Οινοτουρισμός.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Από το χωράφι στο πιάτο μας Σκέψεις, εμπειρίες, ερευνητικά δεδομένα.
Advertisements

3 April 2012Πανελλήνιο Συνέδριο Αγροτουρισμού Χανιά Γιώργος Δημητριάδης BIOLEA, Ένωση Αγροτουρισμού Κρήτης, ΥΝΙ ΠΙΡΟΥΝΙ, Σύνδεσμος Παραγωγών Βιολογικών.
8 κανόνες της έξυπνης κατανάλω-σης Κλείσε τον κύκλο
Θεματική Ενότητα: Φτώχια Βραζιλία: Παγκόσμιο Κύπελλο και Ολυμπιακοί Αγώνες γκρεμίζουν τις φαβέλας Θεματική Ενότητα: Φτώχια.
Αγροτουριστική μονάδα στη Νικήσιανη Καβάλας.
Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΤΟΠΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Από τον Βαγγέλη Καπετανάκη, Γεωπόνο Πρόεδρο του ΤΕΙ Κρήτης
ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ & ΦΟΡΕΩΝ ΘΕΜΑΤΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
4Η ΔΙΑΛΕΞΗ ΑΓΡΟΤΟΥΡΙΣΜΟΣ Ή ΑΓΡΟΤΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
Ο ΔΡΟΜΟΣ ΤΟΥ ΚΡΑΣΙΟΥ ΣΟΥΖΑΝΑ ΒΙΛΑΝΑΚΗ ΜΑΡΩ ΚΟΝΤΟΒΕΡΟΥ
Ομαδα Ά Οι Καταγωγή και οι Βασικότερες ποικιλίες της Αμπέλου
2o ΕΠΑΛ ΣΕΡΡΩΝ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΙ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ ΧΟΡΟΣ ΤΣΑΜΙΚΟΣ
10 λόγοι για τους οποίους το ελαιόλαδο cretanthos είναι ιδιαίτερο Η Κρήτη είναι ένας τόπος στον οποίο παράγονται πολλά εξαιρετικής ποιότητας ελαιόλαδα.
Αναπτυξιακό Συνέδριο Περιφέρειας Κρήτης 2005
Στρατηγική Ανάπτυξης του Ελληνικού Τουρισμού
Τουριστική ανάπτυξη Κατευθύνσεις και μεθοδολογία του σχεδιασμού Αλέξης Χατζηδάκης
ΑΝΑΠΤΥΞΗ AΓΡΟΤΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ Εισαγωγή στο θέμα,για το Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου 24/6/05.
Μεσαιωνικά Φεστιβάλ Η συμβολή τους στον Πολιτιστικό Τουρισμό.
1o ΕΠΑ.Λ. ΡΕΘΥΜΝΟΥ Όλγα Πατραμάνη Η τουριστική αγορά.
Χαράλαμπος Αποστολόπουλος
ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΑΓΡΟΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Υπουργείο Εξωτερικών / Ο.Π.Α. 7 Απριλίου 2009 “Κρίσιμοι Παράγοντες Επιτυχίας των Ε.Δ.Ε. και ο Ρόλος των Ελλήνων Στελεχών” Καθ. Γεώργιος Ι. Δουκίδης Οικονομικό.
1 Προϋπολογισμός 2007 Δεκέμβριος Ποια είναι τα κριτήρια αξιολόγησης του Κρατικού προϋπολογισμού ; Ο προϋπολογισμός του 2007, όπως και κάθε προϋπολογισμός,
“Νέες Εναλλακτικές Καλλιέργειες: Προοπτικές - Νέες Προτάσεις για την Αγροτική Οικονομία” 16 Μαΐου 2013 Κιλκίς.
ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ
` ‘‘ΚΡΑΣΙ ΚΑΙ ΜΕΛΙ’’ Δυο προϊόντα από την αρχαιότητα ως και σήμερα.
Ο οινοτουρισμός και οι προοπτικές ανάπτυξης της Θεσσαλίας
Ο ΚΑΡΒΟΥΝΙΑΡΗΣ ΤΗΣ ΓΙΑΛΟΒΑΣ
Ομάδα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
“STELVIN®: Το πώμα που σφραγίζει τον πλούτο του κρασιού.”
Η Σ ΥΜΒΟΛΗ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑΣ ΤΗΣ ΑΜΠΕΛΟΥ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΝΟΣ ΤΟΠΟΥ Η επίδραση της καλλιέργειας της αμπέλου στο περιβάλλον.
Εργασία των μαθητών Βασίλη Παπαγεωργιου Ηλία Μαζιανίτη
ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΑΣ ΜΕΣΩ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ.
Επιχειρησιακό ΠρόγραμμαΕπιχειρησιακό Πρόγραμμα Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Α΄ ΦΑΣΗ: Στρατηγικός Σχεδιασμός.
Μάθημα: Κοινωνιολογία του Τουρισμού
Innovation Culture and Creativity for a new Economy.
