Διαφοροποιημένη διδασκαλία - ένας ορισμός

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αμπαλάκης Στέλιος Διδακτικοί σκοποί  Στο σύνταγμα κάθε χώρας καθορίζονται οι γενικοί σκοποί της εκπαίδευσης  Με βάση τον γενικό σκοπό.
Advertisements

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
Εξατομικευμένα Εκπαιδευτικά Προγράμματα Στήριξης μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρία Πηλείδου Κωνσταντίνα Σχολική Σύμβουλος ΕΑΕ.
Στρατηγικές διδασκαλίας και σχεδιασμός μαθήματος
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΑΠΟ ΤΗ ΒΟΗΘΟ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΜΑΡΙΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
‘‘Towards Achieving Self Regulated Learning
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
34ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Μπάκου Αλεξάνδρα Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ηραακλείου
Διαφοροποιημένη Διδασκαλία
Κυπριακή Εκπαιδευτική Αποστολή
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗ – ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΤΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗ:
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Στόχοι του σεμιναρίου ΕΠΑΛ
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΩΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΠΡΑΞΗ
ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
 ΕΝΘΟΥΣΙΑΣΜΟ  ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ  ΧΙΟΥΜΟΡ  ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ  ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΩΣ ΞΕΧΩΡΙΣΤΑ ΑΤΟΜΑ  ΔΙΟΡΘΩΜΕΝΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ  ΦΑΝΤΑΣΙΑ  ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ - ΠΡΟΤΥΠΟ.
Telematics Επιμέλεια:Παγώνης Γεώργιος Writer: Patrick Dillon.
Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων. Αφετηρία: α)από τη μικρή ομάδα στη μεγάλη και από τη μεγάλη στην ολομέλεια) β) διαμόρφωση μόνο μιας ομάδας στην οποία.
H εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων.
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Νέα μάθηση Βασικές αρχές για την επιστήμη της εκπαίδευσης
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΟΔΗΓΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΝΕΩΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Το μάθημα της Τεχνολογίας Μια ευκαιρία να ανιχνεύσουμε τις δυνατότητες ενός διαφορετικού σχολείου στην Ελληνική πραγματικότητα Αθανάσιος Κονταξής Σχολικός.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ και ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
Ενιαία Εκπαίδευση και Διαφοροποίηση στην εποχή των νέων αναλυτικών προγραμμάτων Δρ. Αναστασία Χ’ Γιαννακού Λέκτορας Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου Κύπρου 29.
Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού Κατηγορία ΙΙΙ Διεξαγωγή Διδασκαλίας και Αξιολόγηση των Μαθητών Αλεξάνδρα Χ. Κουλουμπαρίτση.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Διαμορφωτική Αξιολόγηση του Μαθητή: Από τη Θεωρία στη Χάραξη Πολιτικής
Δείκτες επιτυχίας και Επάρκειας Διαφοροποίηση διδασκαλίας
Παναγιώτης Γ. Μουσταΐρας Δρ Κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Βιολογία Γυμνασίου.
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Τρόποι διαφοροποίησης της διδασκαλίας σε τάξεις πολλών ταχυτήτων
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Ειρήνη Πετράκη Δασκάλα – Πυρήνας ΤΠΕ Μάρτιος, 2011
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
«Η ανάπτυξη της τριαρχικής νοημοσύνης»
Ενδοσχολική ΕΕΓΛ Σέρρες 16/6/2017.
Εναλλακτικές μορφές εκπαιδευτικής αξιολόγησης
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Εκπαιδευτική Διαδικασία και Μάθηση στο Νηπιαγωγείο
«Αξιολόγηση μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» 14/3/2017
ΗΜΕΡΙΔΑ 49ης Περιφέρειας Δ. Ε
έννοια και λειτουργια της εκπαιδευσησ
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΙΣΧΥΟΝΤΩΝ Α.Π. ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΜΕ ΤΟ ΝΕΟ Α.Π.
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Συνέντευξη σε εκπαιδευτικούς για ΑΠ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διαφοροποιημένη διδασκαλία - ένας ορισμός • «Διαφοροποιημένη διδασκαλία είναι μια φιλοσοφία διδασκαλίας, η οποία βασίζεται στην αρχή ότι οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να προσαρμόζουν τη διδασκαλία τους στη διαφορετικότητα των μαθητών.

