ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΤΡΟΦΗΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ο ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ ΣΤΟΝ ΚΥΠΡΙΑΚΟ ΕΡΥΘΡΟ ΣΤΑΥΡΟ ΣΗΜΕΡΑ
Advertisements

Tdtudtudtu Παρουσίαση άρθρου Georgakopoulou, A Narrative and identity management: discourse and social identities in a tale of tomorrow. Research.
ΓΛΩΣΣΑ Ορισμός Χαρακτηριστικά Παράγοντες γλωσσικής ποικιλίας
Το κάπνισμα στην ζωή μας
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ «Τροφή για σκέψη…» ΘΕΜΑ: Διατροφή στην εφηβεία
Τούλα Πατσάλη Διεύθυνση Διαρθρωτικών Ταμείων και Ταμείου Συνοχής Γραφείο Προγραμματισμού ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟ ΠΛΑΝΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΩΝ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ ΚΑΘΟΔΗΓΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
ΘΕΜΑ : « Διαπροσωπικές σχέσεις των νέων»
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Κριτική παιδαγωγική & δημιουργία σχολικού κήπου
Η επικοινωνία στις κοινωνικές ομάδες και στην εκπαίδευση
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ & ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ «ΦΥΛΟ ΚΑΙ ΝΕΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΑΣ μμμμμμμμμμμμμμμ.
Ερευνητική Εργασία (Project) τμήματος Α2
Διημερίδα για την Κοινωνική Διάσταση της Κοινωνίας της Πληροφορίας Αθήνα, Δεκεμβρίου 2004 Μελέτη Αξιολόγησης «Η διάσταση της ισότητας των φύλων.
Δρ Ι.Π.Αμπελάς Ορισμός, αίτια, συνέπειες, τρόποι αντιμετώπισης
Ανάπτυξη και Λειτουργία
Κοινωνιολογία (Εισαγωγικές έννοιες)
ΒΑΣΙΚΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ (ΚΕΦ. 1) ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ ΕΛΙΣΑΒΕΤ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ.
Δόμηση και αποδόμηση κειμένων εκπαιδευτικής πολιτικής
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
Αρχαία Ελληνικά ΙΙ Επιλογικές παρατηρήσεις. Κομβικό σημείο: σύγκριση αρχαίων ελληνικών απόψεων και χριστιανικών για τα ίδια θέματα.
Ισότητα Φύλων Πανταζάκου Χριστίνα.
ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΣΕ ΘΕΣΕΙΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ
ΜΑΘΗΜΑ 4ο (Κοινωνικές ομάδες)
Γλώσσα & Φύλο Μύθος ή πραγματικότητα ; Επιμέλεια : Νάσος Σπετσιέρης.
Οικονομική Ανθρωπολογία
ΥΠΟΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΥΠΟΚΟΥΛΤΟΥΡΑ
ΚΟΙΝΩΝΙΟΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ Μάθημα 1ο Επιστημολογία της κοινωνιογλωσσολογίας Διδάσκων: Γιώργος Ανδρουλάκης ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
«Παιχνίδια» εξουσίας στο νηπιαγωγείο
«εάν όλοι βοηθούσαμε ο ένας τον άλλον, κανένας άνθρωπος δεν θα ήταν εξαρτημένος από την τύχη» ~ Μένανδρος ~
ΜΑΘΗΜΑ 3 ΚΥΝΗΓΟΙ ΚΑΙ ΤΡΟΦΟΣΥΛΛΕΚΤΕΣ. Ερευνητικό ενδιαφέρον Εξελικτιστές 19 ου αιώνα «παιδική ηλικία ανθρωπότητας” «παιδική ηλικία ανθρωπότητας” Πρωτόγονη.
Ερμηνείες της κοινωνικής ανισότητας στο σχολείο. Διαφορετικές ερμηνείες (θεωρίες) για τις αιτίες τους μηχανισμούς τον κοινωνικό ρόλο των εκπαιδευτικών.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΕΩΝ ΕΙΔΙΚΕΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΕΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΩΣΤΑ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΤΕΦΑΑ ΔΠΘ Ν 504 Μαζική Άσκηση 24/02/2015.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Μάριος Κουκουνάρας - Λιάγκης Λέκτορας Διδακτικής των Θρησκευτικών Μάθημα 6 Το εκπαιδευτικό έργο και οι γενικές όψεις και συνθήκες της εκπαίδευσης.
