Μεθοδολογικές προσεγγίσεις των κοινωνικών αναπαραστάσεων 1. Πειραματική μελέτη των κοινωνικών αναπαραστάσεων 2. Πειραματικές έρευνες- αναπαράσταση και.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
Advertisements

Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ-ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΜΑΘΗΜΑ : ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ.
Κοινωνικές Δεξιότητες
Μ. Βιβίτσου, Ν. Λαμπροπούλου, Αλ. Γκίκας, Ι. Χαρδαλούπα
KOIΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ Μάθημα 9-10
Πειράματα για τις διαταραχές μάθησης και μνήμης
Η εργαστηριακή διδασκαλία στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών
Οι επιρροές του κοινωνικού περιβάλλοντος
ΘΕΩΡΗΤΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ/ΜΕΘΟΔΟΙ
Ενότητα 2.1 Σύγχρονες θεωρήσεις για τη μάθηση
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΚΕΙΜΕΝΙΚΟΥ ΕΙΔΟΥΣ
Διδακτικά σενάρια.
Διημερίδα για την Κοινωνική Διάσταση της Κοινωνίας της Πληροφορίας Αθήνα, Δεκεμβρίου 2004 Μελέτη Αξιολόγησης «Η διάσταση της ισότητας των φύλων.
Θεωρίες γνωστικής ασυνέπειας
ΕΞΕΡΕΥΝΩΝΤΑΣ ΤΙΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΞΑΝΘΟΥΛΗ ΜΑΡΙΑ Α.Μ :
Τάξεις στις οποίες απευθύνεται: Β Γυμνασίου
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
Μοντέλα και μορφές αξιολόγησης
KOIΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ Μάθημα 1 Γκέκα Μαρία Πανεπιστήμιο Κρήτης
ΕΝΟΤΗΤΑ 2 – Κεφάλαιο 5: To λογισμικό του υπολογιστή
Ταξίδι στον κόσμο της Γλώσσας Β’ Δημοτικού
Μέθοδοι έρευνας.
SusCity: κατασκευάζοντας ψηφιακά παιχνίδια αειφόρων πόλεων Ν. Γιαννούτσου Μ. Δασκολιά Μ. Ξένος Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας
Η Θεωρία του Κ. Lewin για το ζωτικό χώρο E ργασία στο πλαίσιο του μαθήματος «Ψυχολογία» από τους φοιτητές: Γεράσιμο Βαρσάνη Δέσποινα Μπρέκου Σπύρο Ζαρογιάννη.
PSY 301 Μάθημα 2ον KOINΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΜΕΘΟΔΟΙ & ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ Η επιδίωξη: βελτίωση ποιότητας με συνεχή βελτίωση των διεργασιών με βάση τις οποίες παράγονται τα προϊόντα Παράγοντες: ελεγχόμενες μεταβλητές.
Αθήνα, Νοέμβριος 2011 Το ηλεκτρο-δωμάτιο: ένα διαδραστικό παιχνίδι για τον ηλεκτρισμό Μαρίνα Τομαρά MEd, Εκπαιδευτικός, Φυσικός Ραδιοηλεκτρολόγος,
ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ;;; COX Αθλητική Ψυχολογία είναι η επιστήμη η οποία εφαρμόζει τις αρχές της ψυχολογίας στον χώρο του αθλητισμού. Συχνά.
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: ΘΕΩΡΙΑ, ΠΡΑΞΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ Αντιγόνη-Άλμπα Παπακωνσταντίνου, MSc, PhD Εντεταλμένη Διδασκαλίας Πανεπιστημίου.
Σπύρος Αβδημιώτης MBA PhD Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Κατεύθυνση Διοίκησης Τουριστικών Επιχειρήσεων & Επιχειρήσεων Φιλοξενίας Εαρινό Εξάμηνο 2016.
ΤΡΟΠΟΣ ΣΥΓΓΡΑΦΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
1 ΚΡΙΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΛΟΓΟΥ (Critical Discourse Analysis) ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ.
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΩΝ Β ΕΠΙΠΕΔΟΥ-ΠΑΚΕ ΒΟΛΟΥ Κωνσταντίνα Ματσούκα, φιλόλογος.
ΔΙΑΛΕΞΗ 11η Ποσοτική έρευνα υγείας
Το μοντέλο δομής κοινωνικών παραγόντων του Κ. Roberts
Μεθοδολογία της έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι &ΙΙ
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Παραδείγματα Διδάσκουσα: Ζαχαρούλα Σμυρναίου,
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Αρχές Οργάνωσης και διοίκησης επιχειρήσεων , 1ο εξάμηνο
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
Επεξεργασία Κειμένου Διδακτική προσέγγιση των λογισμικών γενικής χρήσης Ζωγραφική Λογιστικά φύλλα Βάσεις δεδομένων.
9o ΑΝΟΙΚΤΟ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ
«Προστασία περιβάλλοντος & βιώσιμη ανάπτυξη μέσω της κατασκευής
Παρουσίαση επιστημονικής εκδήλωσης
Επιθεώρηση Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού,
Συμμετοχική παρατήρηση Συστηματική παρατήρηση
Διαχείριση Κινδύνου Ενότητα 3: Σχέδιο Διαχείρισης Κινδύνου.
Μεθοδολογια εκπαιδευτικης ερευνας
ΟΠΤΙΚΗ Οπτική ονομάζεται ο κλάδος της Φυσικής που μελετά τη συμπεριφορά και τις ιδιότητες του φωτός, ενώ επιπλέον περιγράφει και τα φαινόμενα που διέπουν.
Μεθοδολογία της έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι &ΙΙ
Μέθοδοι έρευνας της ψυχολογίας
Κάποιες βασικές έννοιες στη μεθοδολογία της ψυχολογίας
Εισαγωγή στην Ψυχολογία
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ-ΕΦΗΒΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
Προσεγγίσεις στην κοινωνική έρευνα - Ποιοτική και ποσοτική μεθοδολογία
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΩΝ ΕΥΡΩΠΑΙΚΩΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΩΝ
Λ. Μήτρου, Επικ. Καθηγήτρια – Πανεπιστήμιο Αιγαίου Κανονιστικές και Κοινωνικές Διαστάσεις της Κοινωνίας της Πληροφορίας /2 Χειμερινό εξάμηνο
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
ΟΙ ΔΙΟΜΑΔΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Βιβλιογραφική Ανασκόπηση
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Α΄ Φάση Δι.Με.Π.Α 2ο μάθημα: Μέθοδοι Παρατήρησης της διδασκαλίας.
Η ανοιχτή μέθοδος συντονισμού (ΑΜΣ)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μεθοδολογικές προσεγγίσεις των κοινωνικών αναπαραστάσεων 1. Πειραματική μελέτη των κοινωνικών αναπαραστάσεων 2. Πειραματικές έρευνες- αναπαράσταση και διατομική συμπεριφορά 3. Έρευνες σχετικά με την εσωτερική δομή και δυναμική των αναπαραστάσεων