ΗΜΕΡΙΔΑ «Νέες Προοπτικές – Εργαλεία & Τάσεις του Τουρισμού στην Εύβοια» Επιμελητήριο Εύβοιας - Χαλκίδα, 7 Ιουνίου 2015 Οι «Δρόμοι της Ελιάς», Εργαλείο.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΟΙΚΙΑΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΘΕΜΑ: «ΤΟ ΚΡΑΣΙ»
Τομέας Γεωπονίας τροφίμων και περιβάλλοντος
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ «Παραδοσιακά προϊόντα και υγιεινή διατροφή» ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ: ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ Συνεργαζόμενα Σχολεία : Γυμνάσιο Γαζίου - Ηράκλειο.
Ημερίδα Λήξης του έργου 27 Νοεμβρίου Παρουσίαση των αποτελεσμάτων και των προϊόντων του έργου Music Box Ιωάννης Μαυρίκης Υπεύθυνος Έργου Music Box.
5 ο ΜΑΘΗΜΑ: ΟΙΝΟΣ από το σταφύλι στο γλεύκος ΤΕΙ ΚΡΗΤΗΣ – Σ.ΤΕ.Γ. - ΤΜΗΜΑ ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΜΑΘΗΜΑ: ΓΕΩΡΓΙΚΕΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΕΣ Εισηγητής: Δρ. Νίκη Ταβερναράκη.
Περιβαλλοντικό Πρόγραμμα: Το Αμπέλι και το Κρασί στην Ερμιονίδα Τάξη Α΄ Γενικού Λυκείου Ερμιόνης Σχολικό Έτος:
Τουρισμός Πολιτιστικής Κληρονομιάς Διάλεξη 2 η Τουρισμός Πολιτιστικής Κληρονομιάς και (Οικονομική) Ανάπτυξη Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
6ο ΜΑΘΗΜΑ: ΟΙΝΟΣ από το σταφύλι στο γλεύκος
Οινολογία Εργαστήριο 1 ο. Οίνος ή κρασί το προϊόν που παράγεται αποκλειστικά από την αλκοολική ζύμωση μερική ή ολική των νωπών σταφυλιών σπασμένων ή όχι.
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΣΧΟΛΗ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΤΜΗΜΑ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ.
ΤΡΙΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ, ΑΜ:Δ15100 ΤΜΗΜΑ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ &ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ.
Αστικός Τουρισμός Ο αστικός τουρισμός είναι μία από τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού οι οποίες φαίνονται να έχουν ιδιαίτερη απήχηση στη σημερινή εποχή.
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΣΧΟΛΗ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΤΜΗΜΑ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ.
25 Χρόνια ΒΙΚΟΣ Α.Ε..
Τουρισμός: Διαχείριση ΑΣΑ & Ξενοδοχεία Μηδενικών Αποβλήτων
ΜΑΖΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ 19ος αιώνας:
Β. Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΤΑ ΤΟ 19ο ΑΙΩΝΑ
Στρατηγική Ανάπτυξης του Ελληνικού Τουρισμού
Ασθένειες του Οίνου Με τον όρο «Ασθένειες του οίνου » ονομάζουμε διάφορες προσβολές του κρασιού από παθογόνους μικροοργανισμούς από τους οποίους άλλοι.
Αμπελουργός - Οινοποιός (Οινοτέχνης)
Τυπολογία τουριστικών προορισμών
Παρουσίαση στο Συνέδριο ΣΕΓΜ 2017 Γιώργος Τζιάλλας
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ ΔΠΜΣ- ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ-ΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΟΡΕΙΑ ΠΡΟΣ ΤΗ ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ Πάρις Τσάρτας Καθηγητής Χαροκοπείου.
Ο ρόλος του νερού στη γεωργία
ΑΓΡΟΤΟΥΡΙΣΜΟΣ.
H ελευθέρωση της ενέργειας
ΟΙΝΟΤΟΥΡΙΣΜΟΣ.
1.ΤΑ ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ α. Ο πληθυσμός. Η ΕΚΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΕΚΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ 19ΟΥ ΑΙΩΝΑ 1830 : ίδρυση ανεξάρτητου ελληνικού κράτους : Στερεά Ελλάδα,
«Ηλεκτρικά Αυτοκίνητα και Διασπαρμένη Παραγωγή –
Στρατηγική Ανάπτυξης του Ελληνικού Τουρισμού
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Οινοτουρισμός

