ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ ΠΑΡΑΛΛΗΛΗΣ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΕΣΠΑ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Advertisements

Νοέμβριος 2009 Κατερίνα Φυτράκη Φιλόλογος ΜΑ
Σχεδιασμός α ΕΠΕ μαθητή με δυσλεξία Αλεξανδρούπολη 7 Ιουλίου 2010.
Εξατομικευμένα Εκπαιδευτικά Προγράμματα Στήριξης μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρία Πηλείδου Κωνσταντίνα Σχολική Σύμβουλος ΕΑΕ.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
«Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία
Θεωρητική Παρουσίαση Μαθήματος Γυμνασίου ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: ΠΑΠΑΡΓΥΡΙΟΥ ΑΛΕΞΑΝΡΟΣ MSc ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΠΕ11 ΠΕΛΛΑΣ - ΠΙΕΡΙΑΣ.
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ RELEASE ‘‘Towards Achieving Self Regulated Learning as a Core in Teachers” In-Service Training in Cyprus Δημοτικό Σχολείο Άγιος Σπυρίδωνας.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φυσική Άσκηση & Υγεία»
Αξιολόγηση εκπαιδευτικού λογισμικού DT Trainer
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Παίζω, γελάω, περνάω όμορφα»
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΕΝΟΤΗΤΑΣ «ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΣΩΜΑΤΩΝ» (Δ’ τάξη)
Στέλλα Καραολιά Βαλεντίνα Θεοδοσίου 20 Απριλίου 2013
1.1 Τίτλος Διδακτικής Πρακτικής «Ψυχική Υγεία – Διαπροσωπικές σχέσεις»
Κυπριακή Εκπαιδευτική Αποστολή
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ
ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗ – ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΤΗ
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΚΑΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (Υπουργική Απόφαση: Φ.353.1/324/105657/Δ1) Εκπαιδευτικοί Παράλληλης Στήριξης 1.
Η διάγνωση της δυσλεξίας
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
Ικανότητες και δεξιότητες.
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Το ΠΕΑΠ στα Νέα Σχολεία με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα 11/10/2010 Μ. Μ. (MEd)
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΟΔΗΓΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΝΕΩΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
ΑΝΑΛΥΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Διαφοροποιημένη διδασκαλία - ένας ορισμός
Η Εκπαίδευση του Ασθενή. Στόχοι της Εκπαίδευσης του Ασθενή Πρόληψη της ασθένειας Προαγωγή της υγείας Προαγωγή γνώσεων που αφορούν την ασθένεια, τη διατροφή,
Δίγλωσση εκπαίδευση και σχολική αποτυχία.. Σχολική Αποτυχία Συχνά η ευθύνη της σχολικής αποτυχίας, επιρρίπτεται στη διγλωσσία. Δεν ισχύει παρά μόνο για.
Δεκαπενθήμερο Ενημέρωσης για την Πρόσβαση στην Εκπαίδευση, Οκτωβρίου 2015 «Προσβάσιμο Εκπαιδευτικό και Εποπτικό Υλικό για αμβλύωπες Μαθητές» Βουγιουκλίδης.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ Δρ. Αθανάσιος Κόκορης Σχ. Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Ροδόπης.
Προγραμματισμός και οργάνωση διδακτέας ύλης, εκπόνηση σχεδίου μαθήματος 1.
Γυμνάσιο Αγίου Νεοφύτου Φυσιογνωστικά Α΄ Γυμνασίου.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Προς μια αποτελεσματικότερη συνεργασία Αναστασία Χ’ Γιαννακού Σύμβουλος Ειδικής Εκπαίδευσης Επαρχίας Λευκωσίας.
Εκπαιδευτικές τεχνικές Π.Απόστολος. Προσχολική ηλικία Της Εύας της αρέσουν οι δραστηριότητες του νηπιαγωγείου αλλά καμιά φορά κολλάει στην αγαπημένη της.
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Γλωσσικά Ζητήματα: Δεξιότητες και Προγράμματα Μελέτης
Βιολογία Γυμνασίου.
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ.
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Οι διαταραχές όρασης Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
Φάκελος Αξιολόγησης για Νηπιαγωγείο
2ο Γυμνάσιο Καλυβίων Ενημέρωση για το Γυμνάσιο
Μουσικό Σχολείο Σερρών Μάθημα: Βιολογία Τάξη: Α΄ Λυκείου
Το ΠΕΑΠ στα Νέα Σχολεία με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΑΛΟΥΡΙΩΤΙΣΣΑΣ
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Μεθοδολογικά εργαλεία για το μάθημα της Πληροφορικής
Ο ΤΙΤΛΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΑΣ:
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Διδασκαλία με την μέθοδο project
795. Πρακτική άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσησ
Νικόλαος Τρουπιώτης - Γεωργία Βελέντζα
«Τρόποι δημιουργίας μιας μεταλλαγμένης Ψηφιακής τάξης»
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
Διεθνείς έρευνες (PISA) και κυπριακό εκπαιδευτικό σύστηµα: δεδοµένα και προβληµατισµοί Δρ Αθ. Μιχαηλίδου Διευθύντρια Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
37 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ ΠΑΡΑΛΛΗΛΗΣ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΕΣΠΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ ΠΑΡΑΛΛΗΛΗΣ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΕΣΠΑ Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών Παράλληλης Στήριξης Γ΄ ΦΑΣΗ Καβάλα 23 Απριλίου 2015

ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΟΡΑΣΗΣ ΣΤΗ Δ/ΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΟΡΑΣΗΣ ΣΤΗ Δ/ΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΣΙΦΤΣΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ (ΠΕ 03.50) ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥΠΟΛΗΣ

Μελέτη Περίπτωσης Μαθητή με Αμβλυωπία Μελέτη Περίπτωσης Μαθητή με Αμβλυωπία

ΠΡΟΦΙΛ ΜΑΘΗΤΗ

Φυσικά χαρακτηριστικά του μαθητή Ο Ν. είναι ένα αγόρι 15 ετών που φοιτά στην Γ΄ τάξη του Γυμνασίου. Σύμφωνα με τα στοιχεία διάγνωσης-αξιολόγησης της διεπιστημονικής ομάδας του ΚΕΔΔΥ, ο μαθητής χαρακτηρίστηκε ως αμβλύωπας ή μερικώς βλέπων. Διαβάζει κείμενα σε γραμματοσειρά Tahoma 28pt

Έχει οπτική οξύτητα 1/20 της φυσιολογικής (αριστερός οφθαλμός) Δηλαδή, διακρίνει σε απόσταση το πολύ ενός μέτρου (οπτικό πεδίο), ό,τι με τη φυσιολογική όραση είναι ορατό στα 20 μέτρα. Στον δεξί οφθαλμό βλέπει μόνο σκιές. Μέτρηση στα 15 Cm Οπτική οξύτητα 1/20 του φυσιολογικού

Ο μαθητής έχει αποκτήσει καθημερινές δεξιότητες, για αυτόνομη κίνηση στους σχολικούς χώρους  Φυσιολογική σωματική κατάσταση  Καλός συντονισμός κινήσεων  Καμία προβληματική συμπεριφορά  Νοημοσύνη φυσιολογική  Εκπαιδευτικές επιδόσεις χωρίς σημαντικές αποκλίσεις

Γενική κατάσταση υγείας Εκτός από την οπτική ανεπάρκεια, της οποίας τα αίτια είναι προγεννητικά, ο μαθητής παρουσιάζει συννοσηρότητα, συνυπάρχουν :  Διαβήτης τύπου Α  Σύνδρομο Bardet-Biedl (Ασθενής με πολυδακτυλία και χρόνια νεφρική ανεπάρκεια) Επηρεάζονται η όραση και άλλες ζωτικές λειτουργίες του οργανισμού. Συνεχής ιατρική βοήθεια και στήριξη. Σημαντικότατη η βοήθεια της οικογένειας.

Ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του μαθητή  Ελαττωμένη ακουστική οξύτητα  Γρήγορο ρυθμό ομιλίας (βιασύνη)  Αυξημένη ένταση στη φωνή  Δείχνει περιέργεια & ενδιαφέρον  Συμμετέχει σε σχολικές παρελάσεις  Απομονώνεται πολλές φορές στα διαλείμματα ή στα ωριαία κένα και παίζει με το ηλεκτρονικό του παιχνίδι.

Επιδόσεις στα μαθηματικά Ο μαθητής στην Άλγεβρα και στη Γεωμετρία χρησιμοποιεί την αντίθεση χρωμάτων άσπρο-μαύρο (Contrast), για να διαβάσει τμηματικά και να λύσει μια άσκηση, αυτό απαιτεί περισσότερο χρόνο (15-20 λεπτά).

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ

Για να έχουμε αποτελέσματα σε κάθε εκπαιδευτική παρέμβαση πρέπει να υπάρχει :  Εναρμονισμένη συνεργασία εκπαιδευτικών (εκπ/κού Π.Σ. και εκπ/κού γενικής)  Σωστός σχεδιασμός και οργάνωση εκπαιδευτικού υλικού  Κατάλληλες διδακτικές μέθοδοι και πρακτικές σχεδιασμένες για το μαθητή  Συνεργασία εκπαιδευτικού και γονέων

Εκμάθηση καθημερινών δεξιοτήτων Πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς, προηγήθηκε πρακτική εξάσκηση για την εκμάθηση δεξιοτήτων στους σχολικούς χώρους, από τη μητέρα του μαθητή. Στη συνέχεια από τους εκπ/κούς παράλληλης στήριξης με συνεπικουρία της μητέρας. Όλες μας οι προσπάθειες έφεραν πολύ θετικά αποτελέσματα. Ο μαθητής κινείται αυτόνομα με μεγάλη άνεση, με τη βοήθεια του λευκού μπαστουνιού, σε όλους τους χώρους του σχολικού συγκροτήματος.

