Η ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΕΜΦΑΝΙΣΗ & Η ΓΛΩΣΣΑ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ
ΑΛΗΘΕΙΑ Η΄ΨΕΜΑ; Η εμφάνιση & η γλώσσα του σώματος (Γ.Σ.) μπορούν να αποκαλύψουν πολλά, αλλά σπάνια αποτελούν αξιόπιστα μέσα πρόβλεψης της ανθρώπινης συμπεριφοράς
ΕΜΦΑΝΙΣΗ / ΓΛΩΣΣΑ ΣΩΜΑΤΟΣ ΛΕΠΤΗ Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΑ ΔΥΟ π.χ. Βαμμένα Εμφάνιση Μάτια Ύπουλο/Καλοσυνάτο βλέμμα Γλώσσα του Σώματος
ΕΜΦΑΝΙΣΗ 1 Όλα τα επιλέξιμα φυσικά χαρ/κά ενός ανθρώπου φανερώνουν συνειδητές επιλογές & αποκαλύπτουν πώς θέλει να τον βλέπουν οι άλλοι Ακόμη και τα μη επιλέξιμα φυσικά χαρ/κά μπορούν, συχνά, να τροποποιούνται
ΕΜΦΑΝΙΣΗ 2 Κοσμήματα & αξεσουάρ: προσφέρουν ενδείξεις για τη θρησκεία, το χόμπι, το βαθμό οικονομικής επιτυχίας, το γούστο, κλπ. Ρουχισμός: φανερώνει ένα συγκεκριμένο σύστημα αξιών ή μία συγκεκριμένη επιλογή του τρόπου ζωής Περιποιημένη ή μη εμφάνιση
ΟΛΑ ΑΥΤΆ ΜΕΡΙΚΕΣ ΦΟΡΕΣ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΟΥΝ ΜΟΝΟ ΤΙΣ ΠΕΠΟΙΘΗΣΕΙΣ, ΤΙΣ ΑΞΙΕΣ & ΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΠΟΥ ΤΟ ΑΤΟΜΟ ΕΠΙΛΕΓΕΙ ΣΥΝΕΙΔΗΤΑ ΝΑ ΠΡΟΒΑΛΕΙ ΣΕ ΜΙΑ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΠΕΡΙΣΤΑΣΗ
ΓΛΩΣΣΑ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ 1 Προσφέρει πιο ουσιώδεις πληροφορίες Λίγοι άνθρωποι έχουν επίγνωση των σωματικών τους αντιδράσεων & ακόμη λιγότεροι είναι πάντα σε θέση να τις ελέγχουν, ακόμη και αν το θέλουν
ΓΛΩΣΣΑ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ 2 ΤΕΙΝΕΙ ΝΑ: ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΕΙ ΤΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΚΑΙ ΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ (φόβο, νευρικότητα, χαρά, αναποφασιστικότητα, απογοήτευση, κλπ) ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΊΝΑΙ ΕΜΦΑΝΗ ΑΠΌ ΤΟ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟ Ή ΤΟ ΝΤΥΣΙΜΟ
ΑΝΟΙΧΤΑ ΤΑ ΜΑΤΙΑ & ΤΟ ΜΥΑΛΟ ΆΛΛΟΤΕ Η Γ.Σ. & Η ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΔΕΙΧΝΟΥΝ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΙ ΑΛΛΟΤΕ ΣΕ ΑΝΤΙΘΕΤΗ! + ΔΕΝ ΚΡΙΝΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΑΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΑΛΛΑ ΜΕ Ο,ΤΙ ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ ΓΕΝΙΚΑ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟ ΩΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ
Π.χ. Ανάρμοστο ντύσιμο, μακιγιάζ ή χτένισμα & ανάρμοστες χειρονομίες/κινήσεις μπορεί: Να θέλει να τραβήξει την προσοχή Να μην έχει κοινή λογική Να βάζει την άνεση & την ευκολία του πάνω από όλα Να προσπαθεί να φανεί αυθόρμητος, επαναστάτης & να δείξει ότι δεν τον ενδιαφέρει η γνώμη των άλλων Να μην έχει μάθει να ντύνεται ή να φέρεται με τον ανάλογο τρόπο Να είναι εγωκεντρικός & να μη δείχνει ευαισθησία για τα αισθήματα των άλλων Να προσπαθεί να μιμηθεί κάποιον που θαυμάζει Να μην έχει τα κατάλληλα, για την περίσταση, ρούχα
Πρέπει να λαμβάνονται υπ’ όψη: ΜΑΛΛΙΑ Όλοι έχουν/δεν έχουν μαλλιά Αλλάζουν, συνεπώς αποτελούν ένα μέσο προσωπικής έκφρασης Πρέπει να λαμβάνονται υπ’ όψη: Η τρέχουσα μόδα Η ηλικία
ΤΑ ΜΑΛΛΙΑ ΤΩΝ ΑΝΤΡΩΝ
Τα πολύ κοντά μπορεί να δείχνουν ότι: 1. ΜΑΚΡΙΑ Ή ΚΟΝΤΑ Τα πολύ κοντά μπορεί να δείχνουν ότι: Ασχολείται με σπορ Είναι ή ήταν στρατιωτικός Εργάζεται κάπου που απαιτούνται τα πολύ κοντά μαλλιά Ακολουθεί τη μόδα, έχει καλλιτεχνικές τάσεις ή είναι επαναστατικός τύπος (ιδίως βαμμένα) Είναι συντηρητικός Ακολουθεί κάποια θεραπεία ή συνέρχεται από αυτήν Τα έχει κοντά για πρακτικούς λόγους Πιστεύει ότι είναι πιο ωραίος έτσι.
2. «ΑΠΌ ΤΟ ΚΟΜΜΩΤΗΡΙΟ» Υποδηλώνει «δύναμη & εξουσία» & συνήθως συμπληρώνεται από ακριβά ρούχα & αξεσουάρ. Δείχνει ματαιοδοξία & προσπάθεια εντυπωσιασμού των άλλων.
3. ΤΡΙΧΟΠΤΩΣΗ Μαλλιά που καλύπτουν τη φαλάκρα ή εμφανείς περούκες: ματαιοδοξία &, ίσως, φτωχή κρίση της αντιληπτικής ικανότητας των άλλων Εμφύτευση τριχών & άλλες επεμβάσεις: ίσως ματαιοδοξία ή έλλειψη αυτό-αποδοχής. Ανασφάλεια & αμηχανία. Επίσης: υψηλό εισόδημα & εμμονή με την εμφάνιση. Κασκέτο, καπέλο ή αλογοουρά: αντίσταση στο γήρας (ή την ωριμότητα)
4. ΒΑΜΜΕΝΑ ΜΑΛΛΙΑ Όταν γκριζάρουν: ίσως ματαιοδοξία, δόση εγωκεντρισμού & έλλειψη επαφής με την πραγματικότητα.
ΤΑ ΜΑΛΛΙΑ ΤΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ
1. ΜΑΚΡΙΑ Ή ΚΟΝΤΑ Πολύ κοντά: Κοντά αλλά κομψά: ίσως καλλιτεχνική φύση, ίσως οικονομική ευχέρεια ή (αν όχι οικ. ευχέρεια) ματαιοδοξία, ανάγκη για αποδοχή, ενδιαφέρον για τη γνώμη των άλλων &, ίσως, ανασφάλεια. Λιγότερο στυλιζαρισμένα κοντά μαλλιά: πρακτικός χαρακτήρας Πολύ κοντά μαλλιά, που τραβούν την προσοχή: (ανάλογα με τα ρούχα) …. ή θεραπεία.
