Ο ναός του Αγίου Αντωνίου βρίσκεται στο βορειοανατολικό τμήμα του παλαιού πυρήνα της Επισκοπής. Ανήκει στον τύπο του μονόχωρου καμαροσκέπαστου, ο οποίος.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Παναγία η Κανακαριά Στη Λυθράγκωμη, ένα χωριό της επαρχίας Αμμοχώστου στη περιφέρεια της τουρκοκρατούμενης Καρπασίας βρίσκεται ένα σπάνιο δείγμα της.
Advertisements

Βυζαντινή Δράμα Τρία βυζαντινά μνημεία της πόλης
Ναοί & Μοναστήρια της περιοχής Βατίκων
Το Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Ιστορίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας π α ρ ο υ σ ι ά ζ ε ι.
Η Αγία Σοφία και η Οδηγήτρια του Μυστρά
OΣΙΟΣ ΛΟΥΚΑΣ ΒΟΙΩΤΙΑΣ 3ο Γυμνάσιο Τρικάλων.
4ο ΕΠΑΛ ΑΘΗΝΩΝ Ταξίδι στο χωροχρόνο Ευγενιάδης Στέλιος
Αντώνης Ι. Παππού Σχολικός Σύμβουλος 7ης Περιφέρειας Δ. Ε. Σερρών
ΕΚKΛΗΣΙΕΣ ΚΑΙ ΕΞΩΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ ΧΩΡΙΟΥ
ΕΛΕΝΗ.  Η Αγορά ήταν, στις αρχαίες ελληνικές και ρωμαϊκές πόλεις, το οικονομικό, διοικητικό, κοινωνικό και πνευματικό κέντρο του άστεως. Στην αγορά γινόταν.
Καθεδρικός ναός Αγίου Ιωάννη Λευκωσίας
Αρχιτεκτονική Μέσης Βυζαντινής περιόδου
20. Η αποσαφήνιση της αλήθειας για τις εικόνες
ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΒΑΠΤΙΣΜΑΤΟΣ
Ρωμαϊκά κτίσματα στην Θεσσαλονίκη
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΝΕΑΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
ΡΟΤΟΝΤΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ.
ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΧΡΥΣΕΛΕΟΥΣΗΣ ΕΜΠΑΣ
 Α περίοδος : ΚΡΗΤΗ  Β περίοδος : ΙΤΑΛΙΑ  Γ περίοδος : ΙΣΠΑΝΙΑ.
Βαγγέλης αθανασιου κατερινα βουτσα
Ειρήνη Αλεξίου Σοφία Μάντρα
ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΤΗΣ ΕΠΑΡΧΙΑΣ ΛΕΥΚΩΣΙΑΣ
Κατερίνα Α & Θέμης Κ Πληροφορίες Άγιοι Θεόδωροι, με το χαρακτηριστικό πασίγνωστο οκτάγωνο τρούλο, η μεγαλύτερη και αρχαιότερη εκκλησία του Μυστρά. Διατηρεί.
Ένας ναός με ιδιαίτερη σημασία για την περιοχή μας
ΤΑ ΒΥΖΑΝΤΙΝΑ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Δημοσθένης Σταθάτος Γιώργος Σκουλάς.  O ναός του A γίου Δημητρίου είναι το αρχαιότερο σωζόμενο μνημείο της πόλης. H ίδρυση του τοποθετείται στη δεκαετία.
ΤΟ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΙΟΥΣΤΙΝΙΑΝΟΥ
ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ ΜΥΡΤΙΑΣ ΑΙΤΩΛΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ
8ο. Η ναοδομία της εποχής των Μακεδόνων, των Κομνηνών και των Αγγέλων (10ος – 12ος αιώνας): ΙΙ. Η οικοδομική παράδοση στην Παλαιά Ελλάδα και την Ήπειρο.
ΠΙΝΑΚΕΣ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΑ ΖΩΑ.
ΑΓΊΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ.
Μέση βυζαντινή περίοδος ( )
ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΠΑΜΜΕΓΙΣΤΩΝ ΤΑΞΙΑΡΧΩΝ
ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ
Παναγία Κυριώτισσα Τρελές Πατρικίες.
παναγια παμμακαριστοσ
© Χάρης Κωνσταντέλλιας
Χριστιανική και Βυζαντινή Αρχαιολογία
Γελ Ρεντίνας Α3 Κωνσταντίνος Λουκάς Αλεξία Πλουμή
5.Μέρη του ναού Κυρίως ναός-Νάρθηκας-Αύλειος χώρος.
ΤΕΧΝΕΣ & ΨΗΦΙΔΩΤΑ.
Συγκέντρωση υλικού- επιμέλεια: Καλλιόπη Κανάκη Χαραλαμποπούλου
Η Ακρόπολη και τα μνημεία της
Ιεροί Ναοί της Θεσσαλονίκης. Ρυθμός: εγγεγραμμένος σταυροειδής με τρούλο. Οι μαθητές της Γ΄2 τάξεως: Θεόδωρος Σπυρίδης και Μαργαρίτα Χανοπούλου. Επιβλέποντες.
ΤΟ ΧΩΡΙΟ ΜΟΥ ΕΛΕΝΗ ΠΑΤΣΑΛΙΔΟΥ. ΠΕΡΙΣΤΕΡΩΝΑ Η Περιστερώνα είναι ένα χωριό περίπου 32 χιλιόμετρα δυτικά από την πρωτεύουσα Λευκωσία, στους πρόποδες της.
ΕΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ : ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ
ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑ ( ) Μεταξύ του 726 και 843 η βυζαντινή αυτοκρατορία ταράχτηκε από μια θεολογική σύγκρουση, που έμεινε γνωστή στην ιστορία με το όνομα.
Χριστιανική και Βυζαντινή Αρχαιολογία
Υπεύθ. Καθηγήτρια: Γαβαλά Ει. Επιμέλεια: Ιρένα Κιοσάνη
ΑΓΙΑ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ.
ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΔΟΜΙΝΙΚΟΣ ΘΕΟΤΟΚΟΠΟΥΛΟΣ – ΕΛ ΓΚΡΕΚΟ
Αξιοθέατα Θεσσαλονίκης
Άννα Δριμή Β1 Υπεύθυνος Καθηγητής: Γ. Καπετανάκης
ΤΑ ΜΝΗΜEΙΑ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΜΑΣ!
Ναοί στην περιοχή που ζω
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ
“ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ” ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Ι.Μ. ΜΕΓΙΣΤΗΣ ΛΑΥΡΑΣ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ
Ναός του Αγίου Παντελεήμονος Θεσσαλονίκης!
Εικονογραφικοί κύκλοι
ΠερΙΚΕΝΤΡΟΙ ΝΑΟΙ και εικονογραφικοι κυκλοι
Αγία Σοφία Συγγραφέας Ελένη Π..
25. Η Εκκλησιαστικη τέχνη στη Δύση Δανάη Φιλιπποπούλου
ΕικονογραφικοΙ κυκλοι δυτικησ τεχνησ
Το μεγαλοπρεπές μνημείο
Ο Ευαγγελισμός στην ορθόδοξη και δυτική ζωγραφική
Εξωκλήσια σε όλο τον κόσμο
“ Ένα κτίριο μ ε ιδιαίτερη ση μ ασία ” Φρίντα Μπενέτου.
Η Κωνσταντινούπολη οχυρώνεται και στολίζεται με έργα τέχνης Διαμόρφωση παρουσίασης Ούρδας Ιωάννης 2013.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ο ναός του Αγίου Αντωνίου βρίσκεται στο βορειοανατολικό τμήμα του παλαιού πυρήνα της Επισκοπής. Ανήκει στον τύπο του μονόχωρου καμαροσκέπαστου, ο οποίος είναι ο πλέον διαδεδομένος τύπος ναού στην Κρήτη. Χτίστηκε τον 15 ο αιώνα, την εποχή των Παλαιολόγων. Γύρω από την πόρτα του ναού υπάρχει ανάγλυφο κορντόνε και επάνω από την πόρτα υπάρχει ανακουφιστικό τρίγωνο στο οποίο μοιραζόταν το βάρος του επάνω τμήματος της τοιχοποιϊας. Πάνω από την πόρτα υπήρχαν πιατάκια που σχημάτιζαν τον Σταυρό και είχαν αποτροπαϊκό χαρακτήρα, έχουν διακοσμητικό ρόλο αλλά και εκείνη την εποχή σηματοδοτούσαν τα κτήρια (έκαναν τη δουλειά του Σταυρού).