1. Πειραματική μελέτη των κοινωνικών αναπαραστάσεων  Αναφέρεται στη σχέση ψυχολογικού και κοινωνικού.  Οι απόψεις, στάσεις και πεποιθήσεις σε σχέση με ένα αντικείμενο ή σε μια κατάσταση καθορίζονται τόσο από το ίδιο το υποκείμενο, όσο και από το κοινωνικό και ιδεολογικό σύστημα μέσα στο οποίο υπεισέρχεται.

Συνέχεια…  Η μελέτη των κοινωνικών αναπαραστάσεων τονίζει τη συμβολική διάσταση των απόψεων, τη σημασία,  Δεν ενδιαφέρεται αποκλειστικά για τους παράγοντες και τις συμπεριφορές που παρατηρούνται άμεσα.  Οι συμπεριφορές των υποκειμένων ή ομάδων δεν καθορίζονται από τα αντικειμενικά χαρακτηριστικά της κατάστασης, αλλά από την αναπαράσταση της κατάστασης.

Ιδιαιτερότητα της πειραματικής μελέτης των κοινωνικών αναπαραστάσεων Πειραματικό σχέδιο  Το πειραματικό σχέδιο αποσκοπεί στον εντοπισμό της σημασίας των μεταβλητών,  Μια μεταβλητή μπορεί να οδηγηθεί σε διαφορετικές αναπαραστάσεις και να παίρνει διάφορες σημασίες.

Αναπαράσταση της κατάστασης (παιχνιδιού)  Το παιχνίδι ως συνώνυμο κέρδους, νίκης και σύγκρουσης,  Το παιχνίδι ως συνώνυμο της ευχάριστης συνάντησης, της αλληλεπίδρασης.  Οι δύο αναπαραστάσεις συνδεδεμένες με πολιτιστικά στοιχεία (δυτικά και λατινικά).

Χρήση εκφώνησης  Η εκφώνηση ως μέσο εισαγωγής ή ελέγχου των διαφορετικών στοιχείων της κατάστασης,  Η «αμφίεση» της κατάστασης, ο τρόπος που παρουσιάζεται η κατάσταση.

2. Πειραματικές έρευνες-αναπαράσταση και διατομική συμπεριφορά  Μελέτη της αναπαράστασης του συμπαίκτη Αναπαράσταση του παιχνιδιού  Η αναπαράσταση του συμπαίκτη: α) ως ο Άλλος, ο φοιτητής, και β) ως μηχανή.  Η αναπαράσταση δύο συμπεριφορών: προσαρμοστικής και άκαμπτης.

Υποθέσεις  Η αναπαράσταση του συμπαίκτη καθορίζει το επίπεδο συνεργασίας κάθε συνθήκης, δηλαδή η αναπαράσταση του ανθρώπινου συμπαίκτη ευνοεί τη συνεργασία.  Η αναπαράσταση του συμπαίκτη παίζει μεγαλύτερο ρόλο από ό,τι η πραγματική συμπεριφορά του.

Εργαλεία μελέτης των αναπαραστάσεων  Ερωτηματολόγια πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την αλληλεπίδραση των παικτών.

Ανάλυση των αναπαραστάσεων και η εξέλιξή τους Αναλογία των επιλογών συνεργασίας (σύνολο του παιχνιδιού) προσαρμοστι κή άκαμπτη Αναπαρ άσταση συμπαί κτη Άλλος 0.58Ο.51 Μηχανή

3. Έρευνες σχετικά με την εσωτερική δομή και δυναμική των αναπαραστάσεων  Η θεωρία του κεντρικού πυρήνα  Βασική υπόθεση: η οποιαδήποτε αναπαράσταση οργανώνεται γύρω από ένα κεντρικό πυρήνα.  Δύο λειτουργίες του κεντρικού πυρήνα: α) λειτουργία γεννήτριας, δημιουργεί και μετασχηματίζει άλλα στοιχεία, β) λειτουργία οργάνωσης, ενώνει και σταθεροποιεί την αναπαράσταση.

Μελέτη του κεντρικού πυρήνα της αναπαράστασης του τεχνίτη Πρώτη φάση της μελέτης  Λεπτομερής μελέτη της αναπαράστασης του τεχνίτη,  Τρεις πηγές πληροφοριών: ποιοτική έρευνα σε εθνικό επίπεδο, δοκιμασία σύνδεσης λέξεων (103 φοιτητές), δοκιμασία διαδοχικών ιεραρχικών επιλογών (55 φοιτητές).  Αποτέλεσμα: χειρωνάκτης, αγάπη για την εργασία, προσωπική εργασία, ποιοτική εργασία, μαθητευόμενος.

Δεύτερη φάση της μελέτης  Πειραματική συνθήκη περιλαμβάνει: α) τη διαδικασία απομνημόνευσης, και β) τη συνθήκη του κεντρικού πυρήνα.  Διαδικασία απομνημόνευσης. Τα υποκείμενα πρέπει να θυμηθούν αμέσως μετά την ακρόαση (άμεση μνήμη) και στη συνέχεια μετά από μια ώρα (μνήμη χρονικά καθυστερημένη) 30 λέξεις σχετικά με τον τεχνίτη.

Συνθήκη κεντρικού πυρήνα  Παρουσία κεντρικού πυρήνα: Τα πέντε στοιχεία του κεντρικού πυρήνα είναι στη λίστα,  Απουσία κεντρικού πυρήνα: Παρουσία περιφερειακών στοιχείων.

Υποθέσεις  Τα κεντρικά στοιχεία της αναπαράστασης θα απομνημονευτούν καλύτερα, ιδίως στη χρονικά καθυστερημένη μνήμη, εξαιτίας της θέσης στην αναπαράσταση,  Όταν τα κεντρικά σημεία απουσιάζουν από τη λίστα, τα υποκείμενα αποδίδουν τα απόντα κεντρικά στοιχεία.

Αποτελέσματα Αναλογία των απομνημονευμένων λέξεων Αναπαράσταση Επικαλ.Μη- επικ. Επικα λ. Μη- επικ. Κεντρικά Στοιχεία Περιφερειακά στοιχεία

Έρευνα για το ρόλο του κεντρικού πυρήνα στο μετασχηματισμό των αναπαραστάσεων  Αντικείμενο της αναπαράστασης: η ιδανική ομάδα.  1η φάση του πειράματος: παρουσίαση κειμένου που περιγράφει μια «καλή ομάδα»,  2η φάση, δίνεται πληροφορία που αμφισβητεί είτε στοιχεία του κεντρικού πυρήνα (ισότητα), είτε περιφερειακά (ασυμφωνία απόψεων).

Αποτελέσματα  Όταν τίθεται υπό αμφισβήτηση ένα περιφερειακό στοιχείο, η πλειοψηφία διατηρεί την αναπαράσταση.  Όταν τίθεται υπό αμφισβήτηση, τα υποκείμενα θεωρούν ότι η συγκεκριμένη ομάδα δεν είναι πλέον ιδανική, αλλάζουν αναπαράσταση.

Βιβλιογραφία δύο ενοτήτων  Παπαστάμου, Σ. (1989). Εγχειρίδιο Κοινωνική Ψυχολογίας. Αθήνα: Οδυσσέας