9ο ΓΕΛ Πατρών ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ :

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΟΙ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ
Advertisements

ΟικοΚοινωνία Η Συμβολή στην Ανάδειξη & Διατήρηση της Πολιτισμικής Κληρονομιάς των Τσιγγάνων: δράσεις νέων για νέους Ηλεκτρονική Εφημερίδα Φύλλο 1 ο.
Περιμένοντας τα Χριστούγεννα Ήθη κι έθιμα απ’ όλη την Ελλάδα
Ερευνητική εργασία Α’ Λυκείου Μουσικού Σχολείου Χίου
Αποκριές στην αγαπημένης μας Κοζάνης
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΙΣΙΔΩΡΑ
ΣΤΙΓΜΕΣ ΓΙΟΡΤΗΣ ΚΑΙ ΧΑΡΑΣ ΑΠ’ ΤΑ ΤΖΟΥΜΕΡΚΑ
Επανομή.
Παραδοσιακοί Χοροί της Μακεδονίας
ΔΙΟΤΙ ΚΑΝΕ ΣΕΞ ΠΡΙΝ ΤΟΝ ΓΑΜΟ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΓΥΝΑΙΚΑ: By Arximidis
ΟΙ ΑΠΟΚΡΙΕΣ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ….Ο ΕΠΑΛ
ΤΜΗΜΑ AΠ Δ. Στράτου και Δ. Σαμίου Η συμβολή τους στην Ελληνική παράδοση « Αντικριστός ».
ΟΙ ΜΑΣΑΙ Κ.Δ..
Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΑΞΙΑ ΤΟΥ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΥ ΧΟΡΟΥ ΧΟΡΟΣ ΠΥΛΑΙΑΣ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΙ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ ΧΟΡΟΣ ΤΣΑΜΙΚΟΣ
Κυριάκος Μαργαρίτης Εργασία για τα έθιμα της Νάξου Τμήμα: Ε’2 1 ο Δημοτικό Σχολείο Νάξου Σχ. Έτος: 2010.
ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
Χριστουγεννιάτικα έθιμα
Ελλάδα vs Γερμανία. Χριστουγεννιάτικα έθιμα. Γερμανία.
ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ ΣΑΚΗ ΣΕΡΕΦΑ «ΜΙΑ ΤΡΥΠΑ ΣΤΟ ΝΕΡΟ» ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ : ΡΩΣΣΟΥ ΑΓΓΕΛΙΚΗ (Δ1), ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ (δ2)
ΠΑΝΗΓΥΡΙΑ Κώστας Κ.- Γιάννης Φ..
Πώς ξεκίνησαν όλα... Το καρναβάλι δεν είναι κάτι καινούριο. Έχει τις ρίζες του στη νεολιθική εποχή και είναι κατάλοιπο μιας πανάρχαιας γιορτής .
ΘΕΜΑ: Η ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ
Χριστούγεννα.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τα ειδώματα του πανηγυριού» Σχ. έτος
Χοροί Κώστας κ. – Γιάννης Φ..
Π.Π.Γ. ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
EΘΙΜΑ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΡΟ Ντανιέλα.
Θεατρικό εργαστήρι βασισμένο στο δημοτικό τραγούδι «ο Μενούσης»
ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Η ενδυμασία στο πέρασμα του χρόνου» Σχ
Χορός είναι η ρυθμική κίνηση ενός ή περισσότερων προσώπων που εκτελείται με συνοδεία μουσικής ή τραγουδιού. Στην αρχαιότητα λεγόταν χορός και το άσμα των.
ΠΟΣΟ ΚΑΙ ΤΙ ΧΟΡΕΥΟΥΝ ΟΙ ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ!
ΠΑΤΡΙΝΟ ΚΑΡΝΑΒΑΛΙ.  Το Πατρινό καρναβάλι είναι η μεγαλύτερη αποκριάτικη εκδήλωση στην Ελλάδα. Μετρά 180 χρόνια ιστορίας. Οι εκδηλώσεις αρχίζουν στις.
Βασίλης Γιωργαλλάς Καθηγητής Φυσικής Αγωγής Βασίλης Γιωργαλλάς Καθηγητής Φυσικής Αγωγής Ερωτήσεις Multiple choice.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΚΑΙ ΘΕΟΔΩΡΑ
ΠΕΝΤΑΛΟΦΟΣ-ΕΒΡΟΥ Το έθιμο του Μπέη.
Τα μουσικά όργανα Θεοδώρα κυρικλίδου.
ΕΘΙΜΑ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΡΟ Γιάννης.
