Πολιτιστικό Πρόγραμμα «ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΩΣ ΜΕΣΟ ΑΓΩΓΗΣ» Σχ. έτος 2012-13 Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός:Χριστοπούλου Δήμητρα Συνεργαζόμενοι: Ντόντης Ιωάννης, Βέρρα Ευανθία, Λέκκας Αντώνης Τάξη: Δ΄-ΣΤ΄
Ποιοι είμαστε… Μαθητές και μαθήτριες της Δ΄ τάξης (δρώμενο) Μαθήτριες της ΣΤ΄ τάξης (χορός)
Πώς ξεκίνησαν όλα… Θελήσαμε η λογοτεχνία και το θέατρο να αποτελέσει μέσο αγωγής για τους μαθητές μας. Αφορμή στάθηκε η σχολική γιορτή της 28ης Οκτωβρίου, αλλά και η παρακολούθηση της παράστασης ‘’Φάρμα των Ζώων’’ του Όργουελ. Το επιλεγμένο θέμα (περιβάλλον)ήταν επιθυμία των μαθητών καθώς το διήγημα ‘’ΣΤΑΣΗ ΒΡΟΧΟΣΤΑΛΙΔΩΝ’’ από το σχολικό εγχειρίδιο, τους άγγιξε και τους προβλημάτισε.
Ποιους στόχους βάλαμε; Να έλθουν οι μαθητές σ’ επαφή με τη λογοτεχνία και το θέατρο. Να οικοδομήσουν γνώσεις για το θέατρο και το θεατρικό λόγο. Εμπλουτισμός λεξιλογίου. Να οικοδομήσουν γνώσεις για επιλεγμένο θέμα (περιβάλλον). Ενίσχυση εκφραστικών μέσων. Ανάπτυξη κριτικής σκέψης. Ν’ επικοινωνήσουν μεταξύ τους και να παίξουν ρόλους. Να βιώσουν συναισθήματα χαράς.
Το ταξίδι μας… Διασκευή του διηγήματος από κα Χριστοπούλου Δήμητρα. Ακολούθησε η διανομή ρόλων, δημιουργία στίχων και μουσικής επένδυσης αυτών. Ηχογράφηση των τραγουδιών της παράστασης σε στούντιο. Προετοιμασία χορογραφιών και εκμάθηση αυτών από μαθητές. Κατασκευή κουστουμιών και σκηνικών. Δημιουργία αφίσας και προγράμματος παράστασης. Δημιουργία μηνυμάτων που αφορούν στην προστασία του περιβάλλοντος.
15 - 17 Απριλίου 2013 Δόθηκαν παραστάσεις στο αμφιθέατρο του σχολείου μας για μαθητές και μαθήτριες της Δ΄ τάξης όμορων σχολείων.
21 Απριλίου 2013 - ΘΕΑΤΡΟ ΄΄ΜΠΑΡΙ΄΄ Έγινε η επίσημη παρουσίαση του θεατρικού. Μεταξύ άλλων,παρευρέθηκε η συγγραφική ομάδα του σχολικού εγχειριδίου της γλώσσας Δ΄ τάξης, καθώς και ο συγγραφέας του διηγήματος κος Μ. Αυτζής.
30 Μαΐου 2013 Συμμετοχή στο 3ο φεστιβάλ Τέχνης, στην Αγορά Αργύρη.
15 Ιουνίου 2013 Παρουσίαση στο ΄΄ΘΕΑΤΡΑΚΙ΄΄ της Μαρίνας με τη συμμετοχή παιδιών με ειδικές ανάγκες, καλεσμένοι του συλλόγου γονέων παιδιών με νοητική στέρηση ΄΄ΜΑΧΗΤΕΣ΄΄
Τι πετύχαμε; Οι μαθητές απόλαυσαν τη συμμετοχή τους στο θεατρικό, γιατί μέσ΄ απ’ αυτό: -Ενισχύθηκε η αυτοπεποίθησή τους, -Βίωσαν συναισθήματα χαράς, -Ανάπτυξαν τα όποια φυσικά τους ταλέντα (στην υποκριτική, στο χορό, στο τραγούδι, στη ζωγραφική, κλπ), -Ενισχύθηκε το συνεργατικό πνεύμα, ΄΄δέθηκαν΄΄ πάρα πολύ μεταξύ τους, - Ευαισθητοποιήθηκαν απέναντι στο περιβάλλον και στους τρόπους προστασίας του.