Εννοιολογική προσέγγιση Ο οινοτουρισμός είναι το είδος του τουρισμού που σκοπό έχει τη γεύση, την κατανάλωση ή την αγορά του κρασιού από το μέρος παραγωγής του, ακόμη και τη δυνατότητα να πάρει κανείς μέρος στη συγκομιδή των σταφυλιών.

Δραστηριότητες Οι επισκέπτες μαθαίνουν συνήθως την ιστορία του οινοποιείου, βλέπουν πώς φτιάχνεται το κρασί και στη συνέχεια δοκιμάζουν τα κρασιά. Σε ορισμένες περιοχές, διαμένουν σε ένα μικρό ξενώνα που διαθέτει το οινοποιείο. Οι επισκέπτες αγοράζουν τα κρασιά από τις εγκαταστάσεις του οινοποιείου και έτσι συνεισφέρουν έως και στο 33% των ετήσιων πωλήσεών τους.

Οινοτουρισμός ως διεθνής δραστηριότητα Οινοτουρισμός ως διεθνής δραστηριότητα Αν και πρόκειται για μια σχετικά καινούργια τουριστική δραστηριότητα, ο οινοτουρισμός αναπτύσσεται γοργά. Δημοφιλείς προορισμοί η κοιλάδα Νάπα στην Καλιφόρνια, το Μπορντό και η Αλσατία στη Γαλλία και η Τοσκάνη στην Ιταλία.

Οικονομικά στοιχεία Περισσότεροι από πέντε εκατομμύρια άνθρωποι επισκέπτονται κάθε χρόνο την κοιλάδα Νάπα, με τα έσοδα της περιοχής να φτάνουν το 1 δισ. δολάρια. Άλλα πέντε εκατομμύρια άνθρωποι επισκέπτονται την Ιταλία, με τα έσοδα για τη χώρα να ανέρχονται στα 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ το χρόνο. Κατά μέσο όρο, κάθε τουρίστας ξοδεύει 141 ευρώ στα οινοποιεία της Τοσκάνης και 131 ευρώ στα οινοποιεία της κοιλάδας Νάπα.

Οινοτουρισμός στην Ελλάδα Συνιστά ανερχόμενη τάση στην Τουριστική αγορά. Έλλειμμα εθνικού στρατηγικού σχεδιασμού. Μικρή αναγνωρισιμότητα του ελληνικού κρασιού στις διεθνής αγορές. Απουσία αξιόπιστου συστήματος ελέγχου και πιστοποίησης. Περιορισμένες οινοτουριστικές εμπειρίες σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Χαμηλού επιπέδου οινική εμπειρία.

Οινοτουρισμός στην Ελλάδα Ο οινοτουρισμός μπορεί να συμβάλλει : Στην ενίσχυση του τουριστικού εισοδήματος μέσω ανάπτυξης πρότυπων δραστηριοτήτων με βάση το τρίπτυχο ποιότητα – παράδοση – καινοτομία. Στην άνοδο του οικονομικού επιπέδου της περιοχής με αποτέλεσμα τη συγκράτηση του τοπικού πληθυσμού στις περιοχές του. Στην αξιοποίηση αλλά και διαφύλαξη της τοπικής πολιτιστικής κληρονομιάς. Στη διάδοση των τοπικών προϊόντων και πέρα από τα όρια του τόπου.