Σήμερα, σώζονται λίγες τοιχογραφίες, πολύ υψηλής καλλιτεχνικής αξίας, οι οποίες είναι συμβολικές και διδακτικές. Στην αψίδα του ιερού βήματος, σώζοντα ο Ιησούς ο Παντοκράτωρ και ο ένας άγγελος από την παράσταση των Συλλειτουργούντων. Η αριστοκρατική ευγένεια που διαπνέει τις μορφές αυτές συνδιαλέγονται με τον όγκο των σωμάτων τους, καταδεικνύοντας έτσι ότι ο καλλιτέχνης που ζωγράφισε αυτές τις τοιχογραφίες ήταν συνηθισμένος να ζωγραφίζει πολλούς μεγάλους ναούς, ενώ ο ναός του Αγίου Αντωνίου είχε μικρό μέγεθος.

Στην Κόγχη, από τον Βορρά προς τον Νότο, απεικονίζεται ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος ως Συλλειτουργός ιεράρχης, ο οποίος κρατάει ένα ειλητάριο με ένα κείμενο. Ανατολικό τείχος: Στην άνω ζώνη του ανατολικού τοίχου, αναπαριστάται η φιλοξενία του Αβραάμ (Αγία Τριάδα). Στην μεσαία ζώνη, απεικονίζεται ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου, ενώ στην κάτω ζώνη ο Στέφανος ο Προτομάρτυς και ο Ρωμανός ο Μελωδός. Στην Κόγχη, από τον Βορρά προς τον Νότο, απεικονίζεται ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος ως Συλλειτουργός ιεράρχης, ο οποίος κρατάει ένα ειλητάριο με ένα κείμενο. Ανατολικό τείχος: Στην άνω ζώνη του ανατολικού τοίχου, αναπαριστάται η φιλοξενία του Αβραάμ (Αγία Τριάδα). Στην μεσαία ζώνη, απεικονίζεται ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου, ενώ στην κάτω ζώνη ο Στέφανος ο Προτομάρτυς και ο Ρωμανός ο Μελωδός.

Παριστάνονται σκηνές από τον κύκλο του λεγόμενου Δωδεκάορτου, δηλαδή: Η Βάπτιση του Χριστού, η Υπαπαντή, η Κοίμηση της Θεοτόκου, η Βαϊοφόρος και η Σταύρωση του Χριστού. Στον Νότιο τοίχο, εικονίζονται τέσσερις Άγιοι Ανάργυροι (Κοσμάς, Δαμιανός, Παντελεήμων και Ερμόλαος). Στον Βόρειο τοίχο παριστάνονται οι Αγίες: Αγία Μαρίνα, Αγία Ειρήνη, Αγία Παρασκευή και Αγία Αναστασία η Φαρμακολύτρια. Παριστάνονται σκηνές από τον κύκλο του λεγόμενου Δωδεκάορτου, δηλαδή: Η Βάπτιση του Χριστού, η Υπαπαντή, η Κοίμηση της Θεοτόκου, η Βαϊοφόρος και η Σταύρωση του Χριστού. Στον Νότιο τοίχο, εικονίζονται τέσσερις Άγιοι Ανάργυροι (Κοσμάς, Δαμιανός, Παντελεήμων και Ερμόλαος). Στον Βόρειο τοίχο παριστάνονται οι Αγίες: Αγία Μαρίνα, Αγία Ειρήνη, Αγία Παρασκευή και Αγία Αναστασία η Φαρμακολύτρια.

Επίσης, στον βόρειο τοίχο εικονίζεται ο Αββάς Σισώης. Συνήθως παριστάνεται ολόσωμος, έχοντας υψωμένα και τα δύο χέρια, σε στάση η οποία δηλώνει έκπληξη. Προ αυτού εικονίζεται ανοιχτός τάφος, στον οποίο μέσα βρίσκεται ο σκελετός του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Η παράσταση συνοδεύεται από την παρακάτω επιγραφή:

Πάνω στις τοιχογραφίες υπάρχουν χαραγμένα ονόματα και χρονολογίες που έγιναν σε διάφορες εποχές από κατοίκους της Επισκοπής ή ξένους επισκέπτες. Αυτά λέγονται «χαράγματα»