο με τις.
Περιβαλλοντικό πρόγραμμα 2012 Κεφαλονίτικα παιχνίδια-Τα μήλα Έλλη Κουνάδη.
Αθήνα 2009 Γεωργία Κολιοπούλου Νικόλαος Τριπόδης.
Αλάτι χοντρό – αλάτι ψιλό
Ο λύκος και τ’ αρνί Ο λύκος και τ’ αρνί Ο λύκος και τ’ αρνί
Τι κάνω όταν έχει σεισμό;
Παραδοσιακά παιχνίδια
ΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ
Μαρία Κουρή Πάολα Αλυσανδράτου Ελένη Μαρτσέλου
Άι- μπάι Πάολα Αλυσανδράτου.
Το κοριτσάκι με σπίρτα.
Κοινωνίες και συνεργασία
ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΕΚΠ/ΚΟΙ ΑΝΔΡΙΚΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΠΑΠΑΒΕΝΤΣΗΣ ΑΝΔΡΕΑΣ
Εργαστήρι παραγωγής λεβέ!!

Λαχνίσματα ΓΙΩΡΓΟΣ.
ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Ο τόπος μας . Ο τρόπος ζωής άλλοτε και τώρα
Χοροί Κώστας κ. – Γιάννης Φ..
ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΛΕΣΒΟΥ
Κινητικα παιχνιδιΑ Εύα Ιωαννίδου.
Τα παιχνίδια στην αρχαία Ελλάδα και τα παραδοσιακά παιχνίδια
Παιχνίδια με Μπαλόνια Ευα ιωαννιδου.
Παιχνίδια με Μπάλα Εύα Ιωαννίδου.
Παιχνίδια με διάφορους τύπους κυνηγητού
Υπεύθυνες εκπ/κοί Φυσ. Αγωγής: Παπαθανασίου Μαρία – Γραμματόση Ελένη
Παραδοσιακά παιχνίδια
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Στη μνήμη της μητέρας μου, Ιωάννας Σπ. Τριπόδη-Παρτσαδάκη
Μαρία Φ, Ελισσώ Π, και Μαγδαλία Α.
Ας ελέγξω το γραπτό μου!.
Η Διδασκαλία της Πετοσφαίρισης
Παιχνίδια αλτικής και σκυταλοδρομίας στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής
Α’ Τετράμηνο 2 ο Επάλ Α’ Τετράμηνο 2 ο Επάλ. Παραδοσιακά παιχνίδια Παραδοσιακά παιχνίδια Ονόματα Ομάδων: Ονόματα Ομάδων: Αντωνέλλη.
Γαβρά Παρασκευή 5602 Ζιώγα Στέλλα 5742 Κόλια Ηλιάνα 5650
Τα παλιά ξεχασμένα παιχνίδια και τα σημερινά
ΟΝΟΜΑΤΑ ΚΑΛΛΙΑ ΜΑΥΡΟΚΩΣΤΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΡΕΝΕΣΗ. ΤΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ Το παιχνίδι και η κίνηση αποτελούν ζωτική ανάγκη για κάθε νεαρή ζωή μέσα στη φύση.
5 ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ ΤΑΞΗ: Β2 ΜΑΘΗΜΑ: ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ: ΘΕΜΑ: Το παιδικό παιχνίδι από την αρχαιότητα ως τις μέρες μας.
Σελ. 1 ΟΔΗΓΙΕΣ Φύλλου Αγώνα για τη συμπλήρωση του.
 Παίζοντας οι ίδιοι παραδοσιακά παιχνίδια ( Μακριά γαϊδούρα, τυφλόμυγα, κυνηγητό) και διακινδυνεύοντας τα σχόλια των συμμαθητών μας!!!  Ρωτώντας.
Παραδοσιακά παιχνίδια ονομάζονται τα παιχνίδια που έπαιζαν οι παλαιότεροι και μεταφέρονται από γενιά σε γενιά με προφορική περιγραφή ή επίδειξη των μεγαλύτερων.
Τα παιδία παίζει … Ομαδικά παιχνίδια Σύγχρονα και μη, ακόμη καταφέρουν να συγκινούν τους γηρεότερους και να αποτελούν βασική προτίμηση των νέων.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΤΕΤΑΡΤΟ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ
Παραδοσιακά Παιχνίδια
FUNNY GAMES Παίξε Τώρα!.
Πετοσφαίριση Volleyball
ΤΟ ΠΙΟ ΩΡΑΙΟ ΜΟΥΣΙΚΟ ΟΡΓΑΝΟ
Ο ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΣΚΙΩΝ
Το παιχνίδι παίζεται με πανό Από 2 παιδιά
Κώστας κ. – Γιάννης Φ. Χοροί. Καλαματιανό Δημοφιλέστατος δημοτικός χορός ( που λέγεται και ίσος ή συρτός ) με πανάρχαιες ελληνικές ρίζες. Άγνωστος είναι.
Παιχνίδια από το παρελθόν
Βδομάδα 12_16/6/16 Θέλω να …..
«ΠΑΛΙΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ» Ομαδική Εργασία στο μάθημα της Λογοτεχνίας με θέμα :
ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Σελ. 1 ΟΔΗΓΙΕΣ για τη συμπλήρωση του Φύλλου Αγώνα
Γιαννακοπούλου Γεωργία Θεοκλήτου Φοίβη
2 ο Νηπιαγωγείο Δεμενίκων
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΙΩΛΚΟΥ… …ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ! ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΙΩΛΚΟΥ… …ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ

ΟΜΑΔΙΚΑ ΑΤΟΜΙΚΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ: ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ: Είναι τα παιχνίδια τα οποία μεταδίδονται από γενιά σε γενιά από τους μεγάλους στους μικρότερους ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ: ΟΜΑΔΙΚΑ ΑΤΟΜΙΚΑ

ΚΑΠΟΙΑ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ: Το κουτσό καλόγερος βασιλέας Τα πεντόβολα Τσελίκια Εφτάπτερο Κρυφτό Μπίλιες Γουρούνα Σκατόλια Μπερλίκι Μπιζζ Όπλα Πετάει-Πετάει Πουν’το δαχτυλίδι Τυφλόμυγα Ο μαέστρος Η κρεμάλα Η κολοκυθιά Αλάτι χοντρό αλάτι ψηλό Αμπάριζα Κλέφτες κι αστυνόμοι Στραβός Καλόγερος Τζαμί Τα μήλα Μάχη με στρατιωτάκια Το μαντιλάκι Βαρελάκια Τραμπάλα Χαλασμένο Τηλέφωνο

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ Αμπάριζα Σ' αυτό το παιχνίδι, τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ομάδες. Κάθε ομάδα έχει ένα σημείο εκκίνησης, συνήθως κολόνα ή δέντρο. Στην αρχή ένα παιδί από τη μια ομάδα (δεν έχει σημασία ποια), "παίρνει αμπάριζα και βγαίνει" για να προκαλέσει τους παίχτες της άλλης ομάδας να τον κυνηγήσουν. Τότε κάποιος απ' την αντίπαλη ομάδα "παίρνει αμπάριζα και βγαίνει" και τον κυνηγάει. 'Ετσι βγαίνουν και τ' άλλα παιδιά κυνηγούν. Κάθε παιδί έχει το δικαίωμα να κυνηγήσει τα παιδιά που έχουν βγει πριν απ' αυτόν, αλλά όχι τα παιδιά που έχουν βγει μετά. Επίσης κάθε παίχτης μπορεί να γυρίσει στην κολόνα του και να βγει όσες φορές θέλει. 'Οταν κάποιο παιδί πιάσει ένα παίχτη της αντίπαλης ομάδας, τον πάει στη φυλακή, που είναι συνήθως κοντά στην κολόνα του. Οι παίχτες της ομάδας του παιδιού που είναι φυλακισμένο, πρέπει να το ακουμπήσουν για να ελευθερωθεί. Σκοπός του παιχνιδιού είναι ν' ακουμπήσει ένας παίχτης την κολόνα της αντίπαλης ομάδας.