ΕΘΙΜΑ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ, ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΦΩΤΩΝ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ
Χριστουγεννιατικα εθιμα της Κυπρου και της Ελλαδας
Σχολείο:1ο ΕΠΑ.Λ. ΜΥΡΙΝΑΣ
Οι διακοπές που πέρασαν…
9ο ΓΕΛ Πατρών ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ :
Η Παλιά Αθήνα Η Παλιά Αθήνα Η Παλιά Αθήνα ήταν μια μικρή, φτωχή πόλη, αλλά είχε την ομορφιά της. Χωριζόταν σε τριάντα έξι μαχαλάδες (γειτονιές). Οι δρόμοι.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΡΙΩΝ: Τάξη : B4 Καθηγήτρια : Παπαδημητρίου Ζωή
1ο επα.λ. μυρινασ ερευνητικη εργασια θεμα: «ηθη και εθιμα λημνου»
Ο Μικρός Γιάννης (10 ετών) θα πρέπει να παρουσιάσει στη γιορτή του σχολείου του ένα παραδοσιακό χορό από την ιδιαίτερη πατρίδα του, στη γιορτή του σχολείου,
Το πανηγύρι του Αγ. Χριστόφορου στην Αρέθουσα Θεσσαλονίκης Το πανηγύρι του Αγ. Παντελεήμονα του Ιαματικού στη Βαμβακιά Θεσσαλονίκης Γελ ΡεντίναςΑ4 Ρωμιού.
ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΕΘΙΜΑ 1.Οι Μωμόγεροι 2.Τα Τσιτσί. ΜΩΜΟΓΕΡΟΙ ● Στα χωριά Πλατανιά και Σιταγροί του Νομού Δράμας συναντάμε το έθιμο των Μωμόγερων, το οποίο έφεραν.
ΜΠΑΤΖΙΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Α.Μ Φοιτήτρια ΤΕΦΑΑ Κομοτηνής στο Μ.Π.Σ. «Άσκηση και Ποιότητα Ζωής» Κατεύθυνση ː «Πρόληψη- Παρέμβαση- Αποκατάσταση» Μάθημα ː.
1 ο Γυμνάσιο Ν.Μουδανιών Ήθη και έθιμα του τόπου μου ΜΑΘΗΤΕΣ Αργυριάδου Κατερίνα Βαρβάρη Άννα Ιβάνοβιτς Βέρα Λουκά Κατερίνα Μοσχοπούλου Ελένη Ντάντου Βασιλική.
ΗΘΗ ΚΑΙ ΕΘΙΜΑ ΘΕΟΦΑΝΙΩΝ ΑΠΌ ΤΗ ΜΑΘΗΤΡΙΑ ΞΑΝΘΟΠΛΑ ΧΡΙΣΤΙΝΑ.
Ονοματεπώνυμο: Καρακόλια Αναστασία ΑΕΜ: 912/2012 Κομοτηνή 2013
Παραδοσιακοί Χοροί. Περιεχόμενα Εισαγωγικά Ελληνικοί παραδοσιακοί χοροί (καλαματιανός,τσάμικος,μπάλος)Ελληνικοί παραδοσιακοί χοροί (καλαματιανός,τσάμικος,μπάλος)
ΈΘΙΜΑ ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ ΤΟΥ ΛΑΖΑΡΟΥ
ΓΙΟΡΤΕΣ ΚΑΙ ΕΘΙΜΑ Τα ήθη και τα έθιμα είναι ένα ξεχωριστό, χαρακτηριστικό κομμάτι της παράδοσης, γέννημα του κάθε τόπου. Μαρτυρούν τις συνθήκες, μέσα στις.
Νέστορας Κωνσταντέλιας Δημήτρης Μόσχος
Το έθιμο του Κλήδονα.
" Παράδοση ... και ΛαΪκά Δρώμενα ".
ΠΟΛΩΝΙΑ ΠΟΛΩΝΙΑ ΖΗΣΗΣ ΚΩΣΤΑΚΗΣ & ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΑΤΑΤΟΥΚΟΣ.
Η σχέση της ενδυμασίας με τη χειραφέτηση της γυναίκας
Εφηβεία: Περίοδος κρίσης και εμπειριών..
ΚρητικΟΣ ΓAμοΣ Στην Κρήτη υπάρχουν δύο είδη γάμου. Ο γάμος με κλέψιμο και με προξενιό. Στο γάμο με κλέψιμο ο γαμπρός έκλεβε την νύφη αφού οι γονείς του.
ΓΝΩΡΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΜΟΥ
Καλωσορίσατε.
9ο ΓΕΛ Πατρών ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ :
Κώστας κ. – Γιάννης Φ. Χοροί. Καλαματιανό Δημοφιλέστατος δημοτικός χορός ( που λέγεται και ίσος ή συρτός ) με πανάρχαιες ελληνικές ρίζες. Άγνωστος είναι.
Γιάννης Βάρης Ε2’ 1ο πρότυπο πειραματικό σχολείο Θεσσαλονίκης Π. Τ. Δ
Η εκπαίδευση στο Βυζάντιο Κεφ. 12 Ούρδας Ιωάννης 2013.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

