Ανάπτυξη Μια συνεχής, δυναμική διαδικασία. Σταδιακή απόκτηση δεξιοτήτων, οι οποίες επιτρέπουν τη μετάβαση από την εξάρτηση στην αυτονομία. Βιολογικές και.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Advertisements

ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
Μαθητής με π.ο. στο σχολείο μας. Τα κομμάτια του πάζλ.
Σχολική Ετοιμότητα Πρώιμη Διάγνωση Μαθησιακών Δυσκολιών
Εργοθεραπευτική Παρέμβαση σε Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες
ΑΝΑΔΥΟΜΕΝΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Η ανάδυση της ανάγνωσης και της γραφής: έννοια και σύγχρονες απόψεις Ευφημία Τάφα Καθηγήτρια Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης.
ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ- ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Χαρακτηριστικά των παιδιών με κινητικά προβλήματα
Φόβοι, ανασφάλειες και ψυχολογικά προβλήματα εφηβικής ηλικίας
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
5Ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΕΡΚΥΡΑΣ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ Β’ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ
Βλάχος Φίλιππος & Παπαδημητρίου Άρτεμις Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Η ΕΞΕΤΑΣΗ ΤΟΥ ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΟΥ ΑΣΘΕΝΟΥΣ
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Διάλεξη 3η Ψυχοκινητική Ανάπτυξη
Ψυχιατρικές Διαταραχές και Υ π οστηριζόμενη Εργασία.
Κοινωνιολογία της εκπαίδευσης (β)
Ικανότητες και δεξιότητες.
ΕΦΗΒΕΙΑ.
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ Γ’ Λυκείου
Πρακτικές Οδηγίες Εκπαίδευσης στην Κοινωνικοποίηση… Το τρίπτυχο της συνεργασίας: οι ομάδες που πλαισιώνουν τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ΕΙΡΗΝΗ.
Γνωστική προσέγγιση: Μελέτη στην αφετηρία της νόησης
Ποιο φόβο αγάπησες πάλι;
ΤΟΞΙΚΟΤΗΤΑ.
ΑΝΕΠΙΘΥΜΗΤΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΦΑΡΜΑΚΩΝ
ΝΗΠΙΑΚΗ ΗΛΙΚΙΑ (3-5 χρ.).
Οι εκτιμήσεις των ενηλίκων αποτελούν τη βάση για την αυτοεκτίμηση των παιδιών της νηπιακής ηλικίας Το καλό και το κακό ορίζονται από τις συναισθηματικές.
ΑΥΤΟΡΡΥΘΜΙΣΗ «Ο μαθητής παίρνει την ευθύνη του εαυτού και των σχέσεών του» Πουλής Αναστάσιος Ψυχολόγος - 4ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης.
Περιγεννητική υγεία.
Αικ. Μαριδάκη-Κασσωτάκη Καθηγήτρια Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο
Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΩΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΤΙΚΟΣ ΦΟΡΕΑΣ
Γενικές Μαθησιακές Δυσκολίες και Γνωστικές Δυσχέρειες Διάκριση δυσκολιών Γενικές (όλη τη μαθησιακή διαδικασία) Ειδικές (ανάγνωση, γραφή,μαθηματικά) Είδος.
Συχνότητα και κατηγορίες των μαθησιακών δυσκολιών.
ΣΟΥΤΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΑΘΛΗΤΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΕΛΛΗΝΟΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ Διαφοροποιημένη Διδασκαλία για Παιδιά με Αναπηρίες.
Αναπτυξιακή Ψυχολογία
Εθισμοσ στο διαδικτυο. ΚΩΝ/ΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΟΠΟΥΛΟΥ ΚΩΝ/ΝΑ ΚΑΡΑΜΠΑΤΣΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΥ ΝΙΚΟΛΑΣ ΚΑΤΣΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΕΛΜΠΑΝ.
Πλαστικότητα του εγκεφάλου   Μορφογένεση του εγκεφάλου   Μάθηση και Μνήμη   Επανόρθωση βλαβών.
Τ.Ε.Ι. Αθήνας Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας « ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» Διδάσκουσα: Δρ. Ειρήνη Κατσαμά.
Η επίδραση της κουλτούρας των συνομηλίκων στα πλαίσια του σχολείου.
Συμβουλευτική ΑμΕΑ Άτομα με Ειδικές Ανάγκες ή Αναπηρία; Άτομα με Ειδικές Εκπαιδευτικές & Κοινωνικές Ανάγκες.
ΕΦΗΒΕΙΑ - Η ΑΓΡΙΑ ΗΛΙΚΙΑ Γιώργος Δούλαλας ΠΕ04.01.
ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ-ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
ΤΟΞΙΚΟΤΗΤΑ.
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
εκπαιδευτικη μεταβαση
Μάθηση σημαίνει τροποποίηση συμπεριφοράς & σχηματισμό συνηθειών
Βασικές έννοιες της κληρονομικότητας
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΡΟΥΣΗ – ΒΕΡΓΟΥ, PhD Ψυχολόγος
ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΗΛΙΚΙΑ
Στην Ελλάδα, σε πρόσφατο Φύλλο της Εφημερίδας της Κυβέρνησης (ΦΕΚ B 931/ ), στο άρθρο 6 και στην παράγραφο Γ΄ σε σχέση με τα παιδιά με ειδικές.
ΘΕΩΡΙΕΣ ΓΝΩΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
ΥΓΕΙΑ & ΤΡΟΠΟΙ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ
Έγκαιρη Παρέμβαση για Παιδιά με Ειδικές Ανάγκες ή Παράγοντες Κινδύνου
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
«Τάξη» έξω από την «τάξη»…
Η ανάπτυξη του παιδιού Καλαϊτζίδης Αγάπιος.
Δρ. Νικόλαος Τσιγγίλης Σχολικός Σύμβουλος Δ/θμιας Εκπ/σης Πέλλας
Μαρία Ζερβού Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής Ν.Κέρκυρας
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΨΥΧΟΠΑΘΟΛΟΓΙΑ
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ & ΑΝΑΠΗΡΙΑ.
ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΗ ΠΑΡΑΛΥΣΗ Κ. Ασωνίτου. ΟΡΙΣΜΟΣ Εγκεφαλική παράλυση είναι μια μόνιμη αλλά μεταβλητή διαταραχή της κινητικότητας και των στάσεων του σώματος,
ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ ΠΑΙΔΩΝ - ΠΡΟΕΦΗΒΩΝ - ΕΦΗΒΩΝ
– Η ταυτότητα του ρόλου του φύλου
ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ
ΗΘΟΛΟΓΙΚΗ - ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
Αποσυνδετικές διαταραχές
Δρ. Πήλιος Σταύρου Κλινικός Ψυχολόγος
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ανάπτυξη Μια συνεχής, δυναμική διαδικασία. Σταδιακή απόκτηση δεξιοτήτων, οι οποίες επιτρέπουν τη μετάβαση από την εξάρτηση στην αυτονομία. Βιολογικές και κοινωνικές συνιστώσες.