εκπαιδευτικός σχεδιάζει εκ των προτέρων διαφορετικούς τρόπους, Επομένως, ο εκπαιδευτικός σχεδιάζει εκ των προτέρων διαφορετικούς τρόπους, για να βοηθήσει τον μαθητή να κατανοεί και να δείχνει ό,τι έμαθε. Carol Ann Tomlinson

Γιατί είναι σημαντική η Διαφοροποίηση: Ένα λάθος που κάνουμε συχνά στην εκπαίδευση είναι να σχεδιάζουμε το αναλυτικό πρόγραμμα και την ύλη πολύ προσεκτικά, να τακτοποιούμε όλα τα διδακτικά υλικά από τοίχο σε τοίχο, να ανοίγουμε την πόρτα του σχολείου, και μετά να ανακαλύπτουμε με τρόμο ότι μας έστειλαν τους λάθος μαθητές.

Διαφοροποίηση ΔΕΝ είναι... Εξατομικευμένη διδασκαλία σε κάθε μαθητή Ομοιογενείς τάξεις/ομάδες Χαοτική περισσότερη διδασκαλία των ίδιων πραγμάτων Υψηλότερες προσδοκίες από τους «καλούς» μαθητές σε σχέση με τους μαθητές του μέσου όρου • Χαμηλότερες προσδοκίες από τους μαθητές με Μ.Δ. σε σχέση με τους μαθητές του μέσου όρου • Υποκατάστατο εξειδικευμένων υπηρεσιών • Καινούρια πράγματα

• Εκ των προτέρων σχεδιασμός με βάση τη διαφορετικότητα των μαθητών Διαφοροποίηση ΕΙΝΑΙ... • Εκ των προτέρων σχεδιασμός με βάση τη διαφορετικότητα των μαθητών • Περισσότερο ποιοτική παρά ποσοτική διδασκαλία • Μαθητοκεντρική • Εξελικτική με την εμπλοκή μαθητών και εκπαιδευτικών στην μάθηση

Διαφοροποίηση ΕΙΝΑΙ... (συνέχεια) • Ένα κράμα διδασκαλίας σε όλη την τάξη, σε μικρές ομάδες και σε μεμονωμένους μαθητές • Διδασκαλία που ανταποκρίνεται στη διαφορετικότητα και όχι «το ίδιο μέγεθος ταιριάζει σε όλους»

Διαφοροποίηση ΕΙΝΑΙ... ( συνέχεια) • Εκκίνηση από εκεί που βρίσκονται οι μαθητές • Αποτελεσματική ανταπόκριση στις ατομικές διαφορές των μαθητών, η οποία βασίζεται σε αμοιβαίο σεβασμό, ασφάλεια, έμφαση στην προσωπική ανάπτυξη και κοινή ευθύνη για την μάθηση

Σύγκριση μεταξύ παραδοσιακής και διαφοροποιημένης τάξης Παραδοσιακή τάξη 1. Οι διαφορές των μαθητών αγνοούνται ή αντιμετωπίζονται όταν είναι προβληματικές. Διαφοροποιημένη τάξη 1. Οι διαφορές των μαθητών μελετώνται ως βάση για τον προγραμματισμό. 2. Η αξιολόγηση γίνεται συνήθως στο τέλος για να διαπιστωθεί ποιος απέκτησε τις γνώσεις. 2. Η αξιολόγηση είναι συνεχής και διαγνωστική με σκοπό την προσαρμογή της διδασκαλίας στις ανάγκες των μαθητών.

Συνέχεια... 3. Επικρατεί σχετικά στενή αντίληψη για την νοημοσύνη. 3. Επικρατεί σχετικά στενή αντίληψη για την νοημοσύνη. 3. Γίνεται αποδεκτό ότι η νοημοσύνη έχει πολλαπλές μορφές. 4. Σπάνια λαμβάνεται υπόψη το ενδιαφέρον των μαθητών. 4. Οι μαθητές συχνά καθοδηγούνται ώστε να κάνουν μαθησιακές επιλογές με βάση τα ενδιαφέροντά τους.

Συνέχεια... 5. Λίγες επιλογές, οι οποίες προσιδιάζουν στο μαθησιακό προφίλ των μαθητών, λαμβάνονται υπόψη. 5. Παρέχονται πολλές επιλογές ανάλογα με το μαθησιακό προφίλ. 6. Κυριαρχεί η διδασκαλία προς ολόκληρη την τάξη. 6. Χρησιμοποιούνται πολλές διδακτικές ρυθμίσεις.