9ο ΓΕΛ Πατρών ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 2013-14: «ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ- ΗΘΗ ΚΑΙ ΕΘΙΜΑ ΤΗΣ ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΗΣ & ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ»

Ήθη και έθιμα της Θράκης

Κλήδονας ή Καλογιάννια Κλήδονας ή Καλογιάννια  Έθιμο που τελείται από τους Σαρακατσάνους Ν.Ροδόπης στις 24 Ιουνίου, γιορτή του Αη Γιάννη του Κλήδονα, στον παραδοσιακό οικισμό των Σαρακατσάνων στο Πόρτο Λάγος (σύνορα Ν.Ροδόπης-Ν.Ξάνθης) Συνηθίζεται μάλιστα αυτή τη μέρα στα σταυροδρόμια να ανάβουν φωτιές και να πηδούν πάνω απ΄ αυτές μικροί και μεγάλοι τόσο στα χωριά όσο και στις πόλεις της Θράκης.

Τζαμάλα  Έθιμο της Αν Θράκης .Τελείται τέλη Οκτωβρίου στην Νέα Ανδριανή Ν. Ροδόπης. Τελετουργικό αγροτικό , ευετηριακό έθιμο της σποράς και της καλής σοδειάς με δραματοποιημένη δράση. Στην Σταυρούπολη της Ξάνθης τελείται με παραλλαγές τις αποκριές. Παλαιότερα το έθιμο γινόταν με παραλαγές και στα ΒρυσικάΔιδυμοτείχου,Ν.Εβρου

Ο θίασος των Τζαμαλάρηδων χωριανών αγροτών- μετά τις βροχές του Οκτώβρη και μόλις αρχίσει η σπορά παρουσιάζει στις αυλές των σπιτιών του χωριού της Νέας Ανδριανής ένα δρώμενο όπου κυρίαρχο στοιχείο είναι ο αγώνας του παλιού με το καινούργιο , η πάλη του γέρου με τον νέο που διεκδικούν μια όμορφη νέα ,την Γκαντίνα, που εκπροσωπεί τη ζωή. Τα δραματικά στοιχεία είναι έντονα αλλά δοσμένα με κωμικό τρόπο ώστε να προκαλούν το γέλιο στους παρευρισκόμενους . Το δρώμενο δίνει τη δυνατότητα για αυτοσχεδιασμούς και ελευθεροστομίες .

Λαϊκό Δρώμενο του κλεψίματος Παραμονή των Αγίων Θεοδώρων, στις 26 Φλεβάρη το χωριό δεν κοιμάται Οι παρέες των παλικαριών βγαίνουν στους δρόμους του χωριού μετά τις 12 τη νύχτα χωρίζονται σε ομάδες και «εξορμούν».Οι γονείς γνωρίζουν τι πρόκειται να συμβεί και φυλάσσουν τα κάρα κι όλα τα πράγματα που έχουν στις αυλές τους. Η εξόρμηση κρατά όλη τη νύχτα ως τα ξημερώματα. Τα αγόρια γυρνάνε συχνά το κάρο ανάποδα, κάνουν το «ντιβίρτνισμα» που σημαίνει ότι ήρθε η ώρα το αγόρι να «καπακώσει» το κορίτσι κάνοντας έτσι αναπόφευκτα έναν σεξουαλικό υπαινιγμό αλλά και συσχετισμό της «κλοπής» του αμαξιού με την «κλοπή»της παρθενιάς της κοπέλας .

Γιορτή του Αγίου Τρύφωνα Ανήμερα της γιορτής του Αγίου πηγαίνουν στ αμπέλια και κόβουνε από τις τέσσερεις γωνίες από μία βέργα, κάνουνε τον σταυρό τους για να τους βοηθάει ο Άγιος και μετά συγκεντρώνονται οι χωριανοί και με τη συνοδεία γκάιντας πίνουν χορεύουν και γλεντάνε μέχρι αργά το βράδυ. Λένε, πως κάποτε του Αγίου Τρύφωνα, «ένας παπάς δεν τα πίστευε αυτά και πήγε να κλαδέψει τα αμπέλια του κι όπως έσκυψε να κλαδέψει έκοψε τη μύτη του.»

Πιπερούγγα Σε περιόδους ανομβρίας οι γυναίκες του χωριού ντύνουνε ένα κορίτσι με φυλλόμορφη φορεσιά και στεφάνι ,κατά προτίμηση ορφανό από γονείς και φτιάχνουν την Πιπερούγγα. Τραγουδώντας « Πιπερούγγα περπατεί, τον Θεό παρακαλεί για να βρέξει μια βροχή», γυρνούν στα σπίτια του χωριού και δέχονται κεράσματα από τις νοικοκυρές.

Παραδοσιακοί Χοροί της Θράκης

Ζωναράδικος Μεικτός χορός, από άντρες και γυναίκες, εντυπωσιακός, με μεγάλη διάδοση σ' όλη τη Θράκη. Οφείλει την ονομασία του στο γεγονός ότι οι χορευτές πιάνονται ο ένας από τον άλλο από τα ζωνάρια. Χορεύεται κυκλικά. Μπροστά μπαίνουν οι άντρες και ακολουθούν οι γυναίκες. Σύμφωνα με τα ήθη παλαιότερα, ο τελευταίος άντρας για να πιαστεί με την πρώτη χορεύτρια του γυναικείου κύκλου και ν' αποτελέσουν από κοινού έναν κύκλο, έπρεπε απαραίτητα να είχαν συγγενική σχέση μεταξύ τους. Η συνήθεια αυτή ίσχυε για το σύνολο των κυκλικών χορών, ιδιαίτερα στην περιφέρεια του Διδυμότειχου.

Συγκαθιστός   Ιδιαίτερα σημαντικός χορός, από άντρες και γυναίκες. Χορεύεται στους γάμους, όταν πηγαίνουν να πάρουν τη νύφη, επίσης σε πανηγύρια και άλλα γλέντια. Την ονομασία του οφείλει στο ότι το βήμα του χορευτή ημικάθεται μια στο δεξιό και μια στο αριστερό πόδι. Οι συγκαθιστοί σκοποί είναι πολλοί σε κλίμακες, τρόπους και αρχιτεκτονική μελωδιών. Χορεύονται κατά ζεύγη αντικριστά με μεγάλη ποικιλία χορευτικών σχημάτων και συνοδεύονται από ενθουσιώδη επιφωνήματα.

Αντικριστός ή Καρσιλαμάς Χορός με μεγάλη διάδοση (καρσί = αντίκρυ). Συνηθίζεται ιδιαίτερα στις γαμήλιες τελετές και διασκεδάσεις. Στην παραδοσιακή εκτέλεση του χορού, οι γυναίκες κρατούν μαντήλι από δυο διαγώνιες άκρες, με τεντωμένα ή λυγισμένα τα χέρια στους αγκώνες και κινούν τα χέρια δεξιά-αριστερά ή περιστρέφουν το μαντήλι κυκλικά στη μια κατεύθυνση, ώσπου να διπλωθεί" μετά αυτό ξεδιπλώνεται στην αντίθετη κίνηση.

Μαντηλάτος Χορός αντικριστός, συνήθως από έναν άντρα και μια γυναίκα. Οφείλει την ονομασία του στο μαντήλι που κρατούν οι χορευτές. Συνηθιζόταν ιδιαίτερα στους γάμους, στο δρόμο, όταν πήγαιναν να πάρουν τη νύφη ή τον κουμπάρο για την εκκλησία.

Πηγές: http://www.orestiada.gr/portal/page/portal/Orestiada/History/General_Statements

Εργασία του: Τούμπλαρη Σπυρίδωνα Εργασία του: Τούμπλαρη Σπυρίδωνα Υπεύθυνη καθηγήτρια: Καραμπίνη Ευσταθία

Τέλος ! ! !