1. ΜΑΚΡΙΑ Ή ΚΟΝΤΑ Μακριά μαλλιά: Ίσως πιστεύει ότι την κάνουν πιο ελκυστική Μποέμ προσωπικότητα (συνδυασμός με ρούχα) Αφρόντιστα μαλλιά: έλλειψη κρίσης, επαναστατικό χαρακτήρα, ασθένεια, τεμπελιά, απροθυμία ή ανικανότητα αφιέρωσης χρόνου/ενέργειας για περιποίηση Μεγάλη σε ηλικία: αντίδραση στο γήρας, έλλειψη ρεαλισμού
2. ΒΑΜΜΕΝΑ ΜΑΛΛΙΑ Γκρι: είτε αποδοχή της ηλικίας και του εαυτού της είτε πρακτικοί λόγοι Extreme χρώματα
ΣΥΝΕΠΩΣ…. … διάφορα χαρακτηριστικά των μαλλιών (& άλλων φυσικών χαρ/κών) των ανθρώπων μπορεί να έχουν πολλά νοήματα. Συνήθως μπορούμε να αποκωδικοποιήσουμε τη σημασία τους μόνο αφού συγκεντρώσουμε & ερμηνεύσουμε άλλες ενδείξεις
ΓΛΩΣΣΑ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ/ ΚΙΝΗΣΙΟΛΟΓΙΑ Συχνά, η γλώσσα του σώματος εκφράζει απλά μία σωματική κατάσταση (π.χ. πόνο στην πλάτη) ή μία προσωρινή ψυχική κατάσταση (π.χ. απογοήτευση) & όχι ένα μόνιμο στοιχείο του χαρακτήρα. Η ΣΤΑΘΕΡΟΤΗΤΑ & Η ΣΥΝΕΠΕΙΑ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΚΛΕΙΔΙ ΣΤΗΝ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΣ ΤΗ ΓΛΩΣΣΑ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ – ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΨΥΧΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ
ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΑ ΑΝΕΙΛΙΚΡΙΝΙΑΣ (περιστασιακός ψεύτης) Ύπουλο βλέμμα, μάτια που αποφεύγουν τα δικά σας Κάθε είδους νευρικές κινήσεις Γρήγορη ομιλία Αλλαγή της φωνής Κινήσεις μπρος-πίσω, σε όρθια ή καθιστή στάση Οποιοδήποτε σημάδι νευρικότητας Υπερβολικό, προσποιητά ειλικρινές βλέμμα Ιδρώτας Τρεμούλιασμα Γλείψιμο των χειλιών Πέρασμα της γλώσσας πάνω από τα δόντια Ανάρμοστη οικειότητα Σκύψιμο μπροστά Κρύψιμο των ματιών, του στόματος ή του προσώπου
2. ΑΝΙΑ Περιπλανώμενο βλέμμα Απλανές βλέμμα Πεταχτές ματιές στο ρολόι ή σε άλλα αντικείμενα Βαθιοί αναστεναγμοί Χασμουρητό Σταύρωμα/ξεσταύρωμα των ποδιών/χεριών Νευρικό χτύπημα ή παίξιμο των δαχτύλων/στυλού/κλπ. Νευρικό χτύπημα του ποδιού Αφηρημένο μουτζούρωμα στο χαρτί Κίνηση μπρος-πίσω στην καρέκλα Τέντωμα Μάσημα νυχιών ή τσαλάκωμα ρούχων.
3. ΑΝΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ Κούνημα μπρος-πίσω στην καρέκλα Ματιές από το ένα αντικείμενο στο άλλο Κλίση του κεφαλιού δεξιά – αριστερά Άνοιγμα & κλείσιμο του στόματος χωρίς ομιλία
4. ΑΜΥΝΤΙΚΟΤΗΤΑ Σταυρωμένα χέρια &/ή πόδια Σφιγμένα δόντια, σαγόνια ή χείλη Αποφυγή της ματιάς του συνομιλητή Σώμα σε θέση μάχης Χέρια στους γοφούς Γρήγορες εκπνοές Σφιχτά κλεισμένο στόμα & άρνηση ομιλίας Απομάκρυνση από την άβολη κατάσταση
5. ΑΜΗΧΑΝΙΑ Νευρικό γέλιο Αποφυγή της ματιάς του συνομιλητή Κούνημα του κεφαλιού Απομάκρυνση Κοκκίνισμα Αποφυγή των ανθρώπων, απομάκρυνση από το χώρο
6. ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΟ & ΡΟΜΑΝΤΙΚΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ Υπερβολικό χαμόγελο Γέλιο Συνάντηση του βλέμματος του άλλου Επίμονο βλέμμα Πετάρισμα των ματιών Ύγρανση των χειλιών Σταύρωμα/ξεσταύρωμα των ποδιών Νωχελική στάση Ντροπαλό χαμόγελο Παραβίαση του προσωπικού χώρου του άλλου Άγγιγμα του εαυτού Καλλωπισμός …………………………………