Λόγοι για επίσκεψη σε οινοποιείο Λόγοι για επίσκεψη σε οινοποιείο να εμπλουτίσουμε τις γνώσεις μας για το κρασί. να ανακαλύψουμε τον πλούτο των γεύσεων και των αρωμάτων να διερευνήσουμε με τον πολιτισμό και την κουλτούρα του τόπου. να συνδυάσουμε φαγητό και κρασί σε μία αναζήτησης γεύσεων. να απολαύσουμε το περιβάλλον (οικοσύστημα). να περιεργαστούμε την αρχιτεκτονική και την παραδοσιακή τέχνη. να διασκεδάσουμε μακριά από τη μονοτονία και τους ασφυκτικούς ρυθμούς των αστικών κέντρων, κ.ά.

Τ Ο Κ Ρ Α Σ Ι

ΑΜΠΕΛΩΝΕΣ Το αμπέλι είναι πολυετές φυτό, ο βιολογικός κύκλος του όμως είναι ετήσιος. Η ποιότητα του καρπού του, του σταφυλιού, εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, απ' τους οποίους άλλους μπορούμε να επηρεάσουμε και άλλους όχι. Γι' αυτό και το κρασί που φτιάχνουμε κάθε χρονιά διαφέρει από το προηγούμενο.

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΡΥΓΟΥ Η πιο σημαντική στιγμή του χρόνου για τη δουλειά των αμπελουργών και των οινοποιών είναι αναμφισβήτητα η ωρίμαση και ο τρύγος του σταφυλιού. Τα σταφύλια συλλέγονται προσεκτικά, και μεταφέρονται στο οινοποιείο χωρίς χρονοτριβή. Πρέπει να φθάσουν όσο το δυνατό συντομότερα και ακαταπόνητα στον τόπο παραλαβής τους, αφού έτσι διασφαλίζεται η ποιότητα του κρασιού που θα παραχθεί.

ΖΥΜΩΣΗ Ο μούστος, ο χυμός που παράγεται από την σύνθλιψη (πάτημα) των σταφυλιών, παίρνει το χρώμα του από τις χρωστικές ουσίες του φλοιού των σταφυλιών, οπότε μπορεί να είναι λευκός έως ερυθρός, με υψηλή περιεκτικότητα σε σάκχαρα. Οι ζυμομύκητες που βρίσκονται στο φλοιό των σταφυλιών έρχονται σε επαφή με το μούστο, εκεί πολλαπλασιάζονται και επιτελούν τη ζύμωση, κατά την οποία εκτός από αιθυλική αλκοόλη παράγεται διοξείδιο του άνθρακα και θερμότητα. Για το λόγο αυτό κατά τη διάρκεια της ζύμωσης ο μούστος είναι ζεστός και "κοχλάζει". Η ζύμωση διαρκεί από 8-9 έως και 25 ημέρες.

Εμφιάλωση η εμφιάλωση του κρασιού είναι μια σχετικά απλή, μηχανική διαδικασία. Στις σύγχρονες γραμμές εμφιάλωσης υπάρχουν συνήθως τα εξής στοιχεία: • αυτόματο πλυντήριο φιαλών, • σύστημα γεμίσματος φιαλών με κρασί, • πωματιστικό μηχάνημα, • σύστημα ετικετοκόλλησης και • σύστημα εγκιβωτισμού.

Πώληση-Προώθηση Η εγχώρια ζήτηση, αν και χαμηλή φαίνεται να έχει περιθώρια ανάκαμψης. Από πλευράς εξαγωγών σημαντικό είναι το γεγονός οτι ορισμένες ποικιλίες ελληνικών κρασιών είναι παγκόσμιας κλάσης, μπορούν να βρεθούν μόνο στην Ελλάδα.