Η ανάπτυξη, όρος συνώνυμος με το άπλωμα, την αύξηση, την εξέλιξη, είναι μια δυναμική διαδικασία που αρχίζει πριν τη γέννηση, ακολουθεί έντονους ρυθμούς κατά την παιδική ηλικία και παρουσιάζει μια εντυπωσιακή επιτάχυνση κατά την εφηβική ηλικία. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι ανάπτυξη είναι μια διαρκής αλλαγή προς το καλύτερο, το πιο λειτουργικό, με τελικό στόχο την αυτοδυναμία

Ανάπτυξη προκαθορισμένη Το μοντέλο που ακολουθεί η ανάπτυξη στον άνθρωπο είναι γενετικά προκαθορισμένο, με συγκεκριμένα στάδια και ορόσημα. Η αλληλουχία των σταδίων της είναι σταθερή και καθορισμένη, και η μετάβαση σε ένα επόμενο στάδιο προϋποθέτει κατάκτηση του προηγουμένου Το παιδί αναπτύσσεται σε συνεχή αλληλεπίδραση με το φυσικό και το ανθρώπινο περιβάλλον του.

Η ανάπτυξη αρχίζει με τη σύλληψη και θεωρητικά τελειώνει με το τέλος της εφηβείας. Η εξέλιξη του ανθρώπου, όμως, διαρκεί μέχρι το τέλος της ζωής του. Ορισμένοι παράγοντες, γενετικοί και περιβαλλοντικοί, μπορεί να επιδρούν και πριν τη σύλληψη και να επηρεάζουν το ενδομήτριο περιβάλλον

8η εβδομάδα

Μετά τη γέννηση

Περιβάλλον Bιολογικό περιβάλλον Διατροφή, ιατρική φροντίδα, φάρμακα, ατυχήματα-τραύματα Κοινωνικό περιβάλλον Οικογένεια, φίλοι, σχολείο, κοινότητα, κουλτούρα