Συνέχεια... 7. Η κάλυψη του εγχειριδίου και/ή του Α.Π. κατευθύνει την διδασκαλία. 7. Η ετοιμότητα, το ενδιαφέρον και το μαθησιακό προφίλ των μαθητών διαμορφώνουν την διδασκαλία. . 8. Κανόνας είναι η ανάθεση μιας και μοναδικής εργασίας 8. Κανόνας είναι η ανάθεση εναλλακτικών μορφών εργασίας.

Συνέχεια... 9. Επικρατεί ένα και μοναδικό εγχειρίδιο. 9. Επικρατεί ένα και μοναδικό εγχειρίδιο. 9. Παρέχονται πολλαπλά μέσα. 10. Μπορεί να αναζητηθεί μία και μοναδική ερμηνεία ιδεών και γεγονότων. 10. Αναζητούνται συστηματικά πολλαπλές προσεγγίσεις στις ιδέες και στα γεγονότα.

Συνέχεια... 11. Ο εκπαιδευτικός λύνει προβλήματα. 11. Ο εκπαιδευτικός λύνει προβλήματα. 11. Οι μαθητές αλληλοβοηθούνται και μαζί με τον εκπαιδευτικό λύνουν προβλήματα. 12. Ο εκπαιδευτικός χρησιμοποιεί κοινά κριτήρια για την αξιολόγηση όλων των μαθητών. 12. Οι μαθητές συνεργάζονται με τον εκπαιδευτικό για να θέσουν μαθησιακούς στόχους για τους ίδιους αλλά και ολόκληρη την τάξη.

13. Συχνά χρησιμο- ποιείται μία και μοναδική μορφή αξιολόγησης. 13. Οι μαθητές αξιολογούνται με πολλαπλούς τρόπους. 14. Υπάρχει ένας και μοναδικός ορισμός για την έννοια «εξαιρετική επίδοση». 14. Η εξαιρετική επίδοση καθορίζεται σε μεγάλο βαθμό από την πρόοδο που σημειώνει ο μαθητής με κριτήριο το σημείο που ξεκίνησε.

Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να διαφοροποιήσουν Το Περιεχόμενο Την Επεξεργασία Το Προϊόν

Την Ετοιμότητα Το Ενδιαφέρον Το Μαθησιακό Προφίλ Σύμφωνα με

Διδάσκω σε κάποιον άλλο 90% Η Πυραμίδα της Μάθησης National Training Laboratories, Bethel Maine Μέσος όρος διατήρησης Διαβάζω 5% Ακούω 10% Βλέπω 20% Βλέπω και ακούω 30% 50% Συζητώ με άλλους Βιώνω προσωπικά 75% Διδάσκω σε κάποιον άλλο 90%

Αξιολόγηση: το βασικό εργαλείο της Διαφοροποιημένης Διδασκαλίας Ως εκπαιδευτικοί έχουμε στόχο να κάνουμε το αναλυτικό πρόγραμμα προσβάσιμο σε όλους τους μαθητές. Η διαφοροποίηση το κάνει αυτό δυνατό, αλλά πριν μπορέσουμε να ξεκινήσουμε τη διαφοροποίηση, πρέπει να γνωρίσουμε τους μαθητές μας. Το μέσον είναι η αξιολόγηση, αξιολόγηση για τη μάθηση και όχι της μάθησης. «Ο κύκλος Αξιολόγησης – Διδασκαλίας» ήταν: διδασκαλία, διδασκαλία, διδασκαλία, μετά αξιολόγηση. Τώρα: αξιολόγηση και διδασκαλία είναι άρρηκτα συνδεδεμένες

Να εντοπίζει τους μαθησιακούς στόχους που πρέπει να πετύχουν ΟΛΟΙ οι μαθητές • Να αποφασίσει ΤΙ θα διαφοροποιήσει • Να αποφασίσει ΠΩΣ θα το διαφοροποιήσει • Να προσδιορίσει ποιες μεθόδους αξιολόγησης θα χρησιμοποιήσει Τι πρέπει να παίρνει ο εκπαιδευτικός υπόψη του, όταν σχεδιάζει ένα διαφοροποιημένο μάθημα

Συνεχής Αξιολόγηση: το Κλειδί για τη Διαφοροποιημένη Τάξη Η αξιολόγηση είναι μεταγνωστική διαδικασία

Σας ευχαριστώ θερμά!!