Ωρίμανση και Παλαίωση Τα λευκά και τα ροζέ κρασιά, συνήθως καταναλώνονται νωρίς, χωρίς να περάσουν από βαρέλι, προκειμένου να απολαύσουμε την φρεσκάδα των πρωτογενών αρωμάτων και της γεύσης της ποικιλίας. Αντίθετα τα περισσότερα ερυθρά απαιτούν παλαίωση προκειμένου να απαλύνει η πολύ τονισμένη οξύτητα τους και να εξευγενιστούν οι επιθετικές τανίνες τους αντίστοιχα.

Αποθήκευση Εκτός από τη διατήρηση στην κατάλληλη θερμοκρασία, η σωστή αποθήκευση κρασιού προϋποθέτει πολύ μικρή διακύμανση από την ιδανική θερμοκρασία των 14 βαθμών. Το ιδανικό επίπεδο υγρασίας για την αποθήκευση κρασιού στο σπίτι είναι μεταξύ 60% - 70%. Το κρασί αγαπάει το σκοτάδι. Τα μπουκάλια κρασιού πρέπει πάντα να αποθηκεύονται οριζόντια, σε γωνία 45 ° με το φελλό προς τα κάτω ή κάπου στο ενδιάμεσο.

Συμπεράσματα Ο ελληνικός τουρισμός θα πρέπει να ξεφύγει από το παραδοσιακό μοντέλο «ήλιος, θάλασσα και αρχαία», και παράλληλα να ενδυναμώσει και να εμπλουτίσει το τουριστικό της προϊόν με νέες μορφές.

Συμπεράσματα Μια τέτοια ευκαιρία, αποτελεί η ανάπτυξη του οινοτουρισμού, που εμφανίζει αυξημένη ζήτηση διεθνώς αλλά και επιβαρύνει ελάχιστα το περιβάλλον, ενώ παράλληλα η χώρα μας διαθέτει πλούσια παράδοση στην παραγωγή οίνου, παράγοντας υψηλής ποιότητας κρασιά

Συμπεράσματα Μάλιστα η ανάπτυξη του οινοτουρισμού παράλληλα με άλλες μορφές εναλλακτικού τουρισμού, αποτελεί μια σημαντική ευκαιρία στην κατεύθυνση της βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης και την αντιμετώπιση της εποχικότητας του τουριστικού φαινομένου.

Ευχαριστούμε για την προσοχή σας. Η μαθητές του ΓΤ2 (2014-15)

Πηγές http://eureka.lib.teithe.gr:8080/bitstream/handle/10184/2350/ROUNTOU.pdf?sequence=1 ΤΕΙ Θεσσαλονίκης, Τμήμα Γεωπονίας ,Μελέτη Δράσεων Οινοτουρισμού στην Κεντρική Μακεδονία.   http://www.eea.gr/gr/el/articles/gastronomikos-toyrismos-kai-oinotoyrismos Γαστρονομικός τουρισμός και οινοτουρισμός http://el.wikipedia.org/wiki/Οινοτουρισμός http://winesurveyor.weebly.com/tour1.html Δρόμοι του Κρασιού - Οινοτουρισμός στην Ελλάδα. http://nefeli.lib.teicrete.gr/browse/sdo/tour/2013/SfakianakiChrysoula,FanourakiMaria/attached-document-1385739723-913932- 7412/Sfakianaki_Fanouraki.2013.pdf Ο οινοτουρισμός ως μοχλός ανάπτυξης του εναλλακτικού τουρισμού στο Νομού Ηρακλείου. http://traveldailynews.gr/columns/article/2611 Οινοτουρισμός: Δυναμικό τουριστικό προϊόν και προοπτική βιώσιμης ανάπτυξης. http://www.newwinesofgreece.com/the_vineyard_of_greece/el_o_ampelonas_tis_elladas.html http://www.newwinesofgreece.com/h_orimasi_kai_o_trugos_tou_stafuliou/en_h_orimasi_kai_o_trugos_tou_stafuliou.html http://www.winefest-dafnes.gr/wine.htm http://www.wines2u.gr/txt/52 http://www.vaeni-naoussa.com/wine-guide/old.htm http://www.wineandgrapes.gr/page.php?item=wine/wearing.php http://www.greekwinefederation.gr/gr/content/show/&tid=30