Διδακτικές παρεμβάσεις στα μαθηματικά Χρησιμοποιούμε φύλλα Α4 με μαύρη έντονη γραμμογράφηση και μεγάλα μεσοδιαστήματα. Ο μαθητής για να γράψει χρησιμοποιεί χοντρό μαύρο μαρκαδόρο. Συχνά ζητά να υπαγορεύω μια άσκηση, για μεγαλύτερη κατανόηση. Πολλές φορές χρειάζεται υπενθύμιση για να χρησιμοποιήσει σημεία στίξης ή μαθηματικά σύμβολα (+, -, =, <, >, (), {} κ. ά). Αρκετές φορές διαβάζω και επεξηγώ τα γραφόμενα στον πίνακα.

Μερικές φορές, όταν εξετάζεται προφορικά στο μάθημα της ημέρας, επισημαίνω παραλείψεις και το βοηθάω να συνεχίσει. Στις περιπτώσεις που δυσκολεύεται με πολύπλοκα γεωμετρικά σχήματα, του επεξηγώ με σαφήνεια τα σχήματα και τα περιεχόμενά τους (γωνίες, ευθύγραμμα τμήματα κλπ.). Στη γεωμετρία σχεδιάζω τα σχήματα μιας άσκησης ή εφαρμογής στο ειδικό τετράδιο του και στη συνέχεια γίνεται επεξήγηση και ανάλυση δεδομένων και ζητούμενων της άσκησης. Η ηχογράφηση του μαθήματος βοηθάει το μαθητή για καλύτερη κατανόηση και εμπέδωση στο σπίτι.

Επιδιώξαμε και το καταφέραμε ως ένα μεγάλο βαθμό , κατά τη μαθησιακή διαδικασία, να υπάρχει συνεργασία του μαθητή με τους συμμαθητές του, παροτρύνοντας να συμμετέχει ενεργά στο μάθημα και ακόμη να δραστηριοποιείται σε όλες τις εκφάνσεις της σχολικής ζωής, μέσα και έξω από το σχολείο.

Η διδακτική μας παρέμβαση στηρίχθηκε πάνω σε βασικές διδακτικές και παιδαγωγικές αρχές με κύρια χαρακτηριστικά τη συγκεκριμενοποίηση (πλούσιο και συγκεκριμένο εποπτικό υλικό), την ενοποίηση της γνώσης ( βαθμιαία ενοποίηση της γνώσης με ενεργοποίηση της ακοής και αφής) και την εξατομίκευση της διδασκαλίας.

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ - ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ Είναι βασικό για τον εκπαιδευτικό να γνωρίζει πότε ένα παιδί διαγνώστηκε με οπτική ανεπάρκεια, για να μπορέσει να το βοηθήσει. Ο μαθητής Ν., ως μερικώς βλέπων, μπορεί να διευκολυνθεί στη μάθηση χρησιμοποιώντας την οπτική δίοδο επικοινωνίας, γιατί το παιδί είναι σε θέση να διαβάζει γραπτά κείμενα και να λύνει ασκήσεις μαθηματικών. Το πλεονέκτημα του παιδιού είναι ότι μπορεί με ευκολία να καταφεύγει, με έξυπνο, ευέλικτο και αποτελεσματικό τρόπο και σε εναλλακτικές μεθόδους προσέγγισης των πληροφοριών, μέσω της ακοής και της αφής.

Ο ρόλος μας, ως εκπαιδευτικού παράλληλης στήριξης μέσα στην κανονική τάξη, στα πλαίσια της συνεκπαίδευσης, είναι να δώσουμε στο μαθητή με σαφήνεια τις αναγκαίες προφορικές επεξηγήσεις και να το βοηθήσουμε να συμμετάσχει στο μάθημα και να κατανοήσει (πειράματα φυσικής & χημείας, προβολή βίντεο, ανάλυση γεωμετρικών σχημάτων) και γενικά μαθηματικών όρων. Απώτερος στόχος μας, για να οδηγηθεί ο μαθητής στη μάθηση, είναι η συστηματική καλλιέργεια της ικανότητάς του στο να ακούει προσεκτικά, να αφομοιώνει σωστά για να μπορεί να θυμάται.

« Μην περπατάς πίσω μου, δεν μπορώ να σε οδηγήσω « Μην περπατάς πίσω μου, δεν μπορώ να σε οδηγήσω. Μην περπατάς μπροστά μου, αδυνατώ να σε ακολουθήσω. Περπάτα δίπλα μου γιατί θέλω ένα σωστό συνοδοιπόρο κι έναν αληθινό φίλο » (Ινδιάνικη παροιμία)

Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας ! Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας !