ICTs and Project based method in Secondary Education - Οι ΤΠΕ και η μέθοδος project στη Δ/θμια Εκπαίδευση» Τσιροπούλου Σοφία, Βιολόγος Υπεύθυνη Σχολικών.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ Της ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ Δρ. Μαρία Σωτηράκου Προϊσταμένη Τμήματος Αγωγής Υγείας και Περιβαλλοντικής.
Advertisements

Ενημέρωση και αγωγή υγείας για τη νέα γρίπη στα σχολεία Α. Ξεκαλάκη Παιδίατρος Δ/νση Κοινωνικής και Αναπτυξιακής Παιδιατρικής Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού.
Πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΣΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Ανωγείων
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Επιστημονική.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Αναστασία Οικονόμου, Προϊσταμένη Τομέα Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών σε θέματα.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ «Ι.Μ.ΔΕΛΑΣΑΛ» - ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ -
Ίδρυμα Ευγενίδη, Καφενείο της επιστήμης, Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνιών Παιδαγωγική αξιοποίηση Τ. Α. Μικρόπουλος.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΑΝΑΤΑΞΗΣ ΤΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑ ΔΡΑΣΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ● Η δράση της συμβουλευτικής περιλαμβάνει όλες εκείνες.
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
Ικανότητες Εκπαιδευτικών 6 Οκτωβρίου 2014 Caroline Kearney Ανώτερη Υπεύθυνη Έργου και Εκπαιδευτική Αναλύτρια.
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Προγράμματα Αγωγής Σταδιοδρομίας
Ισχύον Θεσμικό πλαίσιο για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση στην Α/θμια Εκπ/ση. Μαρίνα Βαχτσεβάνου ΜSc Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Υπεύθυνη Π.Ε. Α/θμιας Εκπ/σης.
Δ΄Δ/ΝΣΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΘΗΝΑΣ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ – ΣΧ.ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ –ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ 1/3/2004 Σκοπός – στόχοι της Συνάντησης Ο ρόλος του Σχολικού Συμβούλου (Παιδαγωγική ευθύνη λειτουργίας.
ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΚΑΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (Υπουργική Απόφαση: Φ.353.1/324/105657/Δ1) Εκπαιδευτικοί Παράλληλης Στήριξης 1.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ Dr. ΜΗΤΣΙΟΥ ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ- ΝΕΥΡΟΨΥΧΟΛΟΓΟΣ.
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ Πρόγραμμα Πρακτικής Άσκησης.
Οικονομία - Επιχειρηματικότητα , στη Β/θμια εκπαίδευση Επιστημονική Υπεύθυνη ‘Εργου ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΝΕΩΝ Δρ. Θεοχαρούλα Μαγουλά
ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
Ενότητα 1.1 Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης. Η ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για την περίοδο και.
Οκτώβριος, 2012 Ειδική Θεματική δραστηριότητα Β΄ Τάξης ΕΠΑΛ Τομέας Ηλεκτρολογικός.
Προαγωγή δημιουργικότητας και καινοτομίας στην Επιστήμη στο Δημοτικό Σχολείο Η Επιστήμη προσφέρεται ιδιαίτερα για προαγωγή του πιο πάνω στόχου γιατί τα.
οργάνωση & διαδικασία ΠΑΤΜΑΝΟΓΛΟΥ Σ. – ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ Μ.
Τμήματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Περιβαλλοντική Εκπαίδευση Axαΐας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καινοτόμο Σεμινάριο Περιβαλλοντικής.
Δ΄ ΔIEYΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΑΘΗΝΑΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
Αγωγή Υγείας στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Α΄ Αθήνας
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΔΩΔ/ΣΟΥ.
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου Πανεπιστήμιο Πατρών, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης & της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …»
7o Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ.
1 Σχέδια Εργασίας & Φυσική Αγωγή. 2 Σκοπός της συνάντησης η παρουσίαση, ανάπτυξη & εφαρμογή της μεθόδου διδασκαλίας με σχέδια εργασίας στη Φυσική Αγωγή.
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Επιβλέπουσα Καθηγήτρια: Βασιλική Ασκητοπούλου
ΟΛΥΜΠΙΑΣ project Ο βασικός στόχος είναι η κοινωνική ενσωμάτωση των ανθρώπων με αναπηρίες, κάτι που είναι απόλυτα σύμφωνο τόσο με τις αρχές και την φιλοσοφία.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
ΣΤΗ Γ΄ΤΑΞΗ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ & Α΄ΛΥΚΕΙΟΥ
ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Πρόγραμμα Πρακτικής Άσκησης:
Τοπικό Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
Παιδαγωγική συνάντηση για ενημέρωση και ανταλλαγή απόψεων διδασκαλίας των νέων μαθημάτων Α΄και Β΄ΕΑΠΛ Προυποθέσεις λειτουργίας και υποστήριξη.
ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
Ο σκοπός της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής στην εκπαίδευση είναι:
Ο ΤΙΤΛΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΑΣ:
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ Έννοια και Σκοποί του Νέου Λυκείου
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
Μετά το σχεδιασμό και την υλoποίηση των προγραμμάτων ΠΕ…
Σχολικός Σύμβουλος Ν. Φλώρινας
1η περΙοδος επιμΟρφωσης Β1 επιπΕδου Τ.Π.Ε., ΜΑΪος – ΙοΥνιος 2017
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
Πρακτικές οδηγίες υλοποίησης δράσεων εντός κι εκτός σχολείου…
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Σχολείο : Διεύθυνση Εκπαίδευσης : Σχολικό έτος :
Project.
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου
Σχολείο : Διεύθυνση Εκπαίδευσης : Σχολικό έτος :
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ICTs and Project based method in Secondary Education - Οι ΤΠΕ και η μέθοδος project στη Δ/θμια Εκπαίδευση» Τσιροπούλου Σοφία, Βιολόγος Υπεύθυνη Σχολικών Δραστηριοτήτων της Δ.Δ.Ε. Έβρου Αλεξανδρούπολη, 14 Φεβρουαρίου 2014 Τα προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων στην Δ/νση Δ/θμιας Εκπαίδευσης Έβρου School Activities in Secondary Education

School activities - Σχολικές Δραστηριότητες Environmental Education - Περιβαλλοντική Αγωγή ή Εκπαίδευση για την Αειφορία Health Education - Αγωγή Υγείας Cultural Education - Πολιτιστικά Θέματα

ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ Συγκρότηση ομάδας μαθητών Επιλογή θέματος Σχεδιασμός του προγράμματος Συμπλήρωση του σχετικού εντύπου ΕΓΚΡΙΣΗ Έγκριση από τον Διευθυντή και το Σύλλογο Διδασκόντων Κατάθεση πρακτικού παιδαγωγικής συνεδρίασης και του εντύπου στον Υπεύθυνο Σ.Δ. Έγκριση από την Επιτροπή Σχολικών Δραστηριοτήτων της Διεύθυνσης ΔΑΠΑΝΕΣ Χωρίς επιπλέον δαπάνες για το δημόσιο

ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΚΑΙ ΩΡΑΡΙΟ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ Διάρκεια προγράμματος 5 μήνες Υλοποίηση εκτός ωρολογίου προγράμματος Για κάθε πρόγραμμα διατίθεται εβδομαδιαίως ένα δίωρο Ένας εκπαιδευτικός αναλαμβάνει το πρόγραμμα και δικαιούται 2 ώρες συμπλήρωση ωραρίου την εβδομάδα Κάθε μαθητής μπορεί να συμμετέχει μέχρι και σε 2 προγράμματα. Σε κάθε πρόγραμμα συμμετέχουν μέχρι 1-4 εκπαιδευτικοί

ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΟΠΟΙΗΣΗ Στο τέλος της σχολικής χρονιάς για όλες τις δραστηριότητες μπορεί να διατεθεί ένα διήμερο προκειμένου να γίνει παρουσίαση των προγραμμάτων (γιορτές μαθητικής δημιουργίας). ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ Δημόσιους οργανισμούς, φορείς τοπικής ή νομαρχιακής αυτοδιοίκησης, ΑΕΙ κυβερνητικούς ή μη κυβερνητικούς φορείς, κ.ά, εγκεκριμένους από το ΣΕΠΕΔ

Αρχές που διέπουν το παιδαγωγικό πλαίσιο των Σχολικών Δραστηριοτήτων Εθελοντική συμμετοχή μαθητών Υποστήριξη της μαθητοκεντρικής εκπαίδευσης (πρωτοβουλία, ενεργό συμμετοχή μαθητών) Αξιοποίηση του εκπαιδευτικού στο ρόλο του συντονιστή και του εμψυχωτή Εφαρμογή διεπιστημονικής θεώρησης, βιωματικής προσέγγισης, … Διεύρυνση του μαθησιακού περιβάλλοντος (εκτός σχολικής αίθουσας) Σύνδεση του σχολείου με την κοινωνία

Αρχές που διέπουν το παιδαγωγικό πλαίσιο των Σχολικών Δραστηριοτήτων Προαγωγή της συλλογικότητας, της συνεργασίας σε ομάδες Ανάδειξη των δεξιοτήτων των μαθητών Υποστήριξη της καλλιέργειας αξιών (ελευθερία λόγου, σεβασμός, ανθρώπινα δικαιώματα, αποδοχή διαφορετικότητας …) Υποστήριξη της καλλιέργειας κριτικής σκέψης Ενθάρρυνση της συμμετοχής σε δημοκρατικές διαδικασίες και δράσεις(ενεργός πολίτης)

ΤΑ ΒΗΜΑΤΑ ΕΝΟΣ ΣΧΕΔΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT) Σχεδιασμός του σχεδίου εργασίας (project) 1. Επιλογή Θέματος 2. Ανίχνευση της προϋπάρχουσας γνώσης 3. Καθορισμός των στόχων του σχεδίου εργασίας 4. Οργάνωση των μαθητών σε ομάδες και επιμερισμός εργασιών 5. Κατάστρωση χρονοδιαγράμματος Εφαρμογή του σχεδίου εργασίας (Project) 6. Εκτέλεση δραστηριοτήτων με αλληλοενημέρωση των ομάδων και διαμορφωτική αξιολόγηση 7. Σύνθεση των επιμέρους εργασιών 8. Δημοσιοποίηση του σχεδίου εργασίας Αξιολόγηση του project 9. Τελική αξιολόγηση του σχεδίου εργασίας

Παιδαγωγικές μέθοδοι Συζήτηση Συζήτηση σε ομάδες Καταιγισμός ιδεών Αντιπαράθεση Χαρτογράφηση εννοιών Μέθοδοι Προσομοίωσης Παιχνίδια ρόλων Προσομοίωση σε Η/Υ Πείραμα

Παιδαγωγικές μέθοδοι Μελέτη εκτός αίθουσας Μελέτη πεδίου Περιβαλλοντικά μονοπάτια Παιχνίδια σε ανοικτό χώρο Έρευνα επισκόπησης Μέθοδοι διασαφήνισης αξιών Διασαφήνιση αξιών Ανάλυση αξιών Διερευνητικές συζητήσεις

Παιδαγωγικές μέθοδοι Τεχνολογίες πληροφορίας και επικοινωνίας στην εκπαίδευση Βιβλιογραφική έρευνα Μέθοδος των ιστοριών

Ο Ρόλος του Υπευθύνου Σχολικών Δραστηριοτήτων Επιστημονική και καθοδηγητική εποπτεία και στήριξη των προγραμμάτων Σ.Δ. που υλοποιούνται στα σχολεία Οργάνωση επιμορφωτικών συναντήσεων & σεμιναρίων Οργάνωση ημερίδων Συνεργασία με τα Κ.Π.Ε, με Α.Ε.Ι., Τ.Ε.Ι., με υπηρεσίες Δημόσιας Διοίκησης, με κυβερνητικούς ή μη κυβερνητικούς φορείς, με Μουσεία κλπ.