Σβούρα Παιχνίδι για 2-3 άτομα. Κανόνες: Σχεδιάζουμε έναν μεγάλο κύκλο και γύρω απ' το κέντρο του, βάζουμε όσες σβούρες χωράει. Ύστερα καθόμαστε έξω απ' τον κύκλο και κρατόντας μια σβούρα στο χέρι μας, προσπαθούμε να την χτυπήσουμε στο κέντρο του κύκλου και να διώξουμε όλες τις υπόλοιπες μακριά. Απ' έξω απ' τον κύκλο. Προσοχή! Η σβούρα που θα κρατάμε στο χέρι μας πρέπει να είναι δεμένη μ' ένα σκοινί απ΄την μύτη (κάτω-κάτω) έως την λαβή (πάνω-πάνω), ώστε να γυρνάει γύρω-γύρω πιο εύκολα. Οι σβούρες που βγάζουμε έξω απ' τον κύκλο γίνονται δικές μας. Για διευκόλυνση του παιχνιδιού, οι παίχτες πρέπει να παίζουν με σειρά ένας-ένας ξεχωριστά ώστε να φαίνονται οι σβούρες που το κάθε παιδί βγάζει έξω απ' τον κύκλο.

Κουτσό Είναι ένα ατομικό παιχνίδι .Τα παιδιά χαράζουν στο έδαφος το εξής σχήμα: Παίζουν ένας, ένας με τη σειρά, εφόσον ο προηγούμενος χάσει. Τοποθετούν στο πρώτο μία πέτρα, που συνήθως είναι πεπιεσμένη, τη «σμάδα». Κάνοντας κουτσό, ο παίκτης προσπαθεί να τη μετακινήσει με το πόδι στο επόμενο ημικύκλιο, χωρίς αυτή ή ο ίδιος να ακουμπήσουν στις γραμμές που ορίζουν το σχήμα. Όταν ο παίκτης φτάσει στο τέλος του σχήματος, πρέπει να ξαναγυρίσει στην αφετηρία με τον ίδιο τρόπο και να βγάλει τη σμάδα από το πρώτο ημικύκλιο από όπου είχε ξεκινήσει.

Μαντιλάκι Το μαντιλάκι είναι ένα παιχνίδι που παίζεται με έξι ή παραπάνω παιδιά. Για να παίξεις αυτό το παιχνίδι χρειάζεσαι ένα μαντίλι και μία κιμωλία. Με την κιμωλία σχεδιάζεις έναν κύκλο στη μέση και δύο γραμμές, μία δεξιά και μία αριστερά. Σκοπός του παιχνιδιού είναι να καταφέρεις να πάρεις το μαντίλι από το κέντρο. Τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ομάδες. Κάθε παιδί από την κάθε ομάδα έχει έναν αριθμό. Ο κάθε παίκτης προσπαθεί να πάρει το μαντίλι από το κέντρο χωρίς να τον πιάσει ο αντίπαλός του. Αν τον πιάσει, ο πόντος είναι του αντιπάλου. Αν όμως ο αντίπαλος περάσει τη γραμμή του ο πόντος είναι δικός του. Το παιχνίδι κερδίζει η ομάδα που έχει τους περισσότερους πόντους.

Τζαμί Το Τζαμί παίζεται από τέσσερα παιδιά και πάνω . Τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ομάδες . Για να αρχίσουν το παιχνίδι χρειάζονται έξι κεραμίδια και μια μπάλα. Τα κεραμίδια τα βάζουν το ένα πάνω στο άλλο, ώστε να σχηματιστεί ένας πύργος. Έτσι αρχίζει το παιχνίδι. Η πρώτη ομάδα στέκεται πίσω από τα κεραμίδια. Η δεύτερη ομάδα πηγαίνει εφτά οχτώ μέτρα μπροστά από τα κεραμίδια . Τα παιδιά της δεύτερης ομάδας προσπαθούν με τη μπάλα να ρίξουν τον πύργο με τα κεραμίδια. Κάθε παιδί έχει μία ευκαιρία. Αν κάποιο παιδί ρίξει τα κεραμίδια χτυπώντας τα με τη μπάλα τότε διασκορπίζονται στο γύρω χώρο οι δυο ομάδες. Η μεν πρώτη ομάδα επιδιώκει να <<κάψει>> τους παίκτες της δεύτερης χτυπώντας τους με τη μπάλα, η δε δεύτερη προσπαθεί να ξαναβάλει τα κεραμίδια στη θέση τους, έτσι ώστε να ξανασχηματιστεί ο πύργος . Δηλαδή το Τζαμί . Εάν προλάβει η δεύτερη ομάδα και φτιάξει το Τζαμί πριν καούν όλοι οι παίκτες της κερδίζει ένα σετ παιχνιδιού. Ο παίκτης που θα τοποθετήσει το τελευταίο κεραμίδι του πύργου φωνάζει Τζαμί και τελειώνει το σετ . Αν η πρώτη ομάδα κάψει όλους τους παίκτες της δεύτερης πριν προλάβουν να φτιάξουν το Τζαμί τότε αντιστρέφονται οι ρόλοι. Νικήτρια είναι η ομάδα που θα κερδίσει τα πιο πολλά σετ.

Το παιχνίδι αυτό παίζεται από πολλά παιδιά που συγκεντρώνονται και βγάζουν με κλήρο τη "μάνα". ΄Υστερα κάνουν όλα μαζί ένα κύκλο και κάθονται κάτω σταυροπόδι με τα χέρια πίσω, με τις παλάμες ανοιχτές. Η μάνα στέκεται έξω από τον κύκλο και βαστάει ένα μαντήλι. Κάνει μια βόλτα γύρω από τον κύκλο τραγουδώντας: Αλάτι ψιλό, αλάτι χονδρό, έχασα τη μάνα μου και πάω να τη βρω παπούτσια δεν μου πήρε να πάω στο χορό Την ώρα που τραγουδάει γύρω από τον κύκλο, πετάει το μαντίλι πίσω από ένα παιδί και συνεχίζει μέχρι να καταλάβουν ότι δεν κρατάει πια το μαντήλι . Το παιδί που πήρε το μαντήλι σηκώνεται και αρχίζει να κυνηγάει τη μάνα. ΄Οταν την πιάσει η μάνα κάθεται στη θέση του μαζί με τα άλλα παιδιά. Το παιδί που πήρε το μαντήλι γίνεται μάνα και αρχίζει να κυνηγάει. Το παιχνίδι συνεχίζεται έτσι μέχρι να το βαρεθούν.

Μετά από έρευνα με ερωτηματολόγια που μοιράστηκαν σε μαθητές με θέμα τα παραδοσιακά παιχνίδια διαπιστώθηκαν τα παρακάτω αποτελέσματα:

ΠΗΓΕΣ: http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A0%CE%B1%CF%81%CE%B1%CE%B4%CE%BF%CF%83%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CE%AC_%CF%80%CE%B1%CE%B9%CF%87%CE%BD%CE%AF%CE%B4%CE%B9%CE%B1 http://athlitikipoed.tripod.com/paradosiaka_pexnidia.htm https://sites.google.com/site/archeiakoylikodraseon/paichnidia

ΕΡΓΑΣΤΗΚΑΝ: ΠΑΝΟΣ ΤΕΚΟΣ ΤΗΛΕΜΑΧΟΣ ΨΑΡΡΑΣ ΦΑΝΗΣ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ ΦΙΛΙΠΠΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: ΣΠΑΝΟΠΟΥΛΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