5 η διάλεξη: 30/3/2015 Ταυτότητες: Ατομική, Συλλογική, Εθνική, Πολιτισμική.
Χορός: Μια πρώτη εννοιολογική προσέγγιση Φιλίππου Φίλιππος Επίκουρος καθηγητής ΤΕΦΑΑ, ΔΠΘ
Υπερφυσικό και κοινωνικές πρακτικές Ιγνατιάδου Αναστασία-Μιχαέλα Παρουσίαση : από το βιβλίο «Μύθος, Λατρεία, Ταυτότητες» της Μαριλένας Παπαχρηστοφόρου.
5. Οι αξίες της ΕΕ Άρθρο 2 ΣΕΕ. Από τις αρχές στις Αξίες Η ΕΕ βασίζεται στις αξίες του σεβασμού της ανθρώπινης αξιοπρέπειας, της ελευθερίας, της δημοκρατίας,
Αναπτυξιακή Ψυχολογία
«Η εικόνα της ‘Ευρώπης’ και του ‘Άλλου’ στο σχολείο και στα σχολικά εγχειρίδια» « Ευρωπαϊκή Διάσταση στην εκπαίδευση. Όψεις, θεωρήσεις, προβληματισμοί,
ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΜΑΘΗΜΑ 10. Επιθετικότητα Συνηθισμένο φαινόμενο Μπορεί να αποτελεί από τη μαζική βία ενός πολέμου ως τα καθημερινά περιστατικά λεκτικής.
Τίτλος Μαθήματος Ενότητα #: 8η Όνομα Καθηγητή: Χρήστος Τερέζης Σχολή: Σ.Α.Κ.Ε. Τμήμα: Φιλοσοφίας.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR – CHAPTER 18 ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ (ORGANIZATIONAL CULTURE)
Χρήστος Τζεκίνης (σελ:21-28)
ΚΟΙΝΩΝΙΟΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ 2η Θεματική ενότητα Μεθοδολογία της κοινωνιογλωσσολογίας Διδάσκων: Γιώργος Ανδρουλάκης ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
ΩΣ ΤΡΙΤΟΣ ΠΥΛΩΝΑΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ
Η θέση της γυναίκας στην κοινωνία της Αθήνας την κλασσική εποχή
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες και Δημόσιες Σχέσεις
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
Μάθημα: Πολιτική Παιδεία
Κοινωνιολογία (Εισαγωγικές έννοιες)
Ιστορία του γυναικείου κινήματος
Όνομα Καθηγητή: Χρήστος Τερέζης
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
Ισότητα Mind Mosaic Από τις μαθήτριες: Καραγιωργάκη Κατερίνα, Κυπραίου Αγγελική, Πολίτη Κατερίνα, Τσαγκαράκη Μαρία.
ΦΥΛΛΟ.
ΑΓΩΓΗ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ ΑΝΑΠΤΥΣΣΩ ΤΙΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΜΟΥ ΚΑΙ ΕΠΙΛΕΓΩ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΡΕΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΖΩΗΣ.
Ο σκοπός της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής στην εκπαίδευση είναι:
Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας
Ο κοινωνικός περίγυρος - Μορφές διαπροσωπικών σχέσεων.
Δ.Ι.Ε.Κ. Αμαρουσίου «Προσχολική εκπαίδευση και αγωγή: Προσεγγίζοντας το Ιταλικό εκπαιδευτικό σύστημα» Eσπερίδα για τη διάχυση των αποτελεσμάτων του προγράμματος.
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ-ΕΦΗΒΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
Ταυτότητες: Ατομική, Συλλογική, Εθνική, Πολιτισμική
Σχεδιασμοί 1η παρέμβαση.
Best practices - Benchmarking
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΤΡΟΦΗΣ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΟΥ ΚΑΦΕΝΕΙΟΥ, ΕΥΘΥΜΙΟΣ ΠΑΠΑΤΑΞΙΑΡΧΗΣ, ΠΟΛΙΤΗΣ ΧΡΙΣΤΟΣ- ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ, ΑΡ. ΜΗΤΡΩΟΥ: 1111020

Ο ΠΑΠΑΤΑΞΙΑΡΧΗΣ Σπουδές στην Κοινωνική Ανθρωπολογία στο London School of Economics και στις Κοινωνικές Επιστήμες(Νομική Αθηνών) Καθηγητής στο Τμήμα Κοινωνικής Ανθρωπολογίας και Ιστορίας στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου(Μυτιλήνη) Τα σημαντικότερα έργα του:<< Κοινότητα, κοινωνία και ιδεολογία>>,<< Ταυτότητες και φύλο στην σύγχρονη Ελλάδα>>. Συγγραφή άρθρων σχετικά με την συγγένεια και την κατασκευή της πολιτισμικής ταυτότητας.

Το καφενείο Βασικός πυλώνας της κοινωνικής ζωής των ανδρών Βασικός πυλώνας της κοινωνικής ζωής των ανδρών Η παρουσία τους θεωρείται << φυσική>> Η έκφραση της σχέσης των ανδρών με το καφενείο μέσω της έννοιας του <<στεκιού>> Παράγοντες κοινωνικής συγκρότησης του καφενείου: ηλικία, κοινωνική θέση, συγγένεια, συμποσιασμός, << κέρασμα>>.

Το «κέρασμα» Προσφορά ποτού μέσα στο καφενείο Προσφορά ποτού μέσα στο καφενείο Τυποποιημένη τελετουργία αλλά και τρόπος οργάνωσης των κοινωνικών σχέσεων Λεκτική αναγνώριση του κεράσματος μέσω του «χαιρετισμού» Δημιουργία εξισωτικής σχέσης ανάμεσα στον κεραστή και τον αποδέκτη, μέσω του «τσουγκρίσματος» των ποτηριών Προβολή αξιών γενναιοδωρίας, κοινωνικότητας, φιλίας

Ο κοινωνικός ρόλος του κεράσματος Το κέρασμα ως βασικό δικαίωμα συμμετοχής των ανδρών στην ζωή του καφενείου Το κέρασμα ως υποχρέωση έκφρασης γενναιοδωρίας αλλά και αξιολόγησης του γοήτρου Διαμόρφωση σχέσεων επικοινωνίας μεταξύ κεραστή-αποδέκτη Δημιουργία χρέους ανταπόδοσης μέσα από την αποδοχή του κεράσματος

Αμοιβαιότητα και Ανταλλαγή Η αμοιβαιότητα ως μια μορφή ανταλλαγής είτε στην ίδια , είτε σε διαδοχικές συναντήσεις Συσχέτιση του χρόνου ανάλογα με τον βαθμό οικειότητας των συμποσιαζόμενων Εναλλαγή του κεράσματος στον χώρο με στόχο την αποπροσωποποίηση και την προβολή της συλλογικότητας του καφενείου Γύρος κερασμάτων με παραγγελία μπουκαλιού στην ρακοποσία, συμβολίζοντας την έννοια της παρέας.

«Παρέα» Συλλογικός αποδέκτης του κεράσματος Οργάνωση της παρέας μέσα στον χώρο του καφενείου Χρήση της μεθόδου του <<ρεφενέ>> για την δημιουργία ισότητας ανάμεσα στα μέλη της Ανεξαρτησία της παρέας από συγγενικές σχέσεις Υπερβολική χρήση του κεράσματος στην διάρκεια της ρακοποσίας, λόγω εορταστικής ατμόσφαιρας. Μορφές συμποσιασμού: εξαρτημένος, αυτόνομος.

Καφές Γνωστός για τις θεραπευτικές του ιδιότητες Προσαρμογή στον ατομικό χαρακτήρα του πότη Ανεξαρτησία της καφεποσίας από την κατανάλωση του φαγητού Περιορισμός του κεράσματος στην περίπτωση του καφέ Διαφυλετικό ποτό με χρήση τόσο από άνδρες, όσο και από γυναίκες Ταύτιση με την έναρξη και την λήξη της σταδιοδρομίας των ανδρών στο καφενείο Σύμβολο της ιδιοτελούς αμοιβαιότητας, επισφραγίζοντας χρηματικές συμφωνίες

Ρακί Οινοπνευματώδες ποτό Οινοπνευματώδες ποτό Ταύτιση με την συλλογικότητα στον χώρο του καφενείου, περιλαμβάνοντας όλους τους πότες Το σερβίρισμα του σχετίζεται άμεσα με την κατανάλωση τροφής, ο λεγόμενος <<μεζές>> Απελευθέρωση του κεράσματος Κατανάλωση του ρακιού μέσα από την διανομή στην παρέα Σύμβολο του ανδρισμού και της ανιδιοτελούς αμοιβαιότητας, εκφράζοντας την αυθεντική πλευρά της ζωής

«Μέθη» Η μοναχικότητα στην ρακοποσία ως << μέθη>> και κοινωνικό στίγμα. Το μεθύσι ως πράξη ενότητας, ισότητας και <<λύτρωσης>> από τα βάσανα, στο πλαίσιο της παρέας Προβολή του << γνήσιου>> εαυτού μέσω της επίτευξης του κεφιού Δημιουργία ευταξίας στο μεθύσι λόγω του συντονισμού στο χορό ή στο τραγούδι

Συμπεράσματα Η ρακοποσία ως βασικός παράγοντας πολιτισμικής συγκρότησης του καφενείου Το κέρασμα του ρακιού ως προσφορά ανιδιοτελούς δώρου Ανάδυση μιας κοινωνίας << μέθεξης>> λόγω της διαμόρφωσης αυθόρμητων σχέσεων στην παρέα Έκφραση της << ανοιχτής>> ταυτότητας του ατόμου Επιτέλεση του ανδρικού φύλου μέσω της ρακοποσίας

ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΕΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