Επιλογή θεματολογίας από προτεινόμενες θεματικές ενότητες Περιβαλλοντική Εκπαίδευση

Δεκαετία της Εκπαίδευσης για την αειφόρο ανάπτυξη Τα σχολικά έτη της Δεκαετίας , έχουν οριστεί ως η Δεκαετία της Εκπαίδευσης για την Αειφόρο Ανάπτυξη από την Γεν. Συνέλευση των Ην. Εθνών (2002). Έχουν θεματικό περιεχόμενο: 2006 Νερό – Γαλάζιος Πλανήτης 2007 Καταναλωτισμός & Περιβάλλον 2008 Δάσος – Πράσινος Πλανήτης 2009 Γεωργία, Διατροφή & Ποιότητα Ζωής 2010 Ενέργεια- Ανανεώσιμες Πηγές & Τοπικές Κοινωνίες 2011 Εκπαίδευση για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα 2012 Υγεία & Παραγωγικές Διαδικασίες 2013 Ανθρωπογενές Περιβάλλον & Αειφόρος Διαχείριση 2014 Ενεργοί Πολίτες

Σχήμα 6: Συγκριτικός πίνακας ποσοστού προγραμμάτων με προτεινόμενη θεματολογία του ΥΠΕΠΘ με το ποσοστό προγραμμάτων με θεματολογία από την Δεκαετία Εκπαίδευσης για την Αειφόρο Ανάπτυξη Ενέργεια 38% Γεωργία 27% Δάσος 22% Νερό 20%

Επιλογή θεματολογίας από προτεινόμενες θεματικές ενότητες Αγωγή Υγείας

Επιλογή θεματολογίας από προτεινόμενες θεματικές ενότητες Πολιτιστικά

Οι σχολικές Δραστηριότητες Γίνονται εθελοντικά Εμπλέκεται μικρός αριθμός μαθητών και εκπαιδευτικών Περιορίζεται σε δραστηριότητες εκτός ωρολογίου προγράμματος

Σχήμα 3: Ποσοστό μαθητών που συμμετείχαν σε πρόγραμμα Π.Ε. επί του συνόλου των μαθητών του Ν. Έβρου το ποσοστό των μαθητών που συμμετείχαν σε πρόγραμμα Π.Ε. κατά μέσο όρο είναι 8%

Προοπτικές Να απευθύνεται σε όλο το μαθητικό πληθυσμό Να υλοποιείται μέσα στο ωρολόγιο πρόγραμμα διατηρώντας όμως όλες τις αρχές που χαρακτηρίζουν το παιδαγωγικό της πλαίσιο!

Σχήμα 2: Αριθμός προγραμμάτων σε Γυμνάσια, Γενικά Λύκεια, ΕΠΑΛ, Ε.Ε.Ε.Ε.Κ – προγράμματα στα Γυμνάσια 119 (43,4%), στα Γενικά Λύκεια 83 (30,3%), στα ΕΠΑΛ 67 (24,4%) στα Ειδικά Σχολεία 5 (1,8%) αισθητή μείωση προγραμμάτων στα Γενικά Λύκεια Πιθανόν, εφαρμογή των project σ αυτά.

ΗΜΕΡΙΔΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ & ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Οκτώβρης 2013

ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ ΜΑΘΗΤΩΝ Αλεξ /πολη - Ορεστιάδα Οκτώβρης 2013

Σ.Μ.Ν. ενημέρωση και προφύλαξη

ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Εισαγωγή στην Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη- Ο ενεργός πολίτης Κ.Π.Ε. ΣΟΥΦΛΙΟΥ, ΝΟΕΜΒΡΗΣ 2013

Ταξιδεύοντας με τη Νανόχηνα στους ελληνικούς υγροτόπους Δεκέμβρης 2013

Σεμινάρια εκπαιδευτικών Αλεξ/πολη Ορεστιάδα Ιανουάριος2014

ελέγχω προσεκτικά αγοράζω υπεύθυνα

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΓΝΩΣΗ ΑΤΟΜΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ευχαριστώ !