Παροχή εμπειριών Πλούσια αισθητηριακά και κοινωνικά ερεθίσματα ενισχύουν τον αριθμό και την ποιότητα των συνάψεων Αντίθετα, στέρηση ερεθισμάτων οδηγεί σε κατάργηση των συνάψεων που δεν χρησιμοποιούνται

Εμπειρία Γνωστική(παιχνίδι/εκπαίδευση) Συναισθηματική Κοινωνική Απαραίτητες όλες οι μορφές εμπειρίας οι οποίες υποχρεωτικά αλληλεπιδρούν

Ρόλος της εμπειρίας Ο εγκέφαλος αναπτύσσεται μόνο κάτω από την επίδραση της εμπειρίας. Επαναλαμβανόμενη χρήση ενδυναμώνει την λειτουργία των συνάψεων Εάν οι συνάψεις δεν λειτουργούν μπορεί να καταργηθούν

Γενετικές επιδράσεις Συμβάλλουν στην εμφάνιση των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών του ατόμου.

Προσωπικότητα Το σύνολο των ατομικών διαφορών όσον αφορά την ποιότητα και την ένταση των συναισθηματικών αντιδράσεων, το επίπεδο δραστηριότητας, τη συγκέντρωση και την συγκινησιακή αυτορρύθμιση.

Εκπαίδευση Οικογένεια Παιχνίδι Σχολείο

Οι συνιστώσες της ανθρώπινης ύπαρξης, ο σωματικός, ψυχικός, γνωστικός, συναισθηματικός και κοινωνικός τομέας ωριμάζουν σε αλληλεπίδραση μεταξύ τους και με το περιβάλλον. Η ανάλυση της προσωπικότητας στους τομείς αυτούς εξυπηρετεί την παρατήρηση, την καταγραφή, την έρευνα, αλλά δεν πρέπει να μας διαφεύγει ότι στην ουσία αποτελούν όψεις ενός πρίσματος και ότι είναι άρρηκτα συνδεδεμένοι και αδιαχώριστοι. Η αλληλεπίδραση και η παράλληλη ωρίμανσή τους καθορίζει την πορεία προς τη σχολική ετοιμότητα και την κοινωνική ένταξη.

Τυχόν διαταραχή ή καθυστέρηση σε έναν τομέα ανάπτυξης επιφέρει αλυσιδωτές επιδράσεις και στους άλλους τομείς. Για παράδειγμα, οι διαταραχές της κίνησης στερούν το παιδί από τη δυνατότητα να εξερευνήσει απρόσκοπτα το περιβάλλον του και επηρεάζουν σημαντικά τους άλλους τομείς της ανάπτυξής του. Αντίστροφα, διαταραχές της νοητικής και κοινωνικής ανάπτυξης επιβραδύνουν την κατάκτηση των κινητικών δεξιοτήτων.

Διαταραχές της ανάπτυξης Οι αναπτυξιακές διαταραχές προκύπτουν σε περιπτώσεις όπου βιολογικοί ή περιβαλλοντικοί παράγοντες έδρασαν βλαπτικά στον παιδικό εγκέφαλο. Στα παιδιά με αυτούς τους παράγοντες κινδύνου, μπορεί να παρατηρηθούν διαταραχές ή αποκλίσεις στην αδρή και λεπτή κινητικότητα, στο λόγο και ομιλία, στις γνωστικές και συμπεριφορικές λειτουργίες, διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές (επικοινωνία, κοινωνικές δεξιότητες), με αντίκτυπο στην προσαρμογή και την απόδοσή τους στη σχολική ηλικία.

συνολική αναπτυξιακή καθυστέρηση διαταραχές κινητικών δεξιοτήτων ή δυσπραξία νοητική υστέρηση αυτιστικού τύπου διαταραχές καθυστέρηση λόγου διαταραχές όρασης- ακοής διαταραχές συμπεριφοράς διάσπαση προσοχής ή/και υπερκινητικότητα αναπτυξιακά προβλήματα λόγω προωρότητας αναπτυξιακά προβλήματα στα πλαίσια γενετικών και χρόνιων νευρολογικών νοσημάτων. μαθησιακές δυσκολίες

Αίτια διαταραχών της ανάπτυξης ΒΙΟΛΟΓΙΚΑ Προγεννητικά Γενετικά Ενδομήτριο περιβάλλον Περιγεννητικά Μεταγεννητικά ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΑ (κοινωνικά) 9